{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.665 visninger | Oprettet:

Line O
Line O
Tilmeldt:
13. jul 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Min hund gør helt sindsygt når jeg er alene med ham {{forumTopicSubject}}

Hej med jer smiley

Jeg står i en meget frustrerende situation.
Min kæreste og jeg har en lille pomeranian hvalp på ca. 7 mdr, som er den dejligste hund, lige pånær når jeg er alene med ham. Så går han simpelthen hel basærk med at gø så højt han overhovedet kan. Han stiller sig bare op, står og kigger på mig imens han gør.

Det mærkelige er så, når min kæreste er her, så opfører han sig eksemplarisk og gør faktisk stort set ikke. Han er simpelthen så rolig og afslappende når vi begge er her, men så snart jeg er alene med ham, farer han helt op og er nærmest ustyrlig.

Det skal lige siges, når både min kæreste og jeg er sammen med ham, så er der slet ingen problemer mellem mig og vores hvalp.

Jeg prøver at aflede hans opmærksomhed med evt. Noget legetøj, og belønner ham med en godbid når han så hører efter, men det hjælper slet ikke.
Jeg har prøvet at ignorere ham, og vende ryggen til, det hjælper absolut heller ikke.

Når jeg er ude og lufte ham opfører han sig super fint, så er der ingen problemer. Men så snart vi er herhjemme så opstår problemet.

Han hører overhovedet ikke efter hvad jeg siger til ham, selvom min kæreste og jeg bruger de samme kommandoer. Jeg har prøvet at tale stille og roligt til ham, og jeg har prøvet at hæve stemmen lidt og sige det mere bestemt, men ingen af delene hjælper.

Har I prøvet noget lignende? Jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg skal stille op. Mine naboer er begyndt at klage over, at han gør så højt og så meget ??. Håber I har nogle gode tips eller ideer til, hvad jeg kan gøre, da jeg virkelig er ved at være frustreret.

Derudover bider han mig temmelig hårdt, når jeg prøver at lege med ham. Det gør han underligt nok ikke, når jeg leger med ham mens min kæreste også er her. Kun når jeg er alene smiley

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund gør helt sindsygt når jeg er alene med ham
  • #1   13. jul 2018 for mig lyder det til han betragter dig som underhund, du må sætte dig i respekt iforhold til ham.

    profilbillede
  • Line O
    Line O Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #2   13. jul 2018 Tak for dit svar.
    Det er min første hund, men jeg har dog været inde og læse en hel masse omkring denne race og generelt hunde inden vi fik ham.

    Nu spørger jeg måske lidt dumt, men kan du forklare hvad du mener i forhold til, at jeg må sætte mig i respekt i forhold til ham. Har du nogen idéer til, hvordan jeg mon kan gøre det? smiley


  • Line O
    Line O Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #3   13. jul 2018

    profilbillede
  • Line O
    Line O Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #5   13. jul 2018 Når han er sammen med min kæreste, kan han godt gø lidt , ligesom en hund normalt gør, men det er mininalt Men. Det er slet ikke oppe i det høje tonleje som når han er sammen med mig. Og så snart min kæreste siger enten shhhh eller NEJ, så stopper han.

  • #6   13. jul 2018 Rødtop: 80'erne har ringet, og de vil gerne have deres "viden" om hunde tilbage....!
    TS: Naturligvis ser din teenage møjunge dig ikke som underhund. For han ved godt at han er en hund og du er et menneske. smiley


  • Line O
    Line O Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #7   13. jul 2018 Det er yderst sjældent han falder til ro, når jeg selv er her med ham. Så karter han rundt uafbrudt, som om han nærmest har damp. Når min kæreste er sammen med ham alene, eller vi begge er sammen med ham, så er han fuldstændig rolig, hvor han bare ligger og sover og slapper af smiley smiley

  • #8   13. jul 2018 Man skal jo huske at hunde er oputunister (staves?). De gør, kort sagt, hvad der kan betale sig. Hverken mere eller mindre. Så hvad får din hund ud af te sig åndsvagt når han er alene med dig? Opmærksomhed?

  • #10   13. jul 2018 Tror jeg ville prøve at aktivere hunden mentalt, finde frem til hvilke mental øvelser netop din hund elsker og derefter sætte det i gang/starte øvelserne 10 min. inden din kæreste går så både hunden og du har fuld fokus på øvelserne både før og efter kæresten er gået, afslut hver gang ´legen´´ med de rolige øvelser så vovse får god tid til at geare ned, kombiner det evt. med at du og hunden (samtidig med når kæresten forlader hjemmet) går en lang hygge tur med nogle nemme øvelser indlagt. smiley

  • Line O
    Line O Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #11   13. jul 2018 Det er VIRKELIG anstrengende og ret stressende. Jeg kan snart ikke holde det ud længere smiley

    Ja, han kan godt være alene hjemme. Han kan pive lidt lige når vi går, men det stopper hurtigt igen smiley

    Ja, det kunne godt tyde på, at han er det smiley . Det der undrer mig er bare, at han er helt stille og rolig overfor mig, så længe min kæreste er her. Så han kan sagtens ligge helt roligt og putte i mine arme osv. Men det er nærmest umuligt, når jeg så er alene med ham.


  • #12   13. jul 2018 Ej, seriøst, Rødtop? smiley Så hun skal vippe hvalpen om på ryggen og pisse på den?

    Puha, TS, glem ALT om underhund-pjattet. Det er noget forældet lort, som er opfundet af mænd med små hjerner og .... andre ting!

    Din hund er en bandit fordi det kan betale sig. Jeg ville arbejde på to ting - samarbejde og at være rolig når du siger I skal være det.

    Samarbejde får I ved at komme afsted til noget træning. Meld jer til et rallyhold, nosework, parkour eller andet. Kom afsted og lav noget hvor I begge har det sjovt og hvor i skal løse ting sammen.

    Den næste del med at være rolig, er dels nemmere når I har arbejdet, dels er det nemmere for hunden at løse “opgaven” med at være stille, når den ved at det lønner sig at arbejde med dig.


  • #13   13. jul 2018 Helt lavpraktisk : får hunden i hverdagen sine behov dækket fysisk, mentalt og socialt i henhold til sin alder ?, spørger fordi den jo er på vej i lømmelalderen en alder hvor de ikke altid gider ligge i arm, unoder tager til og hø i ørerne, alt det ved man jo godt men hvis alle basis behov ikke allerede er dækket i hverdagen vil det være håbløst at gøre fremskridt/træne på selve problemet, du har sikkert helt styr på den del nævner det blot for at være helt sikker smiley

  • #15   13. jul 2018 Jeg er enig med Isabelle. En træt hund er en rolig hund. smiley Og så er teenhunde bare en royal byld i røven. smiley

  • #18   14. jul 2018 Det er jo et klassisk tilfælde af at I ikke har fået etableret det rette samarbejde fra start af.
    I skal simpelthen tilmelde jer noget træning og få opbygget et ordentligt forhold.

    Indfør mere problemløsning for hunden, så den får brugt hjernen, og tag så dens gøen i opløbet, dvs den skal slet ikke have mulighed for at begynde på det pjat.


Kommentér på:
Min hund gør helt sindsygt når jeg er alene med ham

Annonce