{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.377 visninger | Oprettet:

Jeg vil ha sukker.... {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at jeg lige for et øjeblik siden har erkendt over for mig selv, at jeg er afhængig af sukker og andre usunde sager.
Jeg går i motions center 3 gange om ugen, rider næsten hver dag og går selvfølgelig med hundene. Jeg er ikke meget overvægtig, men det ville ikke skade hvis jeg tabte mig 5 - 8 kg.
Jeg ved godt jeg er nød til at holde mig fra usunde sager, men det er som at skulle sige farvel til en gammel ven. Føler simpelthen at livet bliver en anelse tomt uden snolder og andre søde sager.
Jeg har trøste spist siden jeg holdt op med at ryge for 7 1/2 år siden, og det er det jeg har tyet til når livet var noget møg. Ja det undrer mig at jeg ikke har taget mere på!!
Jeg har bestemt mig, jeg er nød til at begrænse mit indtag til weekenden og særlige lejligheder..

Hvordan gør jeg nemmest, er ikke i tvivl om at jeg vil få sukker abstinenser? Jeg er vant til at spise noget om aftenen, kan jeg spise noget der kan nedsætte min sukker trang? Og hvad kan jeg gøre for ikke at give efter for trangen? Jeg har virkelig rygrad som en regnorm.. Gode råd modtages med kyshånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg vil ha sukker....
  • #1   21. okt 2012 Lad være med at købe det smiley

  • #2   21. okt 2012 Jah det har jeg også tænkt mig, men hvis trangen bliver for stor kører jeg bare på tanken smiley

  • #3   21. okt 2012 Ja se det problem har jeg ikke. Jo problemet med sukker, men jeg er for doven til at køre på tanken smiley

  • #4   21. okt 2012 Nøgleordet er frugt smiley

  • #5   21. okt 2012 Har i aften spist 2 æbler og 2 bananer, men havde stadig lyst til slik smiley
    Er skræmt over at jeg er så afhængig, at jeg næsten sørger - det er da sygt!!


  • #6   21. okt 2012 mee too. Er alt for afhængig af det skidt, men min dreng på 14 år (med ADHD) holdt 3 uger totalt stop for sukker (et væddemål). Er så stolt af ham. I morgen er så den første dag er så den første dag efter det tre uger og han har spurgt mig om jeg ikke vil vække ham lidt før (så han kan få sit elskede havregryn MED sukker på igen smiley

    Jeg har også prøvet at cutte, og det er viljestyrke og atter viljestryke der skal til. Jeg lovede dog mig selv at fredag aften måtte jeg spise ALT det jeg orkede og havde savnet ugen igennem, og hvad skete der. Jeg ku faktisk holde det og kunne slet ikke spise så meget fredag, som jeg plejede at sætte til livs til fredagsslik.
    Ellers prøver jeg at holde det nede ved at finde alternativer. Jeg tænker hvad jeg kan erstatte det søde med lidt mindre sødt, men stadig noget der tilfredstiller mit indre sukkerdyr. Det fungere i perioder ret godt hos mig.
    for er der noget der kan dræbe al motivation hos mig er det helt klart for store mål


  • #7   21. okt 2012 frugt gør bare min trang endnu større. Jeg får ligesom en tom fornemmelse i maven (ligesom når man er rigtig sulten) i sær af æbler

  • #8   21. okt 2012 Viljestyrke.. Jeg må ikke spise sukker (eller kun sjældent), så det er såmænd så enkelt. Lysten er der, men det er bare ærgerligt smiley Giv dig selv lov til at få sødt nogle bestemte dage i ugen og så nyd det med god samvittighed.

  • #9   21. okt 2012 Har du evt. overvejet at bage en sund lille kage :-)? Der er jo mange opskrifter på nettet, og du får jo noget sødt, men det er ikke lige så usundt smiley Der findes jo alternativer smiley
    Ellers kunne du jo lave en frugtsalat med en fedtfattig vanillecreme til smiley Og så selvfølgeligt ikke overhælde den med creme, men bare lige vende frugterne i cremen smiley


  • #10   21. okt 2012 Hmmm...... erstatte ....Slik ... Kager ....og ...Cola...med FRUGT ?????

