{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

Restiktioner vedr avl {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder og læse de mange indlæg om "Kamphunde - muskelhunde - potensforlængere osv osv" hvad disse hunde nu engang bliver kaldt rundt om.
Og ja jeg læser også om de overfald - sidst - 3 ud af 4 overfald medførte døden for den angrebne hund.

For mig at læse - ligger problemet hos muskelblandingerne - de uden bog osv.
Og dette har INTET med stamtavle snobberi at gøre - men hvad jeg har kunne læse mig frem til af fakta tal.

Inden for min egen race ved jeg - at det er sååå nemt at sige man blæser på stambogen - og hunden er ligeså god uden.
Vel er den ikkenikkenej! Forældredyrene har ikke kunne passere en HD test - en udstilling pga temperamentsfejl eller andet. Så derfor ingen bog på!
Og jaq derfra og til at tænke det samme gælder for Staffen - Bulldog og andre muskelhunde ligger sandlig ikke fjernt...

Hvad gør de forskellige klubber selv for at ændre dette synspunkt? Og ændre avlsmetoderne?
Muskelhundefolket kan da kun være interesseret i at få et bedre rygte?

mvh Karin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Restiktioner vedr avl
  • #1   18. feb 2007 I hvilken stastistik har du læst det?? fordi som jeg tænker det, når jeg læser i extrabladet eller andre upålidelige kilder, så er det når de er i tvivl om, hvilken race det er, så konstateres det vupti at der er tale om en muskelhundblanding. Så med mindre dine statistiske anskuelser ikke er udført udfra et validt studium kan du ikke bruge dem til en disse. Altså min GD er blevet kaldt en kamphund...

• #2   18. feb 2007 Anna

Er din GD kaldt for en kamphund i Ekstra Bladet? LOOOL

Og læg liiige mærke til at jeg ikke skriver statestik nogen steder. Og at mit indlæg ikke handler om den enkelte hund - men om klubberne hvad de vil gøre for racerne.

• #3   18. feb 2007 Jeg tror desværre ikke klubberne kan gøre så meget...
    Tror der skal nogle restriktioner ind fra regeringens side...

• #4   18. feb 2007 ved ikke hvor meget de forskellige klubber kan gøre,, når der er tale om hunde uden tavler..

da de jo nok ikke er medlem af nogle klubber..

men når man snakker om hunde med tavler, er der jo forskellige krav til hundene som de skal opfylde inden de indgår i avl..

• #5   18. feb 2007 KARIN H

Det kunne da tænkes at udelukkelsen af tavleløse hunde fra mange af træningsstederne kunne være et udtryk for at man ønsker at *rense ud* i hundene ved på den måde at *presse* folk til tavlekøb?

• #6   18. feb 2007 Jeg vil mene klubberne kan gøre en indsats via opdrætterne - starte med dem.
    Jeg ved da de jeg skriver med herinde med muskelhunde er særdeles seriøse - men også er udsatte hvis de kommer med deres ærlige mening i et forum. Og det er yderst uheldigt og fremmer IKKE til noget som helst..

• #7   18. feb 2007 næhh ikke i EB men af uvidende mennesker, som ikke kan skelne mellem en kamphund og en pekingeser..
    Jeg synes det er iorden med hunde uden tavle og blandingshunde - ofte er det de typer som lever længere, har bedre sind og et langt bedre helbred end rene racehunde.. det kaldes hybridhunde og ikke blandingshunde - dette er fre en kilde på statens seruminstitut. Selvfølgelig er der indavl rumndt omkring i det danske land både indenfor og udenfor DKK. Det er der jo set og hørt om flere gange efterhånden. De muskelhundehybridder du taler om, det dækker vel nok sådn ca 1 promille af den samlede befolknings behandling og opdragelse af hunde.
    Det er da en rigtig god ide at udelukke hybridhunde far træningsfasciliteterne, så ville man få en masse rigtige gode hundeejere med hybridder der ikke kunne få trænet deres hund hmmm det er nok ikke den smarteste løsning.

