{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maddiker
  • #2   7. aug 2018 #2
    Det er jo desværre ikke alle der er lige gode til at checke deres hunde HELT igennem. Jeg har desværre selv fået overset et hotspot på Luffe, så det nåede at få en størrelse som en to-krone inden vi fik øje på det og startet en behandling smiley

    Det er lidt interessant det der bliver skrevet nederst i artiklen omkring loppehalsbånd. Mon også de øvrige anti-loppe/flåt midler i flydende form eller måske endda Bravecto kan have en effekt?


  • #4   7. aug 2018 synes godt nok også det lyder voldsomt at hunde kan være så tilredt at den skal aflives og man ikke har opdaget det.

  • #6   7. aug 2018 jeg har også oplevet flere på facebook der ligger videoer op med høns og kyllinger der er bliver ædt op af maddiker.
    jeg undre mig over man ikke opdager det gør hønen nærmest er ædt helt ind til organer.



  • #8   7. aug 2018 #3
    Helt enig! Jeg bliver bare ret irriteret på mig selv når der sker sådan nogle dumme ting. Jeg går ellers Luffes pels igennem temmelig grundigt (åbenbart bare ikke grundigt nok!) hver dag efter skovturen, for at få ram på flåter, præstelus og tidselburrer.

    Jeg har skam oplevet en svoger, hvis kat nærmest var ædt op fra halen til midt på ryggen! Det havde han da slet ikke set! Han mente så heller ikke at det var nødvendigt at gå til dyrlægen i weekenden, for det var jo ekstra dyrt, og sagen kunne nok klares med nogle piller... Vi konfiskerede dog kræet og kørte den til dyrlægen, hvor den blev aflivet med det samme.


  • #9   7. aug 2018 Radar - der er et andet link som ligger op til den her advarsel - hvor en hund er blevet aflivet fordi ansigtet var ædt op af maddiker.

  • #12   7. aug 2018 det ses ofte ved pindsvin når de indleveres til en plejer. Der fjernes på nogle rigtig mange maddiker i sommertiden, og ind imellem står de ikke til at redde. Et pindsvin der er ude om dagen er hurtigt fyldt med æg.

  • #14   7. aug 2018 Min veninde måtte aflive en kanin tidligere i år, da der var gået maddiker i den. Den var så også en udekanin. Jeg har svært ved at se, hvordan man kan overse det på hunden.

  • #16   7. aug 2018 smiley

  • #17   8. aug 2018 Ej okay jeg har simpelthen aldrig hørt om sådan noget før, så jeg bliver altså nødt til at spørge - hvor kommer maddikerne fra? Kræver det hunden har et åbent sår, eller graver de sig selv ind gennem hunden? Bliver helt paranoid! Men vil man mon ikke kunne mærke det på sin hund, psykisk, foruden fysisk?? smiley

  • #18   8. aug 2018 Maddiker er fluelarver! Fluerne trives i varmen, og åbne sår og snavsede rumper er gode ynglesteder for fluer, der lægger deres æg deri. Æggene klækkes og og fluernes larver, maddikerne, æder af det de er lagt på. Normalt kun døde dyr. Så medmindre hundene har ubehandlede væskende sår og rumperne fulde af indgroet afføring, så er de ikke i fare!!

  • #21   8. aug 2018 Det første jeg gjorde var også at ta en lommelygte og tjekke Mille plus vaske hendes folder en ekstra gang i ansigtet, kigge og vaske i skridtet plus rense ører.. Må gøre frygteligt ondt at blive ædt levende på den måde smiley

    #20 Rotterne - som der står i linket så klip pelsen så man bedre kan tjekke for sår og rifter (de angriber som regel omkring numse/mellemkød/skridt området og folder - generelt hvor der er fugt, rens med klorhexidin og hvis de har maddiker skal man ha fat i insektdræbende sæbe.. det er åbenbart værst for langhårede hunde stod der.. loppehalsbånd kan dog gøre hunden mindre attraktiv for dem, så det anbefalede dyrlægen stod der smiley


  • #22   8. aug 2018 Til jer andre der mener man bør opdage det før det er aflivnings krævende så står der at det ofte allerede står slemt til når man opdager det og at det tit ender i aflivning.. ergo er det jo nok desværre normalt at det er svært at se før det er ret slemt.. selvom det lyder underligt..

  • #23   8. aug 2018 Det er Fluerne man skal holde væk fra sine dyr i første omgang jo for at undgå problemet.
    Så rene øjne, endetarmsåbning, øregang og næsebor. Spiser hunden råt så tjek der ikke sidder rester i skæg M.m. Tjek for sår påkroppen osv. Så fluer ikke tiltrækkes af dyret. Og får lyst til at lægge æg på/i dyret.
    Hvis æggene først er lagt tænker jeg man skal være heldig at se noget udvendigt på dyret før de er godt igang indvendigt.


  • #24   8. aug 2018 Og så er det på de steder hvor dyret ikke kan komme til at holde sig selv ren, der er størst risiko. Som feks i folderne i hovedet på de kortsnudede dyr. Der er varmt og fugtigt. Og fred og ro. Eller i bagenden af en overvægtig kanin, som ikke kan nå der om og derved holde sig ren. Der sker næppe noget ved at hunden har et sår på poten feks.

  • #26   8. aug 2018 Og så lugter det altså heller ikke særligt godt med sådan en gang maddiker smiley Så det kan næsten ikke passe at man ikke har mulighed for at opdage dem hvis man ser bare lidt på sit dyr hver dag

  • #27   8. aug 2018 Jeg tænkte da nemlig også - at det lugter da sådan en gang maddiker og åben sår

  • #29   8. aug 2018 jeg blev hysterisk da jeg så udsendelsen i går resultat , alle 6 badet, børstet, kigget extra igennem nusset af glæde over de er så fine smiley

    profilbillede
Kommentér på:
Maddiker

Annonce