{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.691 visninger | Oprettet:

Welsh corgi cardigan og gøen {{forumTopicSubject}}

Jeg er gået i gang med at læse lidt op på racer, som jeg godt kunne tænke mig og jeg er kommet til corgien.

I den forbindelse fandt jeg denne her tekst: http://www.frederiksen.bz/kennelaasteds/sa-du-tror-du-vil-have-en-corgi-.html

Der står ikke noget voldsomt afskrækkende, udover at den gøer så meget. Jeg kommer sandsynligvis til at have hunden i en lejlighed og der duer det ikke rigtigt, hvis den gøer af så mange ting.

På DKK's hjemmeside har jeg læst, at den kan være "noget gøende," men det er jo relativt, hvad man ligger i det.

Så jeg vil gerne høre fra jer, som har racen. Oplever I det samme med jeres hunde, som bliver beskrevet i teksten? Eller ville I godt turde have jeres hund i en lejlighed?

Jeg er med på, at de "snakker" meget og har mange lyde - og jeg tænker også, at det er forventeligt med lidt hundelarm, når folk vælger at bo i en lejlighed med tilladelse til hund. Så det er okay,
Men en hund, der står og gøer af alting og ingenting bliver bare for træls for alle, tror jeg.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Welsh corgi cardigan og gøen
  • #1   26. aug 2018 Dorit gør kun indenfor når hun er meget begejstret, altså i forbindelse med mad, ture og gæster smiley

Ude gør hun når der kommer biler i indkørslen, eller når der går hunde forbi, enten fordi hun lige skal alarmere mig, eller fordi det er nogle af hendes venner og hun kalder på dem.

Nu har jeg jo kun schæfer at sammenligne med, og hun gør bestemt ikke mere end Bella. Og det på trods af at jeg egentlig aldrig har gjort så meget ud af at lære hende at klappe i.

Det med at de snakker er jo en helt anden sag, og de misforstås tit, fordi de knurrer og brummer meget. Men det er ikke sur knur/brum, bare deres måde at snakke - de vil gerne have en mening om alt smiley

• #2   26. aug 2018 Vi fik Svende, cardigan, da vi boede i lejlighed. Og ja...han gøede smiley Det kan dog trænes til et minimum, så det forhåbentligt ikke generer naboerne.

Vi bor nu i hus med naboer og andre hunde omkring os og træningen har i den grad båret frugt. Han gøer ikke ret meget og er den af hundene i nærområdet, der gøer mindst. Selv naboens lab blanding gøer mere end Svende smiley

Men ellers passer beskrivelsen meget godt smiley

Edit - Svende gør ligesom Dorit også kun inde, hvis han bliver meget begejstret ved gæster, leg og mad smiley Ved leg, som kan være ret så voldsom, gør og knurrer han ret heftigt, men det er kun fordi, det er SKIDE skægt smiley Er der noget “farligt” udenfor så knurrer han som en olm tyr smiley

• #3   26. aug 2018 Og ellers enig med A smiley Deres snakken er et helt kapitel for sig selv smiley

• #4   26. aug 2018 Det er da rart, at det umiddelbart ikke er helt umuligt smiley

• #5   26. aug 2018 Det er det bestemt ikke, men det kræver tålmodighed...fra din side smiley

• #6   26. aug 2018 Selvfølgelig. Jeg spekulerer også stadig på, om jeg skal vente. Det føles som lidt af et sats, for jeg vil jo nødig af med min hund, fordi naboerne bliver trætte af det. Jeg er nok bare lidt bange for at få en hund, der bare gøer konstant smiley

• #7   26. aug 2018 Rubi gøer meget. Vi prøver at holde det nede, men det lykkedes ikke altid. Men det er jo en gøende race. Vi bor også i lejlighed og håber på vi er rigtig gode venner med vores naboer smiley

profilbillede
  • #8   26. aug 2018 Poulsen er opvokset i lejlighed og byhus uden problemer. Hun siger til når der kommer nogen og gør når hun er ivrig under træning eller ved leg - ellers ikke

• #9   26. aug 2018 og ja - så snakker hun som det også beskrives - men det larmer jo ikke

