{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frynseklinikken - betal hvad du kan -mobil dyrlægeklinik
  • #1   10. apr 2018 Jeg syntes ideen er god, men hvordan tjekker de at folk vitterligt ikke har flere penge, og bare søger billig dyrlæge?

  • #2   10. apr 2018 Det handler vel om at stole på folk, og at vide at der nok vil være få der udnytter det, men at det tager man med, fordi man kan hjælpe en masse der har brug for det smiley

  • #3   10. apr 2018 Hvis jeg lige ser bort fra, at jeg kun mener man bør købe dyr hvis man har råd til at konsultere en dyrlæge, fodre dyret og opfylde dets øvrige behov, så er ideen da super.
    Jeg tvivler dog på at det kommer til at virke efter hensigten, for der er rigtigt mange mennesker uden for pædagogisk rækkevidde, som simpelthen ikke selv evner at se at dyret trænger hjælp.


  • #4   10. apr 2018 Jeg er enig... Jeg har også ret stærke holdninger omkring bl.a. hjemløse og dyr... for jeg ser det hele på første parket og det er IKKE den idyl som hr og fru dk gør det til.

    Men jeg kan se en del af de dyr få mere hjælp...og derfor vil jeg altid støtte sådan et tiltag...
    De vil få dyrene alligevel...


  • #5   10. apr 2018 Synes det er en god ide.
    Ligesom da de tilbød at hente deres hunde og have dem på overnatning i varmen.
    Tror bare ikke der var nogen der sagde ja tak.


  • #6   10. apr 2018 Jeg er også enig med jer, men ja jeg syntes stadig det er et godt tiltag. Det KAN jo altså også komme dem til gode, som f.eks er røget ud af systemet, og faktisk HAVDE råd til at have hund og gå til dyrlæge da de anskaffede sig dem.


  • #7   10. apr 2018 Byder det velkommen - og ja vi kan alle pludselig miste vores indtægt grundet sygdom eller andet og det kan jo sagtens være man havde råd men ikke længere har - Sys det er et super tilbud.. for dyrlæge er simpelthen også blevet helt grotesk dyrt!! De ved at mange har forsikret deres dyr og sætter derfor prisen efter det.. man må dælme tjene godt som dyrlæge - især med alle de sundhedsproblemer alle vores dyr idag døjer med og alt det folk er villige til at gøre for dem smiley

  • #9   11. apr 2018 Det er så fint et initiativ, men jeg håber at det primært bliver med fokus på forebyggende behandling. Det er der, jeg virkelig tror, de kan gøre en forskel. Rigtig mange mennesker fra målgruppen kommer ind til dyrehospitalerne, når det er alt for sent. Når halvdelen af tænderne er rådne, når hunden er dækket med sårskorper eller når den har tabt 20% af sin kropsvægt. Det ville være fantastisk hvis den mobile klinik kunne lave forebyggende arbejde, både ift. sundhedsundersøgelser og vaccinationer.

  • #11   11. apr 2018 Ida - Jeg har intet skrevet om forsikringer. Sygeforsikring er desuden ikke lovpligtig.

  • #14   11. apr 2018 Selvfølgelig sætter dyrlægerne ikke prisen op, hvis folk har deres dyr forsikret! Når dyrlægerne spørger ind til, om dit dyr er forsikret, så gør de det, fordi det kan have betydning for de behandlingsmuligheder der er tilgængelige. Det er eks. ikke sikkert at du vil have CT-scanning som førstevalg, selvom det er optimalt ift udredning.

  • #16   11. apr 2018 Præcis! Det ville også være en vanvittig administrativ opgave at skulle regulere priser på den måde - og jeg er helt sikker på at det ikke er lovligt!


  • #19   11. apr 2018 De kører ikke ud til folk der ringer og Frynse er navnet på hunden på siden.

    Da Frynse døde gav ejeren penge til dyreværnet kunne få lavet den mobile klinik


  • #20   11. apr 2018 Selvfølgelig er priserne hos dyrlægen ikke fastsat efter at folk har deres dyr sygeforsikret. Prisen er jo præcis den samme uanset om man har hunden sygeforsikret eller ej.

