{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Presa canario
  • #2   28. aug 2018 det jeg ved var fra en tråd om den og dogo men spørg minas far eller kennel hearthitter

  • #3   28. aug 2018 Vi havde både dogo´er og presa´er på træningspladsen i "gamle dage".
    Umiddelbart var de trænebare, og utroligt venlige overfor mennesker - men de skulle holdes på fornuftig afstand af andre hunde, så snart de blev kønsmodne.


  • #5   28. aug 2018 Jeg har mødt flere af racen - venlig og tolerante, på udebane, dog har nogen været lettere reserveret . På hjemmebane har jeg fået fortalt at de er gode til at vogte men yderst omgængelige.

    Muligt de ikke var fan af fremmede hunde, men det er der så mange racer der ikke er..

    Specialklub for racen: http://danskmolosserklub.dk/racer-2/dogo-canario-2.html


  • #6   28. aug 2018 Muligt de ikke var fan af fremmede hunde, men det er der så mange racer der ikke er..
    Enig - jeg ser det heller ikke som et problem. Bare noget, man skal være obs på smiley


  • #8   28. aug 2018 ville det hjælpe meget hvis hunden blev kastreret angåene aggressivitet og territorial smiley smiley

  • #10   28. aug 2018 Enig med Maj-Britt smiley Det eneste kastraktion næsten med sikkerhed hjælper på, er interessen for løbske tæver smiley

  • #11   28. aug 2018 Plus, så vælg da en race som er har en noget lavere tænding, hvis det er din udfordring.

    Hvad skal du bruge hunden til i praksis?

    Har lagt mærke til, at du er meget facineret af eksotiske racer, men de er nu engang eksotiske af en årsag. Måske du kan "nøjes" med noget mere almindeligt. smiley

    Hvad skal du reelt bruge den til?



  • #12   28. aug 2018 Karina. lignede det en hund der var meget svær at hold i snor... Altså meget selvstændig
    der ville det den havde sat sig for smiley smiley smiley


  • #13   28. aug 2018 tænkte umiddelbart at det bare skulle være en familie hund, som fik meget motion og var god til de fleste sociale ting, ved ikke om det lige er racen man skal vælge, men syntes bare det er en smuk race

  • #14   28. aug 2018 Lidt svært at svare på, da det som regel var ret store muskuløse (unge) fyre, der havde dem smiley
    Kan huske specielt en dogo, der havde en virkeligt barskt udseende ejer. Det var SÅ sjovt, for han talte altid til den i baby-sprog.
    "Kan fars søde lille skat, lige sætte sig ned?", "Er du bare den smukkeste hund, jeg kender?", "Kan fars lille prinsesse nu gå pænt", "Kom skat" Osv.
    Det var noget svært at holde masken smiley smiley smiley smiley



  • #15   28. aug 2018 En hund skal da have høj tænding, ellers kan du lige så godt købe en tøjbamse. Selvklart, man skal da tage hensyn til hundens temperament, men sådan er der jo meget.

  • #16   28. aug 2018 en familie hund, som fik meget motion og var god til de fleste sociale ting

    Der er forskel på avlen/ hundene, men for en "rigtig" Dogo/ Presa er et par gåture om dagen ikke nok i længden. Hunden skal have (seriøs) træning, eller et arbejde ved siden af. Ellers kommer den ikke til at trives.

    De sociale ting kan i høj grad tilvænnes/ trænes, men det er ikke en race jeg ville overveje hvis jeg var meget socialt anlagt. Min er omgængelig i dagslys, hvis hun genkender dig som en ven. Eller hvis jeg introducerer, og siger at det er okay. Ude for grunden er hun mere overbærende, men stadig mistroisk og opmærksom. Når solen begynder at gå ned skal hun være i meget kort snor i offentligheden, og holdes under opsyn når hun er ude i haven.

    lignede det en hund der var meget svær at hold i snor...

    Der er ikke en hund som børn eller ældre/ svage personer vil kunne gå tur med. Selv med god træning/ lydighed kan det kræve fysik pga. styrken og den hurtige/ høje tænding.

    Racen har generelt høj tænding, men stresser ikke nødvendigvis af den grund. Mina "slukker" ikke ligeså hurtigt som hun tænder, men hurtigt nok synes jeg.
    I øvrigt er en Dogo/ Presa selvstændig (klog), men det betyder ikke at den stædigt modsætter sig ejer. Tværtimod elsker de træning, og har stort behov for aktivering.

    ved ikke om det lige er racen man skal vælge, men syntes bare det er en smuk race

    Det er en meget krævende race (hvis man vil gøre det ordenligt). Ikke et oplagt valg som fam.hund med mindre du er villig, og har tid, til at arbejde dagligt for den ubetingede beskyttelse og kærlighed du vil få 24/7.

    -Og vi er helt enige om at det er en smuk race smiley


Kommentér på:
Presa canario

Annonce