{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
618 visninger | Oprettet:

et blivende hjem! {{forumTopicSubject}}

jeg har lagt mærke til mange gange, at folk som salger deres hund, skriver at det skal være til et "blivende" hjem..

for mig at høre, lyder det næsten som om at de ikke selv regnede med at beholde hunden i dens levetid!

er det mig som er underlig eller køber man ikke kun en hund hvis man vil have den hos sig til den dør?

hvorfor er der så mange der ikke kan tage det ansvar, de burde da vide hvad de går indtil!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  et blivende hjem!
  • #1   2. feb 2007 Meget kan ske. Og der kan være ting man ikke har lyst til at dele med hele verden.

Jeg tror man skal passe lidt på med ikke bare at fordømme.........

• #2   2. feb 2007 Man kan jo i princippet ikke vide hvad man går ind til før man har prøvet det, mange ting kn man læse sig til, men det er langt fra alt....

Desuden kan folk komme i situationer der er sværre at forudse, og derfor må finde et andet hjem til deres hund. Jeg synes sætningen "et blivende hjem" siger at de godt ved de har fejlet, men at de ønsker et blivende hjem til deres hund, som de af en eller anden grund ikk kunne gi den....

• #3   2. feb 2007 Janie.... helt enig smiley

• #4   2. feb 2007 Feks er min hunhund i løbetid for tiden, og jeg et simpelthen på nippet til at "kaste hende ud af vinduet" (og det er så ironisk)..... hun er simpelthen blevet SÅ urenlig, og tisser på gulvet 2-3 gange om dagen..... hvor PRES er det lige???? Det har jeg ikke kunne læse mig frem til feks.....

• #5   2. feb 2007 MGP..... præcis

Hmm.... det ville nu være rart at trådopretteren selv deltog i debatten....

• #6   2. feb 2007 Ja eller man har fået to hunde af samme køn, og pludselig kan de måske, slet ikke tåle at se hinanden.

Og ja hvad gør man så ? at sætte den ene i et bur eller lukke den ind i et rum for sig selv, vil da være synd.

Her vælger mange så også, at finde et nyt og blivende hjem til den ene :-))

• #7   2. feb 2007 jeg ved det godt at der er mange ting der kan ske! men også nogle ting man skal overveje inden man køber hvalpen! Fx.hvis et par fra hinanden, hvem skal så have hunden!

men det er ikke forstår er at hvis der er opstået noget uventet så man selv skal af med sin hvalp kan det jo også ske ved den næste, og derfor ikke regne med det er et Blivende hjem!

• #8   2. feb 2007 Christine. Hørt... rigtig træls når nogen bare opretter en tråd og så forsvinder igen :-(( men det kan jo være at hun dukker op igen :-))

• #9   2. feb 2007 He he der var hun jo :-))

• #10   2. feb 2007 Jeg kan kun glæde mig over at folk skriver et blivende hjem..........ville da nødig se annoncer, hvor der stod "kunne du tænke dig, at prøve at have hund i et par år, så er fido måske lige hunden for dig"

Grunden til, at folk sælger deres hund kan jo som sagt være mange og jeg tror, at i de fleste tilfælde har det været en meget svær beslutning.

• #11   2. feb 2007 rolig nu! hehe min hund ville pludselig ud!

det kunne jeg altsa ikke forusige hehe

• #12   2. feb 2007 det med at man flytter til at sted hvor man ikke må have have hund synes jeg ikke altid holder helt altid!

de steder hvor man ikke må have hund, må man som regl gerne passe hunde i en tid! (mener der er 75% af tiden) med mindre der står at man heller ikke man passe dem!
    det kan er jeg nogle stykker der har gjort!

• #13   2. feb 2007 Jeg synes ihvertfald ikke det er en skandale at en hund må til et andet hjem..... Jeg kan godt sidde og blive harm over alle de hvalpe på 14-15 uger der skifter hjem fordi "der er ikke plads" eller "pga start på uddannelse" DET er totalt ugennemtænkt!!!!

