{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.701 visninger | Oprettet:

Jeg vil ha en bordercollie !!!!!!!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg er i denne weekend på kursus hos den absolut, uden nogen som helst form for tvivl, med stor afstand til, mest geniale .. etc .. hundefører, Mia Skogster.

Det er mit team, der arrangerer og derfor også os, der "sørger lidt for hende" (henter hende i lufthavnen, går med ud at spise om aftenen og "den slags").

Vi var således ude at spise igår aftes efter en dag med privattræning for de "særligt udvalgte" - og sad og talte lidt.

Snakken faldt naturligvis på kurset, hvordan det var gået, hvordan hundene var osv.
Hun sagde så på et tidspunkt, at engang imellem drømte hun om en BC, for de "var så enormt nemme at arbejde med i lydighed, for DET gad de virkelig godt at være fælles med føreren om".
Vi taler altså om en kvinde, som har lavet 100 points i lydighed til et VM i ipo3 - og som selv går med malinois !!

Jeg er fuld af respekt og tænker - "sådan en skal jeg dæleme ha !!!", altså en BC, for tænk at have en hund, der VIRKELIG gider det der "please-noget", istedet for en halvstædig og ditto dum, malinois.

Jeg er overbevist .. BC´en er vejen frem for mig smiley

Men bortset fra det - fantastisk dygtig hundefører, skide sød, enorm kærlighed til hundene, som nærmest spinder i hendes hænder og lige pludselig er langt bedre end når de går hos deres egne førere.

Damn, hun er dygtig !!!!

Får I nogensinde chancen så BOOK EN PLADS på et kursus hos hende - det bliver ikke bedre smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg vil ha en bordercollie !!!!!!!!!
  • #4   25. aug 2018 Gad godt en dag med Mia.... BC må vente til et andet liv


  • #5   25. aug 2018 Har hun et sted hun slår kursus op?
    Kan gætte mig til, at hun ikke er fra dk når hun skal hentes i lufthavnen ??


  • #6   25. aug 2018 Er det en joke Martine? smiley eller vil du virkelig have BC? smiley

  • #7   25. aug 2018 Hvis mallen var den sidste race på jorden så skulle jeg heller dø uden hund!!

    Nå nej, ups, det var den forkerte race jeg gjorde grin med smiley


  • #8   25. aug 2018 Hvis border colli'en var den sidste race på jorden, så skulle jeg hellere dø uden hund!!

    Nå nej, ups, det var den forkerte race jeg gjorde grin med smiley


  • #9   25. aug 2018 Forhåbentlig behøver ingen af os at dø uden hund.

    Virker da heldigvis ikke til, der er nogen racer, der uddør lige foreløbig smiley


  • #12   25. aug 2018 sådan en skal jeg dæleme ha !!!", altså en BC, for tænk at have en hund, der VIRKELIG gider det der "please-noget", istedet for en halvstædig og ditto dum, malinois.


    Funke - du skal da vist mere end almindelig fintfølende for at få det jeg har skrevet om bc kontra malle lige der, til at få det til at jeg “gør grin” med bc’en?
    Aj nogle gange blir jeg simpelthen smiley over folk herinde ?????


  • #13   25. aug 2018 Og nej, jeg træner ipo og har malle.
    Det var bare sjovt at høre fra en SÅ dygtig hundefører, hvordan bc’en er i forhold til.

    Denne intelligens og enorme smarbejdsvilje i lydighed er jo fantastisk !
    Min hund skal jo også forsvar og der kræver det noget andet og “mere” (dominans, hårdhed .. den slags) og har en hund meget af dette, kan den kun svært se det topfede ved at gå eksempelvis fvf.
    Og når man kæmper med lydighed lyder det engang imellem tillokkende med en noget blødere og samarbejdsvillig hund.

    Såmænd bare det - ærgerligt at det skulle misforstås ...

    Mia er fra Finland - prøv at søg hende på nettet, og se om der står noget med kurser der?
    Kæresten kender hende og vi arrangerede selv kurset denne her gang.

    BATDOG - nope du behøver ik være ipo-ting, men det kan godt være, det er en bette fordel at være nisse smiley


  • #14   25. aug 2018 Sorry Martine, så har jeg simpelthen misforstået dig fordi du skruede godt op for (hvad jeg formoder er) sarkasmen samtidig smiley

  • #16   25. aug 2018 hun er også på fb.

    ja bc gider gentage rigtig mange gange hvilket er en fordel i indlæringen


  • #17   25. aug 2018 Du vil have en border collie smiley
    Jeg vil have en border collie mere smiley


  • #18   25. aug 2018 Hvis bordercollie og malinois Var de sidste to racer på jorden..
    Så ville jeg avle bormalnoilie..


