{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.673 visninger | Oprettet:

Splittet over hvalpekøb {{forumTopicSubject}}

Hej... det her er vildt svært for mig at skrive om men bliver nød til at forhøre mig og lukke op omkring mine tanker.

Vi mistede vores gamle hund september 2017 og efter nogle måneders sorg begyndte vi at drøfte om vi skulle anskaffe os en ny hund.
Efter lang tids grundig overvejelse bliver vi enige om at vi gerne vil have en hund igen.
Vi snakker og undersøger længe hvilken race vi vil have og da vi finder ud af det for vi kontakt og besøger den kennel vi gerne købe fra.
Der går ca 5 måneder fra vi første gang kontakter kennelen til vi nu står og har fået vores Hvalp hjem i lørdags. Vi har jo så haft lang tid til at gå og tænke ordenligt over tingene og om det er det rigtige for os.
Vi har 2 små børn og jeg står 80 % af tiden med ansvaret for børn og hund.
Allerede om søndagen altså dagen efter vi har hentet hende, står jeg og smøre madpakker og for lige pludselig hjertebanken og begynder at græde... jeg kunne mærke at jeg havde en mærkelig fornemmelse over det hele og at bægeret flød over. Jeg tager det med ro og er blevet okay igen, men kan bare mærke at jeg har sat barren alt for højt for mig selv.
Jeg havde nogle dage op til afhentning haft det underligt og haft en fornemmelse af at jeg ikke ville alligevel da jeg var bange for at det hele blev for meget for mig og min familie.
I skal vide at vi jo har haft hund før og ved hvad tingene indebærer men da vi fik vores første hund havde vi ikke små børn.
Jeg vil kun det bedste for både os og hunden og er bange for at jeg ikke magter begge ting og at det ender med en hund vi ikke er glade for og som ikke har fået det bedste af det bedste ...
jeg vil gerne give det hele en chance og mærke efter den næste uges tid eller to.
Jeg føler mig uansvarlig og dum, og ved ikke hvad jeg skal gøre.
Håber i måske kan hjælpe mig med et åbent sind.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Splittet over hvalpekøb
  • #2   13. jun 2018 Jeg synes ikke du skal give det en uge eller 2, synes du skal kontakte din opdrætter og få leveret vovse tilbage for din og hundens skyld. I dag!

  • #4   13. jun 2018 Du skal ikke vente en uge eller to, det ville være rigtig synd for hvalpen hvis den når at falde til og så skal ud i et nyt hjem igen

    Sådan som du har det, så skal du ikke have hund.
    Jeg er enig med Maj-Britt. kontakt straks opdrætteren og lever hunden tilbage.


  • #6   13. jun 2018 Jeg fik sådan en henvendelse fra en køber sidste sommer.
    De havde været på min venteliste i et år, fik hvalpen hjem efter flere besøg og masser af spændthed, og så faldt det hele bare fra hinanden. Kvinden var gravid og manden fik besked på at han skulle udstationeres en periode. Kvinden kunne slet ikke overskue at stå med hvalpen alene. De var begge helt utroligt kede af at alt slet ikke blev som de troede det ville være, og det er jo en ærlig sag.

    Jeg kørte op efter hvalpen efter den havde boet hos dem i næsten to uger, og gav dem alle pengene tilbage. Hvalpen opførte sig som om hun aldrig havde været væk fra os smiley
    I dag bor hun stadig ved mig, og jeg elsker hende højt. Hun er en fantastisk hund.

    Pointen er, at det er ok at tage fejl ind i mellem. Voksne mennesker tør sige det højt, og det er klart bedre at levere hvalpen tilbage nu end om tre mdr. Den er i en meget påvirkelig alder og kan nå at blive formet i et andet hjem endnu.
    En god opdrætter tager den tilbage uden vrøvl og med et tak smiley

    De bedste tanker herfra.


  • #9   13. jun 2018 Som de andre skriver, så er det flot du erkender det bliver en stor mundfuld. Og ja ta en god snak med opdrætter. Jeg er sikker på i kan finde en god og fornuftig løsning der er bedst for jer og hvalpen.

  • #10   13. jun 2018 Vi har altid 14 dages returret på vores hvalpe. Har opdrættet i 13 år og oplevet hvalp tilbage 2 gange. Jeg synes du skal lytte til dig selv og så skynd dig at ringe til opdrætter. Jo hurtigere hvalpen er retur, des bedre for hvalpen.