Men igen, hellere et nyt hjem frem for at den blir en klods om benet og til stor irritation for sin ejer.....

Jeg er klart FOR, at hunde får et nyt hjem når de af en eller anden grund ikke kan blive i deres nuværende.

Der kan også være tilfælde hvor kommunikationen bare ikk fungerer mellem hund og ejer..... SKAL man så absolut følges med den hund resten af livet.... det burde jeg ikk mene.

• #14   2. feb 2007 Christina S, jeg er ikke med på det sidste du skrev.......

At man bare skal "passe" en hund steder hvor man ikke må have dem?

• #15   2. feb 2007 MGP. Ude at gå tur, hihi nej det var bare en joke :-))

• #16   2. feb 2007 Christina.... du kan ikk blive ved med at passe en hund. Det må du da også kunne forstå. Jeg tror ikk helt du er klar over hvor svært det er at finde en bolig i kbh hvor hunde er tilladt.

Det er MØG svært.... har selv været der og er det stadig.... jeg betaler 10.000 kr om md for at bo her og har faktisk slet ikk råd til det eftersom jeg er enlig mor til 2 børn, men jeg KAN bare ikk finde noget hvor hunde er tilladt der er billigere.....

• #17   2. feb 2007 kommunikations problemer mener jeg nu kommer fra ejeren! for det er føren er skal gøre sig forstålig og ikke hunden!
    så det er bare noget er skal arbejdes på! hvilket betyder mere samvær med hunden! og er det eikke pågrund af samværet med hinanden man har hunden?

• #18   2. feb 2007 de hunden jeg kender som er blivet "passet" her været to steder hvor de har være 100% tryge, og mund ikke man kender en som kan passe den et stykke tid!

• #19   2. feb 2007 Christine.........du kan da købe mit hus her i Aalborg *GG*

Men det er helt korrekt......det ER meget svært at finde lejligheder hvor dyr er tilladt........det gælder også her i Aalborg.........næsten alle lejligheder i Aalborg C gælder der ingen husdyr.........og mange boligselskaber har efterhånden også denne regel

• #20   2. feb 2007 MGP: det kalder jeg heller ikke kommunikationsproblemer!

• #21   2. feb 2007 Christina..... nej det er det ikke altid. Hunde er ligeså forskellige som mennesker. Det ville svare til at du forlangte at en mand og en kvinde SKULLE leve sammen resten af deres liv, fordi de en gang var forelskede i hinanden.

Der ER nogen hunde og ejere der ikke kommunikerer godt sammen.

Jeg ser det TYDELIGT på mit arbejde hver dag..... (arbejder på rødovre dyreinternat) folk vælger en hund ud fra race eller udseende, og selvom hunden er totalt uinteresseret i dem, og der bare ikk er nogen kontakt mellem hund og menneske, så vælger de alligevel at smide en ansøgning om adoption på den hund.

Der må vi så træde til og tilgodese hunden og sige nej..... Hunde kan ikke automatisk li eller kommunikere positivt med ALLE mennesker....

• #22   2. feb 2007 jeg ved godt det er svært! men ikke umuligt!

måske er det kun mig som ikke vil live uden min hund!

• #23   2. feb 2007 MGP: man kan godt lærer en jagthund, ikke at være skudræd!
    ligesom man kan lærer hunden ikke være bange for torden, fyrværkeri m.m

• #24   2. feb 2007 Nej Christina. Jeg vil skam også meget meget nødigt skulle sige farvel til en af mine. så du er da bestemt ikke ene.

men fortæl mig så lige, hvad jeg skal stille op, hvis det viser sig at de slet ikke kan enes, når de bliver voksne ??

• #25   2. feb 2007 Christine:
    jeg mener ikke man kan sammeligne mennesker og hunde i denne sammenhæng! hunde er et flok dyr, det er mennesker ikke som sådan! vi lever fint alene!

og jeg har aldrig mødt en hund som ikke var interesseret i mennesker

• #26   2. feb 2007 Susie... *Ggg* er sqi da ikk millionær smiley og så ligger det såååå langt væk *pivpiv*

Christina.... synes det er noget underligt noget at man skal kaste sin hund rundt, fordi man SELV har et behov for at beholde den..... nogen gange er mennesker så skide egoistiske. Synes du selv det er til hundens bedste at blive kastet rundt på den måde?????