  • #19   25. aug 2018 Fünke

    Der er ikke noget sarkastisk i mit opslag ... som sagt, så syntes jeg at det var ret interessant at høre fra en person, som VIRKELIG ved hvad hun taler om, hvad forskellen på de to racer er.
    Det er hendes ord jeg gengiver .. ikke mine egne, da jeg ikke kender BC´en godt nok til at udtale mig så katagorisk om den.


  • #20   25. aug 2018 ja bc gider gentage rigtig mange gange hvilket er en fordel i indlæringen

    Det gør en malle også .. det har slet ikke noget med det at gøre.


  • #21   25. aug 2018 BATDOG

    Får du chancen - jeg ved hun holder en del seminarer i Tyskland - så slå til. Hun er ganske enkelt imponerende !


  • #23   25. aug 2018 hvad skyldes det så? smiley

    jeg har haft tre til låns og ejet en mix og træner sammen med bc i et væk. deres evne til at tåle gentagelser er ikke en nyhed men jeg er da nysgerrig på hvad du mener der gør en bc god i indlæringen?


  • #24   25. aug 2018 Jeg taler ikke om indlæring ...

    Og hvis du læser hvad jeg skriver, vil det formentlig være ret tydeligt, hvad der bliver talt om.


  • #25   25. aug 2018 okay men det gjorde jeg jo smiley

  • #27   26. aug 2018 #25

    Ja, men så må du lave en tråd om BC´ens indlæring, hvis din interesse går i den retning ??
    Eller evt spørge nogle dygtige BC folk om racens indlæringsevne, men jeg kan se, at du - som altid - har stor erfaring på området smiley


  • #29   26. aug 2018 Mia har ret !!!!

    Der, hvor de begynder at "irritere" mig lidt er, at folk så mener at "hey, den er nem" - for nej, DET er den edderdylme ikke. Eller jo, hvis målet bare er deltagelse i en LP1 eller en rally-for-sjov konkurrence, så er det nok ikke så svært .. men at få max ud af en BC kræver jo mere end "bare lige".

    Det er jo lidt det samme med mallen - "ih, den er SÅ nem - og jeg har mere respekt for en hundefører, der har en sværere og mere selvstændig race når de træner IPO" ... jaja, hvis folk har mere respekt for personen, der VIL løbe marathon i gummistøvler, så er det jo bare sådan.
    Jeg tænker altid "han burde seriøst overveje hjælp til indkøb af optimalt træningsudstyr" smiley



  • #30   26. aug 2018 enig Jessie smiley

    jamen Martine jeg viste ikke jeg ikke måtte deltage i dine tråde eller havde generet dig men det er noteret. jeg vil bede dig springe mine indlæg over fremover også plus tråde så er det nemmere. jeg respekterer naturligvis dit ønske også selvom det overrasker mig så er det helt ok.


  • #31   26. aug 2018 Det er så sært det der med hunde, der er nemme at træne.
    Det gør dem lige præcis svære at træne - jeg tror nogen går helt galt i byen, når de tænker at havde jeg bare en bc'er i stedet for beagle, SÅ var det a piece of cake...


  • #32   26. aug 2018 #30

    Dramaqueen smiley


  • #33   26. aug 2018 Der er en grund til at feltet til VM i lydighed ser ud som det gør smiley Det er måske 90% border collier. Og jeg synes også det er klogt at købe en ferrari, hvis man vil køre hurtigt og ikke en ældre skoda. Så al respekt for dem der kommer langt i lydighed med andre racer, men den race der egner sig bedst, hvis man vil i top er bare en border.
    Det betyder jo ikke at det er nemt at træne en border op til eliteklassen, men man får en del forærende ved at have en arbejdsvillig og pleasende hund (dog er alle bordere langt fra sådan).


  • #35   26. aug 2018 Jeg synes så nødvendigvis ikke en border er en nem hund og synes jeg ser en del af dem opføre sig helt åndssvagt, måske fordi folk køber dem fordi man kan vinde med en Border collie, men måske ikke altid lige har overvejet om en border passer ind i ens liv, eller om man som fører passer til en BC.
    Min er heller ikke en blød hund, han er virkelig sød, men blød er han ikke, eller altså jo pelsen er smiley


  • Mike N
    Mike N Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Svar: 11
    #36   27. aug 2018 Ipo? Malle?

Kommentér på:
Jeg vil ha en bordercollie !!!!!!!!!

Annonce