{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.600 visninger | Oprettet:

Karina M
Karina M
Tilmeldt:
8. jun 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15

Køresyg hvalp {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg hentede sidste mandag den dejligste lille hvalp. Køreturen tog en time og han peb en del. På slutningen af turen kastede han op.

De følgende dage tog vi en slapper hjemme og derfra nogle mindre køreture. Hvilket resulterer i piv og en gang opkast.

Jeg har købt noget spray til transporttasken med beroligende angstdæmpede dråber. Jeg ruller vindue ned. Ser ud til at være bedre for ham end aircondition.

Tasken er åben, så han kan kigge ud. Plus han får beroligende nus på hovedet. Har heldigvis automatgear, så altid en ledig arm.

Det er vigtigt at han lærer at være med i bilen, da vores liv ellers bliver meget meget isoleret.

Hvad har I af gode råd? Han er 8 uger, og min plan er umiddelbart små ture, og så gøre som hidtil.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køresyg hvalp
  • #1   15. jul 2018 Lad nu lige hvalpen lande hos jer, inden en masse tumult.
    Det er langt nemmere at forebygge problemer end det er at skulle fjerne dem når først de er opstået.
    Man kan indlære kørsel ved at starte med at sidde med hvalpen på skødet i en slukket bil. Der kan man nusse, måske give ekstra gode godbidder, og så ellers gå ud af bilen igen. Det handler om at få vendt mindsettet og gå langsomt frem. Præcis som ved alenetræning. Du skal starte fra bunden.


  • #2   15. jul 2018 Det skal nok komme. Giv tid og som du gør nu træn det i hverdagen. Du kan evt give lidt baldrian eller kvalmestillende hvis ikke han stille og roligt bliver bedre til det.
    Men det er helt normalt da kroppens balancesystem ikke er helt færdigt endnu hos hunden.
    Undgå måltider lige før kørsel og sørg for at køre til noget sjovt.


  • #3   15. jul 2018 En anden ting - er han spændt fast i selen? For så skal du ud og have en der ligger på brystet!

  • #4   15. jul 2018 Som de andre skriver, så væn ham stille og roligt til bilen. Min den store blev også køresyg og kastede op. Hun var ikke ked af at være i bilen, men blev “bare” køresyg. Jeg købte helt almindelige piller mod transportsyge, og så fik hun dem når vi trænede at køre i bil. Spørg på apoteket hvilke der er bedst til børn, og giv samme dosis som et lille barn. Det tog ikke mange ture før hun havde vænnet sig til det.

  • #8   15. jul 2018 Isabelle, er det mig du spørger, siden du skriver “hun”?

    I så fald havde hvalpene kun kørt i bil til og fra dyrlæge de par gange de var afsted.


  • #10   15. jul 2018 Uanset hvad, så kan jeg da fortælle at jeg som baby og lille tumling aldrig var køresyg, selvom mine “opdrættere” havde kørt en del i bil med mig. Og pludselig fik jeg en periode hvor jeg blev voldsomt køresyg. Det gik over igen, men i den tid fik jeg piller imod det. Mange år efter lever jeg endnu smiley

  • #13   15. jul 2018 ….. nå, nu er det åbenbart hellere ikke mere velset at man opdrætter, hvis ikke man har bil. smiley
    Hvad mon bliver det næste ? smiley


  • #15   15. jul 2018 Mon ikke enhver opdrætter kører i bil til dyrlægen med hvalpene? Har man ikke selv bil, kender man nok en, der har

    Nej, enhver opdrætter kører ikke til dyrlægen med hvalpene.

    Rigtig mange opdrættere får besøg af dyrlægen derhjemme


  • #17   15. jul 2018 Jeg får dyrlægen hjem til os, men alligevel har jeg hvalpene med i bilen flere gange, da det er fuldstændigt basis prægning.
    De skal have første oplevelse i bil sammen med mig, og ikke med fremmede mennesker den dag de skal hentes hjem.


  • #18   15. jul 2018 Prøv at putte en tot vat I hvalpens ene øre, når I skal køre (men kun det ene øre, og husk at fjerne det igen efter køreturen). Det hjælper mange hvalpe.

  • #19   15. jul 2018 Vat i det ene øre hjalp også på min hund under kørsel smiley

  • Karina M
    Karina M Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #20   15. jul 2018 Tak for alle jeres gode råd.
    Jeg vil prøve det med vat.
    Opdrætter kørte dem til dyrlægen i transportkasse. Kun en hvalp blev skidt. Ikke min.

    Til første kommentar #1 Jeg tager den netop meget med ro og søger råd til at gøre det ordentligt. På den lange bane skal det bare fungere med bil. Lige som de andre ting som alene hjemme, bad osv.

    Angående sele. Må bilsele ikke sættes fast i en k9 sele smiley

    Jeg har i dag indkøbt transportkasse og sat fast i bilen. Det havde opdrætter til hvalpene. Måske det er for skræmmende på forsædet i min ford transit i en åben taske. Vil forsøge med lækre godbidder og sætte ham i kassen i slukket bil. Jeg startede med transportkassen i stuen i dag og serverede kyllingestænger, som han med glæde nød i kassen. Så et lille skridt frem.


  • Ansofie K
    Ansofie K Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Svar: 46
    #21   16. jul 2018 måske du skal putte ham i en transport kasse så han ikke kan sidde op, men den gamle blev dårlig hvis hun sad op, men lå hun ned i kasse hvor der ikke var for meget plads. så faldt hun i søvn og blev ikke syg


  • Karina M
    Karina M Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #22   31. jul 2018 Det er blevet meget bedre. En transportkasse hjalp rigtig meget.

Kommentér på:
Køresyg hvalp

Annonce