Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lovpligtig hundetegn
  • #1   27. feb 2007 Telefon nr.
    Navn og adresse på ejeren.. that's it

• #2   27. feb 2007 jeg ved det lovpligtigt at hund har det på sig, fra den dag de er 4 mdr gammel..... skal de have det

• #3   27. feb 2007 Besidders efternavn, telefonnummer OG adresse.

• #4   27. feb 2007 altså på min ene hund har jeg mit efternavn og mit nr...
    og min anden hund har jeg hundens navn og mit og kæresten nr på

• #5   27. feb 2007 Er ikke meget for at skrive hendes navn der på - selvom det er det hun har hehe

Men har også fået advide hun skal have et skildt fra DHR om at hun er registret....

• #6   27. feb 2007 Tosserne: At man skriver hundens navn har intet med lovgivningen at gøre - faktisk er der nogen der fraråder at man skriver navnet da den dermed vil være nemmere at lokke med sig - hvis man har onde hensigter.

• #7   27. feb 2007 Man fra råder at have hundens navn på....

• #8   27. feb 2007 Hvorfor adresse - det kommer da ikke folk ved hvor jeg bor henne !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #9   27. feb 2007 det er ulovligt at ha hundens navn på skiltet. fremmede må ikke kunne kalde hunden til sig... siger loven

• #10   27. feb 2007 heller ikke adresse. kun ejers navn og telefonnummer. ikke andet

• #11   27. feb 2007 At hunden er registreret fremgår jo af chip eller tato, det behøver ikke fremgå på hundetegnet

• #12   27. feb 2007 Langt ude med fulde adr

• #13   27. feb 2007 Lui har kun sit DHR mærke på smiley

• #14   27. feb 2007 dit navn og et eller 2 nr som man kan få fat i dig..... jeg skal ogås skifte mit ud, hvor min hunds navn står på... for det gør den enmmer for flok som har lange finger

• #15   27. feb 2007 Jeg var inde på dyrenesbeskyttelse-linket og:
    Mærkning, registrering og forsikring
    Man har pligt til at få sin hund mærket og registreret, senest når den er 4 måneder gammel (BEK nr. 1500 af 20/12 2004). Fra hunden er 4 måneder gammel, skal den bære halsbånd forsynet med et skilt med besidderens navn og fulde adresse (BEK nr. 496 af 1/11 1969).

• #16   27. feb 2007 *philip
    Mange tak =)

*heidi
    Det er vel ikke for sjov man får tilsendt et skilt efter registringen -- Eller det er måske bare et tilbud om man kan hænge det i halsbåndet hvis lysten er der ??? --- forvirret griner

• #17   27. feb 2007 jeg har fået et skilt fra dhr..... som var til sætte i halsbånden så han har det og sit ejet i...............

• #18   27. feb 2007 Phillip - Sorry du havde jo allerede skrevet det. Nåja, så skulle det vist være banket på plads:-)

• #19   27. feb 2007 Hmm tror da lige jeg skal have ændret Naja's så.... Der står hendes navn på det foran og vores nummer hjem til bagpå.. det var nok fik vi at vide..

• #20   27. feb 2007 Hmm.. hvad er det i siger i fik tilsendt da de var blevet registrede?? Jeg fik Milo regestreret som jeg skulle og fik nogle papire med hjem i sundhedsbogen, men aldrig set eller hørt om det i nævner??

• #21   27. feb 2007 *Christina
    Man får tilsendt et lille gråt vedhæng til halsbåndet

hvis du ikke har fået det kan du ringe ind og be om at få det tilsendt

• #23   27. feb 2007 Okay tak for rådet :o) vil da også lige tjekke med dyrlægen om registreringen så i det hele taget er som den skal være :oS

• #24   27. feb 2007 Har lige ringet ind til DHR og det grå vedhæng de sender er ikke lovpligtig

• #26   27. feb 2007 TELEFONNUMMER er IKKE lovpligtigt. KUN ejers fulde navn og adresse. Arbejder i en dyrebutik hvor 100 spørger hver dag, så kan efterhånden reglerne udenad smiley

• #28   27. feb 2007 Men hvad er så ??? ---- gyser ved tanken om at læse loven griner nå går igang med det så er jeg nok færdig til jul hehe

• #30   27. feb 2007 louise K det er bestemt ikke ulovligt at ha hundens navn på... Hvor har du dog fået det at vide henne... Som sagt er det kun lovpligtigt at ha ejers navn og adresse på. Alt andet behøves ikke. Man bestemmer selv om der ska stå tlfnr og hundens navn. Nogen vælger det, andre gør ikke.

