{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

King
King
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16

Amstaff Hjælp søges :) {{forumTopicSubject}}

HeY allesammen smiley

Jeg har lige nogen spg ang amstaff smiley

Jeg har nu i lang tid gået og tænkt på at købe en amstaff, men går meget og tænker om jeg den er meget svær at have med at gøre?

Jeg er 17 år, men jeg skal dele den med min bror (21) hvad skal man vide om hunden og sådan?
Evt nogen gode råd, da det er første hund vi skal have..?

Og jeg har været lidt på nettet og læst om racen og sådan. og har haft 2-3 venner der har haft amstaff, ellers har jeg en del venner der har lidt større hunde, man kan få lidt hjælp af..

Så håber i kan hjælpe lidt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Amstaff Hjælp søges :)
  • King
    King Tilmeldt:
    feb 2007

#1   27. feb 2007 Hmmm, hvorfor sys du ikk det?

• King
    King Tilmeldt:
    feb 2007

#2   27. feb 2007 Der må være flere af jer amstaff ejere derude der kan hjælpe?

• #3   27. feb 2007 Det er altid svært at finde en race.
    Man må starte med at gøre op med sig selv hvad man kan tilbyde sin hund.
    En amstaff kræver utrolig meget arbejde og træning. Den er "dyr i drift" i både tid og penge, i hvert fald for en 17 årig:)

• #4   27. feb 2007 kan IKKE anbefale en amstaff som første gangs hund....Mikkel

• King
    King Tilmeldt:
    feb 2007

#5   27. feb 2007 Laura: Okay, ja det er det der er træls at folk får dem uden at vide så meget og så ødelægge det for jer amstaff ejere.. Men det er derfor jeg spørger for at finde ud af hvad jeg skal være klar på og sådan.. Og jeg læser self stadig om dem man lærer altid nyt smiley

Men de amstaff jeg kender sys jeg det er de sødeste hunde ever smiley

• King
    King Tilmeldt:
    feb 2007

#6   27. feb 2007 til alle: Ja men sys det er svært da det ville være dumt hvis jeg køber en eller anden hund som jeg ikk sys så meget om, men bare for at have den så jeg kan have lært noget om hunde, for det er synd for hunden..
    Og jeg kunne aldrig finde på at slå min egen hund..

Penge gør ikk noget, det skal i ikk tænke på..
    Hvordan mener du bruge hunden forkert? Jeg har sku ikk tænkt mig at bruge den som kamphund eller noget i den stil !!! Det skal være en familie hund.

• #7   27. feb 2007 Jeg synes du skal gå en tur på biblioteket og læse alt hvad du kan finde om amstaffs og hvalpe.

Og så kan du overveje det igen, når du har læst hvad det indebærer at have en hund.

Mvh

Christina

• King
    King Tilmeldt:
    feb 2007

#8   27. feb 2007 Okay christina:
    Tror du så jeg ikk vil vælge det eller??

• #9   27. feb 2007 jeg kan heller ikke anbefale nogen muskelhund til en første gangs hundefører...
    når man skaffer sig en hund er det vigtigt at du i mange år fremover kan give den en sikkerhed og stabilitet..det kræver alle hunde... uanset hvad slags race det er...
    hvis du absolut insisterer på en hund, så gå til træning og få erfaring med en hund som er nem at have med at gøre...

• #10   27. feb 2007 du skriver i skal dele hunden hvordan det. en hund skal da have et fast sted og ikke rykkes fem og tilbage.. har du virkelig alt den tid det kræver at holde sådan en hund, jeg har selv to stk og jeg har mine hunde med over alt og når man kun er 17 år har man slet ikke den tid det kræver....

• #11   27. feb 2007 damir.. ta ud og besøg opdrættere af racen,se deres hunde,snak med dem om gode og dårlige sider ved racen... lav noget opsøgende arbejde ved de seriøse opdrættere i DK og derefter se om du mener at racen er noget for dig..

• #12   27. feb 2007 ellers hvis du selv alligevel anskaffer dig en amstaff... så gør dig selv den tjeneste at kontakte en kennel, som kan guide og hjælpe dig... og sørge for at du kommer i en klub hvor dukan træne og have det sjovt og godt...

