{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
852 visninger | Oprettet:

Stamtavler.....!!!!! {{forumTopicSubject}}

JA undskyld mig... Men jeg synes nærmest at man bliver svinet til her inde hvis man siger at ens hund ikke har stamtavle og at det ikke betyder særlig meget for en.. Og det kan da godt være at der er garanti på, men det er der også på min selv om hun ikke har...
og man kan se med sygdomme osv..
Men det kan da ikke være rigtigt man skal "nedgøres" fordi man ikke har tavle på sin hund eller det ikke betyder så meget for en......!!!!!!!!!!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stamtavler.....!!!!!
  • #1   6. feb 2007 Nå, jeg syntes da godt nok det går begge veje????

  • #2   6. feb 2007 det har du helt ret i, det ikk første gang man hører det, men godt du bringer det på bane.. min king har ingen papier, men han er lige så god somm alle andre.. eller for den sags skyld som en blanding

  • #4   6. feb 2007 Janie F: Nemlig!!!

    Jeg fatter simpelthen ikke at folk gider blive ved med at bruge krudt på at diskutere om en hund uden tavle er bedre end én uden.
    For mig kan de være præcis lige gode...eller dårlige for den sags skyld!!!

    Med tavlen har man bare muligheden for at se, hvad hunden indeholder. Og det er den ENESTE måde man kan være sikker på at få en ren-racet hund!

    Sån er det. Men som sagt så kan en "rundkørsel" til 500kr være en ligeså skøn familie/jagt/agilityhund som en dyrt indkøbt racehund!


  • #5   6. feb 2007 Grunden til at nogle "sviner til" grundet mgl stamtavle kan jo skyldes at man går ind for et seriøst avlsarbejde hvor man kan følge afkommets linier tilbage i tiden.
    Dette kan jo være lidt svært ved mgl stamtavler..
    Men hunde uden stamtavler er også skønne dyr.
    Jeg mener bare ikke man kan lægge et seriøst avls arbejde ind på dem..
    Det der afgjorde at jeg købte Dina var ikke hendes stamtavle men at hun og racen er gudeskøn...


  • #6   6. feb 2007 Maibritt - nu er det heller ikke en diskution om en hund er bedre med eller uden tavle.. Der har du misforstået noget..
    Læs lige det jeg har skrevet igen....


  • #7   6. feb 2007 det giver jeg dig helt ret i folk siger at min ikke er ægte men han har stamtavle købte ham bare uden...
    og føler mig virkelig til grin på et eller andet punkt


  • #8   6. feb 2007 Dér hvor jeg ser problemet er bla. når man hører at folk har betalt 10.000 for en hund uden tavle.
    HVORFOR køber man så ikke med tavle til den samme pris??????????????????????????????


  • #9   6. feb 2007 Jeg fatter ikke denne ynk der er blandt folk der ikke har bøger på deres hunde.

    I har da for pokker selv valgt.

    Jeg har valgt Carlos, en vaskeægte blanding med kun kvitteringen som papir. Aldrig vil I opleve mig klynke over ham. Han er den bedste han i hele universet og det kan ingen da lave om på!


  • #10   6. feb 2007 Janie F: Næææ nej, dér tar du fejl!
    Vores Oscar er bedst!!!!!!!!!! ;o)


  • #11   6. feb 2007 Ok Maibritt...halv han. Han blev kastereret i sidste uge ;0))

