{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
634 visninger | Oprettet:

Med i "byen"/andre hunde {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft min hund i et par mdr nu og er rebdt på et par problemer som jeg håber nogen herindefra kunne hjælpe med at løse.

1. Når hun er med ude hos mine forældre skal hundene (de har 2 som hun kommer fint ud af det med) tørre i gangen før de kommer ind, hvilket hun osse kender fra derhjemme, men derude piber hun og kradser på døren næsten med det samme jeg går fra hende. Hun er ellers ikke meget "afhængig" af mit selskab og kan fint løbe og lege udenfor osv. Hjemme er der ingen problemer. Hun ødelægger ikke noget (bortset nok fra døren med tiden)
Hvordan får jg hende lært at være "alene" i gangen?

2. Hun har ikke været vandt til andre hunde før jeg fik hende, og var meget bange for større hunde i starten. Det er blevet MEGET bedre, men hun er noget utilregnelig når vi møder andre hunde på gåturen (de er jo ikke altid i snor). Nogengange "gemmer" hun sig bag mig og skal virkelig lokkes for at gå forbi, andre gange ignorerer hun dem, og en gang imellem knurrer hun og hvis de ikke trækker sig bider hun, hvilket jeg jo self er ret ked af.
Når vi møder fremmede hunde og hun virker utryg snakker jeg med hende, og prøver at aflede hendes opmærksomhed med fosk. øvelser, ros, godbidder osv.
Men det sker jo at den fremmede hund ikke vil holde afstand, så det ville jo være rart hvis hun kune lære at de ikke er farlige.

Puh, det blev langt. Håber der er nogen der kan hjælpe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Med i "byen"/andre hunde
  • #1   1. mar 2007 Kan sagtens følge idéen med hundeskoven, men tror du ikke jeg bliver temmelig upopulær hvis min hund bider en anden hund der? udenfor hundeskoven kan man i det mindste sige at sen anden hund burde have haft snor på.
    Ang. "alene" i gangen problemet lyder det som en god idé. Lidt som "lær-at-være-alene-hjemme"
    Ved ikke om problemet kan skyldes at dem der har haft hende før tit har været væk 2 døgn af gangen hvor hun kun lige er blevet lukket i haven et par gange om dagen, eller er blevet passet ved fremmede (efterladt af moar).
    Hun er rigtig god til at være alene hjemme/alene i et rum derhjemme, men alle andre steder bliver hun helt ulykkelig når jeg går fra hende.

• #2   1. mar 2007 Jeg ville i hvert fald ikke tage en usikker hund med i hundeskov, men derimod finde en hund + fører du kan gå tur sammen med..
    - Stille og roligt vende din hund til, at andre hunde skal ignoreres og så er den ikk længere..

Evt - sæt dig et sted hvor du ved mange lufter hund i snor, og ros hende når hun ignorerer og distraher når hun knurrer..

Til det med at være alene hos dine forældre - Det er der jo ikke noget at sige til hun ikke har lyst til *smil*
    - I er et fremmed sted, og det er nok ikke så sjovt at blive lukket inde uden sin mooooar..

Kan hun ikke tørres med et håndklæde eller få lov at ligge på et tæppe et sted hvor hun kan se dig?

• #3   1. mar 2007 Nina: I forhold til hundeskoven var det osse nogenlunde det jeg tænkte. Men må til at lede efter forskellige hunde der vil med os på gåtur:)

Mine forældres sted er nu slet ikke så fremmed, min hest står der, så vi kommer der næsten dagligt:) Desværre er min mor temmelig hysterisk med det med mudrede hundepoter i huset (Møffe synes ellers selv hun er fin når hun har været nede at grave i bækken hehe), så det går ikke. Plejer at tage hendes tæppe og yndlingslegetøjet med, så der er lidt hjemmefra, men det er vist kun moar der dur. Og efterlade hende hjemme ville jeg jo være ked af når nu hun langt om længe enes rigtig godt med deres to hunde.

• #4   1. mar 2007 hmmm..

hvad så med.. nu du kommer der hver dag.. at lade hende beholde et tæppe der, så det gradvist kommer til at dufte af "ude" i stedet for hjemme..
    - og så gøre det med at gå fra hende 5 min når hun er rolig og så gradvist opgradere det til længere perioder..

• #5   1. mar 2007 jeg smutter i seng nu *smil*

håber snart at se den sjove blanding herinde - er spændt på hvordan sådan en ser ud *GG*

Og held og lykke med træningen - keep me posted =)

• #6   1. mar 2007 Jamen jeg takker for råddene. Det med tæppet havde jeg slet ikke tænkt på, det var da en god idé.
    Skal nok lige melde tilbage på hvordan det går.

Ja billeder kommer der osse engang, når jeg får købt mig et nyt kamera, for en skæg blanding det er hun. Ikke køn, men absolut charmerende hehe

• #7   1. mar 2007 Det er jo de problemer der opstår, når man er blødsøende overfor hunden/hvalpen,

Man lærer den simpenhen fra dag 1. at den skal være alene, i et andet run end det du er i.

det tager ikke ret lang tid, så har hunden fundet ud af at den godt kan være alene, det er det man kalder miljøtræning.

Alt miljøtræning indlærer man hunden fra dag 1. så ved hunden hvad den har at rette sig efter. og på den måde undgår man en bunke problemer senere hen.

Jeg har aldrig haf en hund der har ædt ledninger eller ødlagt noget indedørs. og det er selv om hvalpen er kommet ind i 7-8 ugers alderen.

• #8   1. mar 2007 Hulgaards Babett: Hun kan skam sagtens være alene. Bare ikke ude hos mine forældre. Og det til trods for at "alene" derude er sammen med deres to hunde som hun kan rigtig godt sammen med. Heller ikke selvom en af mine forældre går ud til hende. Hun piver og skraber på døren indtil jeg kommer ud til hende/hun kommer ind.
    Og så kan du jo ikke klandre mig for noget hunden ikke har lært fra hvalp. Har jo kun haft den 2 mdr. og mener selv jeg har en ok balance mellem hård/blød.

Bettina V: Kan godt se pointen med vandforstøveren, men tror ikke det er en god idé når nu hun er virkelig bange for andre (større) hunde. Det er kun hvis de kommer for tæt på/ikke trækker sig når hun knurrer hun gør noget. I første omgang prøver hun at gemme sig bag mig eller nægter simpelthen at gå videre før den fremmede hund er væk.

Kommentér på:
Med i "byen"/andre hunde

Annonce