{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.202 visninger | Oprettet:

Alene hjemme HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Kære HG'ere
Jeg håber VIRKELIG at i kan hjælpe mig i den her situation, for jeg er efterhånden ved at være lidt ked af det, og bange for at det aldrig lykkes.. Jeg føler at jeg gør alt rigtigt, men det er bare som om at det ikke rigtigt virker - eller er
Det drejer sig om min cavalier på 15 uger. Vi startede alene hjemmetræningen nogle dage efter at vi havde fået hende (hun var 8 uger) og har øget tiden meget langsom. I starten øgede vi med sekunder, senere minutter og efter vi nåede de 30 minutter har vi øget med 5 minutter af gangen.
Vi har altså haft hende i 7 uger nu, og hun har her til morgen været alene hjemme i 50 minutter. Jeg gik en tur (kan ikke holde ud bare at sidde udenfor døren og vente) og hun peb ikke de sidste to minutter, hvor jeg var i opgangen og lyttede, men da jeg kom ind var hun helt vildt glad og peb lidt. Desuden havde hun slæbt sko og handsker ud på gulvet. Jeg tænker at det er et dårligt tegn at hun ikke bare har lagt sig til at sove?
Hun har køkkenet og gangen når hun er alene og er godt aktiveret inden - hun er træt.
Hvad tænker I om det hele? Føler mig lidt på bar bund og egentligt bare rigtig i tvivl om det er "okay" eller ej.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme HJÆLP
  • #3   27. mar 2018 Hvis ikke hun er ked af det, så går det jo fint? Sko og handsker på gulvet lyder mere som en kedesommelig hvalp end som en utryg hvalp.

  • #4   27. mar 2018 Pia: problemet er at jeg er i tvivl om det er af utryghed at hun henter ting frem/roder rundt + at hun piber lidt når jeg kommer hjem.
    Jeg kan dog forstå at det er helt i orden og at mange at jeres hunde også gør det. Jeg vil jo bare nødigt gøre noget forkert, og vil hellere træde et skridt tilbage før det er "for sent" og hun er blevet rigtig ked af at være alene. Jeg er dog virkelig glad for at i alle synes det lyder helt normalt. Så det lyder bare til at vi fortsætter hvor vi slap?


  • #5   27. mar 2018 Jeg ville fime hende hvis du er i tvivl om hvorvidt hun finder ro smiley Det brugte jeg utroligt meget. Qwerty nupsede også ting der duftede af os og slæbte det ind i hendes kurv, hvilket jeg anser for helt normalt smiley

  • #7   27. mar 2018 Aaaah det er jeg godt nok glad for at høre. Jeg bliver bare så bekymret.. Jeg filmer hende i morgen smiley

  • #8   27. mar 2018 Du kunne evt. prøve at sove en I gammel T-shirt og lægge den ned til hende når du går - måske det giver lidt tryghed smiley

  • #9   27. mar 2018 Min datters franske bulldog på 7 år henter stadig sko og putter med dem i kurven når hun er alene. Hun har gjort det fra hvalp af, og har aldrig ødelagt dem. Hun har åbenbart en tryghed i det, og det er jo super smiley

  • #10   27. mar 2018 Okay, hun slæber godt nok ikke sko og handsker op i kurven, men bare på gulvet, og hun lå ikke i kurven, da jeg kom hjem. Men dejligt at høre at andre også oplever det smiley

  • #11   27. mar 2018 Og godt tip med en sove-bluse - det vil jeg helt bestemt give hende at putte med næste gang smiley

  • #12   27. mar 2018 Fjern det du ikke vil have ødelagt. Såre simpelt. Hun lyder bestemt ikke utryg. Vores hunde hyler (ja den ene som får hun tæsk) af glæde hver gang vi kommer hjem. Ja eller har været i den del af haven hvor de ikke kommer. Din hund lyder helt normal. Det er kun dejligt at hun er glad for at se dig.

  • #17   27. mar 2018 Stine H: jeg har slet ikke hørt hende pive. Hun peb IKKE da jeg gik. Så gik jeg en tur (hvor jeg selvfølgelig ikke ved hun hun har pebet) og da jeg kom tilbage fra den stod jeg og lyttede de sidste to minutter for ender af trappen i opgangen, og der hørte jeg hende heller IKKE pive smiley

  • #19   27. mar 2018 Ziva hyler når jeg træder ind af døren, som om hun ikke har haft selskab i flere dage - meget forsømt.

    Hvis der findes noget der lugter, sokker løbesko eller undertøj findes det helt sikkert i hendes kurv når man kommer hjem. Helst med lidt savl på.

    Hun skifter også soveplads flere gange. Nogle gange bare for at vende tilbage til hvor hun lige kom fra - skal bare lige se om græsset er grønnere et andet sted


Kommentér på:
Alene hjemme HJÆLP

Annonce