Julie og Bro - hvorfor er det langt ude med at adr skal stå på?? Det var da noget underligt noget at synes... Hvis hunden render væk og de ik ka få fat i dig er det da meget rart at man så kan se adr hvor langt væk den er løbet osv.

• #31   27. feb 2007 På mine hundes hundetegn står der kun 2 tlf nr. Der er tilgengæld garenti for at skulle én af hundenene "løbe væk" så er vi ved de tlf´er til vores hunde er hjemme igen...Dermed ikke sagt at vi ikke ville lede efter dem, hvis uheldet var ude - det er nemlig mobil nr ;0)

• #32   27. feb 2007 Gitte - det er slet ik så svært at forstå. Reglerne fremgår på ½ a4 side smiley der er intet at misforstå, kun når folk her inde skriver en masse vrøvl, så er det da klart du blir forvirret...

• #33   27. feb 2007 June - men det er lovpligtigt med ejers adr og fulde navn jo... Så det du har på er jo ikke rigtig til nogen nytte egentlig smiley hvis politiet altså sku se det... Hvilket chancen for nok er meget lille...

• #35   27. feb 2007 June - det er jo heller ik sikkert du er ved din tlf hele tiden... Ville du måske ta din tlf hvis en fra hemmeligt nr ringede imens du var i bad eller på toliettet? Jeg tvivler...

• #36   27. feb 2007 Jeg har lige været inde på avifauna.dk og her er hvad der står omkring hundetegn :

På side 1 skal stå: Hundens navn og telefonnummer!
    På side 2 skal stå: Ejerens navn, gadenavn og bynavn!

Hvad filan skal man så rette sig efter ?? SUK

• #37   27. feb 2007 sofie - hvorfor får du ikke skrevet på begge sider af skiltet?? Grunden til at mange ik vil ha hundens navn på, er at hvis folk sku få fat i den (hvis hunden kom hen til dem), så ka de se navnet, og kalde den til sig. Hunden ved jo ikke bedre.

• #38   27. feb 2007 Tina - man skal ikke rette sig efter en hjemmeside, men lovkravene...

• #39   27. feb 2007 sikke mange forskellige svar til eet spørgsmål - hvor står det egentlig henne hvad der skal stå på et hundeskilt? jeg fik lavet dem jeg har til mine hunde i en hundeforretning og fik at vide, at hundens navn skulle stå på skiltet - dernæst mit navn, adresse og telefonnummer - og det forholdt jeg mig til .............

• #40   27. feb 2007 Hej

Jeg har kun telefonnummer er det ikke nok??

Jeg har også købt de små rør hvor man kan putte en sedel i det er en god ide hvis hunden er på pension eller man er på ferie.

• #42   27. feb 2007 ¨˜”°º Tina º°”˜¨ A - det er også hvad jeg mener er korrekt - hvis loven er anderledes udbedes link .....

• #44   27. feb 2007 Mie - Jeg har det lidt sådan at jeg mener at et tlf nr må være mere end rigeligt hvis en af mine hunde forsvinder. Hvis politiet vil give mig en bøde for ikke at have navn og adresse på, så er de mere end velkomne til det.
    Skulle uheldet være ude - så er der slet ingen fare for at jeg ikke vil tage min tlf ! Mine hunde er jo mine bedste venner, så jeg ville nok få svært ved at lave andet end at prøve at finde dem...!

• #45   27. feb 2007 I vores butik har vi sat en a4 side op med lovkravene hentet fra politiet... Alt andet er da oz for dårligt i en hundeforretning der laver hundeskilt...

Sofie L - du ved jo aldrig om det sku ske at din hund blev væk på et eller andet tidspunkt... Og du ved jo slet ik om den ville løbe med hvis det var folks intentioner... Man ka jo ik ligefrem regne med en hund...

