{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

hunden der løber {{forumTopicSubject}}

chester er utrolig god hund og har brugt meget tid på lærer ham at går løs, men han har nuu,løbe sin vej to gange, pga af anden hund...... første gang fange jeg ham selv, men idag lege han med denne her hunhund, som løb og han løbe med så måtte løbe efter..... og fik øje på ham 100 meter, og kaldte på ham og han kom til sidst.....
skal jeg være sur når han kommer eller skal jeg rose ham..... ???+

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hunden der løber
  • #1   21. feb 2007 Altid rose.. Hvis du skælder ud tænker din hund *hende den sure der gider jeg ikke snakke med når jeg kan lege i stedet*.. og så gør den det (leger).. smiley

• #2   21. feb 2007 Du skal rose ham, når han kommer tilbage til dig... men måske ikke have ham uden snor, hvis du har problemer med at kalde ham tilbage til dig...ikke så godt.... :o(.

Dejlig hund du har...smuk! :o)

• #3   21. feb 2007 Du må i hvert fald ikke være sur, når han af sig selv kommer tilbage for dig, for så ved han ikke, hvad det er du skælder ud. Hvis du vil skælde ham ud, er det bedre at du går hen til ham og så giver en skideballe. Hvis det var min hund, der ikke kom med det samme, når jeg kaldte, så ville jeg tage den i snor og så var det ærgerligt for den, at den ikke kunne være der hurtigt nok.

• #4   21. feb 2007 men det er først her de sidste 14 dage hvor at kontakt mellem mig og ham når han er løs, at han tænker jeg går da lige mine egne vejer............ og så tag jeg ham i snor.....
    hvordan får jeg ham til blive bedre og komme altid når jeg kalder

• #5   21. feb 2007 Måske du skulle prøve at købe en hundefløjte og så lære ham, at når du fløjter i den, betyder det, at der vanker guffer, hvis han er hos dig. Det har ofte en god effekt.

Du kan også bruge den taktik med, at hvis han ikke kommer tilbage indenfor 10-20 sek., så er der ingen godbid, når han omsider kommer. Den metode er beskrevet i "I den anden ende af hundesnoren". Jeg har afprøvet den på Mille engang, og hun fandt faktisk ud af, at det var med at komme hurtigt tilbgae.

Noget andet du kan gøre er, at gemme dig, uden han ser det op til et par gange på gåturene. Det kan give ham en forskrækkelse og han lærer at holde bedre øje med hvor du - floklederen - opholder sig.

Hvis du kan se andre komme og du har på fornemmelsen, at han vil løbe hen til dem i stedet for hjem til dig, så vend dig væk fra ham, løb modsatte vej og kald på ham. Så mister han din rygstøtte, og han kommer til at føle sig mindre sikker hos de fremmede.

Held og lykke :o)

• #6   21. feb 2007 Rikke rigtig godt skrevet....Her betyder fløjten også godbid...en sikker vinder vil jeg sige :-))

• #7   21. feb 2007 Ellers prøv at henvende dig til Lise fra Sor Hundeskole.

Hun vil være rigtigt god til at lære dig hvordan du skal bære dig ad.

www.hundeskole.dk

• #8   21. feb 2007 ja hunde skole skal han går til........ men synes bare det er mærkligt at det kan ændres på kort tid...... for siden jeg fik ham har han gået løs.....
    selvom være lørdag og søndag mødes vien masse hunden, hvor han overrasker mig hver gang, for han løber og løber og jeg tænke, ne er hna kommer for langt væk, kalder en gang så er han der uden problemer......
    men ´så de sidste 14 dage, hvor han har været løs, har jeg skulle kalde 17 gange og taget ham i snor med det sammen for det gider jeg ikke, han skal komme første gang......
    på nær lørdag og søndag er der ingen problmer

• #9   21. feb 2007 Ellers kan du købe en lang line - sætte den i ham og når du så kalder og han ikke kommer så hiver du stille men så han kan mærke det i snoren og kalder igen og hvis han så kommer så selvfølgelig rose ham evt en kikser!
    Men hvis han stadig ikke kommer så hiver du igen og hvis det er nødvendigt så hele vejen hen til dig men stadig ros ham!
    Sådan har vi lært Ben det og han lærte det rigtig hurtigt!

• #10   21. feb 2007 Jeg synes du skal træne på et lukkedet område indtil indkald sidder helt fast....hvis du ik allerede gør det:-)

Er det når han leger med andre hunde?
    Jeg synes det er meget forkert at lade hunden gå uden snor hvis han ligefrem løber væk, og ik gider komme når du kalder.
    Det kan jo udvikle sig til en farlig situation

• #11   21. feb 2007 han har jo gået løs i alt den tid jeg har haft ham uden problemer, er der kommen en hund, har jeg kunne kalde på ha, og han var der med det sammen..... han har gjordt den 2 gange den ene gang var det fordi en hunhund var i løbe tid, som han var meget glad for....
    hvor i dag kom der en anden hund,og de bygyndte at lege men hun stak af fra ejer og han løb med.................... og ved det kan være farligt, men det plejer jo ikke være et problem,,,,,, det er også derfor jeg har skrevet her inde for at få nogen gode råd.

• #12   21. feb 2007 Måske er han kommet i lømmelalderen........men jeg ville simpelthen ik turde blive ved med at lade ham gå løs

• #13   22. feb 2007 det har du sikker ret i..... ja det svært at sætte ham fri igen...... men når man har brugt så lang tid, føler man også at det har været spid af tid, så starter forfra med træningen.... så må vise hvordan det går m,ed det

Kommentér på:
hunden der løber

Annonce