  • #12   6. feb 2007 det er jo ikke noget med hunden ikke er god nok og en at en hund uden stamtavle bliver syg.
    men det er har noget at gøre med at du kender hundens bagrund både psykisk og fysisk.
    f.eks tag en dogo argentino, som jeg selv ejer to af. racen døjer meget med døvhed, jeg ved 100 procent at mine hunde ikke er døve, da de blvet testet som bette, det er krav til en dogo argentino.
    jeg ved hvad jeg har betalt for og hvad jeg har fået, det ved man ikke men en blanings hund.
    jeg har selv en blandings hund og hun er jordens bedste hund, men pga de racer hun er blandet med er hendes sind ikke så godt. hun døjer så meget med stress at hun måske skal have medicin for det.
    jeg vil fremover altid vælge en hund med stambog og købe ved gode opdrættere.
    efter min mening er det 50-50 når du køber blaningshund eller hunde uden papir, ofte kender man ikke lge faren eller måske synes man de to hunde lige var søde og laver et kuld hvalpe(sådan er det med phoebe)
    hvis en af mine dogoer bliver syge og evt skal aflives eller får hd, ved jeg hvor jeg kan henvende mig og evt få penge tilbage. ikke fordi det erstatter min hund, men det er da en start.
    hvis der er noget jeg er i tvilvl om med mine dogoer(gerne psykisk eller adfærd) ringer jeg bare til min opdrætter, med phoebe er der ingen hjælp at hente og det piner mig som ind i f..... at hun stresser så meget.
    slut prut



  • #13   6. feb 2007 og jeg ser ikke ned på folk som har blaninger eller hunde uden tavle, jeg har bare min mening om dette emne og der er efter erfaring fra mig selv.
    det er jo op til folk selv hvad de vælger.


  • #14   6. feb 2007 Mine forældre har en schæfer med HD og hun er tolv år gammel nu.. Vi kunne aldrig finde på at få pengene tilbage for en hund vi har købt..
    Penge er ikke alt!!!!!!!!!!


  • #15   6. feb 2007 Nu er det jo ikke fordi jeg aldrig kunne finde på at købe en hund uden tavle...
    Og hvis jeg skal have en fransk så undersøger jeg da alt om den inden... For jeg ved godt hvor meget sygdom der ligger bag dem...


  • #16   6. feb 2007 Hvorfor ryger dette emne op så tit..

    jeg ser snart mere folk med hunde uden tavle.. rakker ned på os som har hunde med tavle.. :o/ eller det er måske bare mig...


  • #17   6. feb 2007 jo selvfølgelig vil jeg da det...
    Men du kan jo aldrig vide hvad der sker med din hund selvom den har tavle eller ej...


  • #18   6. feb 2007 Hejt seriøst kan jeg godt forstå Matte R har oprettet denne tråd, for der ER megen nedgørelse fra BEGGE sider af hinanden. Der er dem der synes det er hul i hovedet ikke at have samtavle og der er dem som ikke synes det er altafgørende i deres valg og køb af hund. og begge sider sviner hinanden til i diverse tråde... Og så er der selvfølgelig dem som er i midten og ikke blander sig.
    Men som sagt, kan godt forstå det for det er da træls at blive haglet ned hvad enten det er af den ene eller anden grund..
    Min mening..
    MVH Lea.


  • #19   6. feb 2007 skilotte: hørt

  • #20   6. feb 2007 nu har jeg ikke set det emne her før.. ellers havde jeg jo ikke oprettet det... Jeg er først lige meldt til her inde for under en måned siden...

  • #21   6. feb 2007 Kunne man ikke bare acceptere at nogle har en anden mening end en selv, argumentere for sin egen mening med med respekt for at der er andre meninger om samme emne... jeg tror menneskeheden generelt ville komme langt længere med respekt for hinanden.
    Det skal selvfølgelig siges at der er mange herinde som rent faktisk diskuterer respektfuldt, men der er også de som ikke gør- og dem er jeg træt af!


  • #22   6. feb 2007 Skiilotte:
    Synes nu der er 50-50... man lægger nok mere mærke til når man selv bliver nedgjort end når andre bliver det... Samtidig er det måske også mere iøjefaldende da det er samme ord der går igen til folk med stamtavle, nemlig snob som du selv skriver... Men folk uden tavle bliver ligeså ofte kaldt uvidende, tankeløse og div. andre ting...


  • #23   6. feb 2007 Nu er det ikke tavlen jeg ville diskutere, men det er det åbenbart blevet til...
    Men det jeg mener kan du se hvis i kigger op på det er er blevet skrevet.. Så føler jeg det er næsten alle mod mig...
    og jeg er sådan set lige glad, det er bare princippet i det...!