• #8   18. feb 2007 anna Z - enig... den heeelt forkerte vej at gå:S

• #9   18. feb 2007 KARIN ; hvilket svar forventer du at få? af dette oplæg?
    Anna : hørt hørt!!

• #10   18. feb 2007 Karin du skriver faktisk at din tråd ikke skal opfattes som tavlesnobberi, men det må da opfattes sådan når du umiddelbart efter skriver at hund uden tavle er "velikkenikkenej" sommed? Kan da godt se ideen med en tavle, s´å man kan få nogle penge tilbage hvis hunden har en fejl eller man kan aflevere den tilbage til avler, men nu er det jo ikke alle der går op i penge. Dermed ikke være sagt at hunde med tavle er skodhunde SS jeg er et meget tolerant menneske og kan sagtens leve med i mit daglige liv, at der findes hunde med tavle og hunde uden..

• #11   18. feb 2007 anna Z
    Du må da give ret i når forældrene af den ene eller anden grund ikke bliver fundet egnede til avl, at der så er en grund til det? Og hvis man alligevel avler på disse hunde er risikoen for at få "dårlige" hunde højere

• #12   18. feb 2007 orw, når nu vi er igang med at skulle forbyde hybridhunde til træning, hvad så med at forbyde hybridder og udentavle hunde herinde?? så ville I slet ikke skille have de skrupler, som der tilsyneladende er en promille af hunde med dkktavle har herinde..

• #13   18. feb 2007 anna Z - det indlæg fattede jeg ik en klap af?

• #14   18. feb 2007 klart, men så handler det jo om at man bevidst fører dårlige gener videre og indavl - og nej det er ikke iorden at avle på kasserede hunde, men var det ikke også hybridder der blev talt om om dem uden tavle?
    hihi næhh jeg fattede sgi heller ikke meget af det, men tror det er for at provokere lidt har jeg på fornemmeren i forbindelse med andre tråde, hvor denne gruppes medlemmer eller nogle er stoppet, fordi der er en holdning balndt meget meget få herinde, at blandingshavlpe heller burde aflives ex..

• #15   18. feb 2007 lyder til der er lidt tavle snobberi i dit indlæg

• #16   18. feb 2007 Så gentager jeg lige hvad det var jeg skrev!!!

For mig at læse - ligger problemet hos muskelblandingerne - de uden bog osv.
    Og dette har INTET med stamtavle snobberi at gøre

Og Tavleriet kan jeg skrive inden for egne rækker! Der har jeg 110% kendskab...

Og Anna - så forstår jeg egntlig ikke hvor du vil hen?

• #17   18. feb 2007 Karin- jeg synes det er noget fis at skrive at den eneste grund til en hund ik får tavle er fordi den ikke kan avlsgodkendes.......det er jo ik alle mennesker der går vildt meget op i det.

Men bortset fra det er jeg enig i at det bør gøres noget drastisk når det kommer til muskelhunde.
    Men jeg har da også hørt nogle gode eksempler på tavlehunde der har angrebet andre hunde

• #18   18. feb 2007 Du skrev at muskelblandingerne ikke kan avsgodkendes og derfor ikke er så gode hunde som dem med tavle. Men jeg troede da ikke at man i nogen overhovedet former for blandingshunde kunne få dem oprette i DKK...

• #19   18. feb 2007 Bala - ja man kan vende ALT til det man vil have det til at lyde som... det hverken kan eller vil jeg forhindre dig eller andre i - men derimod ignorere de der ikke vil en dialog - uanset - og dette er henvendt til de der har muskelhunde..da jeg er afr den mening at der skal gøres noget for at forbedre deres status.

Og så lad være med at skyde mig mere i skoene end det jeg har skrevet tak!

• #20   18. feb 2007 ,,,,Karin: tror dette emne ville få meget mere opbakning hvis du havde stilet det til din gruppe !!!
    og ikke til alle os uvidende,,der stadig også elsker de dejlige hybrid hunde,,,,, !!!!!!!!!

• #21   18. feb 2007 Heh, jeg er total forvirret lige nu...

• #22   18. feb 2007 Jeg skyder ikke for er dårlig til at ramme SS nårgh men jeg har jo ikke en muskelhund - så skal jeg forstå det sådan at; hvis man har en muskelhund uden tavle - det er ikke ok.
    Men hvis man har en hund af anden race/blanding uden tavle så er det ok?

