1.437 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Foder til hvalp Foder til hvalp

Hej. Hvor meget foder skal en labrador hvalp på 8 uger have om dagen?
Hvor meget giver i andre af jeres Foder?

Han får pt. 175 gram pedigree fordelt på 3 måltider i løbet af en dag

Der hvor han kom fra gik han ude i hundegård, intet legetøj og blev fodret med billig foder fra Rema fordi det ikke skulle sætte sig på ham, så han blev tyk ??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder til hvalp
  • #2   5. apr 2018 #1 175 gram fordelt på 3 måltider! Han vil gerne have pedigree!

• #3   5. apr 2018 + han virker til at være en god hund, de har avlet mange gange dem vi købte dem af. Han gik i en løbegård 24/7, han er født i en løbegård

• #5   5. apr 2018 #4 Ja den blev født i en løbegård ???? jeg er glad for vi har fået ham hjem. Og folk foder deres hvalpe fint på pedigree?

• #7   5. apr 2018 TS at din hvalp gerne vil have pedigree betyder jo ikke at det er godt for den. Børn vil også gerne leve af chokolade, burgere, slik og sodavand hvis de selv kan vælge (i hvert fald nogle børn). Men det er jo heller ikke godt. Kan du se hvad jeg mener? Din hvalp ved IKKE hvad der er godt og mindre godt.

• #10   5. apr 2018 Maxi zoo sælger også hvalpe foder

• #12   5. apr 2018 Men jeg gider ikke blive høvlet ned! Bare fordi jeg bruger pedigree, fordi jeg startede ud med det!

• #13   5. apr 2018 #11 hvilke super markeder kan det købes I?

• #16   5. apr 2018 Jeg startet på pedigree! Jeg skal jo starte et sted!

• #18   5. apr 2018 #17

Tak for en sød svar! Jeg kigger lidt på Olivers eller Orijen

• #20   5. apr 2018 Jeg har kigget på et foder der hedder sund hos land og fritid til hvalp, det kender jeg nogle der kører deres hvalp på og hun trives! Kender i det foder

• #22   5. apr 2018 Åh gud! Utrolig Hvad du synes er dårligt!

• #25   5. apr 2018 Jeg vil have det hjælp jeg spørger til.... kærestens schæfer får budget foder og klare det sgu fint

• #26   5. apr 2018 TS. Hvad foder angår så kan du med sindsro lytte til Maj-Britt smiley

• #29   5. apr 2018 Ja men sjovt at jeg ikke er den eneste der er hakket ned på pedigree!

• #32   5. apr 2018 Der er meget stor forskel på at kunne overleve på et foder og så til at leve godt.
    Pedigree svarer til Mc Donalds
    Smid lortet ud og købe noget ordentligt.
    Læs bagpå sækken. Foder skal bestå af kød, ikke korn.

Trist tilgang til at købe hvalp smiley

En labrador og hunde af tilsvarende størrelse skal fodres så den vokser korrekt og undgår ledsygdomme. Det vil sige at de skal have et bestemt forhold mellem bestemte mineraler i foderet.
    Sådan noget skal man sætte sig ind i før man handler hund.
    Essential Beginning Large Breed indeholder korrekt forhold mellem mineraler og korrekt fedtindhold til racen.

• #33   5. apr 2018 Han har det fint og godt! Og vi har lige fået ham! Før levede han på det billige fra Aldi. Tvivler på så meget menneske kontakt som nu og stof i hundegård. Jeg har kigget på hike hvalpe Foder, ender nok med det

• #36   5. apr 2018 Bare fordi noget er bedre, er det ikke ensbetydende med, at det er godt TS.

Du får ingen præmie herinde for at støtte hvalpefabrikker.

• #39   5. apr 2018 Ordentlig foder koster Hvad?

• #42   5. apr 2018 Tak! Jeg blander bare pedigree op så! Der er 24 kg

• #45   5. apr 2018 #43 TS spørger jo bare om hvor meget hvalpen skal have og ikke om det er et godt foder smiley Den gang vidste TS nok ikke at der var noget at undersøge.

• #46   5. apr 2018 #45

Nej jeg vidste ikke! Har aldrig gået op i foder før!

