{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.050 visninger | Oprettet:

At bruge aviser til hvalpe tis etc... {{forumTopicSubject}}

Som nogen måske ved har vi pt et kuld hvalpe herhjemme -

De er nu på vej til 5 uger - ( mandag ) og sover stadig i ders hvalpekasse - på soveværelset -

De andre gange vi har haft hvalpe på denne størrelse, har de sovet i køkkenet om natten - og jeg har været oppe og tisse dem af kl 03...

Men grundet deres lidt svære start - og det at vores køkken er ski.. koldt i denne her tid, - sover de stadig i sovevæerlset -
- og at tisse hvalpe af kl. 03 om natten lige pt - pu ha - få det væk...

Så jeg beslutede at prøve avis metoden istedet - ca den halve kasse er så blødt underlag og hygge - og den sidste del toilet med aviser -
Og det funger bare - selvfølgelig kan der komme lidt udenfor - fx har eg set en hvalp stå med forkroppen på aviser og nummeren strittende ind på det bløde - Griner -

Men fandme det er smart -
Og de vidste nærmest bare far dag et hvad de aviser sku bruges til - gad vide om hvalpe er født med den viden -

Ved jo godt det drejer sig om at hvalpe jo generelt gerne vil ligger rent - men den form for renlighed har jeg ikke oplevet før - så helt sikkert da - aviserne bruges fremover...

Oplever i andre også at hvalpe har et medfødt avis talent - ?! ?!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At bruge aviser til hvalpe tis etc...
  • #1   17. feb 2007 Morgentastefejl, - det gik da helt galt -

  • #2   17. feb 2007 Hej Julie...
    Smil.. tror bare det er nogle mega kloge hvalpe du har dig smiley
    -Hvor er de bare søde.. surt vi ikke har plads til flere.. smiley


  • #3   17. feb 2007 Godmorgen julie!
    bella har haft et kuld hvalpe men de skulle hjælpes hen på avisen 1. gang så fandt de hurtig ud af den fidus,
    de var ikke lige så selvhjulpene som dine :o)


  • #4   17. feb 2007 smiley
    Ja, det er altså morsomt, så kloge de små er. Tænkte nøjagtig det samme som dig, da Friggs hvalpe var små.
    De vidste bare, at aviserne var til at tisse på.....

    Mon de er tankelæsere, de små.....?....


  • #5   17. feb 2007 Griner - Ulla -
    ja det må det da være - men at være omgivet af den intelligens som de er - så kan det da også KUN være sådan - LOOOOOOOOOOOOL...


  • #6   17. feb 2007 BAD COMPANY :
    Må de være - nu her sku de i stuen - ( der står deres dag kravlegård - )
    Havde lagt deres dyne ned - men ikke hentes avisen endnu - Tyr sad og kiggede op, - hentede en avis - og straks gik han på den og ordnede sit morgentoilette -

    Det er sgu guld - gør tingene NOGET nemmere - ss -


  • #7   17. feb 2007 Kamilla - Rart at høre lidt erfaringer fra andre også - ss -

  • #8   17. feb 2007 Min hvalpekasse er meget stor, så indtil de bliver store nok til at rende rundt på gulvet er kassen delt i et blødt sovested og at avisdækket tissested. Det finder de hurtigt ud af. Når de bliver større og render rundt på gulvet har de et overdækket udstillingsbur at sove i og en del af gulvet er dækket af aviser. Som regel tiser og ski... de på aviserne.
    Jeg har et helt rum som hvalpene bor i om natten og når vi ikke er hjemme. Resten af tiden tuller de rundt sammen med os.


  • #9   17. feb 2007 Julie

    Han lyder som en guldklump, ham Tyr:-)



  • #10   17. feb 2007 Jeg kan virklig godt lide navnet YMER, ***GGG***

    Ymer til morgen, ja den glemmer jeg ikke lige forløbig julie.
    *lOOOl*


  • #11   17. feb 2007 BAD : Det er han også - sådan en "jeg vil ha" ting - griner -

    Kamilla - Det skæggeste er når man skal finde navne til dem - vi elsker det - så er her STOR møde - griner -
    Og navne bliver vendt og diskuteret - hvilke der passer til hvem etc... og med de nordiske navne er der jo altid en betydning bag - så hvalpens fremtid bliver samtidig også lige spået - ss -
    Rigtig hyggeligt - ;O)

    Anette - God ide med udstillingsbur - vores hvalpekravlegård er sådan en stål en med låge - så virker lidt ligedan - totalt smart - se suser de derind og sover -
    Idun elsker at de er blevet så store nu - hun har ventet LÆNGE - kigget til dem dagligt - hvornår de var store nok til at komme ud og lege -
    Og NU er den der - Gg...