• #23   18. feb 2007 Karin - det du startede ud med at spørge om var vel hvad klubberne gør for at forbedre rygtet?

Tjah, DKK gør kun rygtet værrer:S

• #24   18. feb 2007 anna Z - tror det er ment som at der er mange muskelhunde uden tavler, som der evt ka være blandet pit/tosa i...
    Ud over det er antallet steget eksplosivt, og hvis man nu forbød at avle muskelhunde uden tavle ville der komme lidt mere styr på det + de bliver dyrere og derfor er det (måske) en anden type mennesker der køber dem...

• #25   18. feb 2007 Søster...
    Ja det kunne være??
    Men jeg efterlyser klubbernes holdning ....

Camilla - det er tænkeligt...ved DKK er imod diverse hunde

• #26   18. feb 2007 Karin - ja, desværre:-(

• #27   18. feb 2007 Jeg har prøvet at følge med i den debat der er kommet omkring muskelhunde. jeg har selv en der vel går under den gruppe, men ønsker ikke på noget tidspunkt at jeg skal sættes under den kategori eller lov der skal være med at de skal bære mundkurv. Min er endda blanding som i her ligger ud med at snakke om, ved dog ikke om der kun hentydes til am.staff men jeg mener at en del af problemerne kan komme til livs ved at kigge på dem der avler hvalpene.. Jeg har ikke på noget tidspunkt her i forummet set nogen nævne at dem der sælger hvalpe burde være mere kritiske i hvem de sælger til. Det er et fåtal af annoncer jeg har det at der er specifike krav til købere af muskelhunde. jeg undre mig stadig over hvormange meget unge mennersker ( i mine øjne) der kan få lov til at købe hvalpe. Uanset om hundene er ægte eller er med eller uden stamtavle bør man gå nøje i hvem man sælger til. For hunden er jo en der kræver at man ved hvad man har med at gøre...

Ville bare lige høre jeres mening

• #28   18. feb 2007 Heidi ....

Præcist! Det er efter min mening nøjagtig der man skal tage fat - i opdrætterne! Kan de ringes op er man allerede nået langt

• #29   18. feb 2007 Heidi N - nu er jeg selv meget ung førstegangshundeejer og med en amstaff. (er 21)

der har flere gange været oppe at vende med en minimumsalder, ren straffeattest osv...

Jeg har ikke noget imod blandinger, men hva faen skal vi snart gøre for at der sker fremskridt med muskelhundenes rygter?

• #30   18. feb 2007 Heidi - kan godt følge din ide, men det er da problematisk at i et forum som dette ikke må nævne ex hvalpefabrikker med mere..generelt skulle der restriktioner omkring det at måtte købe en hund tavle eller ej - et kørekort exempelvis, der er dælme mange brugte hunde til salg herinde og det er alle racer der er repræsenteret.

• #31   18. feb 2007 KARIN H : - men hvordan får man fat i opdrætterne af blandingerne?
    De er vel ikke registreret nogen steder?

• #32   18. feb 2007 Og er iøvrigt også inde på de baner Carina skriver:

Ud over det er antallet steget eksplosivt, og hvis man nu forbød at avle muskelhunde uden tavle ville der komme lidt mere styr på det + de bliver dyrere og derfor er det (måske) en anden type mennesker der køber dem...

Tror også dette ville være en løsning. Der er opdrætterne igen 1. prioritet

• #33   18. feb 2007 Heh, jeg har skiftet navn*GG*

• #34   18. feb 2007 Camilla - nej det er de ikke....suk.

Men jeg har tankerne på at gennem medie dækning og ?? (Ideer?) kunne gøre købere opomærksom på hvad det er de begiver sig ind til når de køber ukritisk?

• #35   18. feb 2007 Camilla - RØDMER* nej du har ej - men jeg skifter tastetur!!

SORRY!

