{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.359 visninger | Oprettet:

Mie N
Mie N
Tilmeldt:
13. apr 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

HJÆLP HVALP 6 måneder labrador {{forumTopicSubject}}

Jeg har en labrador på 6 måneder nu.

sød og dejlig og normalt mega rolig. MEN!

det sidste stykke tid her, er han begyndt at hoppe op???????? i sofaen og kigge på os starter med at pive også gør han! Også når man kæler ham, tænker opmærksomhed? Bider han rigtig hårdt. Og når man siger “NEJ!!!” Og ville isolere ham fra flokken, fl?ipper han rundt og håber op og bider efter en. Og stopper først?? efter 10 min, han gør det flere gange om dagen ??.. hjælp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP HVALP 6 måneder labrador
  • #3   8. jun 2018 I gang med nogle øvelser, hvor han kan bruge sit hoved, sin næse - og sin lyst til at bære. Lær ham fx. at hente sit forskellige legetøj, så han har en fornuftig aktivitet at gå i kast med istedet smiley

  • #4   8. jun 2018 Hans tænder klør nok.. Plus han er hvalp på vej til teenager

  • #5   8. jun 2018 En hvalp skal ikke være rolig. Er den det, er den enten syg eller har affundet sig med inaktivitet og er blevet apatisk.
    I må ud og lave noget med den hvalp, så den får brugt sin energi fornuftigt.


  • #6   8. jun 2018 Hvad laver I med hvalpen på en almindelig dag, altså ture, træning, aktivering?

  • Mie N
    Mie N Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #8   8. jun 2018 Den er rolig overfor andre mennesker og andre dyr og normalt ogås hos os, der er bare begyndt mange gange om dagen det jeg lige har skrevet. Den fejler intet, jeg leger med hans legetøj 3 gange om dagen nu, træner dæk, sit og kald 2 gange om dagen, går 3 gange dagligt på omkring 20 min hver gang. Hver 3 dag omkring måske nok, kommer han indtil nabo hundene og får lov til at lege. Han sover også
    Omkring 4-5 timer om dagen, og sover selvfølgelig hele. Natten. Jeg gør alt hvad jeg ser hvad folk har skrevet om. SÅ folk skal ikke tro vi ingenting laver med ham. Og tak for jeres svar smiley


  • Mie N
    Mie N Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #9   8. jun 2018 Med hensyn til isoleringen var det fordi vi fik det afvide, men det hjælper ikke, så har fundet ud af det nok er en forkert måde at gøre det på.

  • Mie N
    Mie N Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #13   8. jun 2018 Vi har også gitter, det er også der jeg sætter ham ud stiller og roligt. Og hver gang han kommer derud, går han ud og sover. Jeg ville begynde at spræde hans mad ud på græsset ihvertfald smiley men er lidt forvirret.. nogle siger han er overstimuleret og andre understimuleret så er lidt forvirret. Men vælger at tro på, det mest er understimulertion. Jeg er rigtig glade for jeres svar og hjælp! Ville gøre mange flere ting fremadrettet. Man er bare så Uh, er jeg ikke god nok. For han er jo ens guld smiley

  • Mie N
    Mie N Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #14   8. jun 2018 I denne varme går jeg kun korte ture med ham, fordi jeg er bange for de lange gør
    Ham alt for forpustet og er for varmt for ham. smiley


  • #15   8. jun 2018 Jeg ser en hel masse fysisk arbejde i dit opslag, men intet mentalt. Hunden skal have brugt sin mentale energi, for at den ikke finder på de der bidelege.

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #16   8. jun 2018 Der er sikkert Ingen ting i vejen med din hund eller det du gør. Hunden er på vej i sin anden modnings periode og kan have indflydelse. For mig lyder det til at han måske har svært ved at falde til ro.

    Jeg ville smide ham ud hvor han skal være i ro før han begynder på adfærden.


