1.544 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Korn eller kornfri foder? Korn eller kornfri foder?

Får om lidt min første hund, hvilket jeg glæder mig meget til. Men første hund er også ligemed at med, at jeg ikke ved så meget om f.eks. foder. Håber derfor at i kunne hjælpe mig med, om man skal vælge om dens foder skal være kornfri eller ej, for det er der en delte meninger om!

Så får jeres hund kornfri eller ej, og hvorfor? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Korn eller kornfri foder?
  • #1   18. jun 2018 Det, der virker..

• #5   18. jun 2018 Konrfrit, da risikoen for svamp nedsættes. Ifølge vores erfaring.

• #7   18. jun 2018 Mine bliver råfodret og

• #8   18. jun 2018 Mine får som udgangspunkt Olivers kornfri, men de får også det tørkost som jeg vinder i diverse konkurrencer. Og de bliver også råfodret og får vådfoder - så de får lidt af det hele smiley

• #11   18. jun 2018 Min tåler fint korn og så får den RC da det så absolut er det foder, jeg har bedst erfaring med.
    Den får så også noget ved siden af - jeg skifter lidt i mærkerne og det kan sagtens være kornfrit her - og så får en masse bras også .. kød, vådfoder, fisk, pizza, leverpostej, rester, frugt, grøntsager .. den æder i grunden det meste.

Bare pas på med at blive så religiøs som mange herinde er .. det er der faktisk ingen grund til smiley

• #12   18. jun 2018 Min den ene skal have korn, og den anden skal ikke, da hun bliver fed på det.

Så ja, det kommer helt an på din hund, men vil forsætte med det avler køre på, hvis hunden fungere på det

• #13   18. jun 2018 Medmindre opdrætter bruger et eller andet skodfoder ville jeg i begyndelsen fortsætte med det den får der, hvis hunden ser ud til at trives.

Med eller uden børn er nærmest et religionsspørgsmål. Hvis ikke hunden har allergi e.l. et der andet jeg ville kigge på, end om der er korn i eller ej.

• #14   18. jun 2018 michelle håber ikke du foder med børn smiley

• #16   18. jun 2018 Puha må heller få sat den gps på drengen så han ikke bliver til hundemad smiley hehe

• #18   18. jun 2018 Mine får det lidt blandet, jeg går ikke helt så meget op i om der er korn som hvor høj kødprocenten er. Dog er det tit at kødprocenten er højere i kornfrit, men nogle mærker kornfrit fungere min den ene ikke så godt på. Så herhjemme går jeg efter en høj kødprocent og så forskellige mærker og smag for at det ikke bliver kedeligt.
    Samtidig får de altid noget andet til aftensmad, det kn være alt fra vådfoder til tørret kød. Nogle gange får de lidt af det vi selv skal spise, hvis det er noget der ikke er for krydret smiley
    Råt kød, hvis det ikke er hakket gider mine ikke, men hvis din gider det er det også en god ting.

• #19   18. jun 2018 Her får hunden generelt (har altid en skål stående med) arion- joint & mobility fordi det er det hun fungere bedst på der er ris og majs i.
    Men derud over får hun både vådfoder, og råt kød og ben og middagsrester og div poser jeg har vundet/fået i tidens løb det eneste hun ikke får er pedigree og royal canin så er vi sikre på dårlig mave.

Min gamle golden fik det billigste af det billigste fra lidl Den store røde 10kg sæk det var det eneste hun kunne holde vægten nogenlunde på i en alder af 16 år

• #20   18. jun 2018 Min hund får kornfrit, men det er ikke af religiøse årsager. Han får det, fordi det fungerede på min gamle hund, og det ser det ud til også at gøre på den nye. Han spiser også dagligt en smule tigget rugbrød med div.
    Altså foderet er kornfrit, men det er kosten langt fra

• #25   18. jun 2018 Som Emma går jeg også højere op i GI end om det er korn eller ej. Begge mine hunde er startet på foder med korn. Den ene skiftede hurtigt over på Arion med ris, og det fungerede så fint. Den anden røg på kornfrit som hvalp. Hun havde Eukanuba med fra opdrætter og fik de vildeste sukkertrip af det smiley Da hun røg på kornfrit var hendes vanvidskurve mere stabil smiley

Men prøv dig frem, og se hvad der virker. Børn er dog besværligt at fodre med smiley

• #27   18. jun 2018 GI ????

• #28   18. jun 2018 dfbdk smiley

• #29   18. jun 2018 #14
    Jo jo, min hund skal da ikke mangle noget, og når nu børn er hans livret smiley
    Lortemobil smiley smiley

• #30   18. jun 2018 GI=glykæmisk index=sukkertrip for hundehvalpe

• #32   18. jun 2018 Okay - tak for svar smiley

• #33   18. jun 2018 Gå efter det foder, som du synes lyder bedst, eller som opdrætter anbefaler (hvis det ellers er en fornuftig opdrætter).
    Og vigtigst af alt: Det som hunden trives på.

Jeg fodrer primært med forskellige kornfrie mærker (skifter ofte foder for variation), men er ikke religiøs med det kornfrie, så lige nu får de faktisk RC med korn (fik en sæk billigt), og Wolf of wilderness (kornfrit). Desuden får de vådfoder, råt, madrester, godbider (med og uden korn), frugt, grønt osv.

Kommentér på:
Korn eller kornfri foder?

Annonce