{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
661 visninger | Oprettet:

Ringet til hunde træning {{forumTopicSubject}}

Så har jeg snakket med ham formanden for hunde træning og de tager ikke mod muskelhunde..

MEN

Han fortalte en episode om de har en shæfer der har bidt 2 små hunde. og den må godt blive ved med at blive der SELVOM den har bid 2 hunde. dog skal den bære mundkurv.. så sagde jeg hvorfor man ikke kunne være medlem med sin Amstaff hvis den bar mundkurv. det havde de egentlig ikke rigtig snakket om så nu skal jeg ringe til ham om 14 dage når han har drøftet det med de andre..<---En shæfer må altså godt bide andre hunde uden det får yderlige konsekvenser :S

de er forresten blevet kimet ned det sidste halve års tid med folk der ville have deres muskelhund til træning.. så kan jeg ikke forstå hvorfor de ikke laver et hold kun for dem eller noget..

Hundene bliver jo ustyrlige FORDI de ikke har gået til træning. og trænings stederne gør det ikke nemmere ved ikke at ville tage imod dem.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ringet til hunde træning
  • #1   4. mar 2007 Der hvor jeg går til træning må der gerne være muskelhunde med smiley

Sikke en rådden regel de ha,r der hvor du har ringet til !

• #2   4. mar 2007 synes alså også at det er åndsvagt - for man råber jo op om at de muskelhunde skal under kontrol, men samtidig bliver de afvist på træningspladserne - hvordan hænger det lige sammen - så må klubberne sgu da lave specielle hold for de racer og så få deres trænere uddannet, så de kan magte de racer

• #3   4. mar 2007 Det bare noget øv da jeg ikke har den store transport mulighed ude fra mig. eller jo det har jeg men det er med taxa og det bliver hurtigst dyrt når der er 10 km. hver vej.

• #4   4. mar 2007 Jeg kan godt fortælle hvorfor muskelhunde har svært ved at få plads på et hold. Jeg er selv instruktør og jeg er ikke uddannet til at træne muskelhunde, og det er de fleste andre trænere heller ikke.De stærke hunde kræver en lidt anden træning, men der findes nogle få klubber der tager dem ind

• #5   4. mar 2007 Maj-Britt: det har ejg fuld fortåelse for - men jeg mener at klubberne sover i timen, når de ikke sørger for at deres trænere bliver uddannet til at træne muskelhunde - der er så mange af dem og de SKAL jo trænes

• #6   4. mar 2007 Hm....i min schæferklub tager vi ikke muskelhunde ind. Tror man skal kontakte de enkelte afdelinger.

Men jeg er ganske enig med, det er noget lort, der er så store problemer med at få træningspladser til denne gruppe hunde.

• #7   4. mar 2007 maj-britt L : Jeg fik afvide at de ikke tog mod dem fordi de ikke kan håndtere dem hvis de går amok om man kan kalde det det.

• #8   4. mar 2007 Jeg tilslutter mig Maj-Britt, Da instruktørerne er frivillig arbejdskraft kan vi ikke pålægge dem det hvis de ikke har lyst.

• #9   4. mar 2007 Synes det er for nemt at DKK og klubberne råber op om de hunde, men ikke rigtig giver folk nogle muligheder for at træne deres hund. Det er det samme som at sige, du må kun være med i legen hvis du har en grøn trøje, men man kan bare ikke købe en grøn trøje nogen steder

• #10   4. mar 2007 Vibeke E : Det kan da heller ikke passe at os med huskelhunde ikke kan få dem trænet fordi nogen er bange for dem. de tager ikke mod dem derude fordi de andre hunde ejere er bange for dem. vores muskel hunde er ligeså dejlige som alle andre er jo smiley

• #11   4. mar 2007 Jeg ved DcH Roskilde afdelingen samt Amagerland Hundetræning & Adfærd tager dem, men det hjælper jo ikke Dennis.