    Man kan sgu da ikke spise 30 ...Æbler / Pærer / Bananer ... om dagen..... *LOOOL*


  • #11   21. okt 2012 Stinna.. Jeg kan ikke holde mig helt fra det, for som din søn skal jeg ha havregryn med sukker smiley Men det er alt det usunde jeg fylder mig med om aftenen.
    Jeg springer næsten altid frokosten over og bliver derfor tit sulten et par timer efter aftensmaden. Så det første jeg kunne gøre, var jo at spise tre hovedmåltider og så lidt let imellem.

    Tak for jeres svar smiley


  • #12   21. okt 2012 Sikke en god ide med en lille skål med lidt forskellige søde men sunde ting Nanna, det vil jeg prøve. Og ja det er mange års dårlig vane jeg skal ha brudt, og må nok indstille mig på at det bliver en kamp.

    Bente.. Ja det handler om viljestyrke, og er der noget jeg ikke har er det det. Men ved også det er en fjer i hatten hvis det virkelig lykkes for mig smiley

    Cecilie.. Vil da prøve med en sund kage eller som du skriver noget frugt med en ikke så fedende creme smiley

    Ihh hvor er det dejligt med forslag og gode råd, det giver mig lyst til at gennemføre smiley


  • #13   21. okt 2012 Tine: nu er det jo heller ikke det værste at begynde dagen på smiley Men ja klart, du tager et stort skridt ved at spise frokost. Det kunne jo være dit første mål smiley


  • #14   21. okt 2012 Synes det er en super holdning, hvis man gerne vil ændre på sukkerindtaget, at man begrænser det, men godt vil en gang imellem - til specielle lejligheder - ellers kører man surt i det!

    Synes ikke at et stykke frugt på nogen som helst måde virker som et stykke slik, MEN... hvis det er tørret, er det noget helt andet. Dog er meget af det tørrede frugt fra butikkerne tilsat sukker, og det er lidt øv - men tror nok at man lige nu kan få en frugt_tørrer/dehydrator i flere Netto´er til 250 kr - det er så meget bedre at tørre skidtet selv. Man skal bare sørge for at frugten er moden nok, så behøver man ikke sukker...


  • #15   21. okt 2012 Glad for at jeg kunne hjælpe smiley

  • #16   21. okt 2012 Frokost må være mit første mål ja smiley

  • #17   21. okt 2012 Tine A: ved ikke om det ville virke for dig, men for mig ( er selv mega sukker junkie ) virker det at gå på vægten når jeg får trangen til sukker. Hvis jeg så har tabt bare 100 g så minder det mig om hvorfor jeg skal holde mig fra det og at jeg er på vej til mit mål og så er det ikke det værd at ødelægge for et stykke chokolade. Det bliver nemmere og nemmere med tiden, syntes altid den første uge er den værste:)

  • #18   21. okt 2012 Nej hvor smart Rie, sådan en vil jeg kigge efter.

    Jeg er godt klar over at jeg ikke skal nægte mig selv alt usundt, så bliver det for surt. Men det skræmmer mig at jeg er så afhængig.


  • #19   21. okt 2012 Man kan lave en voldsom god creme til frugt ved at lægge en håndfuld cashewnødder og lidt dadler i blød et par timer, blende det sammen med skyr og vand, indtil det bliver cremet, og så tilsætte vanillekorn - eller essens. Synes selv det bliver lidt bedre uden mælkeprodukter - men smag og behag:_)

    -Og specielt muffins fyldt med frugt, nødder og groft mel er fantastiske!


  • #20   21. okt 2012 Det kunne faktisk godt være det ville virke Alice smiley Det har jeg slet ikke tænkt på.