• #47   5. apr 2018 olivers forhandles bl.a. i Føtex, men der er mange penge at spare ved at handle foder online

• #48   5. apr 2018 #43 TS spørger jo bare om hvor meget hvalpen skal have og ikke om det er et godt foder Den gang vidste TS nok ikke at der var noget at undersøge.

Jo, for TS har haft en fodertråd op før, den slettede hun.......... , gad vide, hvorfor.

• #50   5. apr 2018 #49 bare fordi at hunden får pedigree så er det en speciel måde at gå ind til det at anskaffe sig en Hund på

• #52   5. apr 2018 Okay Mai-Britt

Jeg oprettet den da jeg var 14???????????????? har først kigge på den igen i går ?? smiley

• #54   5. apr 2018 Jeg har reddet ham, og beholder ham. Han er skøn! Så det

• #55   5. apr 2018 Prøv at vend tankerne på hovedet.
    Du skal tænke på det er netop nu det er aller mest vigtigt din hund får et godt foder med de rigtige næringsindhold i de rigtige mængder af en kvalitet den faktisk kan optage og bruge til noget.
    Det er super vigtigt som hvalp fordi det er her hele kroppen vokser og udvikler sig. Og det går stærkt.

En voksen færdig udviklet hund ville jeg godt turde fodre på pedigree for en periode feks fordi økonomien er smal en måned eller to.
    Men i opvæksten - du ricikerer en hund der vokser i stykker. En hund der udvikler allergi. Jeg turde fandme ikke spare på et godt foder i opvæksten.
    Så vil jeg sige hellere give det samme som i selv får på bordet. Det er formentlig mere varieret og af større lødighed end pedigree.

Men ja vil du fodre med pedigree så gør da det. Giv efter vejledningen på posen og hold øje med om hunden bliver rund eller mager og juster så mængden hvis.

Hvad vi andre giver af mængde kan du ikke bruge til noget. Du nævner ikke hvad din hund vejer så det kan ikke sammenlignes. Og forskellige fodertyper giver forskellige mængder.

• #57   5. apr 2018 Du har ikke redet en hvalp.
    Du har lavet plads til næste kuld.

Morhunden parres kun igen hvis de kommer af med hvalpene. Brændte de inde med deres hvalpe så stoppede de deres dårlige opdræt!

Du holder gang i hjulene!

• #58   5. apr 2018 Øhm nej for de har avlet flere gange og det er ikke den samme som får hvalpe til juni det er deres anden. Og det er ingen hvalpe fabrik

• #63   5. apr 2018 Emma er jeg ikke ligeglad med ham

• #64   5. apr 2018 Alle mine hunde har været fra hundegårdsopdrættere - det tog de ikke skade af smiley

Det vigtigste er dæleme ikke hvor de opholder sig når de sover - det vigtigste er, HVORDAN opdrætter tager sig af dem når de er vågne !

fie - enig med de andre i tråden. Køb nu et ordentligt foder til din hund i vækstperioden - det er altså ikke helt ligegyldigt, hvad han vokser op på.

• #68   5. apr 2018 Nu kan vi jo ikke melde opdrætter til dyreværn for at bruge dårlig foder og gård opdræt.

Vi er enige om at det ikke er perfekt, men mishandling er det bestemt ikke. Det er ærgerligt at ikke alle familier i Danmark er lige så entusiastiske omkring det bedste for deres hund men almindelig familier gør det bare ok. Ikke mishandling og ikke et fantastisk liv men de gør det jo ikke med intentionen om at gøre noget forkert for hundene.

Vi ved jo reelt ikke om det er en hvalpe fabrik eller mange uvidenhed

• #69   8. apr 2018 Læste lige dit første indlæg ts i denne tråd og det undre mig at man giver hvalpe billig foder fra Rema fordi de ikke må blive for tykke. Det er useriøst opdræt og det er ikke en opdrætter der avler for at gære noget godt for racen. Så er det ligemeget hvor mange kuld de har opdrættet, det bliver det ikke bedre af. Det er fint at du spørger om råd herinde, men så tag imod de råd der er givet. Du skylder ikke opdrætter at forsvare ham/hende. Det du kan gøre er at give din hvalp et godt foder og et godt hundeliv.

Kommentér på:
Foder til hvalp

Annonce