301 visninger
|
Oprettet:
Chihuahua?? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg går og overvejer at købe en chihuahua til sommer. Har haft hund før og er ved at sætte mig godt ind i racen.
Men hvor langt kan sådan en lille hund holde til at gå? Kan nemlig godt lide at gå lange ture..
Hvad skal jeg være påpasselig med mht dens helbred?
Ved at de jo kan være for små..
Hvilken størrelse er bedst, hvis den skal være sund og rask?
På forhånd tak
aug 2005
Følger: 138 Følgere: 136 Hunde: 2 Emner: 178 Svar: 1.696
min nuggi kan godt lide ture der er sådan rimelig lange der skal meget til at køre ham træt. hvor i mod min lille nala hurtigt bliver træt..
Nu er jeg ikk for klog på det punkt men man siger vidst at de helst skal veje over 1.5 ca..
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 345 Svar: 2.134
Du skal nok bare være forsigtig med træk.. Men det behøver du jo ikke bekymre dig om til sommer.. Der skal du bare passe på den ikke går sukker kold.. og de kan du se hvis den pludselig bliver doven og slingrer lidt.. Så hav noget sirup eller druesukker i en sprøjte "klar"..
Jeg synes ikke der er de store forskelle på størrelserne..
jul 2005
Følger: 9 Følgere: 7 Emner: 135 Svar: 1.115
Jeg går tit lange ture med Bente, men efter 2 timer gider hun ikke gå længere.
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Min Cherie er en gammel dame og kan ikke gå så langt. Men det har hun da kunnet. Dengang havde jeg 2 hanner samtidig, og der tog jeg ture på skift, så jeg fik en time og de fik en halv hver.
Har i dag en bæretaske, som hun kan sidde i, hvis hun bliver træt. Men det er ikke så ofte hun går tur, for hun har dårlige bagben.
Gitte
sep 2006
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 137
Kan hunden holde til at gå i to timer, Pia K?
Ville gerne kunne gå med den i en times tid eller noget.
Bor i byen og kan bedst have en lille und på så lidt plads. Samtidig er den jo nemmere at have med samt få passet af andre, når den ikke er større. Bor nemlig alene..
Chihuahua??