{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.456 visninger | Oprettet:

Pels støv/jord, jeres hunde {{forumTopicSubject}}

Halløj i dejlige mennesker smiley


Jeg har i nogle uger nu døjet med at Mille har haft enormt "fedtet"/støvet pels pga al det støv/jord/sand der er alle vegne i denne tørke - tror ihvertfald det er det.. Min mors hund har det på præcis samme måde.. Når man rør ved dem får man ulækre fingre og hvis man virkelig nulre pelsen bliver fingrene sorte smiley

Er det kun mig der oplever det? - Tænker lidt om det er derfor eller om det skulle være foder eller andet - men så feks igår da det regnede eller når hun bare bliver skyllet med vand så bliver pelsen super fin og lækker igen.. Og hun har godt nok også været nede at ligge i grus/sand/støv nærmest dagligt på vores ture.. Har bare aldrig oplevet noget lignende i alle mine år som hundeejer - men okay, vejret er også ret usædvanligt..

Tænker bare at siden jeg kun skyller hende med rent vand og ikk bruger sæbe, plus hun plejer at ha fin pels på både olien og foderet hun får nu, så kan det vel næppe være noget af det?

Hun fælder godt nok pt vildt meget, men det i sig selv giver vel heller ikk fedtet pels (igen, kun "fedtet"/støvet indtil hun bliver skyllet med vand)

Men ja, har i oplevet noget lignende med jeres hundes pels i denne tid? Er nysgerrig..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pels støv/jord, jeres hunde
  • #2   29. jul 2018 Rart at vide det bare er støvet smiley Var ved at tænke om det virkelig kunne være foder/olie/kosttilskud eller fældningen der gjorde det.. Men det gir også mest mening at det er støvet.. - Er virkelig klamt at røre ved deres pels.. Burde bade hende dagligt efterhånden men er bare nervøs for om al for meget skylning gir fedtet pels fordi man fjerner det naturlige fedtlagt/olier i pelsen..

  • #3   29. jul 2018 Charlies pels er også sådan. Det er helt sikkert støv. Når han bliver skyllet så er han blød og lækker og man får ikke sorte fingre af at røre ved ham. Lige indtil næste gang han har været ude på marken.

  • #5   29. jul 2018 Tucker har også en noget mere kedelig pels for tiden. Ikke fedtet, men lidt tør og "trist", jeg har tænkt at det er al den varme sol + støv.

    Jeg bader ham lidt oftere, nogle gange får han bare et skyl (selvom pelsen bliver bedre med sæbe) og så har jeg en olie til pelsen som jeg også prøver at huske og bruge.


  • #6   29. jul 2018 En olie til pelsen? For at gøre den mindre tør?

    Har godt nok aldrig hørt om at der bruges olie smiley


  • #7   29. jul 2018 Men ihvertfald tak - så behøver jeg ikk tænke på om det er foder osv smiley Må bare skylle hende noget oftere så smiley

  • #9   29. jul 2018 Pernille - Ja olie smiley Med vitaminer, næringsstoffer + uv beskyttelse. Og ellers bare for at gøre pelsen blød og luftig. Nu har jeg trods alt en lidt mere pelset hund og den er rigtig lækker til ham smiley

  • #10   29. jul 2018 Okay, jamen så blev jeg da det klogere smiley Dejligt det virker smiley

  • #11   29. jul 2018 Det eneste jeg oplever med Fiibi er at hun fælder mere, og så er pelsen lidt mere pjusket end hvad det plejer, at være.. Men støvet pels har jeg ikke oplevet.

  • #12   30. jul 2018 Jep, 3 af mine fik sig et grundigt bad med det hele i går. Jeg oplevede at de begyndte at lugte af beskidt hund, og det er en hunderace der ellers aldrig har tendens til at lugte, uanset om de har været i mosevand eller har været andre ulækre steder henne.

  • #13   30. jul 2018 Mine er faktisk også megabeskidte i denne sommer. Perle ruller meget ofte i græsset, hvilket i år betyder at hun tager 'støvbad'. Clinton har stor tyk pels lige pt, men skal trimmes nu i denne uge, Han er faktisk begyndt at lugte lidt af gris smiley Så jeg tror faktisk at jeg giver ham et bad når jeg har trimmet ham - ganske mod sædvane.

Kommentér på:
Pels støv/jord, jeres hunde

Annonce