  • #21   21. okt 2012 Tak for hjælpen, det er jeg virkelig glad for.
    Selvom julen er lig med konfekt og kager, så kommer der også nødder, dadler og clementiner i forretningerne smiley og det er noget af det jeg elsker smiley


  • #22   21. okt 2012 Åhja, du kan jo evt. putte en anelse revet MØRK chokolade på frugtsalaten - jo højere % kakao der er, jo sundere er den jo smiley (det har jeg i hvert fald fået af vide). Men lad det nu ikke blive en undskyldning for at spise en masse mørk chokolade smiley Og bare en anelse som pynt, når det er kommet i skålen smiley

  • #23   22. okt 2012 ... Jeg levede stort set af råveganske desserter i et par uger - tabte mig, og havde det super - ikke at jeg anbefaler det - og slet ikke i det lange løb, men man får absolut stillet sukkerbehovet, uden at indtage raffineret sukker, men man indtager til gengæld en bunke frugter og nødder- og en god portion avocadoer...og man føler sig ekstremt godt tilpas.

  • #24   22. okt 2012 Haha er heldigvis ikke helt vild med mørk chokolade, og et stykke eller to til kaffen er nok til mig smiley

  • #25   22. okt 2012 Men hvis du skal have chokolade, så vælg den mørke, og ikke den lyse eller den hvide smiley

  • #26   22. okt 2012 Det lyder lækkert Rie, tror lige det er noget for mig. Men resten af familien vil nok også bare ha det tror jeg smiley kunne jo lave det i weekenderne og høre hvad de siger til det smiley

  • #27   22. okt 2012 Jeg kan godt finde dig en masse gode, sunde opskrifter på kager i morgen, hvis det kunne have interesse smiley

  • #28   22. okt 2012 Nej lige præcis Cecilie, men uhh jeg elsker lys chokolade smiley

  • #29   22. okt 2012 To links; bare til inspiration:

    (link fjernet)

    http://vegan.sheknows.com/tag/vegan-christmas-desserts/



  • #30   22. okt 2012 Det er rigtig svært. Jeg har selv en periode hvor jeg spiser mange usunde ting. Det er lidt irriterende smiley

  • #31   22. okt 2012 Tak Rie, dem vil jeg kigge på i morgen smiley

  • #32   22. okt 2012 Haha, gør jeg også, men det er bare ikke så sundt smiley

  • #33   22. okt 2012 Nej det er en skam smiley

  • #34   22. okt 2012 Rie: kunne du give nogle ekspempler ?


  • #35   22. okt 2012 Rie: bare glem hvad jeg skrev... da jeg trykkede send, da dukkede dine links op smiley

  • #36   22. okt 2012 Men hvad siger du :-)? Skal jeg lige finde nogle sunde kage opskrifter i morgen :-)? Har nogle rigtig lækre nogle med muffins smiley

  • #37   22. okt 2012 Cecilie; Du må gerne lægge nogen sunde kager opskrifter herind for min skyld... Normalvis smider jeg bare noget sammen uden opskrift - nogle gange lykkes det, andre gange ikke - kunne godt bruge nogle lidt mere sikre opskrifter:-)

  • #38   22. okt 2012 Hæhæ. Har en hel bog fyldt med opskrifter - sunde som knap så sunde smiley

    Laver nok et dokument i morgen, hvor jeg lige skriver alle opskrifterne ind smiley


  • #39   22. okt 2012 Dejligt (for mig!) at læse om en der har det på nøjagtig samme måde som mig selv! Jeg har også i flere år trøstespist af søde sager -dog ikke dagligt men til tider når det går helt galt så er lidt chokolade, en cola eller lidt slik bare lige det der skal til for at gøre hele livet lettere (sådan virker det jo sådan set i nuet smiley ) håber du kommer over det, for jeg ved selv hvor møg belastende det er og jeg er desværre en der har let ved at tage på så jeg er røget en heel del op i vægt i løbet af de år.. kunne være jeg skulle følge tråden her og se hvad folk kommer med af ideer smiley

  • #40   22. okt 2012 Når jeg får lyst til noget lækkert, tager jeg ofte nogle mandler eller nødder - det kan godt tilfredsstille min lyst smiley

  • LiSAOGEDDiE
    LiSAOGEDDiE Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 62
    #41   22. okt 2012 Hejsa smiley .
    Min min mor har også lagt sukkertrangen på hylden - hun har været sukkerjunkie siden mig og mine søskende var små, så det er nok 10 år siden ca. hvor hun startede.
    Men hovedsagen er at hun lige har tabt sig 11 kg og går hos vægt konsulenterne. Hun siger det hjælper hende ret godt, at der er en fast dag i ugen, hvor hun ved at hun skal vejes smiley . Men hun giver også sig selv lov til at spise lidt usundt engang imellem, hvis der er fødselsdag eller sådan noget - hum giver selvfølgelig sig selv lov med måde smiley .