• King
    King Tilmeldt:
    feb 2007

#13   27. feb 2007 Pernille: Vi bor jo sammen, og tid bliver der for han arbejder nat, så han er hjemme når jeg er i skole.. og omvendt, så der er altid nogen hjemme..

• #14   27. feb 2007 Har du allerede bestemt dig for at købe en hvalp, så vil jeg anbefale at du allerede nu melder dig til hvalpetræning, da vi selv har været på meget lang venteliste.

• #15   27. feb 2007 frem for alt... tænk dig meget grundigt om... som de andre siger , lav noget opsøgende arb. kontakt kenneler... på den måde viser du også en god interesse

• King
    King Tilmeldt:
    feb 2007

#16   27. feb 2007 Mange tak for hjælpen allesammen, jeg regner med at jeg kommer ud til en opdrætter og ser hans hunde og snakker med ham og sådan smiley

• #17   27. feb 2007 En amstaff er en skøn hund, men den skulle ikke være egnet som 1. gngs hund. Jeg sys du skal tage ud og snakke med nogle opdrættere som Stine også skriver *S*

Jeg synes også du skal prøve at sætte dig ind nogle andre racer også, selvom det ikke lige er drømmeracen, så er det sleet ikke umuligt at finde en hund der er bedre første gang, som også interreserer dig *S*

Hvor lang tid skal i bo sammen? Du flytter vel på et eller andet tidspunkt, så sørg for at hae en god aftale om hvad der sker med hunden i sådan et tilfælde ;o)

• #18   27. feb 2007 måske et dumt spørgsmål, hvad med om 2 - 3 - 4 - 5 -6 år, bor i stadig sammen til den tid.... som andre siger så kræver det tid og krafter at have hund... man kan ikke bare sætte en hund på pause når man ikke lige gider den et par dage...

Jeg er alene med min hund, og derfor var det enormt vigtigt for mig og hunden at jeg har mit bagland i orden, hvis mine forældre sagde at de aldrig ville passe ham så kunne jeg bare ikke få hund... for man vil jo også gerne engang imellem i byen , på ferie, man skal måske noget med arbejdet, osv osv.

Man "går glip" af rigtig mange ting når man har hund, men man får dælema også mange gode ting til gengæld...

• #19   27. feb 2007 Held og lykke med det:o)

• #20   27. feb 2007 ved ikke om jeg vil give jer ret i at en amstaff ikke er en 1 gangs hund..... syntes som såen ikke der er noget der hedder en 1 gangs hund... ALLE hunde kræver tid, penge og kræfter, nogen selvfølgelig mere end andre...

Desuden skal man også tage med i betragtning om man er klar på at få "ødelagt" sit hjem da det unægtelig kommer nogle ting i hvalpe året hvor hunden ødelægger noget... nogen mere end andre men man kommer sku nok aldrig 100 % udenom det... jeg kan da sige at micky har ødelagt for omkring 15000 kr + alle de vægge, paneler osv osv jeg skal bruge tid på at repererer.

Nu er han som såen ved at være OK til at være alene hjemme smiley

• King
    King Tilmeldt:
    feb 2007

#21   27. feb 2007 Okay..
    Jeg vil også men at alle hunde kan være nogen være nogen som første gangs hunde..
    Og jeg vil ikk til at købe en anden hund og så smide den ud efter et år for det er da synd for den. derfor vil jeg starte med den hund jeg har drømt om i flere år nu smiley

• #22   27. feb 2007 synes det er fint du sætter dig ind i det,, meld dig til hvalpe træning. snak med nogle forskellige opdrættere og læs om racen..

i kan jo alle høre han er meget opsat på netop denne race.. selv om i siger det ikke er en hund en første gangs køber burde vælge. er det så bedre han får en andne hund, som han slet ikke er opsat på.

så er der jo større chance for den bliver solgt videre,,

synes da jer med amstaff skal hjælpe ham lidt mere, i stedet for at blive ved med at fraråde det.. lad ham få noget godt ud af at eje en amstaff.. når man nu kan høre det er sådan en han vil have,,

• #23   27. feb 2007 han skriver også hans bror er hjemme om dagen han er hjemme efter skole, lyder da ikke som om dne bliver ensom eller at den ikke kan få nok motion hvis de er hjemme på forskellige tidspunkter..

flytter han en dag fra sin bror og tager hunden med kan jeg ikke se problemmet i det.. mange mennesker flytter da rundt i dag,, så længe hunde har sin ejer som den er glad for, tvivler jeg på den tænker sig meget over hvor den bor..