• #12   4. mar 2007 Problemet er også nok at der ikke er kurser eller lign. til instruktørerne. Vi har haft Sussi Frisch hos os, men en dags undervisning bliver man ikke uddannet af. Det er stadig så nyt med de hunde at der ikke er mange der har meget erfaring med træning af dem.

• #13   4. mar 2007 Jeg kunne godt tænke mig at nogle af de der selv brænder for racen meldte sig på banen og tog instruktøruddannelsen.

• #14   4. mar 2007 Hvis der er nogen der vil gøre det ( altså melder sig som trænerføl) så skal i være velkommen i DcH-Vejle.

• #15   4. mar 2007 Kunne man ikke stille forslag om at oprette et hold specifikt for denne race, så der er træningsmuligheder for alle racer?
    Så er da forhåbentlig heller ikke andre hundeejere som kan føle sig skræmte af hinandens hunde da de ikke har fordomme mod racen, da de jo selv er i besiddelse af racen.

/ Trine

• #16   4. mar 2007 vibeke: helt enig, nogle at dem der brænder for deres race, må da også komme på banen

• #17   4. mar 2007 Vibeke, kræver det ikke man har en klub bag sig?

• #18   4. mar 2007 Det gør man f.eks. i DcH. Hos os skal man selv have noget erfaring med træning af hunde. Så bliver man føl hos en erfaren træner i 1 år, mens man sideløbende går på kurser i weekenderne i det år. Man er afsted 10 gange på kurset.

• #19   4. mar 2007 Jeg gad da også godt tage den uddannelse hvis det var omkring Aalborg...

Jeg har det bare lidt sådan ØV jeg kan ikke få min hund til træning SELVOM jeg gerne vil smiley

• #20   4. mar 2007 Vibeke
    Hvad er det som gør at denne kategori af hunde skal trænes anderledes end andre racer?
    Det er vel de samme basale ting en hund skal lære?

/ Trine

• #21   4. mar 2007 Hvordan det foregår hos andre klubber ved jeg ikke, men der ligger mange DcH-foreninger spredt rundt i landet.

• #22   4. mar 2007 Susanne og Dennis
    Min klubs instruktører har også været til foredrag med Sussi Frish, og der fik vi jo nok lidt af en overraskelse. Hun træner jo muskelhunde, og hun fortalte, at hun har en special pind til at sætte i munden på hunden, hvis de kommer op at slås. De er ikke til at skille ad som andre hunde. Det gør jo at instruktørerne bliver bange for jeres racer og ikke tør have dem på holdene.

• #23   4. mar 2007 Trine: de har alså lidt anderleds drifter eller retter mængder af dem - så kan godt forstå at en træner der ikke er undervist i denne race, ikke vil være meget for at påtage sig det ansvar.

• #24   4. mar 2007 Der hvor jeg træner mine hunde, tager de altså også muskelhunde ind, og hun bruger nøjagtig sammen fremgangsmåde på dem, som på alle de andre hunde på holdet...

Men hjælper jo ikke dig Dennis, da det er på Sydsjælland c",)

Synes også træningsstederne skulle tage og vågne lidt op, og måske oprette nogle muskel hold, så der også er træning for disse hunde...

/Mette

• #25   4. mar 2007 Hos os træner disse hunde med på de almindelige hold som hvalpehold og det næste som vi kalder sikker lydighed. Det er når hundene bliver kønsmodne at trænerne ikke vil tage ansvaret for dem da der her trænes meget uden snor.

• #26   4. mar 2007 Maj-britt: jeg kan godt forstå at man ikke har lyst til at træne den slags hunde, når man ikke har den fornødende træning - men klubberne bør bare gøre noget mere ud af at få nogle kompetente træner stablet på benen - i stedet for bare at afvise de racer

• #27   4. mar 2007 Jamen så er der måske noget om at vi skal være bange for disse hunde?