• #46   27. feb 2007 June - jeg synes bare det er latterligt at tænke på den måde, HVIS nu man ikke er ved sin KÆRE mobiltlf... Men hvis du har lyst til at gå imod loven, ska du da være mere end velkommen smiley alle ska i hvert fald ku komme til oplysninger om hvor min hund bor...

• #47   27. feb 2007 Pia P - Vi har lovkravene på mit arb... Jeg vil gerne ligge dem ind i morgen smiley ka scanne dem og ligge dem ind, vi har sådan en politibog smiley hvor reglerne står i...

• #48   27. feb 2007 Birthe - det er ikke nok med et rør... Det skal være af holdbart materiale som ska ku være letlæseligt når man holder hunden.

Desuden ska bogstaverne på hundetegnet være minimum 2 mm høje.

• #49   27. feb 2007 Hmm ja sidder osse og føler mig truffet!
    Jeg er simpelthen en af dem der kun har talefonnummer stående på...må hellere få det ændret så...

Tak for oplysningen :o)

• #50   27. feb 2007 Mie - Jamen det har du så ret til at mene.

• #52   27. feb 2007 sofie - gir dig helt ret! Synes også godt man ka ha navnet stående... Men det er stadig ik lovpligtigt, og det er stadig grunden til at mange ikke bruger det. Jeg har det ik selv skrevet på, for det ku ik stå der :))

• #53   27. feb 2007 Hmm.. fra butikken hvor vi købte Naja's hundetegn står der "kun" at der skal være navn (hundens navn) og så vores telefonnummer bagpå...
    Det er altså med andre ord IKKE rigtig eller hva ???

• #54   27. feb 2007 Nej Tina det er det ikke...

• #55   27. feb 2007 Tina

på vores står der også kun aya på den ene sidde og mit tlf på den anden side, vil de have min adr så kan de jo lige give oplysningen et kald, så får de den eller bare ringe til mig,
    jeg bestemte mig netop for denne gang at have hendes navn og mit nr ståede så de kunne kalde hende til sig, for min erfaring viser sig at det er bedre,
    når lilo stak af kunne hun ikke kaldes til andre end mig og så det skidt når der kun var mit navn og adr på,

meeeen nu Aya en super hund så hun stikker aldrig af *host host*

• #56   27. feb 2007 Mie

Ja det er rigtig. Mine 2 gadehunde var kommet ud af bilen imens jeg var inde at handle. eg gik inde i forretningen da min mand ringede og spurgte om jeg ikke manglede noget?? Men det mente jeg jo ikke når svarede han de har ellers 2 hunde oppe på politistationen som de mener er vores.Så jeg for jo derop og der syntes jeg jo så det var meget godt med telefonnummer da jeg jo var i nabobyen. Politiet sagde da heller ikke noget til at der kun var telefonnummer på de havde jo bare fundet adressen via dette.

Røret jeg omtalte har jeg også kun købt hvis jeg f.eks er på ferie med hunden ,eller den bliver passet af andre.

Eller hvis jeg har en hund i pleje for en kortere periode.
    Da syntes jeg det er en smart ide. Der er jo ingen grund til at min hund bliver fundet i Silkeborg og kørt til Sjælland hvis jeg selv er i silkeborg hvis du forstår.

• #57   27. feb 2007 På noah og hector's står der også deres navn + mit telefon nummer og vores vej navn + opgang og sal ..

Og det fik vi afvide var nok og som sofie skriver så tror jeg sku også at folk er ligeglad med navnet

• #60   27. feb 2007 da jeg skulle lave mit skilt til nala fik jeg afvide at hendes navn nok ikke bør stå der, så der står Dusør Gives!

Og bagpå min adresse og tlf nummer..
    Mit navn var ligegyldigt fik jeg afvide..

• #61   27. feb 2007 Med hensyn til hundens navn:
    Man kunne vel argumentere for at hvis man havde mulighed for at læse på hundetegnet, er man allerede så tæt på hunden at den kan stjæles?????
    Nå, ja jeg har ikke selv hendes navn på, men har fulgt de regler fra dyrenes beskyttelse.

Kommentér på:
Lovpligtig hundetegn

Annonce