  • #24   6. feb 2007 Jeg har hund uden tavle, men anbefaler altid folk at købe med tavle. Man kan snart ikke foretage sig noget uden tavle. Jeg er glad for Nala, ingen tvivl,men den næste hund bliver med tavle.

  • #25   6. feb 2007 Mia:
    Nu tækte jeg i et mere bredt perspektiv i netop det indlæg du refererer til, og altså ikke kun i stamtavle debatten... Men igen, synes både folk med stamtavle og folk uden kan respekterer at der findes forskellige meninger. Men der er "brodne kar" i begge lejre... Det er disse brodne kar fra begge grupper der sætter mit p... i kog, og derfor jeg godt kan forstå emnet jævnligt kommer op, for der er jo ingen der har lyst til at finde sig i at blive nedgjort...


  • #26   6. feb 2007 jeg ved ikke med nedladende kommentarer, men bare at der bliver rakket ned på en hvis man kommer til at sige sin mening..

  • #27   6. feb 2007 Mette - alle er imod dig ? hvad mener du lige med det ? du må da helt selv bestemme om du vil købe med eller uden tavle.. og det var dit valg.. hvad betyder andres mening i det ?! hvis du er ligeglad.. hvorfor så oprette en tråd ? :o/

  • #28   6. feb 2007 En anden ting, som jeg er SÅ træt af:
    Folk, der køber uden tavle skriver side op og side ned i deres profil, at de selv har valgt at købe deres hund uden tavle men-at-den-er-lige-så-god-som-alle-andre-hunde-bla-bla-blaaaaaaaa
    Ja, det har i fuldstændig ret i , men så LA´ VÆR´ med at gøre jer til stakler, der blir mobbet af os "tavlesnobber"

    Det i skriver nok så flot i profilen, der stemmer bare ikke overéns med det, som man hører i de her tråde!!!


  • #29   6. feb 2007 lea

    sådan!
    det handler ikke om hvem der har ret... dette handler om at blive enige...hvis dette ikke er muligt så respektere man hinandens forskelligheder og holdninger!


  • #30   6. feb 2007 Mia... for et par eksempler på de ord der er blevet brugt i de tråde jeg har deltaget i kan du jo se i mit tidligere indlæg... gider ikke skulle finde links frem for at dokumentere. Synes måske også det handler mere om at opnå en god tone så her er rart at være til trods for de forskellige synspunkter og ikke om hvem der siger og føler hvad når der bliver sagt sådan og sådan...

  • #31   6. feb 2007 Maibritt hopper lige med på en med profiler......

    "Stamtavle : Nej desværre"

    Hvorfor desværre??? Hvis det er så frygteligt, hvorfor har man så købt lige den hund???

    Jeg er IKKE ude på at kører nogen i sænk. Men der er ting jeg bliver proppet så meget med, jeg til sidst får nok.


  • #32   6. feb 2007 Skiilotte, det jeg mener det er bare at det er ikke mange der har samme mening som mig i den tråd her...

    Og maiibriit N jeg har ikke skrevet alt det du skriver der i min profil...

    Jeg oprettede den her fordi jeg var nysgerrig efter andres meninger.. Og nu er det endt ud i en kæmpe diskution...


  • #33   6. feb 2007 Maibritt N: Du og jeg har da en helt forskellig opfattelse af denne tråd kan jeg se... Jeg forstår ikke helt hvorfor du blander hvad folk skriver om deres tavleløse hund i deres profil ind i denne debat for? Som jeg ser det handler det om Mette R er træt af at blive haglet ned af dem som ikke deler hendes meninger og synspunkter istedet for at sige ok så er vi uenige... Eller er det mig der tager helt fejl af tråden?!?
    MVH Lea


  • #34   6. feb 2007 Mette - nej skal vi have den samme mening for at deltage i tråden ?!

    for så må jeg hellere hoppe ud af den da.. :o/


  • #35   6. feb 2007 Mette R: den var heller ikke møntet på dig, men hvis du kigger efter i profilerne, så står det rigtig rigtig tit!!!





