"Sunde hundeguffer"?? Hjælp mig "Sunde hundeguffer"?? Hjælp mig
Efter at have læst en tråd ang. frolic, ja så er jeg ærlig talt en smule bekymret for at jeg måske har fremprovokeret en lille smule buttethed hos min vuf, over de seneste 2 mdr.
Han er lidt rund her og der, men langt fra tyk.
Han får samme motion som altid, og en del lufteture hver dag, i weekenden er vi gerne i skoven eller steder hvor han får ræset godt igennem. Han er 3 år til maj, generelt en "glad" hund, som bliver stimuleret og får masser af opmærksomhed da han bliver passet hver dag jeg er i skole, af mine bedsteforældre, de elsker ham og det er gengældt, meeen der ryger nok lidt ekstra guffer ned når han er på besøg der.
Men her kommer mit problem så, jeg har altid mindst 8 frolic'er med på en almindelig gå tur, som belønning til ham, når han kommer ved indkald osv osv. De store frolic'er er dog skåret over i halve da han jo ikke ser om det er en hel eller halv, og på den måde får han ikke SÅ mange igen. Men alligevel, det bliver da dælme til nogle stykker, og eftersom jeg nu har læst mig frem til, og set dokumentation i den anden tråd omkring at de faktisk slet ikke er spor gode at give vuffen bekymrer det mig lidt at jeg måske har givet ham noget uden at have sat mig ordentligt ind i HVAD!
Derfor andre kære hundejere, kan I give mig nogle gode råd om SUNDE hundeguffer? For han tager ikke skade af at smide et par små kilo, og det tror jeg også dyrlægen vil give mig ret i når han om en uges tid skal til det årlige sunhedstjek Han har altid været meget slank og flot, meen, jeg kan godt ligge to og to sammen og regne ud, at det er stoppet siden jeg begyndte at tage de frolic'er med på tur
Her på det seneste har vi gået ture af ca 10 min's længere varighed end førhen, simpelthen fordi jeg fik en lille dårlig samvittighed over han var blevet lidt buttet. En normal tur varer ca 25-30 min. og gerne 1 gang om dagen 40-50 min. dette for det meste om eftermiddagen.
På forhånd tusind tak.
Kærlig hilsen, Camilla
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
feb 2006
Følger: 53 Følgere: 51 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 1.140
Synes dog også at Olivers har et godt udvalg.
Skal dog sige at Luna også får frolic en gang i mellem.
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 1.981
jun 2006
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 191
Rigtig godt link ser det ud til, jeg har selv brugt Kronch Lakseolie som kosttilskud tidligere.. Tak for det
Kronch lakseguf ser lidt "sundere ud" end Krønch lakseguf.? Super link, vil straks imorgen ringe og forhøre mig om en evt. smagsprøve på de guffer der..
jun 2006
Det er nu ikke "kun" på grund af at de er usunde på dén måde, men jeg læste at de også kunne fremkalde allergi. Og det er jeg bestemt ikke interesseret i at fremprovokere.
Hvis I har flere link's, er de meget velkomne
jan 2006
Følger: 36 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 152 Svar: 1.328
deres training bites er rigtig gode
mar 2006
Ikke hvis han har nogen som helst problemer med allergi eller mave.. de er ikke helt naturlige de der frolic...
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 6 Emner: 116 Svar: 1.448
Vores vuf er også blevet lidt små rund af at få Frolic som godbidder =o(
Har du ikke et link til det du skriver om Frolic, vil meget gerne læse det da vi har brugt det gennem længere tid.. vil selvfølgelig ikke give min elskede hund noget der er farligt for helbredet!!!! =o(
jan 2006
Følger: 36 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 152 Svar: 1.328
jun 2006
http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=79744
http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=76065 - lidt længere nede
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 114 Svar: 1.127
Til gåturene har jeg guffere, som der ikke sker så meget ved at man "glemmer" i lommen (det er ikke så lækkert med en muggen lomme). i supermarkederne kan man købe nogle bløde katte-guffere (somme konsistens som frolics, men de ser ikke nær så usunde ud), små poser med bløde guffere (købt hos loppetjansen.dk) eller Olivers Trainingbites.
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 6 Emner: 116 Svar: 1.448
'Bemærk OLIVER'S TRAINING BITES hører til i katagorien "junkfood". De bør som andre lignende bløde godbidder bruges i motivationsøjemed, til hvilket de er fantastiske.
For en sund "hapser" der kan bruges i løselige mængder brug da OLIVER'S FISH BITES eller OLIVER'S LIVER BITES.'
=o)
mar 2006
Er leverbidderne egnet til hunde der skal tabe sig?
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 114 Svar: 1.127
Jeg vil ikke gøre mig klog på om de er gode til hunde der skal tabe sig. Det kommer jo også an på mængden man fodrer med. Jeg kan knække godbidder i uendelige små bidder.....
Godbidder som disse deler jeg også i 4 dele (jeg kan ikke finde dem som jeg plejer at købe)
(link fjernet)
Jeg ser ofte folk give deres hunde forholdsvis store godbidder til f.eks træning, som hundene skal bruge tid på at spise. Meningen med godbidderne er ikke at man skal fodre dem, men at de får smagen = positiv oplevelse
Leverguffere er i hvert fald ikke fyldt med alle de farvestoffer og junk som Frolics. Bare at se på hundenes afføring efter at være blevet junket med frolics på et kursus/træning synes jeg siger alt......
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.181
Lady vil gøre hvad det skal være for sådan een .
De er sunde vil jeg mene og ikke fedende.
Vandet de har kogt i bliver så hældt over vovsernes tørfoder om aftenen. MUMS.
"Sunde hundeguffer"?? Hjælp mig