2.354 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Vådfoder til godbidder Vådfoder til godbidder

Jeg har en del vådfoder, som hundene ikke får spist. Til gengæld bruger vi et hav af godbidder pt., fordi Taiko er ved at blive genoptrænet efter lang sygdom.
Og så tænkte jeg, kan jeg ikke lave vådfoderet til godbidder?

Hvor længe skal det have i ovnen og på hvor mange grader?
Og skal det ligesom være i "godbidsstørrelse" inden eller bare være ud i et stort lag, der så knækkes i stykker bagefter?

smiley :D

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vådfoder til godbidder
  • #2   21. mar 2018 Jeg har givet den 100 grader, oven har godt af at stå lidt åben.
    Tiden de skal have, der må du prøve dig frem. Min. 1 1/2 time, men det afhænger af hvilken konsistens du ønsker.

• #3   21. mar 2018 Jeg blander vådfoder med lidt fars, æg og havregryn, moser det godt ned i en aluform og bager det i en time ved 180 grader (massen er ca. 4-5 cm høj). Og så skæres det ud i tern og fryses ned.

Jeg tænker at du sagtens kan undvære farsen, men smid et æg i for at binde det, og havregryn for at holde formen på det.

• #4   21. mar 2018 Super, tak smiley
    Vådfoderet er "uden klumper" så at sige og er allergifoder, da Taiko også har allergi. Så hvis jeg kunne spare lidt på de dyre godbidder, ved at fyre vådfoder i ovnen, så gør jeg gerne det smiley

Jeg prøver mig lidt frem. Tænker de skal være lidt crunchy uden på, men bløde indeni smiley

• #5   21. mar 2018 A: Det kan jeg desværre ikke smiley Da han får allergifoder og kun det. Så jeg er låst til at nøjes med vådfoderet..

• #7   21. mar 2018 Jeg prøver med 100 g. og så ser jeg, hvornår de er færdige..
    Kan vist godt liiiige nå en portion i dag smiley

• #8   22. mar 2018 Hvis det er fast i konsistensen, er det nemmest at skære det ud i tynde skiver eller "stave", som du så tørrer. Så kan du efterfølgende nemt knække dem til passende stykker smiley

Når jeg laver det til Lanka får det mindst 1,5 time på ml. 100 og 120 grader. Men jeg tørrer det så også helt tørt, så jeg ved, det kan holde sig.

• #14   22. mar 2018 Jeg laver en stooooor portion, når jeg tørrer. To hele bageplader. Så bliver der mange små bidepinde/stænger. For mig er det nu ikke så meget økonomien, men mere nødvendighed. Det er stort set umuligt, at købe godbidder til en nyre-hund smiley

• #15   22. mar 2018 Vådfoderet har jeg og det spiser hundene ikke, deraf "besparelsen" at det ikke bliver smidt ud og jeg køber godbidder i stedet for smiley

• #16   5. sep 2019 Karina og møghundene, super smart med de tynde stave.. Så kan de også gives som en snack/lille tyggeting! Du opbevare dem i køleskabet bagefter eller? Og hvor længe kan de Ca holde sig dem du laver? smiley

• #17   9. sep 2019 Jeg har faktisk bare haft dem i en lille metaldåse. Jeg tørrer dem helt, så de er hårde og knasende, og jeg har ikke oplevet at de er blevet dårlige.
    Jeg tror bestemt, at jeg indimellem har lavet til både én måned og mere, hvor de stadig har været fine til sidst.

• #18   9. sep 2019 Super tak! smiley

Kommentér på:
Vådfoder til godbidder

Annonce