  • #36   6. feb 2007 Lea du har ikke taget fejl af tråden.. Muligvis som den eneste.. For jeg har ikke bedt om en kæmpe diskusion, men bare om nogle meninger og måske også om andre syntes det som jeg syntes..
    Men ellers er det mig der er helt forkert på den tråd jeg selv har oprettet....!


  • #37   6. feb 2007 Maibritt N og Mia: Er der måske ikke forskel på at være ligeglad med om ens elskede hund har tavle eller være ligeglad med at blive nedgjort og kaldt div. ting fordi man har en anden mening??? Jeg synes der er væsentligt forskel idet det ene er din overbevisning/mening og det andet handler om at blive svinet til for at have en mining...

  • #38   6. feb 2007 Mette - hvad havde du regnet med ? at vi alle vilel give dig ret .. også var det slut.. ???!

    Mia - netop.. altså hvad tror de selv.. :o/ ja jeg spørger bare.. :o/


  • #39   6. feb 2007 Nej Mia... Jeg tror eller siger ikke at alle folk skal have samme mening som mig.. Det er jo lige som om derfor jeg har oprettet den har tråd for at få FORSKELLIGE meninger og om nogen er enige med mig..

    Men som jeg kan se på det hele er der ikke det!!!!


  • #40   6. feb 2007 Mette R: Ja, jeg synes nu nok også den lige tog en helt forkert drejning den her... Men nej, du er ikke den eneste der har oplevet det eller synes det, du vil opdage at det er en diskution der kan blive ved i en uendelighed. Folk bliver bare ikke enige... Igen vil jeg holde på at folk ikke behøver blive enige, så længe de respekterer at deres mining ikke er den eneste..

  • #41   6. feb 2007 Mette - hvis du havde været her længere.. så havde du fundet ud af at sådan nogen tråde her hurtig ænder ud i alt muligt.. :o/

  • #42   6. feb 2007 arj hvad laver jeg dog.. jeg har andet at tage mig til end at sidde her.. skal da på posthuset og have hentet min nye fon.. kan i hygge jer.. kigger ind senere.. ;o))

  • #43   6. feb 2007 lige præcist lea... Respekt for hinandens meninger...
    Og så kan jeg ikke se hvorfor der skal synkes helt ned i børnestadie og snakkes om en som om man ikke er her???


  • #44   6. feb 2007 Lea og Henrik.....:Jeg mener bestemt ikke at folk blir haglet ned fordi de køber uden tavle!!!
    Det er folks egne valg. Det respekterer jeg fuldt ud. Men til tider lyder det som om folks selv går rundt og har mindreværdskomplekser over den manglende tavle. Og så blir der gået til angreb på alt og alle der stiller ? ved deres valg...

    Og som Mia skriver, så syns jeg der er en træls tendens til at nogen (og dermed ikke alle der ejer tavleløse hunde, men altså NOGEN), der virkelig søger de her diskutioner, og som føler sig som stakkels jaget vildt!

    Drop det dog, og så brug dog kræfterne på at nyde jeres dejlige hund istedet for.

    Når man opretter indlæg i et offentligt forum, må man regne med at få svar tilbage, som måske ikke liiige var det skulderklap, som man gerne ville ha......


  • #45   6. feb 2007 Siilotte: Undskyld jeg siger det, men hvornår har hun sagt alle skal være enige med hende? Hun spørger om meiniger, men prøv at læse mellem linierne i de svar hun har fået i den her tråd... også her bliver hun svinet en smule til efter min mening.. Husk på at det skrevne ord altid lyder hårdere end det sagte, så for andre end den der har skrevet det kan det jo lyde hårdere end det er ment. Man må jo selv tage ansvar for det man siger og skrive det på en pæn måde med respekt for hinanden- så kan man jo også lige rette trådene ud hvis man føler det man har skrevet er blevet misforstået.

  • #46   6. feb 2007 Mia jeg bliver bestemt heller ikke gal... Tværtimod..
    Og hvor skulle jeg vide fra skiilotte at det ender ud i sådan noget her når jeg ikke har prøvet det før..


  • #47   6. feb 2007 til mia

    du kunne jo også have læst hendes tråd ordentligt inden du konkluderede, hvad det er mette spør folk om herinde...og sjovt nok handler det ikke om at være enig med hende!


