{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.828 visninger | Oprettet:

Hunde bid statistikker? ? ? {{forumTopicSubject}}

Hej.

DETTE ER IKKE EN KAMPHUND VS MENINGER TRÅD.

MEN nu sidder man og læser alle de kamphunde/muskelhunde/dræberhunde/skødehunde/kælehunde/"farmhunde"/ tråde og der blive altid taget frem "jamen det er jo ikke amstaff der ligger højest i statistikken over hundebid det er golden retriver"

Nu har jeg brugt 1½ time på at søge rundt efter statistikker på nettet der viser hvor mange bid fra hvilke hunde der er registreret... MEN sådan en statistik finde overhovede ikke... Det som jeg har set folk refererer til er statistikken over fleste hunde smiley

Derfor vil jeg gerne bede dem der har hørt eller som har set at golden retrivere står for flest bid i danmark dokumenterer deres påstand...

Jeg har fundet denne statistik på nettet...

(link fjernet)

Men vil gerne have en begrundelse for fleste hundebid..
'
TAK

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde bid statistikker? ? ?
  • #1   23. feb 2007 jeg kan kun se noget om de mest populære hunde i dk?

• #2   23. feb 2007 Igen... fået afvide... (iøvrigt så er golden den populæreste hund derfor skulle det ikke undre mig) MEN folk mener og have hørt osv osv.. jeg søger noget på skrift,

Og ja den statistik jeg har sat er ind er, fleste hunde, stigninger 2003 - 2004 osv osv IKKE BIDEstatistikker!

• #3   23. feb 2007 Nej hvis du læser igen hvad jeg skriver så vil jeg gerne have du dokumenterer din påstand.

• #4   23. feb 2007 morten- jeg har også selv ledt efter de statistikker, men kan bare ikke finde dem??
    mon ikke golden topper som nummer et i at bide at det er fordi det er den der er flest af??

• #5   23. feb 2007 Aner det ikke, men ville gerne vide det med sikkerhed... da det er det som mange forsvarer deres racer med "jamen det er golden retrivere der står for flest bid" og jeg vil bare vide om det er pure opspind eller om der virkelig hold i det.

• #6   23. feb 2007 Her er en statistik fra Østrig om hundebid af børn under 17 år; http://pediatrics.aappublications.org/cgi/content/full/117/3/e374

Dog synes jeg personligt det er lidt vag at nogle racer analyseres alene mens andre samles i grupper - f.eks. Spidser? Hvad er det så for 5 hunde der har bidt ect...

• #7   23. feb 2007 Er det ikke lidt tankevækkende, at modehundene over alle: Fransk Bulldog, Chihuahua og Amstaff overhovedet ikke er registreret under de 20 mest registrerede racer

• #8   23. feb 2007 jo man kommer da til og tænke lidt smiley

• #9   23. feb 2007 (link fjernet)

• #10   23. feb 2007
    Weeee.. .

Skrevet: 23-02-2007 13:13:09

Er det ikke lidt tankevækkende, at modehundene over alle: Fransk Bulldog, Chihuahua og Amstaff overhovedet ikke er registreret under de 20 mest registrerede racer

Nu skal du jo lige tænke på at disse statistikker er fra 2003 - 2004 der var de ikke just på mode... hvis man kikker på statisitkken "Følgende racer kunne notere den største talmæssige fremgang i 2004 i forhold til 2003:
    " så har amstaffen en fremgang på 95,9 % i forhold til 2003 og det er en stigning med 116 hunde... sååå statistikken for 2004 - 2005 - 2006 viser nok et BETYDELIGT antal mere... bare se herinde hvor mange amstaffer som er under 2 år.

• #11   23. feb 2007 det skrammer dog ikke mig at dobermann er så højt oppe for den blev brugt som vagthund og bliver det stadig sååå

• #12   23. feb 2007 Gud fri mig vel. Begynder i nu igen..................

• #13   23. feb 2007 Janni M

Skrevet: 23-02-2007 13:30:31

Gud fri mig vel. Begynder i nu igen..................
    ------------------------------------------------------------------
    Hvad mener du?