• #36   18. feb 2007 Karin - det sælger bare ikke smiley

Tror de seriøse hvalpekøbere er fornuftige nok til at tage nogen med der har mere forstand end dem selv. Det er de der "nårh hvor er det en sød hvalp, den må jeg da have" samt de typer der mishandler deres hunde vi skal have fat i... Og hvordan faen gør man lige det?

• #37   18. feb 2007 KARIN H :, heh, det er helt ok*SS*

• #38   18. feb 2007 Nu stiller jeg et spørgsmål kun af UVIDENHED...
    Hvorfor er det specielt blandingshunde man går efter?

Camilla A. - Jeg ved ikke hvilken alder der skulle sættes på, men i nogen af profilerne her inde kan man se nogen hundeejere der er under 20 og det undre mig vildt at nogen har solgt til dem. Helt unge fyre som jeg er sikker på ikke vil have en muskelhund til andet end potensforlænger.. jeg har dog også set en ung pige med en am.staff hvor man blev helt varm indeni.. Hun gik til træning med ham og har var bare så lydig. Det var fedt. Men jeg er bange for at hun er i mindretal.

Anna Z. - Jeg giver dig fuldstændig ret i at der er ALT FOR MANGE brugte hunde til salg og det hidser mig op hver gang

• #39   18. feb 2007 Karin vil give dig ret i, at sælgere skal være kritiske men det mener jeg gælder alle typer hunde. Der er mange impulskøb i alle racer og typer og det er ved dem det oftest går galt, enten skal staklen skifte hjem, aflives eller blir tosset i hovedet. Men der er min private erfaringer så, at det ikke er muskelhybridderne der har voldt problemer..

• #40   18. feb 2007 Heidi N - taler lige af min egen mening, dog uden at vide om det er sandt*SS*

Jeg går efter blandingshundene ved muskelhundene fordi du ikke ved hvad der er blandet i... hvem siger at opdrætter er reel når han/hun fortæller dig at det er ren amstaff (ex)

Ved der er mange af muskelhundene der b.la. skal mentaltestes for at blive avlsgodkendt - og det syntes jeg jo kun er en rigig god ide så man kan få de mest stabile hunde...

• #41   18. feb 2007 de muskelhundejere jeg kender herindefra er alle meget ansvarsfuld men samtidig unge - det skal de ikke klandres for så længe de tager det ansvar for deres dejlig hunde som de gør..så jeg tror ikke man kan sætte en aldersgrænse.

• #42   18. feb 2007 anna Z - hvem er det så?

• #43   18. feb 2007 anna Z - Peger lige på mig selv, he he*S*

• #44   18. feb 2007 Anna - og det har du så ret i - alle typer hunde ja.

Heidi...det er ikke ment som hetz efter blandingshunde - det er ment som et spørgsmål: Hvad kan gøres?

Og som sagt - det jeg selv har læst - hørt osv der har det været blandingshunde der har været indvoldveret.
    Heri tæller også racerene uden bog.

Jeg interesserer mig for dette da jeg skriver sammen med bla en alletiders pige der er dybt seriøs og ked af hundens rygte - for uanset går det ud over alle med fælles titlen: Muskelhund.

• #45   18. feb 2007 Camilla - om du er ung... ja - peg bare løs *GG*
    Opfatter dig sandlig ikke som useriøs!

• Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #46   18. feb 2007 Ja, okay der er en del af de overfald, der er hunde uden tavle. Men, ikke altid. Der er set muskelhunde overfald, hvor hundene sørme havde tavle.
    Det er ikke den manglende tavle, der er farlig. Det er den gruppe hundes instinkter/temterament/gener.
    Tavle eller ikke tavle: de er dødsens farlige, hvis de havner i forkerte hænder. Og det gør rigtig mange af dem, desværre

• #47   18. feb 2007 GG nu kender jeg ikke liigge dig Camilla GG men du virker som en fornuftig ung person der går op i ansvaret omkrig det at have en hund..du ville sgu ryge hvis der kom aldersbegrænsning på SS bare gas..

• #48   18. feb 2007 KARIN H : - lige præcis...

Jeg turde ikke købe en amstaff uden bog... (ved godt der kan svindles med tavlerne:-( )

Og det netop fordi forældrene skal gennemgå tests...