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 673 Svar: 5.720
    #10   26. aug 2018 Det er sgu en skøn race smiley sikke et herligt foto

• #11   26. aug 2018 Jamen, det lyder da ikke så dårligt smiley Jeg må prøve at tage fat i nogle opdrættere og høre hvad de siger smiley

• #12   26. aug 2018 Therese, jeg kan anbefale dig at smutte omkring enten “Welsh Corgi i Danmark” eller Welsh Corgi-Tosserne” på fb - spørg, og du får en hel masse svar smiley

Hvornår tænker du at det er hvalpetid? 2 af mine favorit-opdrættere får hvalpe i 2019. Ellers kommer det sidste Hova-Bonde kuld her til efterår/vinter, og jeg tror det er Vistruphus der har overtaget kuldet (opdrætter døde for et par uger siden). Vistruphus, Zoomorf, Katholm og så Guldfeldt er super opdrættere med fokus på sundhed!

• #13   26. aug 2018 Tidligst næste sommer, men muligvis senere. Jeg skal lige spare op smiley

Men mange tak for tipsene smiley

• #14   26. aug 2018 Jeg går til træning med to. De gøer meget. Ejerne har også svært ved at motivere dem til at arbejde.

• #15   26. aug 2018 min ELSKER at arbejde. har gået til både rally, AG og LP og hun har elsket det hele

• #16   26. aug 2018 Svende elsker nu også at træne smiley

• #17   27. aug 2018 Malene, jeg tror det handler mere om ejeren end om hundene smiley

De er ret glade for træning, men det fungerer dårligt med kæft, trit og retning. Lokning og shaping er vejen frem med sådan én, om end de ikke gider 100 gentagelser, uanset metoden.

Men selvfølgelig siger de vov. Det er en lille lort, der er lavet til at flytte kvæg, og det kræver altså noget stemme og stædighed. Stemmen kan der arbejdes med. Stædigheden not so much smiley

• #19   4. sep 2018 Jeg hiver lige denne her tråd frem igen med et andet spørgsmål.

Kan en corgi godt gå sammen med en labrador? Jeg er ikke i tvivl om, at jeg skal have endnu en lab en dag, så det er lidt vigtigt, at de to racer med stor sandsynlighed ville kunne fungere sammen.

Corgien er jo oprindeligt en kvæghund og det må immervæk kræve lidt pondus og give en lidt skarp hund, når den skal flytte så store dyr. Det samme gælder ikke helt for labben smiley Og jeg tænker lidt på om racerne er for forskellige?

Men jeg kan også se på diverse hjemmesider, at det er udstilling, der er i fokus. Er racen delt i to typer ligesom så mange andre racer eller bliver de praktisk talt aldrig brugt på kvæg mere? Og hvor skarp er hundene i dag?

• #20   4. sep 2018 Jeg tænker ikke at corgi og lab vil være helt galt, og der findes helt sikkert nogle som har begge. Jeg kender flere som har corgi med chi, coton og lign., og der er ingen problemer den vej.

Racen er ikke delt i to typer, men det er rigtigt at visse opdrættere bruger mere tid på udstilling end sind og sundhed.

De opdrættere jeg har nævnt tidligere, udstiller det de skal, og så udstiller de de af deres hunde, som de ved får gode resultater. Særligt Vistruphus går ret højt op i at teste hundene på får (ikke kvæg, da man ikke gider balladen med en klov i panden og en død hund), og der afholdes jævnligt hyrdedage rundt i landet. Der er bestemt både mod og vilje i de hunde der flytter får smiley

• #21   4. sep 2018 Perfekt smiley

• #22   4. sep 2018 Poulsen leger supergodt med de goldens og labber hun kender

• #23   4. sep 2018 (hendes 'bedstevenner' har været min SBT, en Fransk/bosten og lige nu bor hun halvdelen af tiden ved naboens to hanhunde, der er Cocker og staby - så hun er altså ret alsidig)

• #25   4. sep 2018 Poulsen mener så omvendt at andre corgi-tæver skal dø smiley

Kommentér på:
Welsh corgi cardigan og gøen

Annonce