Hjælp med opfodring. Hjælp med opfodring.
Ja, min bettemand vil stadig ikke tage på efter sit store sygdomsforløb sidste år, hans ribben kan anes gennem pelsen og jeg er virkelig ved at køre træt i det.
Har prøvet alt og været til jævnligt tjek ved dyrlægen som ikke kan give mig nogle brugbare råd.
Har prøvet at skifte foder en del gange nu.
Lige nu får han special bulldogfoder, blandet med hvalpefoder med lidt olie i.
Hver anden dag får han dåsefoder i for at spise lidt mere ( hans appetit fejler intet men dåsemad stikker jo til en hver til tørpiller ) og hver 3-4 dag får han foderet blandet op med tun i olie eller torskerogn.
På de dage hvor maden er blandet op med andet godt spiser han mellem 500 - 700 gram mad. Og det er altså en del for sådan en bette vovse men intet sker.
Hans afføring er pæn, ingen orm, og jævnlig afføring men der kommer ikke mere ud end der kommer ind ( hvilket tit er et tegn på forkert foder som kroppen ikke kan optage )
Nogle der har nogle gode råd ? ALT kan bruges for som sagt er jeg virkelig ved at køre træt i det og er snart led og ked af at skulle forklare min hunds udseende hver gang jeg møder nye folk.
aug 2005
Følger: 67 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 272 Svar: 3.234
Jeg gør det ikk selv, men har tit gået med tanken om at komme igang, men men men;o)
Måske det var nemmere at få ham til at tage på...
jan 2006
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 113 Svar: 2.449
Har du evt. prøvet at barfe ? Min vovse har taget noget på af det.. Og det trængte han også til :o)
Ved selvfølgelig ikke om det virker for jer, men man ved jo aldrig :o)
jan 2006
Der er i øvrigt en hjemmeside - naturel.dk hvor de sælger færdigt barf foder frossent.. Der er et af fodrene der er beregnet til småt-spisende hunde.. Det er jeg lige begyndt på til Columbo.. Og det gør det lidt nemmere, hvis det ellers skræmmer dig lidt med at skulle veje/måle/blende etc ..
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.567
Lonnie : hovedingredienserne i barf, hvad består de af ? udover kallun ?
maj 2005
jan 2006
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
maj 2005
Det bulldog foder som jeg bruger til ham nu bliver jeg nød til at knække over da jeg 2 gange har måttet have hånden ned i halsen på ham for at få det ud igen da det lukkede for hans luftveje - så det foder jeg skal køre med må heller ikke være for stort da han har en tendens til at sluge det og så kvæle sig selv.
Lonni : noget specielt grønt eller bare alt godt fra "haven" ( grønthandleren) ?
jan 2006
http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=83431
http://www.raw4dogs.dk/
Og jeg bruger mest grønt fra grønhandleren, men går da også ud fra at du kan bruge alt fra haven.. Men du skal nok holde dig fra de rå kartofler :o)
Der er flere der slet ikke giver grønt, men giver rigtig meget kallun i stedet for.. Da der er delte meninger om hvor meget de optager at de blendede grøntsager. Columbo får dog lidt hver dag alligevel.. Størstedelen af foderet er dog alligevel kallun og rå ben - gerne de bløde at slagsen - fjerkræ, lam, kanin etc.
jan 2006
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
jan 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 9 Emner: 130 Svar: 1.256
Jeg har selv en af de der modeller hvor man ikk rigtig kan få sul på kroppen. Han er opvokset barfhund. Da vi barfede fik han tilsat ren fedt i foderet, op til 30 procent af dagligt indtag. intet hjalp. Han spiste for 4 og var stadig lige "slank"
Nå jeg som nu har løbetid, smed han før i tiden gerne 3-4-.5 kg, og han vejer i forvejen næsten altid 2 kg for lidt.. det er meget når hunden skal veje 20 kg for at være på toppen.
Vores Løsning er blevet at han får specielt HIGH energy foder fra Belcando. eller Regal. Belcandoen virker bedst på ham.
Han får kun foder i stille situationer. altså han blir lagt i ro 1-2 timer efter fodring, enten i bur eller om aftenen inden vi går i seng. Han blir fodret 2-3 gange i døgnet. DET virker.
Grunden til fodring i stille situationer, er at hvis han løber rundt umiddelbart efter fodring forbrænder han højengeri foderet med det samme. en forklaring jeg fik af en gammel sirius mand!
Og det ser ud til han har ret!
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.430
aug 2005
eller giv den et kosttilskud som det her
aug 2005
Følger: 67 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 272 Svar: 3.234
Er der en hjemmeside hvor man kan læse mere om foderet Belcando???
aug 2005
her har de belcando foder
dec 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 28
Hjælp med opfodring.