{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.199 visninger | Oprettet:

Underlig “pigmentering” {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har en ide om hvad det her er? Bassen plejer at være mere lyserød på det bare stykke på maven og på tissetrolden, men nu har han fået underlige mørke plamager (for en uges tid siden). Den dag det skiftede farve der var huden helt kold, og da var plamagen mørkere, men han havde ligget i den varme sofa så det er ikke fordi han har fået kulde. Udover hudfarven så er Bassen i højt humør og der er intet andet at bemærke.
Dyrlægen ved ikke hvad det er, men en teori er at der har været noget der har haft stoppet blodtilførlsen eller noget der har generet huden. Vi har fået taget en blodprøve og et skrab for at se om vi kan finde noget, dog mener dyrlægen at det måske kan forsvinde af sig selv eller bare se sådan ud for fremtiden.

Og nej han er ikke bare beskidt (det troede dyrlægen også først)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlig “pigmentering”
  • #1   3. apr 2018 Det ligner patvorter.

  • #2   3. apr 2018 hihi. Burde have været mere præsis, det er ikke patvorterne, det er den lysere mørke plamage hvor det nærmest ser beskidt ud, han plejer at være lyserød der. Det ser mere tydeligt ud i virkeligheden end på billedet

  • #3   3. apr 2018

    profilbillede
  • #4   3. apr 2018 Altså mine hunde har som hvalpe haft lyserød mave for så senere at få "sorte"/mørke pletter eller sågar helt mørk/sort mave med alderen... Men om det er det der er sket her, pas?..

    Ved bare at det har været sådan med alle mine smiley Men hvis dyrlægen mener det ikk bare er normal pigmentering så er det jo nok ikk det smiley


  • #5   3. apr 2018 Dyrlægen sagde det normalt ikke skete når hunden er så gammel som Bassen 4 1/2 år, at den “skiftede farve” og slet ikke så hurtigt som det er sket her. Normalt ville sådan noget komme gradvist. Det var lige pludselig nærmest, havde ikke set noget før og da jeg så kiggede på ham da han sov så så jeg den mørke plamage. Og den var mørkere til at starte med, men er blegnet en del siden.

  • #6   3. apr 2018 Ja okay, det ville godt nok være sent og det lyder ikk som om det er det smiley Men har aldrig oplevet/hørt om lignende før smiley

  • #8   3. apr 2018 Mine hunde har lys hud med mere eller mindre mørkt pigment rundt om på kroppen. Nogen har en del mørke områder andre meget mindre, men det kan godt variere også på de voksne hunde.

    Jeg synes bestemt ikke, det der ser hverken skræmmende eller mærkeligt ud. Og så vidt jeg kan se på billedet, har han da også andre pigmenterede plamager på huden. Så hvis ikke du kan føle noget, ville jeg bare gå ud fra, at det er pigmentering.


  • #10   3. apr 2018 Han er heldigvis ikke generet af det på nogen måde. Ja, han har pigmentering andre steder, men de ser anderledes ud hvis man kigger nøje på huden (tror desværre ikke jeg kan få forskellen på billede med telefonens kamera).
    Han blev kastreret for ca 5-6 uger siden, så hvis det er derfra så er det en noget forsinket eftervirkning. Dog kan jeg egentligt godt forestille mig et blåt mærke, da Bassen af og til er noget klodset og begiver sig ud i ting som han ikke burde (han er ikke god til at bedømme afstande når han hopper omkring, hvilket er umuligt helt at stoppe ham fra)

    Der blev netop taget skrab for at udelukke svamp eller andre hudproblemer, blodprøve blev taget da han alligevel skulle have taget for noget andet men så får vi et par ekstra tal med der (kan ikke huske helt men tror det var sukkersyge han bl.a ville tjekke for, da det skulle kunne give blodansamlinger eller noget)
    Men ellers ser vi tiden an om det ikke forsvinder af sig selv


  • #11   3. apr 2018 Meld gerne tilbage smiley Er helt nysgerrig nu smiley

  • #12   17. apr 2018 Det mørke område er nu blevet større, og syntes også Bassen er blevet lidt sløv og virker lidt ved siden af sig selv. Kom til at nævne det for en anden dyrlæge jeg kender og han mente måske han havde en ide til hvad det er, han mistænker cushings (også fordi der er nogle andre forandringer som kunne hænge sammen med det, men som også kan hænge sammen med at Bassen blev kastreret). Så har brugt meget af dagen i dag på at få taget prøver og i morgen skal der tages prøver igen. Det har været en lang dag, så er træt i hovedet og kan ikke holde helt styr på alle de ting jeg fik af vide, så har ikke styr på hvilke prøver der er taget. Håber vi finder et svar på hvad der er med Bassen

  • #13   17. apr 2018 Åh nej da smiley Held og lykke! Håber prøverne giver noget svar - noget man kan gøre noget udfra smiley

Kommentér på:
Underlig “pigmentering”

Annonce