For tynd hund hjælp, vil ikke spise. For tynd hund hjælp, vil ikke spise.
Jeg skriver i håb om at få nogle gode råd.
Jeg har to hunde, hvor den ene er normal stand og spiser når der er mad, og så er der Hercules, han er en samojede fra 2009.
De får tørfoder, har prøvet flere forskellige slags til vi kom frem til den vi har brugt det sidste års tid, med kyllingsmag, det er den Hercules vil spise.
Hercules har altid været kræsen med mad, men nu synes jeg han er blevet alt alt for tynd og vil gerne have han får taget 5 kg på.
Han spiser ikke altid sin mad, der er næsten altid mad i hans skål.
Jeg læste så på nettet mht. opfodring af hun og de fleste skriver kød, ris grønsager og olie.
Så i dag handlede jeg ind til det store lækre måltid til ham, lever, hjerte, ris, grønsager og så noget olie.
Vil hunden spise det, nope han tager kødet og lader det andet ligge.
Han elsker dåsefoder blandet med tørfoder men det er der jo ikke meget i, han elsker frolic men det er jo som slik, tørret bøfstykker igen slik og tørret små fisk, men det kan han ikke leve af.
Hvad skal jeg gøre?
Han har fint energi, dyrlægen siger han ikke fejler noget men er mager.
Nogen der har gode råd til kræsen hund, eller evt. hund med spise væring som jeg lidt mistænker ham for at have.
maj 2004
Følger: 43 Følgere: 36 Hunde: 6 Emner: 79 Svar: 1.425
Ronja er IKKE kræsen, men spiser bare ikke så meget. Dyrlægen siger, som sandt jo er, at nogle mennesker også bare altid er rædmagre, uanset hved de spiser. Og så længe hunden er glad, frisk og altid i vigør og leger, så er det tegn på hun har det godt. Ronja er meget aktiv, og sikkert også derfor der ikke er noget fedt på hende. Ville dog gerne have hun tog en del kg på. Men har efterhånden opgivet det.
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.489
Siden han gik efter kødet alene i dit hjemmelavede måltid, så var det måske noget?
Jeg har selv en hund, der i perioder ikke gider at spise op. Jeg har accepteret, at han er sådan lidt tynd og at han småspiser løbende over hele dagen - men din hunds manglende 5 kg er måske nok lige lovlig meget.
Der er vist en gruppe herinde for småtspisende hunde, du kan prøve at ansøge om medlemskab?
mar 2009
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 3 Emner: 30 Svar: 129
Chiko: Det er også det vores dyrlæge siger, skal til tjek igen her i januar, men han siger aldrig der er noget.
Staldsjullervuffie: Vi lader det også stå, men når han så ikke har rørt det i 3 dage bliver jeg urolig specielt når han ikke har mange kilo på i forvejen, der er jo ikke noget at tage af når han ikke spiser.
jan 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 37 Svar: 485
Hjalp på min mosters hund
mar 2009
mar 2009
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.489
Jo, der er ikke noget galt i, at de selv regulerer. Men de dage hvor hunden intet spiser eller kun spiser 50 g, der forslår det jo ikke meget til en allerede slank hund.
Det kan stå på i over en uge og så hjælper det så lidt igen.
19-20 kg er ikke meget for en collie, så Buddy skulle helst ikke tabe sig yderligere
mar 2009
nov 2009
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 237
meld dig ind i de grupper der er herinde omkring råfodring.
Derinde er der mange der vil kunne hjælpe dig på vej
maj 2004
Følger: 43 Følgere: 36 Hunde: 6 Emner: 79 Svar: 1.425
nov 2009
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 237
Samt få tjekket din hund mht orm.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.935
hvorfor have bekymringer med en hund der er så tynd og skal tage 5 kg. på, når man så nemt kan løse problemet ?.... :o)
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 541
Jeg fodrede med Acana med kylling som han godt liiiige kunne klemme ned, det tog han lidt mere på af, men bestemt ikke ret meget.
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 1.618
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.783
okt 2008
Følger: 44 Følgere: 30 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.050
Men barf er en god løsning for mange hunde, min venindes Aussie er sindsygt kræsen, hun har nok prøvet 10 forskellige fodertyper inkl. barf og vådfoder. Den er vidst nok endt med Acana.
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.668
Ellers plejer jeg at blande det op med vådfoder eller aftesmadsrester. De sidste år har han fået så meget appetit at han spiser op næsten hver gang (Og det er ikke hverdag der kommer noget ekstra i hans mad)
okt 2008
okt 2008
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 95 Hunde: 4 Emner: 956 Svar: 17.886
Fra den dag vi startede på det fik vi en hund der blev i den grad gladere, og hun spiser, stadig ikke for meget og hun hopper ikke efter maden, med det er ikke den samme kamp... har forsøgt at kombinere det med en tørkost med flere kalorier så hun fik lidt mere fedt trods den lille mængde, og da barf bestemt ikke er fedende... prøvede Acana men det gider hun ikke,,, så nu får hun barf og så får hun og hvalpen begge kingsmoore foder delvist Puppy og Pure.. hun holder vægten med til den slanke side....
For tynd hund hjælp, vil ikke spise.