    Når priserne er steget, skyldes det nok snarere, at det koster mere at drive en dyrlægeklinik i dag. Udstyr koster måske mere end det gjorde engang og måske vil dyrlægerne gerne have ordentlige maskiner, som kan hjælpe med at helbrede folks dyr.
    Måske vil dyrlægerne også gerne efteruddannes, så de bliver bedre til at hjælpe, når man kommer med et sygt dyr. Det koster også.
    For ikke at nævne at dyrlægerne og vet. sygeplejerskerne skal have løn.

    For mig at se har det intet med sygeforsikring eller ej at gøre. Som andre også har nævnt, så handler det jo bare om hvor pengene kommer fra. Dyrlægene får dem uanset.


  • #22   11. apr 2018 Jeg synes, det er et fint initiativ.

    Jeg tror dog ikke, at det vil hjælpe i forb. med de store misrøgtsager, vi ind i mellem læser om. Det er jo ikke hjemmebesøg, der er snak om, så der vil stadig ikke være tjek på, om nogen har 50 hunde derhjemme under kummerlige forhold.
    Frynseklinikken kører jo ud til forskellige væresteder, og det vil vel i høj grad være brugernes hunde, det vil komme til gavn. Men der er da helt sikkert også behov. Så selv om man ikke skal forvente, at det kan løse alle problemer, så vil det helt sikkert kunne hjælpe nogen hunde, og det er vel også værd at tage med.



  • #24   11. apr 2018 Jeg synes initiativet er rigtig godt. Som jeg forstod indslaget jeg så i TV så er det for at hjælpe de mennesker som egentlig elsker deres dyr men ikke har personlige resourcer nok. De håber at kunne hjælpe nogle til, at det ikke ender i misrøgt og det tænker jeg umiddelbart er rigtig fint og at det nok er god brug for.

  • #26   12. apr 2018 Åh nej, var det noget godartet? (altså hundens knude).. Sikke en situation smiley Kræft sucks!!!!

  • #27   12. apr 2018 Lenchick : Ja alle kan pludselig ende derude, hvor økonomien virkelig er stram, selvom de fint havde råd til alt angående dyr før. Min mor er f.eks lige røget HELT ud af systemet, altså hun har INGEN indtægt overhovedet, hun har søgt job efter job men hendes alder er bare imod hende, de vil hellere have unge mennesker når det kommer til de ufaglærte jobs, og det er ikke ligefrem fordi det vælter med jobs indenfor min mors felt . Så skulle en af deres katte blive virkelig syge, så er de da også på måsen lige pt.

    Syntes tit folk glemmer at ALLE kan ende på bunden økonomisk, og at de kan have været på toppen da de anskaffede sig deres dyr.


  • #28   12. apr 2018 Så sandt Rikke..

    Jeg havde et lederjob og pludselig fik jeg en slem rygskade på job - efter en længere periode sygemeldt blev jeg fyret og efter en lang periode kom jeg på kontanthjælp som kun ga 5000kr pr måned da jeg var under 25 - det tog 5år før jeg fik førtidspension og jeg havde 3 franske bulldogs!! heldigvis hjalp min familie mig men alligevel.. min husleje alene også var de 5000kr næsten brugt!! Det kan ske for os alle!!


  • #29   12. apr 2018 Hov glemte at skrive at min mor nu har valgt at starte op som selvstændig, fordi hun ligesom INGEN held har med jobsøgning, og hun ligesom har brug for en indtægt så de ikke ryger total på røven. Det er dælme andre tider, end da de for 5-6 år siden sad på toppen, hvor min mor kunne gå hjemme hvis hun ønskede det ( hun gik faktisk hjemme i 10 år eller sådan noget ) .