Desuden er det jo ikke bare for et stykke tid, hverken du eller jeg kan forudsige hvornår en lejlighed med hundetilladelse kommer dumpende....... det kan ta uger, måneder, ja år..... jeg er selv på mit 2 år som boligsøgende med hundetilladelse. så NEJ det er ikke bare for et stykke tid, og jeg ville helt ærlig heller ikk forlange af andre mennesker at de skulle ta MIN hund til sig fordi jeg ikk kan ha den der hvor jeg bor....

• #27   2. feb 2007 Christine..........det behøver du heller ikke, at være..........det koster kun 755000,-........andelsbolig ;o)

• #28   2. feb 2007 Ulla: jeg mener vi mennesker tit(slet ikke altid) er problemet blandt hundene, fordi de konkurrer om os!

Til alle: jeg siger heller ikke at INGEN hunde må skifte hjem! nogle nogle menneske er så Uansvarlige må de anskraffer sig en hund at man tror det er løgn, hvor de ikke har tænkt særlig langt og det er dem jeg startede debatten om. (det var ihverfald dem jeg mente)

• #29   2. feb 2007 Christina.... jeg sammenligner heller ikk som sådan, men du kan ikk forvente at en hund bare automatisk passer lige nøjagtig ind i din familie. Det SKER rent faktisk at en hund ikk finder sig til rette i en familie, at nogen mennesker så bare ikk kan forstå eller læse hundens signaler, ja det er squ sørgeligt.....!

Tænk på hvor mange blandingshunde der må skifte hjem fordi de er blandet med 3-4 forskellige racer. Du aner i princippet ikk om du får en vagthund, en jagthund eller en kælepot..... hvorfor skal man så ikk ha lov til at finde et andet hjem til sin blandings jagthund, man egentlig købte som kælepot, når man slet ikk har mulighed for at aktivere den på samme måde som kun en jæger kan???

Hvorfor SKAL hunden lide og blive i et hjem den aldrig vil finde sig til rette i????

• #30   2. feb 2007 Christine: nej det synes jeg ikke, men de hunde jeg kender der har gjort det, var glad for at være begge steder! men jeg snakker heller ikke om længere tid, for igen. jeg kan ikke leve uden min hund, så jeg ville heller flytte uden for byen forat kunne have min hund med!

• #31   2. feb 2007 christina.... fint nok, men hvem er du siden du kan dømme hvem der er "lorten" og hvem der ikke er......????

Jeg forstår godt din holdning, men må ærligt indrømme at de eneste hvor jeg tænker: CHRIST.... det er dem som skriver at der ikke er plads, sælges pga studiestart, sælges pga flytning og så er det en 14-15 ugers hvalp. så er det jeg tænker.... hmmm og det vidste i ikk for en måned siden. Men jeg kan og vil ikke dømme.....

• #32   2. feb 2007 Christine: ovenfor jeg jeg også skrevet at jeg ikke mener at INGEN hunden må flytte!

men mener man skal gøre mere for at få et til at fungere!

• #33   2. feb 2007 christina..... det er også helt fint at du vil det, men behøver du at forlange at alle mennesker har det ligesådan??????

JEG vil IKKE flytte mine børn rundt eller langt væk fra venner og familie pga JEG har et behov for at beholde min hund. DET er squ ikk fair overfor nogen i familien...... prøv lige at se ud over din egen næsetip og tænk på der andre der måske ikk har det på samme måde som dig. Gør det os til dårligere mennesker/ejere af den grund??? Det mener jeg ikke.... men hatten af for dig at du ville flytte land og rige rundt for din hunds skyld.

