{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.545 visninger | Oprettet:

Statistik hundebid. {{forumTopicSubject}}

Nu er der blevet kørt så meget om at gravhunde er de mest bidske blablabla. Men nu ku jeg dælme godt tænke mig at se hvor folk læser dette henne ? Jeg har googlet i ret lang tid efterhånden, og jeg kan bare ikke ifnde en liste der siger hvilken hund der bider mest.

Er der nogen der kender et sted hvor man kan se hvilke hunde der er mest agressive?
En liste hvor man kan se hvilke hunderacer der bliver meldt mest pga bid?
Eller bare andre statistikker.?
^^ Ved godt de fleste af jer herinde ikke giver de statistikker 5 potter pis, gør jeg egentlig heller ikke selv, men kunne godt tænke mig at sammenligne dem lidt..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Statistik hundebid.
  • #1   12. aug 2008 Jeg kan huske at det stod i ekstre bladet, men hvor du kan finde det ved jeg ikke.

• #2   12. aug 2008 Det er ikek annoncer jeg vil have, men en hel liste, så jeg kan se hvordan de forskellige hunde lægger.. Men ellers tak for linket :o)

• #3   12. aug 2008 Uh ja der var der da lidt liste at kigge på..

• #4   12. aug 2008 ja -så pas på jeg ikke pudser mine på jer *G*

• #5   12. aug 2008 Husk nu at tage højde for at det kun er de anmeldte der tæller i statistikken smiley

• #7   12. aug 2008 Connie

Alle indberettede bid med død/lemlæstelse til følge i USA og Canada i årene mellem 1984 og 2006 hvor racen har været klar, kamp/politi/vagthunde undtaget. Umiddelbart ser jeg i alt 2209 tilfælde.

Hvilken forskel gør det om hundene er i USA eller DK? En rotte er vel en rotte uanset hvor i verden den befinder sig?

• #8   12. aug 2008 Men nu var det bare for at smide nogle flere statistikker på bordet, for jeg brækker mig næste gang jeg hører at verdens farligste hund er labben fordi "det har jeg hørt at nogen har lavet en statistik over".

• #9   12. aug 2008 Og hvor mange af hundene er registrerede... Hvor mange af racerne er der iforhold til andre racer m.m , man kan ikke bruge det til en skid...

• #10   12. aug 2008 er der ikke nogle lister for Danmark?

• #11   12. aug 2008 dem er jeg ikke intereseret i

• #12   12. aug 2008 Nej der bliver ikke lavet noget i DK

• #13   12. aug 2008 Er der stadig ikke kommet en liste over hundebid mod andre hunde ?

• #14   12. aug 2008 Connie den fra dyrenes beskyttelse kan heller ikke bruges til noget, den skulle kun undersøge hvorfor så mange hunde bliver aflivet for tiden, ikke noget med hvem der bider hvor meget.

Så tja lige nu må man vel bare sige at der ikke findes nogen rigtig brugbar statistik der fortæller hvilke racer der bider mest.

• #15   12. aug 2008 Connie jaeh jo en liste kunne nu godt bruges, hvis den var lavet rigtigt, altså et index tal baseret på antal og antal hunde, eller nogen gennesnit eller noget.

Men bare en liste over hvor mange bid en given race har forsaget, enig ubruglig

• #16   12. aug 2008 Connie, nej den kan ikke bruges da det bestemt ikke var det den var ment til at undersøge. Der var også nogle dagblade der helt fejlagtigt konstatere at St. Berhardshunde var de mest aggressive baseret på den rapport.

Rapporten fortæller intet om hvilken form for agressivitet vi snakker om her og om det nogeninde har resulteret i et bid. Yder mere vil jeg sætte spørgsmåltegn ved troværdigheden i alle disse inberrettelser. Da jeg er sikker at hvis ikke magter deres hund, beslutter at få den aflivet, så er den nemmeste grund at give: "den er aggressiv".

Så ikke før vi for en liste, ordentlig lavet og med det specifikke formel at finde ud af hvilke hunde der bider mest, ja så kan de andre lister ikke bruges til det store.

• #17   12. aug 2008 Connie

hvad mener du? hvor skriver jeg at den statistik jeg henviser til er den endegyldige sandhed? Tværtimod fortæller jeg at linket kun er her for at vise et andet billede end den vi konstant får smidt i ansigtet, at goldens/labber er åh-så-farlige.
    Selfølgelig kan en statistik godt bruges i DK selvom den er fra USA/Canada. Så forskellige er danskere alligevel ikke fra canadiere (som dybest set er englændere og franskmænd), men jeg vil dog godt give dig at forholdene omkring det enkelte tilfælde er relevante at få med. Hende der har lavet den stat er til gengæld ret god til at forklare, så det er et kig værd inden man automatisk afskriver det alene på nationalitet. Statistikken forsøger ikke at forklare hvordan danskere er, men kortlægger hvilke hunde har angrebet med fysisk skade til følge (og altså ikke hvor stor en procent af hver race er farlig, som "nogen" gjorde herhjemme).
    .

• #18   12. aug 2008 Connie for pokker jeg skriver til dig at en ordentlig lavet liste godt kunne bruges, hvordan pokker kan du være uenig i det, da jeg ikke har præciseret hvad en ordentlig liste er?

Man behøver ikke være uening bare for at være uenig;-)

• #19   12. aug 2008 Connie jeg har i den grad læst den rapport og kan præcis derfor sige at den ikke kan bruges til at fastslå hvilken race der bider mest eller er mest aggressiv, som dyrenes beskyttelse også efter følgende måtte ud og sige.

Connie det vi snakker om i denne tråd som overskriften også siger, så spørger vedkommende om en bide statistik og du kommer så med en statistik der slet ikke indeholder noget som helst om bid, med andre ord, det er jo præcis lige så brugbart som alle de andre statistikker der bliver listet her.

• #20   12. aug 2008 Jeg tror aldrig de statestikker kan blive gode nok, for bider den lille søde mini puddel og der kun lige kommer 2 skræmmer på min hånd, ville jeg da aldrig anmelde det. Tror ej heller ejeren vil få den aflivet.

Men ja bliverjeg bidt af en stor schaefer på samme måde vil jeg jo nok skulle en tur på skadestuen.

• #21   12. aug 2008 Naturligvis skal grundlaget for listen være tilgængeligt det er klart, ellers kunne jeg jo bare lave min egen lille med nogle tal og smide dem på nettet som den store sandhed, iøvrigt som man ser med så mange andre ting på nettet.

Den slags lister kræver også en forklaring, men det er jo en selvfølge, i min verden ihvertfald.

• #22   12. aug 2008 Aldrig, men det er næppe forumets skyld, tror godt folk ville linke til dem, hvis de altså eksisterede;-)

• #23   12. aug 2008 I've got i all

Hvordan ved du så det?

Kommentér på:
Statistik hundebid.

Annonce