{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alano Espanyol/Spanish bulldog
  • #1   6. jul 2018 Er det ikke fordi den ene har ører og den anden ikke?
    Det kan gøre rigtig meget for en hunds udtryk at man klipper ørene af.

• #3   6. jul 2018 Jeg syntes bare os der er en stor forskel på bredden af hovedet

• #5   6. jul 2018 Os hvis man kigger på dette billede

profilbillede
  • #6   6. jul 2018 Mon ikke det skyldes, at Alanoen er en brugsrace, hvor kvalifikationer tæller mere end eksteriør? Bare vent til spadserdragterne får fingrene i den.

• #7   6. jul 2018 I de fleste racer kan man da finde hunde, der er ret uens.

• #8   6. jul 2018 Der er også kæmpe forskel ved staffen. Så det er helt normalt

• #9   6. jul 2018 Det siges at efter den blev mere populær opstod der suspekte linier, hvor der blev blandet med Dogo/Presa Canario, Cane Corso osv.. Det har sikkert en del af skylden.

Nogle af dem jeg har set billeder af ligner 100% en DC. Jeg synes personligt at en Alano skal være let at genkende fra de andre større molosser. Den skal ikke ligne en corso eller dc. For så er den sikkert blandet tænker jeg..

På dit første billede ligner det en Dogo/ Presa Canario og en Cane Corso. På det næste ligner det tre x Alano.

• #10   6. jul 2018 Det er meget normalt inden for stort set alle racer, at individerne imellem kan falde forskelligt ud.
    Bare de hunde jeg har haft, der er det kun de sidste to, dog han og tæve med de forskellige der normalt er, der ligner hinanden.

• #11   6. jul 2018 mange tak for de gode svar. der er vel ikke nogen der kender nogle gode sider hvor man kan finde racen i Tyskland Sverige eller Norge?

• #12   7. jul 2018 Jeg ville starte med de landes svar på dansk kennelklub. Såfremt racen er i FCI...? smiley

• #15   7. jul 2018 Bare nysgerrig - men hvad bliver de brugt til ?

• #17   7. jul 2018 Det skulle gerne være en modig og territorial arbejdshund med et stort jagtinstinkt. Skulle være god til at jage vildsvin og lignende. Skulle være en god kvæghund, og skulle være en god vagthund.

Når jeg ser den på internettet er det som regel i forbindelse med udstilling, eller som almindelig familiehund.

I øvrigt er det, som der skrives i #13, en god ide at kigge på Alano Español "pages" på facebook hvis man er interesseret i racen smiley

• #23   7. jul 2018 #22

Aj, det holder altså ikke det der smiley

Det er jo som at sige, at min Renault er en "hurtig bil" - altså ikke hurtig som kærestens 535, men ... "hurtig"

Cane Corso er dæleme ikke en aktiv hund - jo, den bevæger sig da og vil gerne gå tur og så´n .. men "aktiv" ? Nej, det er den altså ikke smiley

• #24   7. jul 2018 Men tak for svar smiley

• #26   7. jul 2018 #19

Nu ved jeg ikke hvilke billeder du har kigget på. Men ja. En god kvæghund i følge opdrættere/ejere og dens historie. Personligt har jeg ingen erfaring med racen. Derfor skriver jeg "skulle være"..

Læste lige dette om Alano og kvæg (engelsk): http://www.corrican.com/blog/?p=775

Der står bla. noget om at de har den bloodline fra kvægavlere i nordspanien i sin tid. Skulle være god til at indfange de semi vilde kvæg der græssede frit, ved at bide dem i øret uden at skade dem. -men kig selv.. Har da set nogle billeder af Alanoer med kvæg andre steder også, men vil give dig ret i der ikke er mange. Det er (som skrevet tidligere) mere udstillings billeder jeg ser.

Det er en race som er svær at gøre sig klog på. Der ikke er meget at finde når man søger.. Men spændende er den.

• #30   7. jul 2018 Det virker da lidt voldsomt smiley

• #31   7. jul 2018 Hver gang den slags emner diskuteres, så misforstås der gladeligt på alt, der kan misforstås. At sammenligne en molosser med en "traditionel" hyrdehund er ikke som at sammenligne en renault med en 535. Det er som at sammenligne en reanult med traktor. Selv æble/pære sammenligningen ville være bedre end renault vs 535. smiley

• #32   7. jul 2018 Uha, det gør jeg skam heller ikke - jeg morede mig bare over cane corso´en som "aktiv" - det er fanme go humor smiley

• #33   7. jul 2018 Emma, det billede er da fra en arena, og ikke en mark...

Men bruges de til tyre/hundekampe?

• #35   7. jul 2018 #27 (#28)
    Jeg skrev da ikke noget om at det var en hyrdehund smiley Det menes noget andet med kvæghund.

Det står der bla. på den side jeg linkede til. Dog på gebrokken engelsk.. smiley

Ja den har også været brugt til kamp af forskellig slags gennem tiden. (Som så mange racer har.) Men det er nok ikke racens oprindelige funktion.

• #37   8. jul 2018 #36
    Der menes vel egentlig bare hund der har hjulpet med kvæg. Som det beskrives på blokken. Mere ved jeg ærlig talt ikke. Men er ret sikker på der ikke menes hyrdehund som vi forstår det, når den beskrives som en kvæghund/ cattledog.

Dogo Canario er også en gammel cattledog. Den ved jeg lidt mere om. Den blev bla. brugt til at drive flokken (kvæg, svin, får og geder), vogte over dem og til at tage sig af rovdyr og strejfende halvvilde hunde.

Det er sikkert noget i samme stil Alanoen har været benyttet til.

• #38   8. jul 2018 -når den altså ikke har været brugt til at indfanget halvvilde tyre i Encartaciones smiley

• #40   8. jul 2018 De, der er "interesserede" i alanoen har allerede googlet den. Evt. svar herinde bliver så sammenholdt med det allerede googlede. Det er jeg ikke sikker på, at jeg gider bruge tid på. smiley

• #42   9. jul 2018 Jeg troede at det skulle være sådan mere specifikt arbejde med at samle/ dele/ drive flokken, før at man kaldte det at hyrde. Altså en specialiceret kvæghund. Men hvad ved jeg. Har ikke tænkt over det på den måde før.. Tror ikke helt jeg forstår hvad du gerne vil frem til smiley

• #44   9. jul 2018 Det gør den sikkert stadig nogle steder, men det var nok mere aktuelt i gamle dage.

Hvis du mener hyrdning som en BC gør det.. Så er svaret nok nej smiley

• #45   9. jul 2018 Mon ikke det er ret subjektivt det med om en race er aktiv eller ej smiley Jeg har mødt hunde som folk beskriv som væææældig aktive og der var bare gang i dem hele tide osv. Min tanke var 'hvis den tager det roligere, så falder den da død om'. En af de mennesker der beskrev sin labrador som enormt aktiv mente også at Clinton var hyperaktiv, understimuleret og møguopdragen, da hun en dag så mig tage ham ud af buret for at gå ind og træne med ham; det går ikke stille af sig (han har 'schæfer-lyd' når han skal til træning smiley ) og han trækker som en gal for at komme ind på træningspladsen smiley

Kommentér på:
Alano Espanyol/Spanish bulldog

Annonce