1.522 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Sele som ikke glider Sele som ikke glider

Lige nu har Ecco en Hurtta T-sele tror jeg det hedder.
Men... Jeg synes bare ikke den er optimal. Den virker til at hæmme hans bevægelse lidt og spændet sidder så dumt på ham. Så en ny sele må der til (æv en undskyldning for at købe nyt gear) smiley

Jeg har prøvet en del forskellige efterhånden men de sidder bare ikke fast på ham. De glider ud til siden med det samme man trækken en lille smule i den. smiley Seler i stil med Ruffwear frontrange er heller ikke gode da bryststykket typisk er for langt og presser op i halsen på ham når han sænker hoved.

Så hvis nogen har erfaringer med gode seler til hunde hvor alt bare glider rundt så hører jeg dem hjertens gerne smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sele som ikke glider
  • #2   6. jul 2018 Tak smiley

Ja det er virkelig svært at finde en god en smiley
    Men han er en hoppebold og vader i snoren hvis den er i halsbåndet smiley

• #4   6. jul 2018 Cille jeg kan ikke lige se hvilken du mener med den beskrivelse. Jeg arbejder ellers i Plantorama smiley

• #6   6. jul 2018 Når det er nok den almindelige h-sele. Den glider også smiley

• #8   6. jul 2018 Hvis selen glider på hunden kan man jo evt spænde den ind, så den ikke glider?
    Såfremt selvfølgelig at selen ikke gnaver, men det burde en velsiddende sele ikke.

• #9   6. jul 2018 Strammet så meget som muligt uden at kvæle hunden eller give ham blå mærker smiley

Tror hans brystkasse måske ikke er så stor smiley

• #10   6. jul 2018 https://www.maxizoo.dk/more-for-laderhalsband-lissabon-m-swarovski-21-26cm-sort.html

Dette halsbånd har jeg kunne bruge til min corgi uden hun falder for meget i snoren - fordi dimsen til at sætte snoren i sidder på modsatte side af spændet så snoren bliver i nakken fremfor at falde ned ved halsen. Måske det kunne være en ide

• #11   6. jul 2018 Jeg bruger en Tre-Ponti T-sele på min schæfer, men ved ikke om man kan få den så lille? Den sidder fint og højt på skulderen, og glider ikke til siden). Ellers har jeg - pinligt nok - købt en sele på Wish til min corgi, som sidder rigtig fint på hende. Jeg skal lige se om jeg kan finde et link til den senere smiley

• #13   6. jul 2018 Det var egentlig et forslag til TS og ikke til dig Maj-Britt. og nej mit gør i hvert fald ikke fordi lukningen er tung nok til den hænger nederst

• #15   6. jul 2018 Jeg ved de har Puppia i Maxi zoo. Måske vi skal derind og prøve den også.

Tak Maj-Britt smiley

• #17   6. jul 2018 Nogen som har erfaring med Hurttas gamle y-sele. Synes mange siger gode ting smiley

• #19   6. jul 2018 Det var da egentlig en god ide Maj-Britt!
    Dumt alligevel at jeg ikke selv tænkte på det smiley

• #22   6. jul 2018 Jeg har mange af de gamle y seler fra hurtta til min franske bulldog og de sidder rigtigt godt - det bedste jeg kan få.. min veninde der har en puddel/pekingeser blanding sidder den også godt på set i forhold til andet.. og ligeså på min mors franske bulldog/kinesiske hårløse blanding.. kan kun anbefale dem smiley

• #23   6. jul 2018 Men de nye y seler fra hurtta er desværre ikk nær så gode..

• #24   6. jul 2018 Hurtas Y sele er ret god, den har dog et problem i de små størrelser, der sidder lukke spænden lige ud for albuen.

Hvis man er til Hurtas Y seler, så har Bilka faktisk nogle ret gode Y seler, som i mine øjne er bedre end Hurtas og så koster de næsten ingen penge.
    Dem fra Bilka kan reguleres både på de to brystremme samt den om maven, hvilket Hurtas ikke kan, og hos Bilkas, sidder spænden hellere ikke og generer albuen.

Ellers så kan jeg anbefale Ruffwear Front Rage

• #25   6. jul 2018 Personligt til min franske er hurtta bedre end den fra bilka og også til min mors - den er også i en helt anden kvalitet sys jeg men ja, det kunne være et alternativ hvis ikke den gamle y sele findes i den ønskede størrelse smiley

• #26   6. jul 2018 Jeg har også den gamle y sele, men den glider lidt rundt på Atlas. Jeg tror dog også, at den måske er en tand for stor omkring brystet på ham.

• Charlotte K
    Charlotte K Tilmeldt:
    maj 2018

Følger: 1 Svar: 26
    #30   8. jul 2018 Tre Ponti

• #31   9. jul 2018 Altså en tanke jeg umiddelbart fik da jeg kiggede på billedet i startindlægget er at selen slet og ret er for lille ? Synes sådan helt generelt at det er megasvært at finde seler der sidder rigtig godt på nogen hunde. Jeg bruger ofte sele på min Dobermann når vi går i skoven (hun kan finde på at hoppe afsted efter frisk fært og det enorme ryk det ender med synes jeg ikke hun skal have i halsen). Og om vinteren har hun sele på uden på dækkenerne; halsbånd og dækken er en rimelig irriterende kombi. Hun er håbløs at finde en sele til, der virkelig sidder godt; bred bringe, lang lidt stejl skulder, meget dyb brystkasse. ALT glider rundt på hende. Jeg har opgivet og er gået efter den sele der kan glide rundt uden at det så medfører at en eller anden dims eller et stykke af selen sidder og gnave et eller andet sted. Jeg er endt på helt almindelig bringesele (den model TS også har).

• #32   9. jul 2018 Mette, har du prøvet Kenjan hetz seler til Perle ?
    Dengang jeg trænede i Doberklubben brugte de fleste hetz seler fra Kenjan uden problemer.

• #33   9. jul 2018 Anni: Jeps ! Vi har haft en af deres HETZ seler ( https://kenjan.dk/index.php/hundeartikler/hundeseler/hetzseler/hetz-sele-kenjan-laeder-filt-standard-sort.html). Fejlkøb og blev solgt videre. Den sad ad h... ti på damen. Den lette Hurtha bringesele glider, men det genere ikke hunden at den glider. Når hetz selen af kraftigt læder gled ned af siden på hende, så kom kom det stykke der sidder under brystkassen til at sidde i den ene armhule og så gik hun ret akavet. Jeg har ikke prøvet dem med brystpladerne; jeg synes de virker så voldsomme.

• #34   9. jul 2018 Mette, jeg synes, at du skal prøve en af dem med brystpladerne, det er dem de har haft til de Dobere jeg kender.

Kommentér på:
Sele som ikke glider

Annonce