    SÅ ja selv dem der sidder på toppen , kan ende på bunden. Og man skal dælme ikke tage noget for givet. Jaja, har man penge som Karsten Ree, skal man selvfølgelig ikke frygte noget, men det er trods alt de færreste der sidder SÅ godt i det smiley


  • #31   12. apr 2018 Caroline, for rigtig mange kæledyrsejere, er deres kæledyr ikke en ting. Og ikke noget, man lige skiller sig af med. At man ender i en dårlig situation er vel ikke ensbetydende med, at man vil være der resten af sit liv eller resten af vovses levetid. Jeg kan godt forstå, at folk forsøger at holde ved deres dyr også i nedgangstider. Til gengæld må man godt tænke sig om, inden man skaffer sig nye, hvis økonomien ikke er til dyrlægeregninger, sygeforsikring m.m.

    Men jeg ser nu ikke nogen i denne tråd foreslå, at skattekronerne skulle bruges til dyrlægeregninger for værdigt trængende, så hvor kom den lige fra ?


  • #32   12. apr 2018 Jeg er HELT enig i alt du skriver Lene smiley

  • #33   12. apr 2018 Me 2

  • #35   12. apr 2018 Jeg er grundlæggende enig i at man ikke bør ha dyr hvis man ikke har råd til det nødvendige MEN, forstår også godt at man lige vil se om ikk godt man kan komme til at få råd igen... det er svært at generalisere...

  • #36   12. apr 2018 Men ligemeget hvad så hvis man ikk har råd på anskaffelses tidspunktet så skal man simpelthen la vær!!

  • #38   12. apr 2018 For nogle er kæledyrene SÅ meget mere end bare et dyr..

    Det er deres familie og bedste ven.

    Jeg har personligt dyr for at dæmpe min angst, og selvom jeg sidder og har en hård måned (11 kr til resten af måneden) Så sælger jeg hverken hamster eller kanin af den grund, for så ville jeg skulle op i angstmedicin og det har jeg ikke særlig meget lyst til.


  • #40   12. apr 2018 Jeg har ikke prioriteret dem i budgettet.. Køber stort ind når de mangler og så har jeg det i mange måneder..

    Dette er en kvartalsmåned, som er hård fordi jeg betaler til Sygeforsikring Danmark


  • #41   12. apr 2018 Det er bestemt ikk at være en god ejer ikke at være i stand til at ta sit dyr til dyrlægen ligemeget HVOR syg den er - har man ikke råd til det eller til mad til den så bliver det synd for dyret også selvom den er SUPER elsket... Så handler det jo netop pludselig ikk om økonomi men om at man ikk kan gi dyret hvad det behøver = man bør ikk ha dyr...

  • #42   12. apr 2018 Forstår ikk at folk kan se det anderledes fordi så snart folk herinde feks ikk gir dem nok gåture, nok træning osv så bliver der råbt højt om at man ikk bør ha fået dyr men det er da PRÆCIS det samme med ikke at være i stand til at ta dyret til dyrlæge... der er dog forskel på at ha en stram økonomi og på at simpelthen ikke have råd - og vi skal også huske på at man kan forsikre dem.. kunne man ikk det var dyrehold kun for de rige smiley - jeg havde ikk råd uden ihvertfald..

  • #43   12. apr 2018 Jeg har aldrig forsikret andet end det lovmæssige smiley

    Jeg har en dyrlæge jeg kan afbetale hos, og er så sjællendt til dyrlæge med dyrene (De behøver ikke) at en forsikring ville være penge ud af vinduet..

    Og nej, jeg har heller ikke andre forsikringer end Danmark til mig selv, og Danmark tjener jeg på, da jeg kan trække flere penge ud end jeg betaler for medlemsskabet.


  • #44   12. apr 2018 Og hvad gør du så den dag de bliver alvorligt syge og feks koster 10000kr? afliver dem? - For mig er det topmålet af egoisme.. sorry men sådan har jeg det.. du kan på INGEN måde være sikker på en evt vagtdyrlæge går med til afbetaling og du kan ikke være sikker på at din egen dyrlæge har åbent..

  • #45   12. apr 2018 Det er at gamble med deres liv i mine øjne...

  • #46   12. apr 2018 Så afbetaler jeg hos dyrlægen.. Jeg har aldrig haft problemet, heller ikke da jeg stod med en kat uden for åbnings tid der skreg i smerte.. Der kunne jeg godt stadig afbetale..

