{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
869 visninger | Oprettet:

Boog {{forumTopicSubject}}

Nu har vi sovet nede ved Boog i stuen de sidste 2 uger, så han kunne falde til. Kan vi godt begynde og rykke op i soveværelset, og hvad er der af gode råd hvis han begynder og pive når vi går i seng?

Han er nu en glad, frisk og Energisk hvalp på 9 uger, vi nyder hverdag med ham !

Kommentarer på:  Boog
  • #1   12. apr Jeg synes ikke, at en hvalp skal lades alene en hel nat - og slet slet ikke, hvis den også skal være alene i nogle dagtimer.
    Kan du ikke tage hvalpen med op i soveværelset?

• #2   12. apr Fik i ham som 7 ugers?

• #3   12. apr #1 kæresten vil ikke have ham i soveværelset. Han er ikke alene i dagtimerne. Der er jeg hjemme.

• #4   12. apr Ja 2 dage før de var salgs klare

• #5   12. apr som jeg skrev til i pb, så ville ejg anbefale dig at købe 2 lækre hundepuder, og tage dem op i soveværelset. Lær ham at han ikke må være i sengen, vip ham ned af sengen stille og roligt med et nej, det tager nok et par dage, og så skal han nok finde ud af det.
    Og i kan alle sammen sove fint og roligt...

I har lært ham nu at i sover sammen, såååååå....

• #6   12. apr Hvorfor dælen har I hentet en hund før den var klar til at komme fra sin mor?

For at svare på dit spørgsmål - hvis det er planen at han skal være alene i dagstimerne, så synes jeg I skal lade ham sove i samme rum som jer. Ikke nødvendigvis i sengen men som minimum på en pude/i en kurv i samme rum. Så han ikke bliver tvunget til adskillelse mange timer både nat og dag.

• #7   12. apr Fordi opdrætter gav lov og opdrætteren er useriøs... derfor

• #8   12. apr første tager man en hvalp fra sin gl. flok, mor og søskende før tid, så giver man den en ny flok i 2 uger, hvorefter man så i nattetimerne vil lade den alene ... selvom den er glad og energisk og faldet godt til så er det stadig en lille hvalp der har behov for sin flok, også om natten ....

enig med minion, lav en soveplads til ham i soveværelset ... med tiden når den er vokset helt til vil den nok være ligeglad hvor den sover, men lige nu har den behov for den tryghed..

• #9   12. apr Og hanne DET må være det absolut vigtigste, nemlig at vovse får sine behov dækket...

Det vil gøre en masse ting SÅ meget lettere for jer i længden

• #10   12. apr Hvordan lettere

• #11   12. apr Fie, min mand havde samme holdning - men ved tanken om hvor meget uro og problemer det kunne give senere hen, så overgav han sig Find et godt stort tæppe, dyne eller lignende, læg det så tæt på sengen at du kan nå hvalpen og læg dig til at sove - de første par nætter vil nok blive urolige, men det er det værd

• #12   12. apr Der er gulv tæppe på i soveværelset og nogle gange om natten tisser han når han vågner midt nat Og det er da træls for gulvtæppet

• #13   12. apr Hvalpen skal ud når den vågner om natten, også en god grund til at lade den sove tæt på jer, så kan i høre når den vågner!

• #14   12. apr Okay

• #15   12. apr Hvis i pludselig river op i rutinen, så kan i risikere, som jeg også skrev til jer, at han begynder at tisse, ødelægge ting osv om natten, eller sidder og hyler hele natten.

Som sagt så har i allerede lært ham at i sover sammen, så det må i jo bare leve med

• #16   12. apr mine har haft en kasse lige ved siden af min seng .. og så har der stået sko og tøj klar, så snart hvalpen begynder at vågne om natten så skal den ud og tisse inden den overhovedet begynder at gå rundt ...

jeg har haft nogle der var natterenlige på et par uger, og en hvor det tog 4-5 uger før jeg fik en hel nattesøvn, det er en del af "charmen" ...

• #17   12. apr Jeg ville starte med at have hvalpen i soveværelset i det første lange stykke tid og så lige så stille rykke kurven ud i gangen med en åben dør

• #18   12. apr Der er en trappe og han kan ikke lide trapper

• #19   12. apr nej det kunne mine heller ikke .. så løfter man dem, desuden er det nødvendigt at løfte dem ud om natten så de netop ikke når at sætte sig til at tisse ... har I ikke været ude med ham om natten mens I sov nedenunder?? ... når han bliver ældre så har han vænnet sig til trapper ..

• #20   12. apr Så må kræet op på armen

• #21   12. apr Han skal slet ikke gå på trappen endnu, du løfter ham ud. Ellers må i jo blive i stuen lidt endnu

• #22   12. apr Det er et stort ansvar at have hundehvalp, den er fuldstændig afhængig af jer, i bliver nødt til at bruge den tid der kræves nu, ellers går det helt galt senere.

• #23   12. apr Bodil har en pointe der er enormt vigtig her, for ja, en hundehvalp kræver meget, men i det at jeres er taget fra før tid, der er det SÅ vigtigt at i virkelig giver ham de bedste odds, for ellers så kan i altså stå med hund på et senere tidspunkt, der ikke aner om den er fugl eller fisk...

I må satme lægge jer i selen altså, og der giver det ikke mening at diskutere om den skal være i soveværelset eller ej...

• #24   12. apr Jeg spurgte ikke om råd fordi der skal diskuteres i min tråd Tak! God dag:)

• #25   12. apr når man spørger om råd på et site for hundeelskere, så får man de råd der er de bedste for hunden ... det er nemlig de råd man går ud fra folk der køber hund ønsker, det bedste for sin hund ...