• #34   2. feb 2007 Christina: jeg dømmer ikke nogle! og vil heller ikke! men jeg forstår virkelig ikke folk nogle gange! tit er det hunden der bliver taberen

• #35   2. feb 2007 Christina.... hvordan kan du vide udfra en salgsannonce, at de ikk på forhånd HAR prøvet alt????? Du kan da ikk dømme andre mennesker på den måde der.....

• #36   2. feb 2007 Christina det er meget begrænset hvor langt man kan gå for at få tingene til at fungere hvis man f.eks står med en hund der ikke kan lide ens barn..........Nogle gange synes jeg folk går for langt før de indser de ikke magter det, og her ender det med aflivning og ikke at give hunden en chance et andet sted.

• #37   2. feb 2007 Christina.... Jeg synes ellers du lyder meget fordømmende, men undskyld hvis jeg tar fejl så......

• #38   2. feb 2007 Christine: synes ærlig talt du er langt ude nu! det er ikke nødvendig at rejse land og rige rundt for at finde et sted hvor du må have hund!
    da man købte hunden boede man vil et sted.

og jeg forlanger ikke at folk er som mig men jeg forstår det stadig ikke!!

• #39   2. feb 2007 MGP..... Ja og sådan skal det også være. Alt andet ville være fuldstændig hul i hovedet synes jeg....

Enig med Janie.....

• #40   2. feb 2007 Min hund er ikke HELE mit liv, men jeg vil have det med i mit liv, hvor det hele kommer til at fungere!

har bl.a. set steder i den blå avis hvor det er fordi hunden ikke kan være alene i en lille lejlighed! det er det ikke gennemtænkt!

• #41   2. feb 2007 Hej

Jeg tror da det er for at holde personer på afstand der lige mener at den hund kan man nok tjene lidt penge på.

Derfor skriver man blivende.
    Så ikke kenneler og dyrhandler mm ringer op.

Jeg tror når det bliver skrevet blivende så er det også fordi personen skal regne med at familie vil vide hvordan det går hunden.

• #42   2. feb 2007 Christina... du er helt velkommen til at synes jeg er langt ude. Og at du ikk forstår at nogen feks sætter deres børn højere end deres hunde, er også helt i orden. Må så ærligt indrømme at jeg ikke forstår dig, men det behøves jeg jo heller ikk, heldigvis!

Ja man boede måske et sted da man fik hunden, men der kan være så mange grunde til at man blir nødt til at flytte..... og så kan man i øvrigt godt høre du ikk er eller har været i boligproblemer, for man får IKKE bare en lejlighed. Det du kan få lige nu og her er fremleje til sindsyge overpriser og så blir de lejet ud fra alt mellem 1 md til 1 år, så hvis du ikke vil kalde det at flytte land og rige rundt, ja så ved jeg ikke hvad du vil kalde det....

(og i fremlejede lejligheder, vil folk som regel heller ikk ha husdyr i lejligheden)

• #43   2. feb 2007 je har aldrig sagt at man skal sætte hunden højere end børnene, men at jeg mange gange tror det nemt kan komme til at fungere uden at familien har giver det en chance!

• #44   2. feb 2007 Christina..... Ja det TROR du, og så siger du at du ikk er fordømmende. hmmmm, godt så!

• #45   2. feb 2007 MGP: jeg har ikke sagt det hvis det er mig det hentyder til! for det behøver man ikke!

• #46   2. feb 2007 Christina hvordan kan du poå en annonce se, hvad sådan en familien har gjort for at få det til at fungere?

Jeg tager nu ingen chancer. Ser en hund sig sur på mine unger er der ikke noget at arbejde med for mig. Jeg venter ikke til ungen mangler næse og halve kinder.

• #47   2. feb 2007 Bean.... tror lige du skal gi dig tid til at læse hele tråden, ikk?!?

• #48   2. feb 2007 Jamen så har vi jo også svaret på hvorfor vi ikk er enige.... så kan jeg ikk forstå du spørg.