  • Mie N
    Mie N Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #17   8. jun 2018 Når han begynder at komme op i sofaen, med et formål med at bide os og ikke stopper når man prøver, sætter vi ham ud bagved gitter og han går
    Ud og sover altid.
    Det mentale skal nok trænes mere, troede sit og dæk og indkald og man træner lidt kontakt var nok, men der skal mere til kan jeg se, og gør med glæde.
    Men med hensyn til bideriet. Ville gør alt der gør ham træt, men hvis han bider skal han jo lærer ordet “nej” eller “ikke bide” jeg gør det tit når han tager sit først bid eller gør, går jeg med det samme og ignorere ham. Og når han er stoppet roser ham stiller og roligt ellers flyver han op igen hvis man roser ham for voldsomt. Men lige med det, hvad skal man så gøre, hvad er bedst? Smider ham normalt ud hvis han fortsætter, men han skulle kunne stoppe for første “nej” helst, men ja, han er god hund ingen tvivl
    Om det, der er bare de der små
    Ting som skal
    Ændres smiley


  • #18   8. jun 2018 Du skal indlære et nej. Prøv fx at se min video under min profil. Det er én måde at gøre det på.

  • Mie N
    Mie N Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #19   8. jun 2018 Åh, den ser rigtig god ud den metode, den jeg ville jeg straks gå i gang med. Tusinde tak smiley

  • #20   8. jun 2018 Træn nej.

    Læs op på nosework og eller spor. Det blev vores træning med Ziva og det reddede os. Redder. Hun har stadig mest kun to niveauer. Sovende og energisk. Efter første løbetid fik vi bedre styr på stadiet med at smide sig i kurven og ligge og holde øje med hvad der sker uden egentlig at deltage aktivt.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #22   8. jun 2018 Jeg vil ikke give hunden den godbid der er nej. Nej,er ikke at man lader være og så får man lov til sidst. Nej er nej og det holder man sig fra.

  • #24   8. jun 2018 Det er for at forskellen bliver tydeligere, Isabelle. Hvis man først siger nej til en godbid, og derefter giver hunden den, sender man modsatrettede signaler smiley

  • #26   8. jun 2018 Mie, hvis du ikke vil fodre ude på græsset (det kan tiltrække rotter og andre trælse dyr hvis der ikke bliver spist op), så kan du købe bolde som foderet kan puttes i indenfor. Du kan også bløde foderet op med vand (eller bruge dåsemad) og putte det i en Kong, som fryses og gives frossen. Dels er det dejligt når tænderne klør, dels er det god beskæftigelse. Og så er det jo en bonus at kunne give hunden en “is” nu det er så varmt.

    Se om du kan finde et sted at træne hvor I kan prøve lidt spor, nosework, apportering eller andet. Apportering ligger jo til højrebenet med en lab.

    Der er masser af træning der er sjov for både hund og fører, så afsted med jer. En velstimuleret hund er en glad hund smiley


  • #27   8. jun 2018 man kan også bare smide det ud på gulvet indenfor uden bold smiley

  • #28   8. jun 2018 Leger du nogensinde vildt med hunden?

  • #29   8. jun 2018 Præcis Isabelle. Derfor skrev jeg også "det er én måde at gøre det på".
    En anden metode jeg bruger, er at have en godbid i hånden, holde hånden højt i luften og så bevæge den ned mod hunden. Hvis hunden hopper op, siger man sit nej-ord (som ikke bør være et man bruger til hverdag, så hunden hører det i anden kontekst) og tager hånden op igen. Først når hunden bliver siddende roligt indtil hånden er helt nede ved hunden, må den få godbidden.


  • Mie N
    Mie N Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #30   8. jun 2018 Tak for alle svar, ville ihvertfald gøre hvad jeg kan! smiley
    - Det eneste vilde jeg gør, hvis det er vildt, er når man leger med bamser eller legetøj at jeg holder fast i den mens han gør også slipper jeg så han “vinder” hver gang. Ellers intet smiley


  • #31   9. jun 2018 Hundehvalpe har brug for at gasse af.
    At holde dem afdæmpet enten opsparer energi eller gør dem passive.

    At lege vildt, eksempelvis brydelege, styrker båndet til hunden.
    Det er desværre blevet fyfy de senere år, man er lidt bange for vildskab, man er blevet et nummer for stressforskrækket.

    Din hund lyder til at have en effektiv slukknap - jeg ville bruge tænd-knappen noget mere..


Kommentér på:
HJÆLP HVALP 6 måneder labrador

Annonce