• #14   23. feb 2007 Janni M
    Aj Janni, der bliver spurgt om der er nogen der ved hvor den statistik kommer fra smiley

• #15   23. feb 2007 sandra j...
    Jeg har ikke været inde på den anden... og det var ikke det vigtige hvilken side det er fra men det som stod der...
    så er det fløjtene om de har stjålet det...

• #16   23. feb 2007 Undskyld mig. Men synes da det hele kører over i amstaffén eller er det mig der sidder her og har misforstået det hele...........
    Undskylder hvis jeg har..............

• #17   23. feb 2007 Jeg læser lige det hele forfra. Så jeg har det hele fra starten. Undskyld min udtagelse.......

• #18   23. feb 2007 Tror det er utallige angreb på på amstaffen der gør amstaffejere super sentative... NEJ det var ikke for at få endnu en diskussion om amstaff osv osv. det var mere får at få ud af hvor den myte var opstået om at det var golden der stod for flest bid... er udemærket klar over at det ikke er amstaff der står for flest bid...

• #19   23. feb 2007 Morten

" bare se herinde hvor mange amstaffer som er under 2 år."

Og hvor stor en del af dem har stamtavle ?

• #20   23. feb 2007 Aner det virkelig ikke, er vel også ligegyldigt, en amstaff er vel en amstaff med eller uden tavle...

En amstaff uden tavle er i 99 % tilfælde lige så god som en med tavle.

• #21   23. feb 2007 Arghhhhhhhhhhhhhhh, se nu... Morten spørger om en statistik også vupti er den her tråd drejet over på amtsaffén.

Nok derfor os med amstaffér er se sentative...........

• #22   23. feb 2007 Morten: Bravo................

• #23   23. feb 2007 JA min hund er Amstaff UDEN tavle så pas på den er SKIDE farlig den BIDER i ALT og bider ALLE små hunde over det er en BLANDING af en Amstaff og en pitbull med hundegalskab så ta jer i agt hvis jeg møder jer med jeres hund så bliver de sku bidt...

SÅ STOP DA MED AT NÆVNE DE STAKKELS HUNDE HELE TIDEN.

• #24   23. feb 2007 Morten

Jeg har ikke udtalt mig om hvor god den er.

Jeg påpeger blot, at hvis den ikke har stamtavle, kommer den ikke med i statistikken over registrerede hvalpe

• #25   23. feb 2007 Statestikker skal man alligevel tage med et gran salt, for i gamle dage....he-he...var alt med spidse øre, en schæfer, i dag er alt med kort pels og noget der ligner muskler....mere he-he....en buldims. Så statestik er en upålidelig kilde til noget som helst følsomt ; ))
    Meeeen det kan da være sjovt og så kan man altid "selv have hørt/læst, hvis man har brug for et agument i en diskution ; ))
    Mytedannelse florere over alt og om alt.

• #26   23. feb 2007 Morten : fed tråd med et godt spørgsmål !

• #27   23. feb 2007 Helle: er lidt enig der. Jeg higer dog ikke efter opmærksomhed fordi jeg har en amstaff.
    Jeg er faktisk temmelig træt af alle de tråde der har været om disse terrier..............

Men lad os dog snakke om det tråden drejer sig om. Statistikken....

Wee: det vidste jeg ikke. Bliver alle de hunde der står i dansk hunderegister ikke taget med i de statistikker ?????

• #28   23. feb 2007 Morten: God tråd... Bare folk kunne holde sig til emnet.....!

• #29   23. feb 2007 Morten: Jeg mente at det var godt skrevet............

Der er jo kun de statistikker som man kan finde fra de andre lande. De holder jo nok ikke så meget her i DK.

• #30   23. feb 2007 Janni

Den statistik jeg kigger på er fra DKK, og den tæller kun de hvalpe der er registreret i DKK

(link fjernet)

• #31   23. feb 2007 Halllllooooooooo dette er ikke om amstaffer eller hvad er gode eller dårlig... eller om muskelhunde er bla bla bla...