  • #48   12. apr 2018 Okay, så har du været ufatteligt heldig - ingen her i mit område går med til afbetaling med mindre man har en aftale derom på forhånd og selv da er det meget sjældent!

    Men du gambler med deres liv ved at være sikker på noget du ingen kontrol har over.. sådan ser jeg på det, undskyld ved det ikke er pænt at sige men.. (siger det ikke på en ond måde)


  • #49   12. apr 2018 Nej jeg har bare en god dyrlæge.. Det har intet med held at gøre smiley

    Ved gnavere afliver jeg selv, hvis jeg kan se det er noget som ikke går over heller ikke med behandling..

    Så slipper de for mere stress.


  • #50   12. apr 2018 Men ja, det er stadig langt bedre end hvad mange gør som på ingen måde har råd og derfor bare aldrig tar til dyrlæge - kendte en hund der gik med et over revet korsbånd i 1ÅR pga hun ikk havde råd.. IKKE okay!

  • #51   12. apr 2018 Så du VED du aldrig kommer til at måtte til vagtdyrlæge da du har din almindelige dyrlæges tlf Nr og bare ringer eller hvad? Fordi hvis ikke så KAN du jo netop være tvunget udi at måtte til vagtdyrlæge om aftenen/natten hvis feks din hund bliver kørt ned/kaster blod op pga hul på mavesæk/tarm feks.. det er et NU problem og ikke når min dyrlæge åbner imorgen..

  • #52   12. apr 2018 Katten var ved vagtdyrlæge, og jeg kunne stadig afbetale..

    Jeg venter ikke med dyrlæge hvis de har behov for det akut..

    Jeg har kun en hamster og en kanin


  • #53   12. apr 2018 Ah okay, troede du havde hund også smiley

    Men okay, hvis du er 110% sikker på at du kan få lov til at afbetale så er det jo fint nok - men så skal man også være ligeså sikker som hvis man sad med pengene sys jeg.. På alle fronter så mener jeg virkelig (helt ind til benet) at vi har PLIGT til at være i stand til at gi dem hvad de behøver og har vi ikke overskud/penge/tid osv til det så bør vi lade dem komme et sted hen hvor de kan få opfyldt de behov - ellers er det egoistisk og dyret lider under det - og de kan jo ikke tage ansvar for eget liv/ve og vel som vi kan smiley Men forstår tilgengæld 110% at det er en super!!!!!! svær beslutning og at man måske vil forsøge at finde en løsning før man tager den konsekvens smiley omend det er afbetaling, hjælp til gåturene, finde nyt job eller hvad end det kunne være smiley


  • #54   12. apr 2018 Nej nej, jeg stjæler min venindes hund engang imellem når jeg lige har behov for noget ekstra støtte

  • #55   12. apr 2018 Er da også en god løsning især hvis man sidder stramt i det smiley Dejligt at du kan få det bedre ved hjælp af dyr smiley De kan også virkelig gøre meget, jeg holdt helt sikkert humøret oppe under min kræftbehandling pga dem plus de fik mig ud af døren lidt oftere end jeg kunne/ellers ville ha (havde dog gåturs hjælp på).. og jeg kæmpede altid som bare pokker for at blive rask nok til at komme hjem fra sygehuset når jeg var indlagt.. plus de bare gjorde mig glad og gav mig enorm omsorg.. er vildt hvor meget det kan gøre smiley

  • #56   13. apr 2018 Dejligt at en privat har valgt at financiere en kørende, non-profit dyrlæge. Tror at det kan gøre en forskel for de dyr, som bor hos folk der er havnet i en økonomisk knibe.

    Er helt enig i, at man ikke bør anskaffe sig dyr, hvis ikke man kan skaffe penge til dyrlægeregningerne. Men verden er ikke perfekt, og nogen gange, kan folk havne i en situation, hvor de har brug for hjælp, og så er det sgu rart at vide,at hjælpen faktisk findes smiley
    Har stor respekt for de dyrlæger, der tager sig af de hjemløses hunde i København smiley


  • #57   13. apr 2018 tvsyd reklamere for den som værende gratis smiley

Kommentér på:
Frynseklinikken - betal hvad du kan -mobil dyrlægeklinik

Annonce