• #24   27. feb 2007 Se evt min hvalp ..
    Jeg har haft hende i snart 2 uger !

Inden jeg fik hende troede jeg det ville være nemt nok osv ! WROOOONG !
    Jeg har haft hund før - bare ikke en hvalp !

Jeg vil ikke sige jeg har fortrudt at jeg har købt min bebs men jeg burde måske have tænkt mig lidt mere om !

Du skal tænke på i starten skal en hvalp (alle racer) Have SÅÅÅ meget opmærksomhed !
    Den er lige blevet taget fra sin mor så DU er dens nye mor !
    Du skal ud med den ca en gang hver anden time - Det gælder os om natten !
    Du skal tørre "pis og lort" op ! (min hun er så heldigvis allerede blevet 90% renlig !)
    Og du kan ikke lade den være alene hjemme !
    Du kan ikke handle ind (ingen hund) du kan ikke f.eks gå i biffen (ingen hund), der er mange pizzaria'er, grønthandlere osv der ikke vil ave hunde i deres forretning !
    Og som sagt en amstaff er en stædig hund !

Tænk på du er 17, du skal være "forældre" for en baby(hund) !
    Jeg vil ikke fraråde dig at købe en amstaff, eller en anden hund for den sags skyld !
    Bare tænk dig godt og grundigt om før du laver et spontant køb som mig !
    Jeg købte en hund, og fortalte/viste mine forældre den bagefter (skal lige siges at jeg bor hjemme) !

Men held og lykke ihvertfald hvis du beslutter dig for at købe en hvalp !

• #25   27. feb 2007 For mig lyder det lidt som om det er udseendet du er interesseret i og egentlig er ligeglad med om hunden kræver 2 gå ture om dagen, eller om den kræver 4 timers træning.

Jeg har selv en amstaff og ja, der er meget man bare ikke kan lave når man har hund. Jeg er lidt bekymret over at du vil dele din hund med din storebror. Det lyder ikke helt som om at i har gennemtænkt det helt.

Det er virkelig vigtigt at i ved hvad i går ind til,da en amstaff har tendens til at blive agressiv hvis den ikke bliver aktiveret og opdraget ordentligt.

• #26   27. feb 2007 Præcis mia

• #27   27. feb 2007 mia-- må man ikke synes om udseendet på en hund??

han skriver han kender mange som har amstaff, han skriver han læser om den..

og hvis han også synes den er super flot og skøn hvor er det så galt..?? han kender dem jo ikke kun pga udsende

synes da mine hunde er noget af det smukkeste, hvis jeg synes det var en tudegrim race havde jeg nok ikke købt den, udseende er ikke alt, men det er da også noget..

• #28   27. feb 2007 læs han indlæg igen..

kan ikke se noget sted hvor der står. jeg vælger dne fordi den er flot. han skriver racen er noget af det sødeste i hvert fald dem han har mødt og kender..

og hans bror og ham er hjemme på forskellige tidspunkter så mon ikke den får nok motion hvis de er meget hjemme

kan ikke forstå i amsatff ejere ikke bare rådgiver ham..
    ved godt nogle af jer gør det.. synes bare i er hurtige til at dømme ham..

• #29   27. feb 2007 Karina - Jo man må gerne holde af hundens udseende,men man må ikke vælge en hund pga udseende eller for den sags skyld af dens rygte!