  • #48   6. feb 2007 * En gang bulldog altid bulldog *



    Skrevet: 06-02-2007 13:57:03

    Mette R :

    Der er nok nogle der er enige med dig et eller andet sted herinde....men hvor de er skal jeg ikke kunne sige...



    øøøh??? vil du være venlig at forklare hvaddu mener med det der?

    på forhånd tak


  • #49   6. feb 2007 Mette R: Sådan er det bare herinde... Jeg finder mig ikke i at blive svinet til for min mening og forsøger da selv at holde god tone og stille ? ved de ting andre siger som jeg ikke forstår eller ikke er enig i... Det kunne jo være ens egen horisont kunne blive udvidet. Men der er stadig fåtallet af folk som bare VIL have deres mening som den eneste gældende... Det er fåtallet, men man møder dem tilgengæld ofte smiley

  • #50   6. feb 2007 elise.. tror bare det er for at være lidt flabet... Men hvis ikke så ja, kunne det være rart at vide...

  • #51   6. feb 2007 Mia jeg vil gerne vide hvor jeg leder diskusionen hen på det her...
    For det er bestemt ikke meningen og det har jeg også skrevet MANGE gange nu....


  • #52   6. feb 2007 det var skam bare på den måde du skrev det på først bulldog....
    For som jeg kan se har du da skrevet det lidt om nu...


  • #53   6. feb 2007 Mia

    har jeg sagt vi skal være enige?

    ud over det så stiller jeg dig et spørgsmål...jar bestemt ikke været inde i dit hoved, af den simple årsag at det kan jeg ikke... ud over det må jeg ikke stille spørgsmåls tegn til dine indlæg da jeg synes du bider og ikke holder dig til emnet..du virker direkte provokerende og håndlig...men det er jo bare min mening, og ikke noget vi SKAL være enige om smiley


  • #54   6. feb 2007 Mette R: Citat:"jeg har oprettet den har tråd for at få FORSKELLIGE meninger og om nogen er enige med mig.."

    Du ville ha forskellige meninger, og det har du fået, men jeg syns da ikke der er én eneste der har haglet dig ned, fordi din hund ingen tavle har:::!!!

    Forskellige meninger ender ALTID i diskution, men det behøver vel ikke være negativt...
    Så længe man snakker (altså skriver) pænt til hinanden. (og ikk det dér snakken bag om ryggen, for dér står jeg altså af, folkens!!!


  • #55   6. feb 2007 Maibritt N:
    Ok, så havde jeg taget fejl af din holdning- beklager...
    Jeg ved ikke helt om det er det med at folk føler sig som jagtet vildt der irriterer mig, det er nok mere det at der er grund til de føler det... Hvis nu en person fx har valgt en hund uden tavle og så senere gør sig nogle erfaringer der siger at man burde have haft tavlen, så er det vel fair nok at de er blevet klogere af erfaring. (Mht at skrive stamtavle nej desværre)
    Mht at oprette en tråd, så nej, man kan ikke forvente at få svar der udelukkende er enige, men jeg mener da at man som voksne tænkende individer bør være istand til at tilkendegive sin mening på en respektfuld måde. Og det er nok det jeg mangler nogle gange- ikke altid, men det sker...


  • #56   6. feb 2007 En gang bulldog altid bulldog *

    ha ha ha der blev det vist lige rettet til hva smiley

    no biggie jeg er så enig med mette...og jeg er også herinde....og min hund har stamtavle...

    vi tager selv vores beslutninger her i livet...de fleste gør i hvertfald. Jeg skal ikke være panel dommer over for andre og JA jeg har tit set at tonen ikke er pæn herinde fordi folk ikke er enige.... har endda set en bruger skriver er du snot dum? i forbindelse med en tavle tråd!

    synes ikke folk skriver pænt til hinanden, når man er uenige som vi siger her hjemme så bliver vi enige om at være uenige, og sån er det!

    hvad der er rigtigt for mig er ikke sikkert er rigtigt for dig...

    bare fordi lyserød klæder mig er jo ikke ens betydning med at den er jordens flotteste farve..vel?