Jeg vil bare have det man hører at golden er dem der bider flest bliver påvist.....

Er som såen ligeglad om hvilken hunde der ligger syntes bare det er tåbligt at folk skriver "jamen golden ........ " når man ikke er sikker... og der ingen ting er "bevist"

Lidt det samme som at sige... jeg har hørt at toyota har flest fejl... selvom man faktisk ikke aner en skid om det...

Janni hvad mener du med bravo? ironisk eller ? smiley

Wee: Kommer det ikke an på hvad der er oplyst på registrerings"attesten" til dansk hunderegister... ved da at min brors (sorry) amstaff er uden stamtavle men der er da alligevel registreret som amstaff hos dansk hunderegister. Min lab som er registreret som labrador og han har stamtavle (det mener jeg ikke står nogen steder ¨på attesten)

• #32   23. feb 2007 Okay på den måde........

Dvs. At alle de hunde uden stamtavle er så at sige ikke med i statistikke.....

ja jeg ved godt jeg er lidt"dum", men vil heller forstå det rigtigt end forkert....
    Så godt i kan skære det ud i pap for mig :o)

• #33   23. feb 2007 Weeee.. . : Så er min micky heller ikke med i den statistik jeg har lavet da han ikke har DKK stamtavle men Dansk jagthunde register stamtavle...

• #34   23. feb 2007 Men okay...

Hvor mange hvalpe der er registreret har ikke noget med bidskader at gøre og er tråden uvedkommende.

sorry.

• #35   23. feb 2007 Laveste antal skader forvoldt af hunde
    08-07-2004

Hver dag året rundt modtager forsikringsselskaberne 36 anmeldelser af skader, der er forvoldt af en hund. Sådan var det i hvert fald i 2003, hvor forsikringsselskaberne i alt fik anmeldt 13.258 skader forvoldt af hunde. Det er godt 5 pct. færre end i 2002, hvor der blev anmeldt 14.009 skader, og det er samtidig det laveste antal skader, som Forsikringsoplysningen nogen sinde har registreret. Set over en 10-års periode er der tale om et fald i anmeldte skader på ikke mindre end 36 pct.

I alt kom forsikringsselskaberne af med 43 mio. kr. for de anmeldte skader i 2003, mens der året før blev udbetalt 49 mio. kr. i erstatning. Det betyder, at de skader, som hundene lavede sidste år, i gennemsnit har kostet 3.254 kr. Det fremgår af en statistik udarbejdet af Forsikringsoplysningen.

Skader forvoldt af uforsikrede og ukendte hunde bliver også erstattet
    Selv om en hund, der forvolder en skade, ikke er ansvarsforsikret, kan en skadelidt godt få erstatning. Skaden skal blot anmeldes til FAH (Foreningen af Forsikringsselskaber til Overtagelse af Lovpligtige Ansvarsforsikringer for Hunde), Amaliegade 10, 1256København K., der så sørger for, at skadelidte får den erstatning, som lovgivningen giver mulighed for. Efterfølgende vil FAH kontakte ejeren til den uforsikrede hund, og kræve det udbetalte erstatningsbeløb refunderet.

Af de 13.258 skader, der blev anmeldt sidste år, blev 178 forvoldt af en uforsikret eller en ukendt hund. I alt kostede disse skader 2,4 mio. kr.

Kilde forsikringsoplysningen

• #36   23. feb 2007 wee, alle hunde der går rundt er registrerede i Danmark, ellers må du ikke have din hund.

Med mindre du skider på hvad der sker med din hund hvis det bliver opdaget.

• #37   23. feb 2007 Mia.

Du snakker om DHR, jeg snakker om DKK.

• #38   23. feb 2007 Morten F: Bare til orientering så var 2004 det år hvor der hidtil er registreret flest amstaffs..

• #39   23. feb 2007 Philip

"folk der udtaler sig om amstaff på den negative måde her inde kan man tydligt høre på ikke aner en skid om denne dejlige race..."