  • #13   13. jun 2018 Enig med de andre, ring til opdrætter og sig det som det er. Det er helt ok smiley

  • #14   13. jun 2018 Af hensyn til hvalpen synes jeg heller ikke du skal vente ... kontakt til opdrætters hurtigst muligt og med ærlighed kommer man længst, sig tingene som de er...

    I den periode da vi havde 3 børn på 1-9 år holdt vi også en hundepause på faktisk 8 år ...


  • #15   13. jun 2018 Helt enig med de ovenstående indlæg, og et stort kram til dig fordi du er voksen og ansvarlig nok til at se problemet og reagere på det.
    Kontakt din opdrætter og få afleveret den hvalp tilbage, tænk på at nu er der en anden der kan få glæden af den for dem helt vidunderlige første tid. I og hvalpen skal ikke igennem en tid med manglende overskud og glæde, det er der ingen af jer, der er tjent med.
    Der kommer jo en hvalp til jer igen når i har tid og overskud igen, at det ikke er lige nu, det er en helt ærlig sag.

    Noget helt andet er, at måske hen ad vejen kunne overveje en voksen omplaceringshund - der er altså en del gode familiehunde der omplaceres, og det kunne være en mulighed.....


  • #16   13. jun 2018 Tusind tak for alle de fantastiske svar jeg har fået, de her helt klart hjulpet mig meget.
    Jeg har snakket med opdrætter og hun var så sød og forstående og var enig i at hvalpen skulle tilbage. Hun forslog at vi evt kunne snakke om en voksen hund som skal have et nyt hjem, det vil nok også være en bedre løsning for os og vores familie smiley
    Nu skal vi lige sunde os lidt.
    Igen tak for jeres svar! smiley


  • #17   13. jun 2018 Fantastisk løsning og super opdrætter!

  • #18   13. jun 2018 Rigtig god løsning smiley


  • #19   13. jun 2018 Dejligt at høre, ansvarlig hvalpekøber OG ansvarlig opdrætter - det kan ikke være bedre.

    I får begge to thumbs up herfra! smiley


  • #20   13. jun 2018 Rigtig fin løsning for jer og håber den helt rigtige hund kommer til jer på det helt rigtige tidspunkt.

    Som indspark til debatten, vil jeg fortælle at det er mere normalt end man tror at gå ret meget i panik og at en ny hvalp kan være voldsomt overvældende.
    Man høre ikke ret meget om det, da mit indtryk er det er ret tabu - Især køber/opdrætter imellem.

    Jeg har selv haft det sådan panikagtigt og været tæt på at springe fra med samtlige mine hunde og tænkt shit.... Magter jeg det her.... Og jeg har 5.... og opdrætter. smiley
    Så jeg VED det går og jeg VED jeg kan magte det og at det går over - I de fleste tilfælde. Ikke altid som i f.eks jeres, men det er ret normalt for mange at få lidt kolde fødder indtil hverdagen køre.
    Havde snakken om det med et par af mine hvalpekøbere om det noget tid inden de skulle hente hvalpen og mit indtryk med det ene par, var at de var ret glade for at det var nævnt, for de havde haft det lidt som jeg har hver gang jeg får en ny hund i huset.
    Så de vidste på forhånd det var normalt at have noget panikangst agtigt og de ikke ville få på puklen hvis de kom og luftede deres bekymringer hos mig - Hvilket de rent faktisk gjorde.
    Og kunne jo så berolige og tror bare det at det blev anerkendt at det kan være overvældende kan være en stor hjælp for mange, at de ikke oveni det nye ansvar også føler sig forkerte fordi de føler som de gør.

    Så bare lige et indspark.
    Det er helt normalt og for jer var det så ikke bare lidt panik, men bare ikke det rigtige tidspunkt og det er så fint at anerkende det i stedet for bare at køre på og gå ned med flaget over det til sidst. Nu kommer der en god løsning for alle parter og jeg synes det er flot i overhovedet vil dele tankerne - For det er svært for mange.


  • #23   2. jul 2018 Vær ærlig, sæt jer ned sammen, i børnehøjde. Forklar det ærligt men få det formuleret så storebror IKKE får opfattelse at det er 'lillebrors skyld', vigtigt!
    sig og vis at det er HELT ok at være ked af det, det er i også, men at det ikke kan være anderledes.
    Ved ikke hvor meget man kan forklare 3årig.

    En del af at få sagt farvel kunne f.eks være at børnene får lov at vælge et stykke legetøj i en butik, som hunden så får med sig?


Kommentér på:
Splittet over hvalpekøb

Annonce