{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.372 visninger | Oprettet:

Hund begyndt at bide {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg er kommet lidt i vildrede. Jeg har en skøn lille 2 års hund. For 1 Måned siden måtte jeg gå den tunge gang at få aflivet en af hans venner. Hun var blevet gammel, træt og senil. Efter det begyndte begge at ændre sig lidt. Men den lille er den der har ændret sig mest. Han kom med noget legetøj og ville lege. Da jeg ville tage det fra ham bed han mig. Han er blevet KLYNGENDE og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Jeg ved jo hunde sørger men at blive legetøjs aggressiv, det er ikke godt. Så kan jeg jo ikke stole på ham. Jeg kan ikke få ham til at aflevere mere. Han vil ikke have jeg går han bliver helt ulykkelig.

Men bide er ikke godt især når han ikke har gjort det før. Har haft hund hele mit liv og ALDRIG haft en der bed.
Jeg har brug for råd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund begyndt at bide
  • #1   25. jun 2018 Har du været forbi dyrlæge? Jeg tænker at der må være smerter siden den ændre sig så meget, tror ikke det "kun" er sorg.
    Ellers har jeg dog ikke nogen vise ord. Håbet dig og vaps finder hinanden igen smiley


  • #3   25. jun 2018 Prøv at beskrive den situation med bid lidt nærmere.

  • #4   25. jun 2018 Jeg havde 3 hunde 2 senior piger og en unghund. For 1 måned siden mistede vi vores prinsesse, En lille Japanese chin.
    Nu har jeg så seniordamen Bing en mopsepige og Nuser en 2 år gammel pekingeser/puddelblanding.
    Siden Sesse gik væk er begge hunde blevet klister og jeg kan ikke gå eller sidde nogle steder uden de er der. De græder når jeg går, uanset om det er lang tid eller bare ud med skraldespanden.
    Nuser kom med noget legetøj som jeg ville tage fra ham så vi kunne sove og nærmest uden noget bed han da jeg ville tage det. Har han aldrig gjjort før.
    Jeg er så nu begyndt gentræning igen med at det er mig der bestemmer leg. Guf og alt det andet simpelthen forsøge at gøre det hele så struktureret som muligt. Med meget stramme regler indtil vi kommer igennem det her.
    For Dyrlægen har kigget på ham og der er ingen smerter. Han er på playdate med hans bedste ven hver dag i ca 1time så han får hygge og leg nok
    Det som den gamle pige ikke kan give ham for hun kan ikke lege hun er bare en misbrugt avlshund der mener leg er at sidde og kigge på sidelinjen

    Men har brug for råd hvordan jeg får ham til at aflevere uden at blive sur og ville bide.


  • #6   25. jun 2018 Hvordan ser du på ham at han er sur?
    Bed han hul?
    Hvad skete der lige efter?


  • #7   25. jun 2018 Jeg har prøvet at bytte med guf så smider han bare legetøjet og kommer hen for at få lækkeri.

    Ja han bed hul og det var derfor jeg bad om råd. Lige bagefter var han vist lidt flov, Jeg fik et chok og skyndte mig ud og få plaster på og så ignorerede jeg ham Jeg ville ikke kæle og nusse når han var slem. Han ved jo godt at han ikke må bide.

    Men så må jeg jo bare fjerne al legetøj så han ikke har noget andet end det jeg giver ham.


  • #8   26. jun 2018 Www.sea-hund.dk

  • #9   26. jun 2018 Du tillægger hunden nogle følelser den ikke har. Jeg vil anbefale professionel hjælp eller som det mindste noget frisk læsning om hundesprog, for ikke at ende i disse misforståelser igen.

  • #11   26. jun 2018 Jeg er så nu begyndt gentræning igen med at det er mig der bestemmer leg. Guf og alt det andet simpelthen forsøge at gøre det hele så struktureret som muligt. Med meget stramme regler indtil vi kommer igennem det her.

    Det lyder, som om du kører Jan Fennell-principper?

    Det tror jeg altså ikke er vejen frem, for en lille flok, der er i sorg og skal finde sig selv igen. Tænk istedet over, at du skal løse det med tid, omsorg og kærlighed. At du virkelig skal være der for dem, så deres hverdag bliver tryg og stabil igen.

    Når du er sikker på, at der ikke er smerter inde over, så er det formentlig en reaktion på den ændrede flokstruktur, som du skal hjælpe dem/ham over. Og det kan godt være, at du skal have hjælp til det. Så kan jeg også varmt anbefale de adfærdsbehandlere, du finder på det link, Lens har lagt ind.


  • #13   26. jun 2018 Jeg er bestemt ikke enig i, at hunde ikke kan føle sorg, når de mister én, de holder af - anset hvor meget eller lidt vi mennesker reagerer:-)
    Men fred nu være med det smiley


  • #14   26. jun 2018 Ok eg finder en professionel. Og jeg blev spurgt hvordan han var bagefter så jeg bruger menneskeord jeg kan jo kke give en beskrivelse uden ord. Og han har simpelthen været en ENGEL siden han var mindre sød. Og vi har leget og jeg kender ikke ham i omtaler Fennell. JEg ved bare hvad der virker for mig og det er struktur når noget traumatisk sker. Struktur og tryghed at der er nogle der passer på mig. For mig er mine hunde mine møgforkælede børn, Og som sagt jeg har aldrig oplevet noget lignende før. Men åbenbart virker det når vi legetræner han elsker at give highfives. kramme, og så sidde og vente på guf. han er meget klog så vi har lavet spor i haven det nyder de begge 2

  • #15   26. jun 2018 Jeg er også uenig i, at hunde ikke kan reagere negativt, når én i husstanden forsvinder, og da slet ikke, når det er én af de andre hunde.

    Da Diana blev alene efter at have været vant til at være sammen med mindst 1 anden hund, ændrede hun så meget adfærd, at vi var ved at blive bekymret for hende. Hun blev trist, klæbende og var slet ikke sit vante jeg i over 6 mdr. Lige indtil den dag Sky kom ind i huset.

    I dag kan hun ikke gå ud uden han skal med eller omvendt.
    Hunde er faktisk meget tæt knyttede til de andre hunde i husstanden, især hvis de har været sammen i mange år.


  • #18   27. jun 2018 Pia, sorg forudsætter ingen refleksion over døden. Det eneste, det forudsætter er følelsen af tab.
    Sorg er ikke en intellektuel ting, men en hel basal følelse.


  • #19   27. jun 2018 En grundfølelse...

Kommentér på:
Hund begyndt at bide

Annonce