• #26   12. apr Fie, du bliver altså nødt til at smide det defensive fra dig...

Ja igen, jeg tror at du har fattet at det hele ikke var skide smart, så mon ikke at folk på et tidspunkt lader den ligge.

Men det vigtige her må altså være din hundehvalp, og at han får de bedste odds overhovet for at udvikle sig korrekt...

Det er du vel enig i tænker jeg?

• #27   12. apr Ja

• #28   12. apr Igen - en god opdrætter havde vejledt jer i dette. Nu står I med håret i postkassen.
    Hvis det var planen at hvalpen skulle lære at sove alene i stuen, så er det for lang tid at sove ved den i to uger, for derefter pludselig at ændre det hele.
    Rutiner skal indlæres stille og roligt fra dag ét.
    Jeg anbefaler mine købere at sove på gulvet ved hvalpen de to første nætter, for derefter stille og roligt at rykke op i sengen igen. Hvalpen skal naturligvis sove tæt på sin familie, hvis den ønsker det. Man bør aldrig afskære en hvalp fra kontakt. Det giver konsekvenser for hvalpen.
    En hvalp skal tisse om natten i nogle uger efter man har fået den hjem, hvorfor det er essentielt at kunne høre den bevæge sig, så man kan hjælpe den ud om natten.

• #29   12. apr Team Underbid, SKAL hunden partout sove for sig selv, så er der da ingen grund til at slæbe den med i soveværelset i et langt stykke tid først og for alvor vænne den til at sove sammen med ejer. Det tror jeg da kun vil give en mere frustreret hund. Men generelt vil jeg slet ikke lade en hund sove alene.

• #30   12. apr Ej men så køb da et lille stofbur han kan sove i i soveværelset.... det giver lidt længere reaktionstid når bettemanden vågner, så i kan nå ud, og ikke får pletter på gulvtæppet...

Mange af dem kan man åbne i toppen, så du kan smide en hånd ned til ham, og berolige ham...

• #31   12. apr Har forstået det

• #32   12. apr Hvor sover den anden hund, den schæfer, din kæreste har??

• #33   12. apr I gangen ved trappe til soveværelse.

• #34   12. apr mine hunde er i soveværelses i det stofbur det først halvandet år, for før synes jeg ikke er ro på dem og får vi ny hund, så ryger den gamle med ind også. og har altid haft hunde der sov hele natten

• #35   12. apr Det er bare sådan jeg ville gøre det jeg tænker at man sagtens kan have hvalpen ved sengen det første lange stykke tid og så at den ender ude af værelset

• #36   12. apr Vi ville helst heller ikke have Walther i soveværelset, men havde dårlig samvittighed overfor at lade ham alene om natten. Så vi lod dørene mellem 'hans værelse' (bryggers og entre) og vores værelse være åbne, men han kom kun lige ind og sagde godnat hver aften, så lagde han sig selv ud i bryggerset. Så nu har vi dørene lukkede altid, og han er godt tilfreds

• #37   12. apr Og jeg sov de første to nætter hos ham i bryggerset så han lige kunne falde til, hvor jeg lærte at han bare lægger sig på gulvet og sover, end ikke forsøgte at komme op til mig. Alle hunde er forskellige, men han var self også 10 mdr da vi fik ham. Min første hvalp sov fra første nat i bryggerset, indtil han var renlig, så fik han hele huset, men lukkede døre til værelserne. Han trivedes også med det

• #39   13. apr Min kæreste mener at B bare skal have noget der dufter af os også kan han sagtens sove selv. Jeg tror han kommer til at stå og hyle.

• #40   13. apr Din kæreste har ikke ret, Fie

• #41   13. apr Fie, jeg synes stadig at det er godt du spørger, for du har tydeligvis brug for en hel masse hjælp med den hvalp.

Men omvendt virker det lidt omsonst. Du beder om råd til noget som er en dårlig ide, og når folk så fortæller dig at det er en dårlig ide, bliver du mopset og vil ikke have "diskussion".

Kan du ikke prøve at overveje med dig selv, om du søger råd og vejledning, eller om du bare vil have ret i det du gør? For hvis det er det sidste, tror jeg at du spilder folks tid.

• #42   13. apr Fie, du risikerer at du får en hvalp som mistrives ved ikke blot at være fjernet fra sin flok for tidligt, men samtidig ved at nægte den at indgå i en ny flok - hvis den får lov at indgå i din "flok" og at få al den tryghed som den har behov for, så er det meget sandsynligt at den senere hen intet problem vil have med at overnatte i bryggers eller lignende, men giv det nu tid, og giv hvalpen al den kærlighed den har brug for...
    Sammenlign det med en baby/et barn - dem lader man jo også vænne sig til tingene over tid, istedet for blot at kaste dem ud på dybt vand for at se om de kan svømme (og for at blive i metaforer, nogen kan ikke svømme, altså trives med at være alene hele natten....

Og ja, det er pisse besværligt med en hvalp i soveværelset, den både vækker jer, tisser og det der er værre - sådan er det at have en hvalp, har man sagt A må man også sige B...

(Og ikke for at jokke i det, men lige netop du skal ekstra meget tage dig af hvalpen 120%, pga dens hårde start på livet...)

• #43   13. apr Hvordan vil i renlighedstræne jeres hvalp, når den er lukket alene hele natten?

Er oprigtigt ked af at i har købt ved sådan en klaphat af en opdrætter i havde været klædt så meget bedre på, til at ha hvalp, hvis i havde haft en ordentligt opdrætter i ryggen...

Og det er hvalpen det går ud over

Kommentér på:
Boog