{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.906 visninger | Oprettet:

Hævede bryster {{forumTopicSubject}}

Lilo's bryster er hævet meget her på de sidste , ihvertfald de bagerste. Har lige skrevet til dyrlægen og sendt billeder til hende og hendes temperatur som ligger på 38,2. Er der nogen der har erfaringer med lignende? Hun er 11mdr nu og har været i løbetid for halvanden månede siden.
På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hævede bryster
  • #2   22. jun 2018 Det var også det jeg gættede på. Men har sendt tingene til min dyrlæge og afventer svar smiley har godt lagt mærke til de var lidt hævede nu her . Men synes godt nok de er hævet gevaldigt nu her!

  • #3   22. jun 2018 Ja hun er falsk drægtig. Hun skal nok have en omgang Galastop

  • #4   22. jun 2018 Synes bare det virker meget voldsomt , jeg kan huske da karma var falsk drægtig , det var slet ikke i nærheden af at være så hævet...

  • #6   22. jun 2018 Som Trine skriver er din vaps falsk drægtig.

    Hvis hun var blevet parret i løbetiden ville hun jo omkring nu ligge med hvalpe, hendes krop reagerer som om at dette er tilfældet, og I kan sikkert også observere adfærdsændringer hos hende. Falsk drægtighed er noget der er meget hyppigt forekommende og som regel helt ufarligt smiley
    Men der skal gribes ind hvis hundens livskvalitet forringes væsentligt, såsom hvis den ikke kan finde ro, ikke vil spise, ikke kan afledes generelt, og så hjælp til stop af mælkeproduktion, som virker relevant for din vaps.
    Hvor udtalt det er, er individuelt fra tæve til tæve. Nogen kommer problemfrit igennem det, andre har brug for hjælp, evt. medicinsk.
    Jeg ville personligt få hende tilset og lagt en plan. Dette vil ofte være tilbagevendende 1½-2 mdr. efter hver løbetid, for nogle tæver hele deres liv. Så man kan ligeså godt ligge en plan fra starten af ...
    Temperaturen er heldigvis helt normal. Hunde har en gennemsnitstemperatur der ligger omkring 1 grad over menneskets smiley


  • #7   22. jun 2018 Min dyrlæge siger også det virker meget voldsomt... men har bedt hende komme her hjem til mig så snart hun kan idag. Jeg håber godt nok ikke det ville ende med sterilisering , smiley

  • #8   22. jun 2018 I langt de fleste tilfælde kan galastop klare det. Sterilisation er sidste udvej smiley

  • #9   22. jun 2018 Alt andet er helt normalt ved hende smiley hun leger med de andre , spiser som hun plejer og sofa hygger og alt. Men nu kommer dyrlægen senere her hjem og så må jeg se hva hun siger der skal ske nu og fremadrettet

  • #10   22. jun 2018 Prøv Galastop først.

  • #11   22. jun 2018 Det håber jeg også. Hun er kanon udstillingshund og har allerede planlagt parring for hende om halvandet års tid smiley

  • #12   22. jun 2018 Super smiley Godt du reagerer på det.

    Jeg skal snart have ny hvalp, og garanteret om ikke jeg vil stå i lign. situationer, hvor den ny hund adskiller sig så meget fra den tidl. at jeg må herind og bede om råd?

    Her er HG et super redskab smiley Om ikke andet når der skal krydses fingre for, at alt forløber så nemt som muligt smiley

    Så her krydses.


  • #13   22. jun 2018 Overvej om det er så stor en gene for hende at det er nødvendigt at give hende løbetidsfremkaldende hormoner.

    Man SKAL ikke behandle falsk drægtighed.
    Hvis hunden har det fint er der ingen grund til det.


  • #14   22. jun 2018 Ja det er sku dejligt og kunne hører herinde!
    Da lilo her adskiller sig så meget fra hvad jeg har oplevet med falsk drægtighed , så er det første jeg tænker jo betændelse og for alle mulige trælse tanker smiley men for alligevel min kære dyrlæge til og komme, bare for en sikkerheds skyld og så tager jeg det derfra smiley


  • #15   22. jun 2018 Min dyrlæge siger også at når hun ikk har feber eller nogen gener af det , så vil hun ikk gøre noget nu. Hun siger det kan forsvinde fra den ene dag til den anden. så hun synes lige vi skal se tiden an over weekenden og hvis det slet ikk er bedre mandag , så skal jeg kontakte hende der

  • #17   22. jun 2018 De hævede patter er ikke indikator for betændelse.
    Falsk drægtighed er fuldstændigt naturligt og bør kun behandles hvis tæven er voldsomt påvirket. Som regel varer det bare en uges tid, og man kan stimulere sig ud af mange problemer. Så op med motion og aktiviteter, og ned for mad og ynk, så bliver hun god igen.
    Galastop bruges også til at fremkalde løbetid, så der er risiko for at den næste kommer tidligere ved brug.


  • #18   22. jun 2018 Kan dog sagtens vare længere med de hævede patter - min Mille har pt hævede patter og har haft det i ca en lille måned nu - de er dog ikke hårde indeni og der er ikke mælk i.. De er bare hævede (blev det ca 1mdr efter hun startede sin løb og nu er det så 2mdr efter løb ca) Men hun har heldigvis ikke tegn på falsk drægtighed udover de hævede patter..

Kommentér på:
Hævede bryster

Annonce