Aggressiv hun i byen. Aggressiv hun i byen.
Godaften.
Jeg bor i en lille by med lille park, sø og huse.
Min sammenbo ejer en lille Chihuahua (uden problemer med andre hunde). Et par huse nede bor en stor hund. Da min sammenbo så var på vej op af vejen i morges, blev hun mødt af en stirrende hund oppe for enden af vejen, det var så den hund som hun har set bor nogle huse ned af vejen. Pludselig styrtede den mod min sammenbo og hendes hund og af refleks hev min sammenbo hendes hund op til sig. Den store hund sprang så op af min sammenbo og væltede hende. Min veninde lagde sig over sin hund og den store hund nåede så at bide hul i min sammenbo's skjorte samt ruske i hendes hår og hapse efter dennu gøende hund under hende inden ejeren stille og roligt kom og tog hunden i snor. Ejeren sagde "Skete der noget?" og da min sammenbo ikke svarede lige i øjeblikket, gik den aggressive hunds ejer blot videre (med hunden i snor).
Min sammenbo kommer så dybt chokeret hjem og fortæller mig om historien. Her for kort tid siden, fanden om hunden ikke står ude i VORES gårdhave (sprunget over hegnet). Da min sammenbo fortæller at det er DEN hund. Da finder jeg ud af at jeg kender den hund. Den har overfaldet andre hunde i byen, gør af alle små hanhunde, samt har bidt øjet ud på en lille gravhund. Der er blevet ringet til politiet, men politiet siger at der ikke kan gøres noget ved det så længe der ingen skambidning eller personskader er (politiet siger kun at hunden skal holdes i snor). Tjah jeg ville tro at et ødelagt øje på en anden hund VAR "skambid". Ejeren er også blevet kontaktet, og der er blevet talt med dem - ejeren kan ikke se at hunden gør noget forkert, men fortæller blot det er en "champion-hund der har vundet mange præmier".
Hvad kan man gøre ved sådan en sag? Er der overhoved noget man kan gøre?
Min sammebo samt et par andre er blevet så bange at de ikke tørre bevæge sig frit rundt i byen med deres hunde.
Håber på svar.
Med venlig hilsen.
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.731
Sikke en klaphat den nabo
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 10.944
Jeg er sikker på , at ejeren af hunden holder den hjemme for eftertiden.... da frugtfarven ikke sådan går af.... ( kan holde i maaange uger )...
Så kan han vandre rundt med en GRØN Champion-hund... og svare folk , der spørger , på hvorfor hans hund er GRØN.....ha ha ha
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.731
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 65 Svar: 251
Hmmm jeg er ikke sikker på hvad racen er.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 65 Svar: 251
Aggressiv hun i byen.