• #49   18. feb 2007 Ja, ligegyldige, uansvarlige hundehvalpefabrikanter, for opdrættere vil jeg ikke kalde dem, bærer hovedansvaret. Dels sorterer de tilsyneladende ikke blandt potentielle hvalpekøbere, de avler også ukritisk på alt med fire ben og en puls.
    Det er der jo ikke noget nyt i. Os der har været med i hundeverdenen længere end fra i går, har set utallige hunderacer blive, om ikke ødelagt, så ihvertfald væsentligt ringere som helhed, når der pludselig går mode i dem. Og det er forringelser der tager generationer at rette op på.
    Og det bare fordi der er et marked for dem....
    Venligst
    Marietta

• #50   18. feb 2007 Camilla A. - okay. Jeg kender nemlig ikke så mange amstaff, så kender ikke risikoen ved blandingerne..

Jeg ved bare med min egen blanding at de ligger så tæt op af hinanden de to racer, så føler ikke selv at det gør den helt store forskel.
    jeg vil dog give Karin ret i, at var hundene med stamtavle og de blev dyre, ja så var der allerede nogen der kunne falde fra med hensyn til at købe...

• #51   18. feb 2007 min holdning er at det er sælger og ejerne af hunden der ødelægger deres sind, selvfølgelig kan alle hunde have en eller ande psykisk skrøbelighed genetisk. Har hørt om en GD kennel engang, hvor køber kom ud og hundene gik i boxe og en var så tosset at den kastede sig frem og tilbage og var hamrende agressiv og den blev der avlet på med tavle og med i DKK. Hun købte ikke der skal lige siges. det er et par år siden og vil da håbe hun er blevet smidt ud af DKK og ikke avler mere..

• #52   18. feb 2007 Innek H - derfor er det vigtigt at avle den rigtige vej*SS*

KARIN H : - tark - det gør jeg heller ikke selv, men derfor er både mig og min hund udsat for de hetz der kører på racen:S

anna Z - jeps jeg ville ryge... Og det syntes jeg da er for træls, for folk er forskelligt udviklet... Har et vennepar, hvor fyren er 30, der lige har købt en Golden fordi "nårh hvor er den bare synd".
    Skal gerne sige at jeg sq er glad for at de ikke kastede deres kærlighed på en muskelhund, for så var det nok endt galt :S

• #53   18. feb 2007 Camilla - ja der skal så - og det er jo der de utypiske hunde bliver siet fra...! Og det er her det går galt for mig at se - for så avler folk alligevel og siger de vli blæse på stamtavlen og det bare er snobberi!
    Sikke nemt man liiige kom over den holdning!
    Og så har vi problemerne..

• Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

#54   18. feb 2007 Camilla det ville være at lyve for os selv, hvis vi siger, at det hele kan ordnes via avl. Det kan det ikke.
    Den største fare, er de mennesker, der køber hvalpen.

• #55   18. feb 2007 Heidi - prisen har da en helt klar betydning, hvis man skulle have en familiehund og valget stod mellem en til 2500 og en til 8000, så er det jo den billige løsning der blev valgt. God ide! Kennelerne med tavlehunde skal sætte prisen ned og gøre det mere attraktivt at købe med tavle..

• #56   18. feb 2007 Marietta F - det er der problemet ligger i øjeblikket. Det er jo helt vildt at antallet er steget fra 1.000 til 20.000 i løbet af 5 år!

• #57   18. feb 2007 anna Z - syntes absolut ikke kennelerne skal sætte prisen ned...

• #58   18. feb 2007 Innek H - ja, det vigtigste er da menneskerne, men du kan stadig gøre meget ved et godt avlsarbejde!

• #59   18. feb 2007 Jeg syntes heller ikke prisen skulle sættes ned og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at min næste hund bliver MED stamtavle. Dog af andre årsager end vi skriver om her, og er det den race/hund man vil have, ja så må man jo spare sammen

• #60   18. feb 2007 Uanset om man vil det eller ej fødes der hunde med "et sygt sind"...det kan være nervøsitet eller andet.

Ser man på naturens orden er det langt fra alle tæver der får hvalpe - det er den stærkeste - både mentalt og fysisk. Længere er den såmænd ikke.

• Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

#61   18. feb 2007 Jo vist kan man gøre noget ved avlsarbejdet.
    Men generelt mener jeg at man herinde drejer al hundesnak ind på avl.
    Ikke alle herinde er opdrættere, ikke alle interesser sig for avl, ikke alle vil avle, og ikke alle ulykker omkring hunde skyldes opdrættere

• #62   18. feb 2007 KARIN H : - desværre ja...

Heidi N - hvorfor så?

• #63   18. feb 2007 Innek H - selvfølgelig ikke alt, men meget...

Og interesserer mig heller ikke for avl, ved bare at jeg føler mig mere sikker med en DKK stambog i hånden!

• #64   18. feb 2007 Hmmm - billigere priser?
    Tja - mit regnskab er sandlig ikke noget at prale af - og der er ikke mange basseører tilbage når hvalpene er rejst. Har for det meste oplevet underskud - og iøvrigt er det heller ikke pga økonomi jeg avler - så havde jeg valgt en anden race.
    Sidst jeg var afsted skred toppakningen i bjergene i Schweitz - farveller bil....

• #65   18. feb 2007 Karin : sjovt du lige nævner sindet på hunden!!
    et andet sted i en anden tråd,, var netop du,,,meget uenig med mig i at sindet var af betydning!! men ka se..der er kommet mere morale til dig ,,dejligt at se... *ss*

• #66   18. feb 2007 Syntes man sender et forkert budskab med billigere priser...
    Syntes priserne ligge ca der hvor de skal - så derimod hellere at de ikke-racerene blev sat op i pris så det ikke er så nemt med impulskøb!

• #67   18. feb 2007 Innek...du har da ret.
    Der er dog en del herinde der sætter stor pris på deres opdrætter - så ...

• #68   18. feb 2007 GG det var nu sarkastisk ment, men det må jeg skrive i parantes næste gang så det ikke misforståes SS

• Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

#69   18. feb 2007 Jeg sætter sandelig også stor pris på min opdrætter.
    Men når jeg er herinde er det for at snakke om hunde og ikke avl.
    Synes det efterhånden er en side for opdrættere og ikke almindelige hundeejere, der har hund for hyggens skyld, for sportens skyld, ja hvad kan man ikke have hund for....

• #70   18. feb 2007 anna Z - nu forvirrer du mig ski?

• #71   18. feb 2007 Innek H
    Så undrer jeg mig over hvad jeg laver herinde?
    Syntes det er en god side hvis du liiige har et eller andet der undrer dig eller du vil have et godt tip med...

• #72   18. feb 2007 Nu ved jeg jo, at en hund inden den er avlsgodkendt, har kostet mange tusinde kroner, ligesom en ansvarlig opdrætter har underkendt mange hunde i udvælgelsen af sit avlsmateriale. Har betalt mange penge for parringen, betaler for vaccinationer, ormekure, sundhedscheck, stambogsføring, mærkning og alt det andet der følger med.
    Og kriteriet har aldrig været: "Min hund er smaddersød og min nabo vil gerne ha´en hvalp efter hende, desuden kan jeg tjene en pose penge".
    Nej, en rigtig opdrætter har et ideal inden for sin race, som vedkommende seriøst arbejder sig frem imod.
    Og så skulle prisen reduceres for hendes hunde fordi der er nogen prioriterer pris frem for kvalitet???

• #73   18. feb 2007 Camilla A. - Fordi min næste hund skal være med stamtavle er fordi at jeg har erfaring med at købe fra en hundefabrik. Min hund er ikke den mest raske hund og det gør S.. ondt. Derfor håber jeg at med en stamtavle og finde en avler der går meget op i tingene, bla HD osv osv at jeg vil få mig en rask hund.

• #74   18. feb 2007 Marietta F - nej, prisen skal absolut ikke reduceres.
    Går ikke ud fra at de almindelige ansvarlige opdrættere tjener ret meget på det! Og bare tanken om den tid det tager at have hvalpe... puuuuh!

• #75   18. feb 2007 Heidi N
    Syntes jeg er en rigtig god ide.