  • #57   6. feb 2007 jamen bulldog så skulle du nok havde valgt det du skrev til sidst til at starte med... Forståeligt :o/

  • #58   6. feb 2007 Mads og elise: Enig! Forskellige meninger vil der altid være, men skulle vi ikke snart få indført respekten?!

  • #59   6. feb 2007 Mia

    jeg sidder på passagersædet og læser hele denne tråd, derfor jeg henvender mig til dig, da du virker hånlig og provokerende i dine indlæg...og jeg har læst alle emnerne der er rundet herinde...

    jeg skrev til dig for at spørge dig om dit indlæg... og det tog du som en provokation....fordi jeg ikke giver dig ret? eller fordi jeg stiller spørgsmåls tegn til det du skriver?

    er ked af du føler jeg provokere... ikke meningen langt fra


  • #60   6. feb 2007 undskyld mig Mia... Men jeg kan se at du i lign. situation beklager dig over hvorfor der skal oprettes sådan nogle tråde hele tiden og hvorfor det ikke bare kan være hyggeligt her inde..
    Hvis du ikke kan lide disse tråde, hvorfor så overhovedet begynde at svare???


  • #61   6. feb 2007 jeg kan altså ikke se ind i andres hoveder? jeg går ud fra hvordan i vælger at skrive det danske sprog intet andet.... følerdu a jeg er inde i hovedet på dig????

    lidt uhyggeligt, måske du skulle tage en time out så?


  • #62   6. feb 2007 og samme spørgsmål til jer andre også, hvis i føler på samme måde???

  • #63   6. feb 2007 mia

    ud over det så blev det rette til smiley


  • #64   6. feb 2007 Ville bare sige at jeg er nødt til at smutte om lidt, så hvis der er nogen der henvender sig direkte til mig ved i nu hvorfor jeg evt ikke svarer på tiltale...
    Som afsluttende kommentar vil jeg bare sige at hvis vi kan blive enige og en ting og også efterleve den vil jeg mene vi er kommet en lang vej... Den ene ting er respekt som jeg har påpeget gentagne gange i denne tråd.
    Jeg håber da at jeg selv har optrådt og er blevet opfattet som respektfuld og spørgende snarere end respektløs. Hvis det ikke er tilfældet beklager jeg! Det er aldrig min mening at nedgøre eller være respektløs så jeg foretrækker at få det af vide hvis jeg bliver opfattet sådan...
    MVH Lea


  • #65   6. feb 2007 En gang bulldog altid bulldog *

    ville sku da også være kedeligt hvis alle var enige... smiley


  • #66   6. feb 2007 Nåå.. Fik da nogle meget få "svar" på det jeg søgte.. Har hvertfald ikke tid til at sidde her og diskutere mere.. Har en hund der vil luftes og et arbejde der venter..

    Hygge alle sammen...


  • #67   6. feb 2007 Syntes nu ikke man blir haglet ned for at ha hund,uden tavle.. Det er i hvert fald ikke hvad jeg føler,omkring min gamle hund som ingen tavle har... Jeg har bevist valgt at købe med tavle fremover,da jeg vil ha en hund der af sind og udseende er det,der står på tavlen.. samt kunne sikre mig nogenlunde ved sygdom..
    At jeg så skal høre på at jeg r en snob,fordi jeg syntes tavlen er vigtig for mig,kunne ikke rage mig mindre smiley


  • #68   6. feb 2007 Har lige opgive at læse hele tråden.

    Men os med tavler får hele tiden skudt i skoen at vi er snobber.

    Jeg har sjælden set nogen blive set ned på eller direkte svinet til, hvis deres hund er uden tavle.

    Nogle vælger at spørgen hvorfor, men det er vel næppe tilsvining?



  • #69   6. feb 2007 Hæ hæ

    Hundeejer til hunden uden tavle er efterhånden ved at ryge så meget op i det røde felt at det er hundeejer med tavle der skulel føle sig pisset på.

