787 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Belka vs. Julius K9 eller en helt anden? Belka vs. Julius K9 eller en helt anden?

Hej alle sammen!
Jeg står og skal have en husky hvalp her til august, og jeg kan simpelthen ikke finde noget som helst om, hvilken sele der er bedst at bruge hertil?
Pt står den mellem k9 og Belka...
Hvad er jeres erfaringer? Fortæl gerne!

Mvh

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle IKEA-møbler 800 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Stoppet handvask på badeværelse 900 kr.
  • Rensning af sofa 475 kr.
  • Skal have hængt tre egetræsrundstokke (trærør) op. De skal monteres fra en væg til en anden samt en hylde. 1.400 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til 3 forskellige ting. 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Belka vs. Julius K9 eller en helt anden?
  • #1   26. maj 2018 K9 er noget bras. Eneste positive, den er let at give på.
    Den sidder i 9 ud af 10 tilfælde totalt forkert på hjnden, hvilket hæmmer deres bevægelser, og de kan let som ingenting bakke ud af den.

Ville gå efter belka, den er svær at indstille dog . Ville dog tage hvalpen med ind, og prøve lidt forskellige mærker og typer.

• #2   26. maj 2018 K9 sidder ofte henover skulderen og hæmmer bevægelser deri... har nærmest aldrig set en K9 der sad godt på nogen hund.. ville jeg gå langt udenom.. desuden varmer den kæmpe sele en hel del...

• #3   26. maj 2018 Tilmed, så sidder den alm k9 ofte for højt også, så når hunden snuser i jorden, så strammer det på halsen..

• #4   26. maj 2018 Du skal have en sele der sidder meget mere fast end k9. En husky er ude af den på ti sek. Hvis du keder den et øjeblik.

• #6   26. maj 2018 Helt enig med de to små, du skal have fat i en billig let sele, der kan udskiftes i opvæksten. Sørg for at det er en sele, den ikke kan trække sig bagud af og som ikke generer skulderen.
    Når så vovsen er voksen, så kan du finde ud af hvad den endelige gode, måske dyre sele skal være.

• #7   26. maj 2018 Som de andre skriver, så er K9 ikke værd at bruge penge på.
    Af de to du nævner ville jeg vælge Belka, men vær opmærksom på, at Belka er meget bred mellem forbenene så selen ikke gnaver i armhulerne.

Hvis du vil starte med en god billig sele, så har Bilka nogle rigtig gode Y-seler til næsten ingen penge. De ligner meget Hurtas Y-seler.

• #8   26. maj 2018 Anni kan de findes online? prøvede at kigge men kunne ikk finde dem..

• #9   26. maj 2018 Pernille det kan de ikke.
    Synes at de er meget bedre end Hurtas, da spænden på de små Hurta sidder lige ud for albuen.
    Hos dem fra Bilka kan man også regulere brystremmene.
    Jeg tror, at jeg gav lige lidt over 100 kr for den jeg købte til Taliban.
    Jeg finder den lige frem og tager et billede.
    De fås i sort og pink

• #10   26. maj 2018 En anden faktore der kan være god at have i mente ved køb af sele til en husky er at vælge en der kan indstilles. Der kan være stor forskel på vinter og sommerpels i racen.

• #11   26. maj 2018 Ha de desværre ikke en anden model som kan passe selen

profilbillede
  • #12   26. maj 2018

profilbillede
  • #13   26. maj 2018 Den sele har jeg haft købt online et andet sted - kan selvfølgelig ikk huske hvor men den er udmærket ja smiley Ala hurtta..

• #14   26. maj 2018 Fandt den lige på nettet

profilbillede
  • #15   26. maj 2018 Hvor skal du have en hvalp fra?
    En god opdrætter vejleder i alt fra seler til træning og fodring smiley
    Jeg har kun fundet én gåsele, der sidder ordentligt på mine huskies. Skal lige se om jeg kan finde et link til den.
    Her var det: https://www.ostrand.dk/shop/x-sele-fleece-4037p.html

Huskies er brugshunde og skal kunne bruge alle benene frit. K9 er noget opreklameret lort, der låser forbenene og giver hunden skævheder ved brug.

• #16   27. maj 2018 Kioko var ved hundekiropraktor i forrige uge, og hun anbefalede Ruffwear Front Range fremfor den Julius K9 powersele jeg plejede at bruge. Det er jo altid en vurderingssag om man skal bruge mange penge på en sele til en hvalp / unghund. Jeg synes man absolut skal, da dens knogler ikke er udviklede, og derfor IKKE har brug for at blive ødelagt så tidligt.

Om selen sidder godt på en Husky ved jeg af gode grunde ikke. Men kiropraktoren anbefalede den både til sine egne Border Collier, og til mine Japanske Spidser, og kropsformen er jo ikke SÅ meget anderledes.

Du kan læse lidt om hvorfor vi fik den anbefalet af kiropraktoren ovre på mit seneste blogpost:
    http://agilitypote.dk/kiropraktik-og-en-ny-sele/

Kommentér på:
Belka vs. Julius K9 eller en helt anden?

Annonce