• #76   18. feb 2007 Marietta F. - Det er sådan nogen avlere vi skal have. Nogen der går op i hundenes sundhed og sind. Men derfor bør de jo være kritiske i hvem de sælger til alligevel??

• #77   18. feb 2007 Marietta F. - Det er sådan nogen avlere vi skal have. Nogen der går op i hundenes sundhed og sind. Men derfor bør de jo være kritiske i hvem de sælger til alligevel??

• #78   18. feb 2007 Marietta F. - Det er sådan nogen avlere vi skal have. Nogen der går op i hundenes sundhed og sind. Men derfor bør de jo være kritiske i hvem de sælger til alligevel??

• #79   18. feb 2007 Heidi N
    Helt klart. Ikke alle egner sig til at have hund!

• #80   18. feb 2007 GG Camilla - sjovt nok det havde jeg på fornemmeren GG
    Innek, da det er frit forum er det vel okey at avl og holdninger til dette diskuteres i et forum hvor det er stensikkert der vil være modstridende meninger - det er jo der er udviklende.
    Det jeg undrer mig over og bliver provokeret af gang på gang - det er at det altid er muskelhundnene der er på tale, netop fordi jeg har mødt tonsvis af dem og har aldrig dejligere hunde end dem, altså lige bortset fra min egen.

• #81   18. feb 2007 Marietta....

Nah - vil nu ikke "reducere" prisen - men heller den får et ordentligt hjem end noget andet - så kroner og ører ville ikke skille en potential køber fra hos mig.
    Men giver dig ret - og jeg føler mig sandlig også til grin når jeg ser dem der "laver" hvalpe uden bog - især da jeg ved hvad det er for noget L... de avler på og tager det samme som jeg!
    Men ikke tale om jeg vil tage mere - og ikke tale om jeg vil gå på kompromi.

• #82   18. feb 2007 Sorry.... Der gik ged i min computer og nu kan jeg ikke slette de samme indlæg der er gået ind. Kan kun slette et af gange. Fedt

• #83   18. feb 2007 anna Z
    hey, klokken er mange og vi har været til træf*SS*

KARIN H :
    Enig - vi skullel have nogle flere avlere som dig*SS*

• #84   18. feb 2007 Heidi N - nope, du kan kun slette 1 om dagen!

• #85   18. feb 2007 Anna... ja det er og bliver det store samtale emne - sikkert i lang tid fremover.
    det er også derfor jeg stiller dette spørgsmål her i tråden hvad klubberne vil gøre og medlemmernes holdninger.
    For der sidder garanetert nogle racerepræsentanter herinde.

• #86   18. feb 2007 camilla GG det anede mig GG

• #87   18. feb 2007 Heidi - det er da okay at stamme i en god sags tjeneste LOL

• #88   18. feb 2007 Camilla - takker ....

• #89   18. feb 2007 Lool Karin.... Jeg må hellere hoppe under tæppet på sofaen inden den går helt amok under mine pølsefingere..

• #90   18. feb 2007 KARIN H :
    Som sagt tidligere i tråden, tror jeg ikke klubberne kan/vil gøre ret meget... Det skal komme fra regeringens side...
    Helst uden et direkte forbud!

• #91   18. feb 2007 Nåh, slut for i dag.
    Kigger ind igen i morgen!

• #92   18. feb 2007 Heidi - neeej - elsker "pølsefingerskrift" hehe

Camilla - du har nok ret - vi får at se.

• #93   18. feb 2007 Tak til jer der var seriøse... og ikke opfattede dette som en hetz eller andet ...
    Vil ønske Muskelfolket ville arbejde sammen imod en fælles linie og selv stille forslag til regeringen og på den måde komme dem i forkøbet. Det ville være den bedste løsning for alle.

mvh Karin

• #94   18. feb 2007 Og Heidi, det kan jeg næsten garantere dig de er, for enhver hvalp fra et sådant opdræt bærer opdrætterens kennelmærke og er derfor en omvandrende repræsentant for opdrættet. Og de færreste vil vel lægge navn på noget der figurerer på forsiden af landets aviser, som et blodtørstigt bæst.
    Derfor vælger de selvfølgelig hvalpekøbere, de formoder for det bedste frem i deres hund, men selvfølgelig kan vi alle kun se hinanden til tænderne:

• #95   18. feb 2007 Marietta - god poiente der!