  • #42   22. okt 2012 Cecilie kom endelig med nogle gode opskrifter smiley

    Amanda jeg tror vi er mange der har det sådan.. I dag er dag 2 uden sukker, og jeg er top motiveret smiley

    Bente jeg elsker nødder af enhver slags, så det må på indkøbs sedlen i dag smiley

    Lisa det er super sejt af din mor smiley

    Jeg må godt synde engang i mellem, men ikke hver dag som det har været i flere år..

    Tusind tak alle sammen, I har været til stor hjælp smiley


  • #43   22. okt 2012 jeg har også en ekstremt sød tand og føler at jeg bliver straffet når jeg ikke giver mig selv lov til at spise noget at det søde som jeg har allermest lyst til
    når jeg har mine gode perioeder spiser jeg kun det søde i weekendterne og i værdagene spiser jeg en pakke salt stinger og et eller to stykker meget meget mørkt chokolade plud jeg tager chom :o)


  • #44   22. okt 2012 Michelle, det er lige præcis sådan jeg har det - føler det er en straf..Men prøver at overbevise mig selv om det modsatte, altså at det er meget bedre for mig at skære ned på det usunde smiley

  • #46   22. okt 2012 ja det er ikke nemt jeg er inde i en perioede hvor det det er rigtig rigtig svært at holde sig fra det søde nogen dage går det og andre dage falder jeg i med et brav men har det lidt sådan lige nu at så længe jeg ikke kommer mig helt vildt så lader jeg være med at bamke mig i hovede og tænker på at når jeg for det beder igen så starter jeg på en frisk :o)

  • #47   22. okt 2012 Den bog vil jeg straks anskaffe mig, gør alt for at fastholde motivationen..

    Uha kender det alt for godt Michelle.
    Jeg holdt op med at ryge, så det kan ikke passe at jeg ikke kan klare det her smiley


  • #48   22. okt 2012 jeg krydser finger for at det lykkes for dig :o)
    jeg er selv holdt op med at ryge i 2008 og det var ingen ting i forhold til det her det er lige før jeg vil kalde det nemt i forhold til at stoppe med at spise alt det søde
    det er en livstils indring der skal til og hvis man ikke her helt klart til at give afkald på ens indbildte behøv for alt for meget søde sager for at trøste sig selv. så lykke det altså ikke man er nød til at gå ind og arbejde med sig selv og finde en anden måde at finde trøst på :o)


  • #49   22. okt 2012 Du har helt ret, ville heller holde op med at ryge igen end det her smiley

    Men jeg vil klare det - og tak forresten smiley


  • #50   22. okt 2012 Nå, håber altså at de der opskrifter kan vente til i morgen smiley Har ikke lyst til at bruge min fødselsdag foran computeren x3 (Ja, havde sjovt nok glemt der i nat, at jeg havde fødselsdag i dag x3)

  • #51   22. okt 2012 Jeg cuttede sukker i 3 måneder, og der synes jeg det var nemmest at helt undgå det og sørge for hele tidne at være mæt.

    Nu er jeg tilbage i det gamle spor, men bør nok cutte det igen. Ikke pga. vægt men pga. økonomi og at det jo ikke er sundt :o)


  • #52   22. okt 2012 Den bog Michelle nævner er et sandt mirakel. Min mor lever efter den bog, da hun forhøjet blodtryk og for højt kolesterol (staves?).. Den er pengene værd!, men man skal self. også være indstillet på at følge dens regler.

  • #53   22. okt 2012 Lille solstråle skulle jeg så have refereret til smiley

  • #54   22. okt 2012 Tillykke med dagen Cecilie smiley

    Jamen så er der ikke andet at gøre end, at jeg må ud og købe den bog smiley

    Trust.. ja det er dyrt, men synes det er endnu dyrere at være sund. Har i dag købt forskellige poser med nødder og en masse frugt - en pose slik er billigere smiley


Kommentér på:
Jeg vil ha sukker....

Annonce