399 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Hjælp med opfodring. Hjælp med opfodring.

Ja, min bettemand vil stadig ikke tage på efter sit store sygdomsforløb sidste år, hans ribben kan anes gennem pelsen og jeg er virkelig ved at køre træt i det.
Har prøvet alt og været til jævnligt tjek ved dyrlægen som ikke kan give mig nogle brugbare råd.
Har prøvet at skifte foder en del gange nu.
Lige nu får han special bulldogfoder, blandet med hvalpefoder med lidt olie i.
Hver anden dag får han dåsefoder i for at spise lidt mere ( hans appetit fejler intet men dåsemad stikker jo til en hver til tørpiller ) og hver 3-4 dag får han foderet blandet op med tun i olie eller torskerogn.
På de dage hvor maden er blandet op med andet godt spiser han mellem 500 - 700 gram mad. Og det er altså en del for sådan en bette vovse men intet sker.
Hans afføring er pæn, ingen orm, og jævnlig afføring men der kommer ikke mere ud end der kommer ind ( hvilket tit er et tegn på forkert foder som kroppen ikke kan optage )
Nogle der har nogle gode råd ? ALT kan bruges for som sagt er jeg virkelig ved at køre træt i det og er snart led og ked af at skulle forklare min hunds udseende hver gang jeg møder nye folk.

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp med opfodring.
  • #1   14. mar 2007 Har du overvejet at prøve at barfe ham??
    Jeg gør det ikk selv, men har tit gået med tanken om at komme igang, men men men;o)
    Måske det var nemmere at få ham til at tage på...

• #2   14. mar 2007 Hey.

Har du evt. prøvet at barfe ? Min vovse har taget noget på af det.. Og det trængte han også til :o)

Ved selvfølgelig ikke om det virker for jer, men man ved jo aldrig :o)

• #3   14. mar 2007 Nå-- hehe.. Lidt for sent ude :o)

Der er i øvrigt en hjemmeside - naturel.dk hvor de sælger færdigt barf foder frossent.. Der er et af fodrene der er beregnet til småt-spisende hunde.. Det er jeg lige begyndt på til Columbo.. Og det gør det lidt nemmere, hvis det ellers skræmmer dig lidt med at skulle veje/måle/blende etc ..

• #4   14. mar 2007 Jeg har stærkt overvejet at barfe ham og har også fået lidt info om det, men min hund er lidt sart i maven så ved ikke om det ville hjælpe.
    Lonnie : hovedingredienserne i barf, hvad består de af ? udover kallun ?

• #5   14. mar 2007 Lonnie : arbejder og bor på en kro så vi har meget "spild" kød, fedt m.m. så det billigste ville være at bruge de råvarer vi har til rådighed og så suplere med hvad han nu end skal have. Og at bruge tiden på at måle op m.m. gør jeg glædeligt - især hvis det viser fremgang i hans vægt.

• #6   14. mar 2007 Blendet grønt, rå ben, råt kød, rå indvolde..

• #7   14. mar 2007 Sabrina.. Har du prøvet at kigge på royal canin 4800.. det er et meget fedt foder,som jeg bruger i perioder på min den ene hanhund,da han osse har problemer med vægten smiley

• #8   14. mar 2007 Stine : har jeg prøvet og uden resultat desværre.

Det bulldog foder som jeg bruger til ham nu bliver jeg nød til at knække over da jeg 2 gange har måttet have hånden ned i halsen på ham for at få det ud igen da det lukkede for hans luftveje - så det foder jeg skal køre med må heller ikke være for stort da han har en tendens til at sluge det og så kvæle sig selv.

Lonni : noget specielt grønt eller bare alt godt fra "haven" ( grønthandleren) ?

• #9   14. mar 2007 Her er lige et par link.. Det ene er til råfodringsgruppen herinde

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=83431

http://www.raw4dogs.dk/

Og jeg bruger mest grønt fra grønhandleren, men går da også ud fra at du kan bruge alt fra haven.. Men du skal nok holde dig fra de rå kartofler :o)

Der er flere der slet ikke giver grønt, men giver rigtig meget kallun i stedet for.. Da der er delte meninger om hvor meget de optager at de blendede grøntsager. Columbo får dog lidt hver dag alligevel.. Størstedelen af foderet er dog alligevel kallun og rå ben - gerne de bløde at slagsen - fjerkræ, lam, kanin etc.

• #10   14. mar 2007 Og selvfølgelig også barf.dk

• #11   14. mar 2007 Sabrina.. det var alligevel mærkeligt .. ønsker jer held og lykke med at finde det rette mad til ham smiley

• #12   14. mar 2007 Barf er ikke altid et hit til hunde der ikke vil tage på. det er for svært at få nok fedt i!

Jeg har selv en af de der modeller hvor man ikk rigtig kan få sul på kroppen. Han er opvokset barfhund. Da vi barfede fik han tilsat ren fedt i foderet, op til 30 procent af dagligt indtag. intet hjalp. Han spiste for 4 og var stadig lige "slank"

Nå jeg som nu har løbetid, smed han før i tiden gerne 3-4-.5 kg, og han vejer i forvejen næsten altid 2 kg for lidt.. det er meget når hunden skal veje 20 kg for at være på toppen.

Vores Løsning er blevet at han får specielt HIGH energy foder fra Belcando. eller Regal. Belcandoen virker bedst på ham.

Han får kun foder i stille situationer. altså han blir lagt i ro 1-2 timer efter fodring, enten i bur eller om aftenen inden vi går i seng. Han blir fodret 2-3 gange i døgnet. DET virker.
    Grunden til fodring i stille situationer, er at hvis han løber rundt umiddelbart efter fodring forbrænder han højengeri foderet med det samme. en forklaring jeg fik af en gammel sirius mand!
    Og det ser ud til han har ret!

• #13   14. mar 2007 Det kan være, at hunden har brug for et mere fordøjeligt foder med et større energiindhold

• #14   14. mar 2007 (link fjernet)
    eller giv den et kosttilskud som det her

• #15   14. mar 2007 Sussan:
    Er der en hjemmeside hvor man kan læse mere om foderet Belcando???

• #16   14. mar 2007 (link fjernet)
    her har de belcando foder

• #17   14. mar 2007 Hej Sabina. Jeg er Barf forhandler og har min lille butik i kælderen - i Langå, så du har kun 15 min kørsel. Kom ud i morgen aften hvor vi har åbent, så kan vi få lavet en kostplan til vovsen så han får lidt sul på kroppen igen. Da du jo skriver at du har tilgang til diverse råvarer, så ville jeg ikke betænke mig et sekund med at barfe ham. Kig evt på min hjemmeside, og se hvad vi fodrer med. Foderplanen og rådgivningen koster ikke noget - det er hunden vi tænker på smiley

Kommentér på:
Hjælp med opfodring.

Annonce