    Når vi har været ude og kommer ind - er Idun ( DUNSE ) også den første der er hos hvalpene - for at se til dem - lidt skægt at ANna sådan overlader den tjans til hende - Anna gårvist udfra at Idun har styr på det - for har hun været derinde - går Anna ikke derind -


  • #12   17. feb 2007 Dorthe - den oplevelse har vi slet ikke, - og bruger alle slags aviser - men selvf ik coatet reklame aviser etc - ss -
    Der er også for meget farvestof i - hvis de sku finde på at bide i dem -


  • #13   17. feb 2007 Da Luna var hvalp prøvede jeg det med aviser.. Men hun syntes de var sjovere at lege med, og så tisse på gulvet lige ved siden af... *GGG*

    Men det er nogle dygtige hvalpe du har der, Julie:-)


  • #14   17. feb 2007 Jeanette - ja - det gjorde Anna også griner -

    Men vi var også så uheldige at Annas opdrætshjem - havde valgt at skifte gulvtæpper efter hvalpene - så de måtte skide og tisse som det passede dem -

    DAMN den var sej at rette op på, -

    Da vi stod med 1. kuld herhjemme - sad det MEGET i erindring - og vidste at det ville vi IKKE byde nye hvalpe ejere -

    ( dette skal ikke lyde som kritik af Annas opdrætter - vi har fra dag 1. været ovenud lykkelige for vores lille satan men folk vælger forskelligt - og det valg ville jeg ikke have taget sådan - fair nok at de gjorde - ss - )


  • #15   17. feb 2007 Jeg bruger et bur til hvalpene fordi, de så er vant til at være i bur. Det hjælper hvalpekøberne på længere sigt, når hvalpene skal med til stævner og udstilling er de vant til at være i bur.

    Det kan nok ikke undgåes at aviserne bliver brugt til legetøj engang imellem.

    Jyllandsposten suger udemærket *GGGG*


  • #16   17. feb 2007 Mmm lidt det samme, hvor jeg købte Luna.. Nok også derfor hun ikke kunne finde ud af hvad aviserne egentlig skulle bruges til:-)

  • #17   17. feb 2007 julie..........Vi delte også hvalpekassen op med en blød del og en toiletdel...........virkede super.

    Da vores så var 5 uger begyndte vi renlighedstræning..........tjaaaaa.........det betød så også, at jeg næsten boede ude i de 3 uger sidste vinter i 10 graders frost.......kan huske at jeg også endte ud med en ordentlig forkølelse for der er jo ikke tid til, at tage jakke på...........når den bette skal så er det NU..........og de skulle jo aldrig tisse samtidig..........vi gjorde så det, at hele flokken kom med ud på bestemte tidspunkter og så blev der smidt guffere ud, som de søgte efter.........så fik de også rørt sig i kulden og vupti......så fik de også lige lavet stort og småt ;o)

    Julie...........nyd dem ...........du ved.....tiden går så stærkt ...


  • #18   17. feb 2007 Hvalpe kan få ringorm fra aviser.

  • #19   17. feb 2007 Doggymom - ok, - hvad udløser dette ???

  • #20   17. feb 2007 Ja, det må jo være nogle svampsporer i papiret. Da jeg var elev på dyrehospitalet, brugte vi aldrig aviser til killinger og hvalpe. Dyrlægerne mente de kunne give ringorm. Men det er jo længe siden, og nu laver man måske avispapir på en anden måde.

  • #21   17. feb 2007 Hvalpe er født renlige, og vil meget nødig tisse skide der hvor de sover. Derfor ingen kasse hos mig bare et bræt i højden, så kan de komme over fra starten af. Et sammenrullet håndklæde på den anden side, så de kan komme hjem igen.
    Men vi har nok alle vores egen måde, at have hvalpe på.
    Men mener ikke at nogen har mere ret end andre.


  • #22   17. feb 2007 Næææ snow.........diskutionen er heller ikke om, hvem der har ret..........vi snakker bare om hvordan vi gør ;o)

  • #23   17. feb 2007 Smilende Susie.
    Nøj det har du ret i. Men da jeg bskrev dette sidste gang kom der da godt nok mange på banen med at det var overhovedet ikke rigtigt.
    Sååå tænkte jeg ville komme dette i forkøbet.


Kommentér på:
At bruge aviser til hvalpe tis etc...

Annonce