{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.587 visninger | Oprettet:

Hund er begyndt at vælte {{forumTopicSubject}}

Jeg håber, at der er nogen herinde, der evt. har set noget lignende det, jeg står med i øjeblikket.

Jeg har en Labrador/Golden Retriever blanding på 8 år, der fra den ene dag til den anden pludselig er begyndt at falde om. Første gang det skete, rejste hun sig fra sofaen og nåede ikke mere end et par skridt før hun væltede - hun lå der nok i ca. 2 sekunder, lidt omtumlet - og de efterfølgende gange hun prøvede at rejse sig op, var det som om at bagbenene bare blev ved med at forsvinde under hende.

Hun var samme dag ved dyrlægen, men der var intet at se på hende. Hun fik dog noget smertestillende med hjem - dette hjalp dog ikke.
Dagen efter tog vi til dyrlægen igen, hvor hun blandt andet blev røntgen fotograferet. Dette viste ekstrem dårlige hofter - hoftekuglen var firkantet og hofteskålen var næsten ikke-eksisterende i den ene side og næsten lige så slemt så det ud i den anden side. Derudover opdagede dyrlægen et forstørret hjerte.
Hun kom derfor på hjertemedicin, som da også havde en god effekt de første 4 dage. Dog væltede hun igen i dag på gåturen (der er blevet kortere og i en roligt tempo), og lå der i et par sekunder med lidt rysten og små ryk.
Hun var slet ikke sig selv, resten af turen hjem.

Dyrlægen mente, at det var hjertet der var skyld i, at hun væltede, da blodet ikke løber hurtigt nok igennem hjertet. Hendes tandkød er dog stadig pænt lyserødt.

Hun er begyndt at blive unaturlig forskrækket over lyde/ting, som ligger på vores tur. Derudover er hun også blevet noget mere aggressiv - hendes gøen, når det banker på døren, er ikke som den plejer at være. Hun lyder vred.

Hun spiser og drikker normalt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund er begyndt at vælte
  • #2   4. maj 2017 Jeg har ikke stået med ligende, og jeg kender ikke addison, men allerede ved din beskrivelse af hofter, tænker jeg at det måske er bedst for hunden at den får fred, det må gøre ubeskriveligt ondt på den smiley
    At den så også har forstørret hjerte gør det absolut ikke bedre smiley

    Jeg ved det lyder hårdt, men måske er det den vej der er bedst at gå, for hundens skyld smiley


  • #4   4. maj 2017 Addison har jeg heller ikke hørt om før - andet end symptomer ved mennesker.

    Mht hendes hofter, er dyrlægen inde over - dyrlægen har lovet at sige til, hvis hun føler det bedste er en aflivning. Netop så man netop ikke kører det for langt ud, og kun bliver ved for ens egen skyld og ikke hundens.
    Ud af alt dette, virker hun sjovt nok slet ikke generet af sine hofter (jeg har en kat med dårlige hofter, hvor det var nødvendigt at behandle, så jeg synes godt jeg kan sige at hofterne her ikke er "problemet" - hvilket dyrlægen også var enig i) smiley


  • #5   4. maj 2017 Men skulle tandkødet ved blodmangel ikke netop give hvidt tandkød?

  • #6   4. maj 2017 Two Face begyndte de sidste par uger inden hun blev aflivet at vælte - virkede som om bagarten svigtede.

    Hun viste sig at være smæk fyldt med diverse tumorer smiley
    Havde hende forbi neurolog da hun et par måneder inden begyndte at bevæge sig underligt (laaaang forklaring)
    Hun fandt, at organerne i bughulen ikke kunne mærkes udefra sandsynligvis grundet tumorer, og et bud var at der var metastaser til hjerne også - hvilket sandsynligvis var grundet til underlig gang og pludselig vælten rundt...


  • #8   4. maj 2017 Har dyrlægen udelukket neurologisk årsager?
    Det vil også typisk vise sig ved dårlig bagbenskontrol, fald og kolaps.


  • #9   4. maj 2017 Hjertet kan selvfølgelig sagtens have noget med det at gøre, men er det alligevel ikke sent, at hun skulle få symptomer på det?

    Jeg kan ikke lade være med at tænke hjernen, når der sker en så pludselig, og så markant besværlighed ved at styre kroppen.


  • #10   4. maj 2017 Har netop været forbi og tale med dyrlægen igen.

    Beskeden derfra var dog ikke god smiley
    Hun tænker også, når hun bliver ved med at have disse anfald samt den aggressive adfærd, at vi snakker om dage/måske en uge før en aflivning skal på tale.
    Man kunne få hendes hjerne undersøgt i Aarhus, men med de andre ting der følger med, ville dyrlægen ikke anbefale det.
    Det er sandsynligvis noget i hjernen der påvirker hende.


  • #13   4. maj 2017 Jeg synes helt sikkert, at beslutningen om at sige farvel er helt rigtigt. Der er ikke nogen grund til at undersøge hjernen i min optik. Alene på grund ah hofterne og hjertet, er der ikke nogen grund til at trække det ud.
    Det gør mig ondt. smiley


  • #14   4. maj 2017 min Jessie vaklede meget på benene og faldt meget nemt - vi fik hende testet for Borelia og hun kom på medicin kur I 2-3 mdr og det hjalp
    men synes ikke det lyder godt med de hofter - øv smiley
    tror agressiviteten kan hænge sammen med smerter - så den tunge vej vil måske være det bedste selv om det lyder hårdt
    Mange varme tanker herfra smiley


  • #15   4. maj 2017 Min venindes 9 årige hund væltede... scanning viste kræft i rygsøjle og nakkehvirvlerne... tænker I er nødt til at få hende tjekket "bedre"/grundigt... andet er ikke fair.

  • #17   4. maj 2017 Jeg synes du skal tænke over, om hunden har et værdigt liv lige nu. Er den i trivsel?
    For mig ligger svaret ligefor, men det kan være svært at se som ejer af hunden.
    De bedste tanker i en svær tid.


  • #18   4. maj 2017 den først skotte jeg havde gjorde noget af det samme, det viste sig hun havde haft en blodprop i hjernen ...

    det gør mig også ondt for jer, men mener I ikke hunden skal igennem en større udredning, så er jeg enige med de der mener at det bedste må være at give hunden fred ...

    den ændrede adfærd kan tyde på både noget i hjernen, men også på smerter .. med den beskrivelse du giver er det nok begge dele...


Kommentér på:
Hund er begyndt at vælte

Annonce