• #96   18. feb 2007 Karin- nu taler jeg som opdrætter af amstaff. Jeg er ikke helt med på hvad du mener vi som opdrættere kan gøre...

Jeg går ind for et forbud mod tavleløse muskelhunde/ muskellignende hunde. Jeg går ikke ind for et forbud mod blandinger, men hvis der ikke bliver gjort noget drastisk, så ender vi med at vores dejlige racer bliver forbudt....

Samtidig skal det være noget der kan håndhæves af politiet.

Jeg har endnu ikke hørt om en eks. Amstaff med tavle der har bidt nogen ihjel i DK, så derfor langer jeg ud efter de tavleløse. Det er umuligt at se om der er pitt i en amstaff, hvis du ikke har tavlen at støtte dig til.

Jeg mener ikke et forbud der gør at de nuværende muskelhunde uden tavle skal aflives, men ser gerne at det kommer en lov hvor det efter en vis dato er forbudt at have dem.

Og Anna- Du kan kalde balndinger for hybridhunde- men en "ægte" hybrid, er en blanding af hund og ulv....Og desuden en ret så farlig hundeart som det ville være dybt uforsvarlig at have.....

• #97   18. feb 2007 ps...balndinger= blandinger

• #98   18. feb 2007 Annika....

Det var en udmelding jeg kunne bruge - og bakke op om!
    Og det er da noget opdrættere kan gøre: Komme med den slags udmeldinger og forlangende.

For som du skriver:

Jeg har endnu ikke hørt om en eks. Amstaff med tavle der har bidt nogen ihjel i DK, så derfor langer jeg ud efter de tavleløse. Det er umuligt at se om der er pitt i en amstaff, hvis du ikke har tavlen at støtte dig til.

Deri vil jeg lægge at det er de tavleløse hunde der skaber problemerne.

Er man inden for i klubberne enige om at gøre en indsats?

• #99   18. feb 2007 Annika C: Det i som opdrættere kunne gøre, var f.eks. at neutralisere de hunde fra jeres opdræt, der ikke er egnede til at avle på. Sælge disse som familiehunde til en reduceret pris. Kun sælge avlsdygtige hunde med avl for øje, til mennesker der kontraktligt forpligter sig til at overholde de, for jeres race givne restriktioner. Det er en meget almindelig praksis i USA f.eks.
    Hvor man på forhånd skal oplyse om hunden skal bruges til show, avl, eller blot som "pet". Prisen sættes derefter.

• #100   18. feb 2007 Marietta- det er da en idé, men det bliver jo ikke noget vi kan gøre på alle de hunde der er et stort problem- nemlig dem i "underverden", dvs. den store massive del der henholdsvis imorterer og avler på " noget lort".

Og det er næsten umuligt at sige på en 8- ugers hvalp om den er egnet at avle på...Rent juridisk er det ikke muligt at lægge sådanne restriktioner på hundene som sterilisation, og selv om det nogen steder i USA er almindelig praksis at sterilisere hundehvalpe på 8- uger, så får man svært at finde en seriøs og ærlig dyrlæge i Danmark der vil gøre det samme....

• #101   18. feb 2007 Annika....

Nej der er ikke meget at gøre ved dem i "underverden" pt - men via lovgivning kunne man komme dem til "livs" ved tvangsneutralisering? (Hader det ord!)

Lige 8 uger skal hvalpen ikke være - men det kan gøres når de er fra 6 mdr ca - det vil danske dyrlæger gøre uden problemer.

• #102   18. feb 2007 Annika C: Du har så fuldstændig ret, der bliver hentet og handlet rigtigt meget skidt øst fra. Men i kan ihvertfald blive ved med at arbejde for en solid kvalitets forskel. Og vi andre kan håbe på, at det alligevel bliver Chi`erne der bliver smartest at gå rundt med.

Kommentér på:
Restiktioner vedr avl

Annonce