    Det er da op til folk selv om de vil ha´ hund med eller uden tavle og årsagerne til om det skal være med eller uden er ligeså mange og forskellige som der er hundeejer til.

    Jeg forstår fornuften i at ha´ hund med tavle, hvis man agter at avle på den eller udstille den ... kan så ikke forstå fornuften i at årsagen til at man har den er fordi "Så kan man få pengene tilbage" hvis hunden alligevel viser sig at ha´ den ene eller den anden sygsom ... mindre for meget om brugtvognshandel og man har da ikke hund i nogen tid .. måneder eller år .. og så bare kasere den fordi den bliver syg. Man passer den da som man ville ha´ passet en rask hund.

    Har ingen tavle på min .. han skal ikke udstilles og han er lige blevet kastreret så avles på ham bliver der heller ikke. Bliver han syg ville jeg ... som havde der været tavle på ham ... ty til dyrlægen og passe ham i alle ender og kanter.


  • #70   6. feb 2007 Linda.. det tror du ikke os,der har tavle på hunden gør.. altså tyr til dyrlægen.. For mig er det vigtig at være nogenlunde sikker på,at mine hunde ikke får hd og aa, da jeg bruger dem til at træne med og både dem og mig elsker den form for hygge.. Hvis jeg med mine tavlehunde kun tænkte på penge og hvad jeg kunne få tilbage,skulle min gamle uden tavle hund på 9 år,havde været aflivet for længst.. Nu sikrer jeg,mig at hun har det værdigt det sidste stykke tid hun er her.. Så det var da noget af en fordom du slynger ud

  • #71   6. feb 2007 åååh at i gider blive ved at diskutere det,det fatter man jo slet ikke.
    hvorfor ikke bare lade gode energier flyde gennem hg,i stedet for altid at se så negativt på alting.

    god dag til alle hunde og deres ejere med og uden tavle:0)


  • #72   6. feb 2007 Stine M
    Jeg er ikke i tvivl om at I passer og plejer jeres hunde til punkt og prikker, men jeg har før set den bemærkning ... dermed ikke sagt det gælder ALLE.
    For mig gælder det da også om at passe hunden eller hundene efter alle kunstens regler ... jeg elsker jo mine hunde på lige fod med min familie ... de er jo en del af familien. For mig er det så ikke så vigtigt om jeg har tavle på hunden eller ej. Min sidste hund var en Grand Danois med en stamtavle så lang og fin og selvom andre slog korsets tegn når de så den havde JEG ikke noget at bruge den til.


    Vi kan hermed konstatere at der er delte meninger om hvorvidt det er godt/skidt at ha´ stamtavle på sin hund. Tættere på enighed kommer vi aldrig.
    Og det er vel for fan heller ikke så ufattelig skidt??


  • #73   6. feb 2007 sussi M


    Et eller andet skal vi jo fordrive tiden med når hundene ligger på den lade side og snorker *GG*


  • #74   6. feb 2007 HOLD FAST HVOR ER FOLK TYNDHUDEDE!!

  • #75   6. feb 2007 Folk med tavle er onde snobber, og folk uden er uansvarlige tudemarier...


    Er alle glade nu?


  • #76   6. feb 2007 Enig Sussi - det er en "never ending story" og det kan altså ikke være sådan at alle har den samme mening - gudskelov for det, for ellers ville det være møgkedeligt.

    Men 2 ting synes jeg skinner igennem i mange tråde:

    1. Det handler ofte om at få overbevist den anden om at man har ret.... det er svært når man ikke mener det samme - ergo diskussion fører ikke til enighed. Selvfølgelig skal man da fremføre sine synspunkter ellers ingen diskussion, og kunsten er at acceptere at vi ikke mener det samme.

    2. Bliver man "bombarderet" for at have en mening som andre ikke bifalder, så begynder man at forsvare sig. Man skal da ikke forsvare sig, men fastholde at man mener det man siger. Der kan, med mindre noget sagligt gør at man ændrer mening, ikke laves om på at vi ikke mener det samme. Så mange diskussioner kunne stoppe for længst hvis man holder op med at forsvare sig.