Hvis en hund bliver trænet fra hvalp og lærer lydighed behøver man vel ikke denne frygt?

Ved at give efter for at en bestemt kategori af hunde kan blive trænet siger man jo inddirekte at man bør være "bange" for disse typer hunde?

Uden træning og i forkerte hænder er alle hunde da potientielle farlige hunde - så det første skridt på vejen må da være at give hunden og dens ejer en chance. Desuden viser man da at man ønsker en ordentlig hund der kan opføre sig ordentligt ved at gå til træning med den.

/ Trine

• #28   4. mar 2007 Trine: netop -derfor mener jeg også at der skal være et tilbud til de hunde - men kan også forstå trænernes bekymringer, når de nu ikke er klædt på til opgaven - det er her DKK og klubberne skal på banen

• #29   4. mar 2007 Jamen det kræver altså at i der er meget glade for racerne og føler sig trykke ved dem, melder sig på banen. Jeg kan ikke tvinge en træner til at træne hunde hun/han føler sig usikre på. Tror heller ikke det ville give en træning i ville være tilfreds med. Sussi Frisch (som selv har muskelhunde) sagde til os at man aldrig kan stole 100% på dem som voksne over for andre hunde, og at hun oplevede at ejerne selv ikke turde gribe ind når det gik rigtig galt. Hun elsker racerne og har trænet hold udelukkende for dem i mange år, så vi tror da på hvad hun siger. derfor har vi også hundene med på holdene som hvalpe og unghunde, men helst ikke ældre. Det har nu ikke været et problem endnu, for vi har ikke haft nogen der ønskede at blive ved og komme med på konkurrenceholdene.

• #30   4. mar 2007 Trine (Polski Owczarek Podhalanski !) :

Kan kun nikke og sige enig c",)

/Mette

• #31   4. mar 2007 Susanne
    Jeg vil give dig ret, men trænerne er frivillige og vi kan ikke tvinge dem til uddannelse, hvis de ikke vil træne muskelhunde( er bange for dem).Jeg har haft en staffordshire bullterrier og to amerikanske bulldogs på mit hold og det gik fint for ejerne havde forståelse for deres race.
    Men vi også dogge de bordeaux blanding og den er så agressiv, at ejeren står flere meter væk fra de andre hunde. Dette gør at de andre på holdet er bange for at den går amok

• #32   4. mar 2007 Jo manskal være medlem af DcH for at få træneruddannelsen, og som sagt hos os også have erfaring med at træne hund.

• #33   4. mar 2007 Susanne
    Jeg har selv undervist, men det er altså mennesker, og jeg synes udfordringen ligger i at hele tiden være up to date med det som rører sig på det område man beskæftiger sig med så man hele tiden kan være på forkant med enhver situation.
    Hvis en træner føler sig inkompatent til at træne en bestemt gruppe af hunde kunne man jo stille som et krav at disse hunde var i sporline eller havde mundkurv på.

Synes det er en falliterklæring, at man ikke kan påtage sig en opgave - forstået på den måde at man ikke sørger for at at have den fornødne undervisning så man er rustet til enhver situation.

/ Trine

• #34   4. mar 2007 Jeg føler mig sku lidt dum. jeg vil opnå det bedste med min hund og er villig til at starte når hun er hvalp men jeg kan ikke da der ikke bliver taget i mod dem. og så ringede jeg til et andet sted hvor de tager muskelhunde ind men de tager ikke flere hund ind nu. det typisk.

• #35   4. mar 2007 Jeg træner i Dch og i den afdeling tar vi dem ind.. Der har aldrig været problemer med dem og det er voksne hunde.. Hundene skal jo ikke være løse for man er 110 % sikker på at de hører efter og hver eneste gang..