Er der nogen i denne tråd, som har udtalt sig negativt om Amstaff ?????

• #40   23. feb 2007 weee, nåå så har jeg misfrostået det. Troede du mente hunde uden stamtavle ikke var registreret i DK.

Men så vidt jeg har forstået så skal dyrelægen da skrive under på at det er den race man har, inden dansk hunderegister godkender den, skal de ikke??

• #41   23. feb 2007 Mia

Aner det ikke. Så er det i hvert fald noget nyt.

Jeg har før haft tavleløse hunde, og der skulle dyrlægen ikke skrive under på noget.

• #42   23. feb 2007 Nåå okay. Dyrelægen lavede den for mig og der skrev hun under. Ved ikke om det bare var et tilfælde forstod det bare som om at det var et krav.

• #43   23. feb 2007 nå, det ser ikke ud til vi hører mere til Philip.

Det var nok bare lige en bøvs han skulle af med ;O)

• #44   23. feb 2007 Jamen Philip dog *GGG* læs lige tråden ; ))

• #45   23. feb 2007 Hans sukkermad må have været gul i morges... ellers har han bare spist af den gule sne smiley

• #46   23. feb 2007 Skal man ikke selv skrive hvilken hund man har i DHR.

Tror der er mange der ende rundt med en uforsikret hund her i DK. Jeg kender da op til flere. De skider da på at det egentlig er noget man skal have på sin hund.....

Alle hunde skal være registret i DHR ikk ?

Hvad hvis en hund ikke er registreret i DHR ?

• #47   23. feb 2007 Janni M

Du kan læse svaret i lov om hunde. (hundeloven)

• #48   23. feb 2007 Hmm, jeg sys det er uforsvareligt ikke at forsikre sin hund. bare min mening.

Men som mit forsikringsselvskab sagde da jeg spurgte hvorfor det var så nemt bare at sige at man havde en hund og så sendte de forsikringen uden at ane hvilken hund man havde. Det var at det er jo mig der står med problemet hvis politiet kommer forbi for og skal tjekke det.

Chancerne er små, men de er der.

• #49   23. feb 2007 Hulgaards babett: tak fir oplysningen. Det vil jeg gøre så............

• #50   9. mar 2007 Der er rigtig nok at goldenretriveren står for flest bid, men det har hr.og fru danmark helt sikkert en anden mening om. I deres øjne er "Kamphunde" Jo de rene dræbermaskiner. Totalt uvidende om hunden, men stadig dømmer og ser den nærmest som en trussel for alt den kommer i nærheden af. Skal denne fantastiske hund amstaff (Er selv den stolte ejer af denne race) altid være den store syndbuk? Open your eyes!
    Der er lavet en statistik over hvike hunde der står for flest bid, og der ligger pitbullen nr 3. Fra bunden vel at mærke. Lidt at tænke over for folk der dømmer racen som bidsk og utilregnelig, når deres golden faktisk ligger i toppen af statistikken. PUNISH THE DEED NOT THE BREED.
    Folk der skulle ha en kommentar til dette godt eller skidt, hører jeg gerne fra

• #51   6. maj 2014 Hmm er ikke enig i det med en schæfer.. Schæfer hunde er opdrættet tit at være politihunde..så blir opdraget til at "hækte" sig fast i tyve hvis de stikker af og det.. Så tror lidt at statistikken siger den har flest bid pga de tæller " dens job" og det er ikke iorden!!

• #53   6. maj 2014 Kæft der blev jeg forvirret. Det var tydeligt, at der manglede indlæg, men de som er her var rigtige ifølge nummeringen. Så kigged jeg på årstal... ok længe inden der kom # på HG smiley

Hvorfor dog hive en så gammel diskussion op, som omhandler forhold der har ændret sig sådan ca mange gange siden?

PS: Nå ser du er ny. Så er du undskyldt smiley
    Husk at tjekke årstal på tråde inden du skriver i dem i fremtiden. smiley

Kommentér på:
Hunde bid statistikker? ? ?

Annonce