• #30   27. feb 2007 hvor får du det indtryk???

om man deler en hund med sin kæreste eller bror er vel det samme, de bor jo sammen.... hundne skal kun bo et sted,,

de er hjemme næsten hele dagen--

at han spørg til råds her inde af amstaff ejerne viser da han vil gøre det så godt som muligt, og altså har gennemtænkt det længe, han skriver han har drømt om sådan en hund i flere år..

• #31   27. feb 2007 og længere nede skriver han at han vil besøge diverse avlere .. han har altså ikke bare lavet et impuls køb, han går stadig og leder, og lærer mere om racen..

damir- du skal ikke tage dig af nogle at de "dumme " kommentarer man kan ikke skrive noget herinde uden at blive dømt af folk.. sådan er Hg

følg de gode råd som du har fået af nogle.. held og lykke med at finde dne rigtige hund... fra det rigtige sted..

• #32   27. feb 2007 Hvis jeg ville vide noget om en race, ville jeg aldrig nogensinde skrive herinde at jeg ville have denne hvalp fordi den er sej og den skaber magt. Tror ikke at folk indrømmer sådan nogle ting.

Det er bare vigtigt at man forbereder sig rigtig meget. Og når det er første gang så kan man slet ikke forberede sig nok, for det er bare et kæmpe arbejde at have hund.

Prøv at gå en tur på 5-10 min hver anden time i 1-2 uger, læg en masse ting på gulvet som skal rode, ligesom det gør at have hund.
    Og sig nej hvergang der er nogle der spørger dig om du vil med nogle sjove steder hvor man ikke har hund, sådan får du et indtryk af hvad det vil sige at have hund.

• #33   27. feb 2007 og smør nutella på det hvide gulvtæppe *gggg*

• #34   27. feb 2007 heridi- nej men nogle af svarene er bare sådan lidt.. hentyder til han kun vil have racen fordi den er sej osv. og det synes jeg bare ikke det virker som om med det han skriver.. han sprøg om råd ikke kritik.

mia- ja det er rigtigt det sidste du skriver, det kunne han jo bruge det råd. det passer meget godt på det at have hund..

for mig lyder det her ikke som et råd, men som om du dømmer en person du slet ikke kender, pga valg af race.

det du skriver--

For mig lyder det lidt som om det er udseendet du er interesseret i og egentlig er ligeglad med om hunden kræver 2 gå ture om dagen, eller om den kræver 4 timers træning.

men ja ja også bare mig der synes det er bedre at hjælpe end at dømme, da han jo køber en amsatff lige meegt hvad... så virker det bare bedre med gode råd..

• #35   27. feb 2007 ---->Kamphunde ser ikke almindelig hundeleg, som en leg, men som træning.<---- Undskyld jeg siger det men det er da det værste gang øregas jeg længe har hørt.. hvor står det skrevet det der?

• #36   27. feb 2007 H S: Vil nu ikke sige at de er en af de mest agresive kamphunde der er. Det er forskelligt fra hund til hund...........

Damir: En amstaff er ikke en første gangs hund. De kræver meget af deres ejere. Har du ikke det den kræver så lad være med at køb en amstaff.

• #37   27. feb 2007 Du er 17 år, så der er nogle spørgsmål du skal stille dig selv inden du tænker på at få hund, uanset race.

Skal det være din eller din brors hund, hvem skal have det endegyldige ansvar og have hunden registreret i sit navn.

Hvis svaret er dig, er du så frisk på at de første 2-3 år(nogen gange mere) er det arbejde, arbejde og uendelige mængder af tålmodighed?

Er du klar til at binde dig for de næste 10år.

Kan du sige ja til det, så skal du være hudløst ærlig mht hvad du vil bruge din hund til, sofa-hygge-gå en tur hund,
    lydighedstræning der virkelig vil noget
    Udstillinger og avl
    Forsk. hundesport

Hvad slags motion og aktiveing forestiller du dig?
    Hvad slags sind forestiller du dig
    Hvilken størrelse
    Hvilket køn

Har du et netværk der kan træde til hvis du ryger på hospitalet el.l. som kan tage sig af hunden.