• #49   2. feb 2007 Jeg forstår ikke hvorfor i alle sige at jeg mener at hunden SKAL bliver sådan om den ikke kan med familien! Det har jeg aldrig sagt!
    men der i mod at jeg ikke forstår folk som ikke giver det en chance!
    Fx. har hunden problemer at være alene hjemme er der nok en grund til det! og for mig at se er det ikke nok at man har træne når hunden kun er 5 måneder

• #50   2. feb 2007 Beanmor:
    tror det er fordi de skal kører på ens meninger!
    men vi er heldigvis forskellige! men er glad for er der er en som forstår hvad jeg mener!!! og forstår det rigtigt

• #51   2. feb 2007 Christina.... hvis de ikk har gjort alt der står i deres magt for at træne eller hvad problemet nu end er, så kan jeg forstår din holdning. Det der "tænder mig af" er at du jo ikk aner en dyt om hvad folk har gjort og ikke har gjort.
    Hvordan ved du det??????

• #52   2. feb 2007 Christina.... som jeg siger til dig, er du velkommen til at ha dine meninger. Synes da det er fint vi er forskellige. Men tar jeg fejl hvis jeg siger du har startet en debat???? Du kan ikk forvente at vi alle skal være enige med dig. Ellers må du lade vær med at oprette tråde hvis du ikk kan ta vi "kører på dine meninger" som du selv siger.....

• #53   2. feb 2007 Christine:
    det ved jeg heller ikke med alle! og derfor snakker jeg heller ikke generalt!

og som du selv skrev til at starte på:Jeg kan godt sidde og blive harm over alle de hvalpe på 14-15 uger der skifter hjem fordi "der er ikke plads" eller "pga start på uddannelse" DET er totalt ugennemtænkt!!!!

Deter også disse tilfælde jeg snakker om og den er der også med lidt ældre hunde!

• #54   2. feb 2007 Vidste ikke man kun måtte deltage i din debat hvis man var rygklapper. Min fejl, jeg smutter bare igen.....

• #55   2. feb 2007 Christine:
    ja jeg har startet en debat, men i lægger det ud som om jeg mener at alle hunde skal blive hvor de er, uanset hvordan de har det! jeg er er bestemt ikke min mening!

så jeg synes vi skulle have holdt os til det jeg var startet med!

• #56   2. feb 2007 Christina, jeg kan også blive harm. Derfor kikker jeg aldrig på annoncer mere.

Jeg føler bare ret tit, folk bare bliver dømt i flæng uden man egentligt kender årsagen. Jeg er måske naiv, men jeg håber af hele mit hjerte, langt størstedelen af folk gør rigtig meget for at beholde deres hunde, og kun gør det som sidste løsning.

• #57   2. feb 2007 Bean.... hun spørg hvorfor der er så mange der ikke kan ta det ansvar, og så kommer vi med eksempler på hvorfor nogen ikke kan blive ved med at ha deres hund.... er der ikke det debatten går ud på????

HVOR har jeg skrevet at jeg IKKE er enig????? Jeg skriver jo netop at nogen ikke gennemtænker deres hundekøb, MEN man skal altså også ta højde for dem der HAR prøvet alt. Og så er det bare jeg tænker at man ikke kan vide præcis hvilke der HAR gjort alt, og hvem der IKKE har.......

• #58   2. feb 2007 da det dejlig at tonen er kommet ned på jorden igen!

men blev irreretere over at folk skriver ting som jeg ikke har sagt!

Janie F:
    måske jeg også bare skulle lade vær med det!

• #59   2. feb 2007 Christina.... jeg synes vi HAR holdt os til emnet. Du spørg jo helt konkret og jeg citerer lige:

"hvorfor er der så mange der ikke kan tage det ansvar, de burde da vide hvad de går indtil!"

Er det ikk det vi har siddet og svaret dig på????? du skriver HVORFOR KAN DE IKKE.... vi svarer dig jo bare.

• #60   2. feb 2007 ja det er rigtigt! men ansvar er også mange ting! jeg har aldrig sagt at man skulle beholde hunden uanset HVAD.. som i lægger det ud til, jeg har sagt

• #61   2. feb 2007 Bean..... Ja det trykker ved et ømt emne, for jeg synes det er synd for dem der blir svinet til herinde, selvom de har prøvet alt.