Men igen Dennis bor i Jylland og dette er på vestsjællnd,så desværre

• #36   4. mar 2007 Det er bare meget svært at være up to date med træningen af disse racer da det meget nyt at vi ser dem i klubberne. hos os får de at vide at som voksne kan de blive mødt med krav om mundkurv hvis vi skønner at det er nødvendigt. Det kan andre racer altså også, har bare aldrig oplevet det var nødvendigt.

• #37   4. mar 2007 Personligt tror jeg da også at jeg ville være utryg ved at gå hos en træner der ikke følte at de magtede at træne en bestemt gruppe af hunde eller race - det virker bare useriøst på mig.

Kan godt forstå at man kan være utryg ved en hund fordi man ikke kender til den, men synes så at man som træner skylder de mennesker der træner hos en at have sat sig ind i alle racer og hele tiden være med der hvor det sker. Og udfordringen må da være at træne disse hunde som de andre ikke må lege med, og vise omverden at det kan lade sig gøre...

/ Trine

• #38   4. mar 2007 Maj-Britt og Vibeke: helt klart, der kommer intet godt ud af at presse noget ned over hovederne på trænerne - de er der jo frivillige - man skal selvfølgelig ikke gøre noget man er utryk ved - det kommer der intet godt ud af - MEN tror de flest trænere, med den rette uddannelse, godt ville turde og kunne trænde disse hunde - det kræver bare at klubberne sætter stærkt ind på at løse opgaven og føler at det er en opgave de skal løse.

• #39   4. mar 2007 Dennis :

Som jeg ser det bliver du nødt til at flytte til sjælland - Gs

/Mette

• #40   4. mar 2007 Mette : Ja det ser sådan ud *Gs*

• #41   4. mar 2007 Nu har vi som regel altid mangel på trænere. Der er ikke mange der vil bruge sin tid på ulønnet arbejde. Da muskelhundene udgør max 1% hos os er der ikke recourcer til at afsætte en træner kun til den ene eller 2 hunde vi har til dem, men det ville da være dejligt hvis en meldte sig til at bruge sin fritid hos os.

• #42   4. mar 2007 Dennis

Kan du ikke finde andre med samme type hunde og høre om de kan oprette et hold specielt for jer?

• #43   4. mar 2007 Vibeke.. hvorfor skal der afsættes træner specielt af til dem.. Er det hunde der har problemer ??

• #44   4. mar 2007 Hvis trænerne ikke vil træne muskelhunde, kan klubben ikke tvinge det ned over hovedet på dem. Det vi får ud af det, er at trænerne går, og så er der ingen klub.

• #45   4. mar 2007 Vibeke: nogle steder i landet må efterspørgelsen da være noget størrer

• #46   4. mar 2007 Vibeke
    Ja det er altdi svært med ulønnet arbejde - af enhver slags - men jeg synes man skylder sig selv og fremtiden at a
    have et bredt udvalg af muligheder, og således ville denne gruppe sikkert overstige den 1 % hvis man havde et tilbud til dem?

/ Trine

• #47   4. mar 2007 Maj-Britt
    Hvis en træner går fordi han ikke vil tage imod et tilbud for at udvikle sig og få den rette ballast til at kunne træne alle slags hunde - så er det efter min mening ikke en jeg ville have lyst til at træne hos.

/ Trine

• #48   4. mar 2007 Det er ikke kun trænerne der kan føle sig utrygge, det gør nogle af de andre hundeførere også. Jeg ville gerne vi kunne oprette et hold specielt for disse racer så alle kunne føle sig trygge. Det er ikke dem selv de er nervøse for, det er deres egne hunde, og det er der vel ikke noget at sige til med de historier der florerer. Vi har jo alt fra dværgpinchere til rotweilere på holdene, og det kan såmænd være svært nok i forvejen at gøre træningen spændende for alle.

• #49   4. mar 2007 Der findes mange spændende kurser vores trænere deltager på, men det har intet med muskelhundene at gøre. Det er et spørgsmål om interresse. Nogle vil gerne træne hvalpe, andre konkurrencehunde, nogle er specielt dygtige til spor og felt, for andre igen er det agillity og Rally-O. Der er nok at gå i gang med.