Jeg ville ikke som 17årig binde mig til en hund, for det er den der taber hvis du mister interessen, får en kæreste du vil bo sammen med men som ikke kan med din hund.

Det bedste tidspukt at få hund på er når der er ro over ens liv, man har det liv man ønsker og kun hunden mangler.

Bare min mening og velmenende råd...

• King
    King Tilmeldt:
    feb 2007

#38   27. feb 2007 Mia sys bare du skal blive væk med din skide kommentar, jeg er pisse ligeglad med hvad du siger. >Man kan jo ikk tage dig seriøst, man skulle tro det kun skulle være dig der skal eje en hund af denne race..
    Og er det ens betydning med at en knægt på 17år vil have en amstaff er fordi han vil spille smart med den og sådan! Så må du ikk være helt rask.
    For jeg ved da at en hund ikk er helt billig at have, så det nok ikk det bedste man kan have for at spille smart !!! Ikk?

karina s og familie S: Mange tak for du hjælper smiley

• King
    King Tilmeldt:
    feb 2007

#39   27. feb 2007 Okay tak for svarene allesammen smiley
    dejligt at høre lidt forskelligt..

Men det er sådan at jeg har tænkt mig at bruge hunden som en hund der er en del af familien, altså en hund man bruger sin tid med smiley
    Og har tænkt at gå til hundetræning med den. og gå ture og løbe med den. og self være ude og lege med den smiley
    Den skal nok mere være i min brors navn, da han er mere voksen end mig..
    Så vil ikk høre dumme kommentar med at jeg har valgt den for at spille smart og sådan.

• #40   28. feb 2007 Jeg vil ikke anbefale jer at købe en amstaff som første ganghund. I er unge og verden ligger foran jer. Jeres liv kan så hurtigt ændre sig. Hvad når den ene flytter - hvem er det så der skal have hunden etc etc.

Og jo jeg mener bestemt der er hunde der egner sig bedre som førstegangs hunde.

Det er en modehund og mode tiltrækker jo sombekendt unge. I har venner der har sådan en og dem synes du er søde. Havde de haft en anden hund havde du sikkert også syntes de var søde.

I stedet for at sætte dig fast på at det Skal være amstaff så tag udgangspunkt i jer selv - hvad kan i tilbyde -hvad kan i ikke tilbyde - hvor mange tid vil i bruge på en hund - alene det er sværet at se ret langt frem når man er ung.
    Hvad forventer i af en hund. Hvad er jeres fremtidsplaner feks 5 år frem i tiden. HVad forventer i af en hund. Hvor meget kan i lægge tilside par måneder til uforudsete og forudsete udgifter i forbindelse med hunden. Hvor meget plads har i. Er der et sted i kan træne i nærheden af, hvor i bor og er det et sted hvor de vil træne muskelhunde - det vil alle klubber ikke.

Og jeg håber da ikke du kunne finde på at komme af med en hund efter 1 år bare fordi den ikke lige passer jer - også hvis i vælger en anden race. Man bliver da glad for den hund man har - uanset race.

LN

• #41   28. feb 2007 Jeg har selv en amstaff og det er sammentidig min første hund, men jeg vil heller ikk anbefale dig at købe en amstaff som den første hund, jeg ville heller ikk selv have valgt en amstaff, men endte så med en alligevel, men det er en længere historie.

Det er ikk fordi jeg har fortrudt at jeg nu en gang fik hende men det har altså også været rigtigt hårdt nogle gange, det er en hund der kræver MEGET aktivitet og tolmodighed for det kan være nogle stædige små sataner, tror også det kræver at du er lidt dominerne af natur hvis det skal være din første hund for hvis du ikk har erfaring med hunde kan det let blive den der dominer dig... Men en amstaff er den super dejlig hund i sær når det gælder hygge på sofaen eller under dynen...

Men nej ikk en første gangs hund det er bestemt ikk den letteste hund...

• #42   1. mar 2007 det kommer an på hvor meget tid du vil ofre på det???
    sunes godt det kunne lade sig gøre hvis du ved nok om racen og har kendskab til hundens temperament....

Kommentér på:
Amstaff Hjælp søges :)

Annonce