Jeg tænker mit ved annoncerne omkring hvalpe på 14-15 uger, fordi at de burde jo ha vidst for en måned siden da de anskaffede sig hvalpen, at de skulle starte studie, skulle flytte, at de ikk havde plads osv..... eller ihvertfald burde de ha tænkt over det INDEN de fik hunden.

Det er svært at se 3-4 år ude i fremtiden, så derfor dømmer jeg ikke folk der må sælge deres hunde pga barnets allergi, skilsmisser osv......

Jeg går også meget langt for mine dyr ellers ville jeg ikk sidde i denne her død dyre lejlighed som jeg egentlig ikke har hverken lyst eller råd til at være i.....

• #62   2. feb 2007 Christine: vil gerne lige spørge om hvornår jeg har skrevet om annoncer med år-gamle hunde???

• #63   2. feb 2007 christina.... du har ikk skrevet hvilke annoncer det handler om. Du skrev bare: "jeg har lagt mærke til mange gange, at folk som salger deres hund, skriver at det skal være til et "blivende" hjem..
    for mig at høre, lyder det næsten som om at de ikke selv regnede med at beholde hunden i dens levetid!"

Så jeg har bare taget forskellige tilfælde op for at nå lidt rundt omkring i emnet....

• #64   2. feb 2007 Christine:
    ja ja håber Beanmor har fået dig til at forstår hvad jeg mener, da jeg åbenbart ikke kunne!

jeg smutter nu da jeg gerne vil have tid til sammen med min hund inden jeg skal på arbejde!

• #65   2. feb 2007 Bean.... Ja der er vi så hamrende forskellige kan jeg høre, hvorfor er en skilsmisse en dårlig undskyldning?????

Kan en enlig mor til små børn nødvendigvis give hunden det den har brug for??? kan hun overskue det, har hun mulighed for det?? Kan manden ha den med det nye sted???

Har den ene råd til at blive boende eller skal begge forældre ud og ha en ny lejlighed (med hundetilladelse)??? Det er altså ikk "bare lige" ved en skilsmisse......

Og så mente jeg nu heller ikk at Christina svinede nogen til, men mange er gode til at svine folk til i salgsannoncerne, og det synes jeg er noget svineri når folk ikke ved hvad de pågældene ejere har gjort for at beholde deres hund/hunde.....

• #66   2. feb 2007 Beanmor............Her ville den ikke gå. Min mand er overhovedet ikke interesseret i dyr. han elsker at bruge dem som varmedunke, men alt arbejdet er mit. Det var en klar aftale fra dag 1. og det bliver overholdt.

Men klart, står der en hund på 14 uger og skal sælges grundet skilsmisse, så er det godt nok ikke gennemtænkt!

• #67   2. feb 2007 Christina..... Ja, ja skriver du bare.... altså du spurgte mig jo lige, og nej du har ikke skrevet noget om nogen alder, og så er det dælme svært at vide hvad du mener..... Nå men go tur til dig da.

• #68   2. feb 2007 synes det er dejlig at der er en som tænker ligesom mig (meanmor)

MGP: jeg troede at dkk støttede hunde og for dem betyder hundene meget vigtige! På hjemmesiden har de film om at det er et stort ansvar man har gennem HELE hundens liv.
    er det så ikke lidt misvisende at du har deres logo som profilbillede?
    når du mener det bare et et dyr?

skal ud og gå med Tasha inden jeg skal på arbejde.
    kommer på igen i aften!

• #69   2. feb 2007 ved ikke om dkk stadig har filmen men har haft!
    den om at anskaffe sig en hund!

• #70   2. feb 2007 Der kan være mange ting der gør at man desværre er nødt til at sige farvel til sin hund.

Det er ingen skam at erkende at man ikke kan give sin hund det bedste.

• #71   2. feb 2007 (link fjernet)

Det siger vist alt hvad jeg gerne vil sige

Kommentér på:
et blivende hjem!

Annonce