500 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Loppemidler Loppemidler

Da Milo i sommer fik lopper blev vi anbefalet at købe Frontline Vet (tror jeg nok det hedder) Men sidste gang han fik en, blev han så syg at han kastede op resten af dagen og fik tynd mave.
Så vi vil hører om der er nogen af jer der har oplevet det samme, og om i kender andre midler der er gode til små hunde?

Mille

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Loppemidler
  • #1   13. mar 2007 Nej vi fik det der er til hunde fra 2-10 kg, så det skulle gerne være det rigtige.

• #2   13. mar 2007 Det har jeg godt nok ikke oplevet.

• #3   13. mar 2007 Måske Milo ikke kan tåle det, jeg ville snakke med dyrlægen om det:-) men jeg er også hypokonter på min hunds vejne:-)

• #4   13. mar 2007 Ja det må vi gøre.. Syntes bare at det var lidt underligt.. Der var heller ikke noget de to første gange.. Jo han blev lidt sløj, men det står også i bivirkningerne.. Ville også bare hører om vi var de eneste eller om der var flere der havde oplevet det..

• #5   13. mar 2007 prøv frontline på spray.. De bruger jeg bl.a. til gnaverne hvis de får lus og lopper, og til kattene..

Det står på flasken hvor mange sprøjt den skal have pr. kilo

• #6   13. mar 2007 Hvidløg - frontline skulle efter sigende fra dyrevenner været "multi giftigt". Det er jo ligefør man skal på skadestuen, hvis man får lidt på fingrene. Prøv med lidt hvidløg i pulverform - og et godt råd. Når vores får hvidløg samme dag som de får kallun, så er de ikke "kysse-klar" smiley

• #7   13. mar 2007 Bettina: Nej det har jeg ikke prøvet, men det var måske en mulighed.. Ja han får det i nakken så han ikke kan nå det, så det går jeg ikke ud fra..

Tanja: Det har jeg aldrig hørt om, men det vil jeg da hører efter om det også virker på hunde. Men det kan han jo slikke af hvis det er, kan han ikke?

• #8   13. mar 2007 Ja tror at vi giver hvidløgen en chance ;o) Det kan jo ikke skade, udover hans ånde.. hehe

• #9   13. mar 2007 Nu har jeg alrdig haft chancen for at prøve det på hunden endnu smiley

Men det er tl alle dyr, og skal spøjtes i nakken, så de ikke kan nå det..

Ellers å du købe en "lampeskærm" som du giver hunden på indtil frontlinen er tørret ind

• #10   13. mar 2007 Jeg bruger advocate til mine hunde. Det forebygger lopper, hjerteorm, øremider indvoldsorm, ræveskab, hårsækmider. Min ene hund har haft hjerteorm,og var tæt på at dø, derfor denne behandling.
    Men han bliver også lidt sløj det første døgn, men så er der ikke noget ellers

• #11   13. mar 2007 mille
    jeg har altid brugt Bayvantic, mine hunde har altid haft pelstab eller blevet meget syge af frontline, men ikke af Bayvantic selvom det skulle være det samme,

Aya har dog endnu ikke fået loppekur da jeg intet har fundet på hende endnu, men hun får så hvidløg istedet

• #12   13. mar 2007 Tusind tak for alle de gode råd.. Det vil jeg helt sikkert tage i brug.. Vil prøve at se hvad der er bedst til Milo..

• #13   13. mar 2007 Ja ja da, selvfølgelig.. Er meget forsigtig med ham.. ;o) Har kun givet ham det der er anbefalet.. Og vil kun prøve os lidt frem med de andre ting i løbet af et godt stykke tid.. Men hvidløgen kan han altid få, hvis han kan lide det.. Han er så kræsen.. ;o)

• #14   13. mar 2007 Pet - gourmet er nok løsningen. Det er koncentreret hvidløg i flydende form. 1-2 dråber pr. 12 kg. hund pr. dag. Det lugter ikke hverken ud af munden eller fra pelsen, det kan opbevares i køleskab.
    www.pet-gourmet.dk

Det virker !!!

Kommentér på:
Loppemidler

Annonce