    Nogen gange synes jeg at tråde bare bliver ved, fordi man "pined.." vil overbevise den anden om at man har ret. Det tror jeg aldrig vi kommer til at opnå hverken her på HG eller i virkeligheden.

    Slutteligt vil jeg mene at en hund er lige god om den har tavle eller ej. Men hvis man ønsker at bidrage med avl indenfor en race, er det bestemt vigtigt at der er tavle på. Har en uden og 4 med, og labben uden er jordens dejligste hund, og han har kun været til dr. Dyr en gang med ondt i maven. Ellers besøger han kun dr. Dyr til sit årlige check og vaccination. De 3 gårdhunde er dem jeg har rendt mest med - men selvfølgelig også dem jeg er mest OBS på, da de er udstillingshunde.

    Ha' en god aften alle sammen,

    Gitte

    PS: En god tråd, for mig, er en tråd hvor det er indholdet i tråden der "gås" efter - ikke personen. Dermed ikke sagt at denne her tråd indeholder "personforfølgelse" slet ikke. Men har da oplevet at de kan blive meget personlige, og så står jeg af - men her igen, er det min mening, og der er lige så mange meninger som HG'ere - heldigvis.


  • #77   6. feb 2007 Gitte M * På DKK opdrætteruddannelse i april *>> Psst, er det i Hjørring du skal?

  • #78   6. feb 2007 En af grundene til at købe hund med stamtavle, er også at undgå indavl. Især hunde som coton de tulear, engelsk bulldog, altså hunde der ikke findes så mange af, der synes jeg det er vigtigt at kende forældrene. Hvis der ikke er stamtavle på, kan man jo komme til at avle på for nært beslægtet familie.
    Ellers vil jeg da også lige sige, at alle hunde er dejlige uanset race og om de har tavle eller ej.
    Men det er jo også for hundenes skyld, at der er seriøse opdrættere, så man undgår arvelige sygdomme, det er da værd at undgå både for hundens skyld og de mennesker der ulykkeligvis køber en syg hund.


  • #79   6. feb 2007 Jeg bliver da ikke svinet til fordi min ene hund er uden tavle.

  • #80   6. feb 2007 Heller ikke her Anita........Men vi har nok bare slet ikke opdaget det endnu ;0)

  • #81   6. feb 2007 Janie: Det kan sgu godt være *GGG* Og sikke et held ;o)

  • #82   6. feb 2007 Janie og Anita.. er.. øhm... bøh bøh... de er... dumme?

  • #83   6. feb 2007 Hørte du noget, Janie???

  • #84   6. feb 2007 Intet.......absolut intet! :o))

  • #85   6. feb 2007 Hmm... Nok bare mig der hører syner eller noget :o)

  • #86   6. feb 2007 Mindreværdskomplekser på grund af manglende tavler??? NIX.....jeg syntes det er sejt........smil. Elsker mine basser og skal ik forsvare noget.....

    Bare lige note fra mig!


  • #87   6. feb 2007 Sådan skal det nemlig være Blå lyn !!!

    Jeg har en af hver, har skam selv valgt dem uden at blive truet eller noget, og elsker dem begge lige meget.


  • #88   8. feb 2007 Kunne ikke lige overskue og læse det hele efter som jeg bliver meget stødt over jer der mener en stamtavle er så vigtig, hvis man får en hund for og udstille den kan jeg bedre forstå det,
    Men lyder som om de fleste er så stolte over deres stamtavler af de på nedgøre dem der ingen har .
    Hør man føder heller ikke børn ud fra race og udsende VEL .
    Nej så sys nogle her burde være lidt mindre egoistiske og tænke på hjertet bag den lille hund og ikke det lille stykke papir .
    Og medmindre i har set forældrene kan papir også være falske så ingen har en sikkerhed alligevel og helt seriøst om den er hel ren eller ej ? HVA SÅ ?
    Skønhed kommer inden fra, REMEMBER ?
    Og skriver ikke til nogle speciel det bar min holdning .
    Så angrib ikke .

    Ellers håber jeg bar i alle har det godt med jeres små skønheder . (:


Kommentér på:
Stamtavler.....!!!!!

Annonce