• #50   4. mar 2007
    og hvem skulle så undervise trænerne?
    der er jo ikke ret mange der tager muskelhunde ind, og dem der er, vil nok ikke undervise os andre, de har sikkert heller ikke tid

• #51   4. mar 2007 Vibeke
    Jeg kender alt til at føle sig utryg, og har set min hund være oppe at slås med en anden hund så jeg troede at de ville blive ved til den ene lå og var død - ingen af hundene er kamp- eller muskelhunde - Og nej det er bestemt ikke en god fornemmelse at være utryg, men vi som hundeejere må da også lærer hvordan vi skal tackle denne utryghed så vi ikke lader det gå ned i vores hunde og inddirekte fortæller dem at vi her står overfor en situation som vi skal være bange for.
    Vi bør da få træning i at aflæse vores hundes kropssprog og de signaler de sender så vi kan forebygge at det kommer til sådanne episoder.

Jeg vil da ikke hjælpe hverken mig selv eller min hund hvis jeg undlader situationer hvor andre hunde er, men jeg skylder da min hund at jeg ruster mig til at møde enhver given situation så jeg kan handle inden det får fatale konsekvenser.

/ Trine

• #52   4. mar 2007 ´Så længe man udviser hensyn og bruger de lange liner,kan jeg ikke se at diverse muskelhunde ikke skulle kunne gå på hvalpehold,og konkurrencehold som alle andre..
    Men det er så min mening og er da glad for at min klub har samme syn smiley

Vil lige tilføje at jeg selv er uddannet i Dch og har haft hold og har aldrig udelukket nogen pga deres hunds race:-)

• #53   4. mar 2007 Maj-Britt
    Det første skridt må da være at undersøge sagen og finde nogle der brænder for denne kategori af hunde, og så tage den derfra.

Men man hjælper da slet ingen ved bare at lade stå til - strategien er måske at denne kategori af hunde måske er en modefænomen og de i fremtiden vil være mindre populære end de er i dag?

• #54   4. mar 2007 Jeg forstår slet ikke hvorfor de ikke laver hold for disse muskelhunde nu hvor han selv sagde at de stort set var blevet kimet ned det sidste halve år af folk med muskelhunde som gerne vil træne deres hunde.

de har vel ikke en anderledes indlæring end så mange andre har.

• #55   4. mar 2007 Lige p.t. kender jeg kun Sussi og hun har ikke tid til at undervise. men dem med muskelhunde kunne jo også få en træneruddannelse

• #56   4. mar 2007 Jamen jeg har efterlyst folk der brænder for disse racer, og dem er der så ingen af i vores klub i øjeblikket. Det er jo også derfor jeg efterlyser nogle af disse hundeejere der brænder for det. Så mange som der er efterhånden, må der da også være nogen der godt vil give en hånd med.

• #57   4. mar 2007 Janne med Tabu herinde fra er igang.. så om ikk andet er der,da en enkelt på vej.. GG

• #58   4. mar 2007 Vibeke E : Jamen hvor kan man "Uddanne" Sig?

Det nytter jo ikke noget hvis det sker i vejle og man selv bor i Aalborg.

• #59   4. mar 2007 Så kan du melde dig ind i en DcH klub omkring Aalborg.

• #60   4. mar 2007 I vores klub er jeg formand for træningsudvalget, medlem af bestyrelsen , træner hvalpehold og så har jeg 3 hunde selv jeg også gerne vil beskæftige mig med. Sådan er det for langt de fleste af vores trænere, de fleste har mere end 1 hund, deltager i konkurrencer mange søndage, dyrker både lydighed og agillity, og mange træner mere end 1 hold. Vi kan ikke forlange mere afvores trænere, så når de siger fra til de voksne hunde (hvad ingen har været nødt til endnu) så er de i deres gode ret.

• #61   4. mar 2007 Hos os er muskelhunde også velkomne.....Det eneste der er træls ved det er at den vi har på vores hold ik er så glad for andre hanhunde, hvilket går lidt ud over min hunds omgang med de andre hunde.
    Men kan bestemt ik se hvad problemet er hvis det er et hvalpehold......Når hunden bliver ældre skal der ved bare tages nogle forholdsregler.
    Men jeg synes bestemt heller ik det er fair at de ik må træne med

• #62   4. mar 2007 hej vi bor også herude. og snakker med dem nu o",)

• #63   4. mar 2007 Til Dennis
    det kunne være man skulle prøve at lave noget herude????

• #64   4. mar 2007 bo og kristina : Ja det skulle man men det ikke let når de ikke vil have de hunde der smiley

• #65   4. mar 2007 Jeg har kun en mindre kommentar....Hvis en træner bliver bange for en muskelhund hvalp på 3-4 mdr, som de tit er når de begynder, så burde de slå sig over en anden hobby end hundetræning!!! Banko f.eks. Jeg kan forstå de trænere der kan være skeptiske for eksempelvis en muskelhund ( eller anden stor hund) på 3-4 år der aldrig har været trænet, men en hvalp er altså kun en hvalp, og har det stadig i naturen at underkaste sig de " ældre og klogere".

Dertil kommer at de fleste muskelhunde er krystere af format som hvalpe.

• #66   4. mar 2007 alle mine "buller" kursister træner på ligefod med alle andre, der bliver hverken taget hensyn den ene eller anden vej, jeg har aldrig haft problemer og jeg har aldrig hørt brok eller set utryghed fra kursister med andre racer.men jeg er jo også selv 120 % tryg ved disse "bullerhoveder" :0)

• #67   4. mar 2007 og alle de trænere der ikke tør tage dem ind er i mine øjne ikke ordentlige hundetrænere.

• #68   4. mar 2007 Vi tager osse muskelhunde ind hos os i PHF korsør på lydigheds holdene...de kan bare ikke træne på konkurrenceplan :o)

Synes osse det er noget pjat at mange ikke vil tage dem ind på deres lydigheds hold...firkantet sagt er en hund en hund...og mener det er trænerens opgave at undervise individuelt, for der er jo ikke nogle hunderacer der er ens drift-/sindsmæssigt...

• #69   4. mar 2007 lige mine ord Tina ;o)

• #70   4. mar 2007 Jeg ville aldrig gå til hundetræning hvis "træneren " er utrygg mod visse hunderaser...
    da er man ikke erfaren nok til at træne hunde i mine øjne...
    er man bange for nogen raser så hva laver de som hundetræner da???

• #71   4. mar 2007 Jeg har måske fundet et sted tæt på mig nu så det rigtig fedt smiley

• #72   4. mar 2007 Undskyld Vibeke.Men kan ikke rigtig forstå hvad privatliv mht træning af egne hunde osv komme ved at der er muskelhunde der ikke er velkommen på hvalpekursus!Som du skriver er der heldigvis ingen der er blevet afvist på hold du kender til i dit område.Ved godt det er ulønnet osv men der er ingen der få¨r noget ud af at træner stresser og bruger som undskyldning at de selv har 2-4 hunde der hjemme!Som bruger af træning har man sin egen hund at tænke/træne og man betaler også en pæn del for at blive undervist bedst muligt.

• #73   4. mar 2007 Hejsa

Vi ringede også til SAK i Aalborg øst og vi fik samme svar at de ikke tog muskehunde ind men det ville da være fedt på en måde hvis de nu alligevel tog vores race ind... Men så tænker jeg bare altså hvorfor få hunden til at se mere færlig ud end den endelig er?!?!? hmm

Kommentér på:
Ringet til hunde træning

Annonce