{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.750 visninger | Oprettet:

Tynd hund {{forumTopicSubject}}

Min tæve har virkelig haft problemer med dårlig mave, fordi hun har en ejer, der propper alt i sine hunde - og hun ikke er så vant til det endnu.
Sidste tur har gjort, at hun nu er uhyggeligt tynd - mager så det brager, alle ribben kan tælles på flere (k)m´s afstand .. det er helt vildt.

Jeg kørte efter et spor igår, til havnen i det gode vejr, så hundene kunne bade. Der var en del mennesker men det er et ret godt sted, så man kan altid være der med hundene, uden at forstyrre nogen.

Da de havde svømmet lidt, kom der en mand og en dame hen og stillede sig op og kiggede på hundene.
"Aj, hvor er den TYND - hvor ER det synd for den - hvordan KAN du lade den være så tynd" .. sådan nogenlunde lød indledningsreplikken fra den kvindelige halvdel af duoen.

Lang - og kedelig historie - kort, endte med, at de gik videre, og mine hunde badede færdigt.

Men jeg kom så til at tænke på tråden om hvorvidt det er OK at sige til folk, at deres hunde er overvægtige - og om, at flere herinde mente, at det måtte man ikke kommentere - og en del andre, at HVIS, så skulle man sige det "pænt".

Og så tænkte jeg videre - dengang jeg prøvede en 5:2 "bare for at se hvor meget man i grunden kunne tabe sig" og kom ned under 60 kg og blev seriøst tynd, der var der en del, der sagde "aj, skal DU ikke snart til at spise lidt igen, du er da alt for mager" ... som noget sådan helt naturligt at ytre.
Jeg tænkte altid - gud ved, hvor populær man ville blive, hvis man på samme måde udbrød "aj, skal DU ikke snart stoppe med kalorieindtaget - du er da alt for fed".

I grunden lidt tankevækkende at det tilsyneladende er 10-4 at kommentere - og gerne sådan direkte i retorikken - når hunde / folk er for tynde .. men at vi VIRKELIG skal passe på og være "følsomme" i vores måde, at kommentere tykke folk / tykke hunde på.

Hvorfor mon den forskel?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tynd hund
  • #1   23. sep 2019 Der er ikke forskel - kun på det perspektiv, man har.

  • #2   23. sep 2019 Måske .. men hvis man sådan "udvider søgningen", så kan rygere jo komme i samme pulje som de tynde.
    Jeg mener, de må også lægge ryg til en del "det er klamt, det er taberagtigt, de skal ikke have adgang til operationer" ..
    Og ja, der er bestemt folk, der har travlt med tykke mennesker, men i og med, at de nu er flere i DK end de normalvægtige, så bliver de på en måde "tilladt" - og man er et overordentligt dumt svin, hvis man kommenterer på deres vægt .. hvorimod det tilsyneladende er OK at kommentere på tynde og rygende mennesker .. og hunde smiley


  • #3   23. sep 2019 Det gør lige så ondt at få af vide, at man er for tynd, som at få af vide, at man er for tyk.
    Det samme gælder, hvis man har en hund, der er for tynd eller for tyk - det gør ondt, da man som ejer indirekte får af vide, at man er en dårlig ejer og ikke tager sig godt nok af sine hunde.

    Jeg fatter ikke, at fremmede folk skal blande sig i det på den måde. Jeg tænker da tit "hold da k*ft en fed hund, det er satme synd", men jeg siger det ikke til ejeren, og da slet ikke uden at ejer selv spørger.
    Man ved jo netop ikke, hvad det ligger til grund for det - uanset om den er tyk eller tynd. En fed hund kan faktisk være i behandling for lavt stofskifte? En tynd hund, kan netop som din, have været igennem sygdom.
    Det kan dog også være en slank sportshund, der får sådanne kommentarer...

    Jeg arbejder på en dyreklinik og vi fortæller gerne, hvad vi synes om hundens huld - men vi siger det pænt og kommer samtidig med råd og vejledning til, hvad man kan gøre for at ændre på det, hvis der er noget som bør ændres på.


  • #4   23. sep 2019 Jeg synes næsten det er værre at kommentere tynde hunde,end tykke hunde. Der er jo ingen der i dag sulter deres hunde, i hvert fald forsvindende få. Så støder man på en tynd hund må der være en rigtig god grund.
    Tykke hunde er noget andet, det er de færreste hunde der bliver tykke pga sygdom.

    Men i det hele taget synes jeg man skal passe sin egen ligusterhæk. Med mindre noget er helt galt.


  • #5   23. sep 2019 Jeg har tit tænkt på det samme. Der virker til at være mere berøringsangst med overvægt end med undervægt. Noget af det skyldes nok, at det at være tynd har været betragtet som at være smuk fra medier, filmindustri osv. side. Og så bliver det overført til vores hunde. Og så kommer den med, at det er synd for hunden, hvis den skal være sulten, sikkert også ind her igen.

    Da Atlas var unghund var han en smule undervægtig, uden at det dog nogensinde var decideret sygeligt, og der fik jeg ofte kommentarer. Jeg har dog ikke oplevet at fremmede er stoppet på gaden for at kommentere på ham. Det var mere fra andre hundeejere eller folk, som var stoppet op for at hilse på ham. Og det var bestemt ikke meningen, at han skulle holdes så tynd, men når hunden ikke vil æde, så kan det være svært.
    Nu er han blevet 3 år og er begyndt at fylde ret fint ud med muskler, og nu får vi nærmest kun kommentarer om hvor flot han er eller at han er meget slank af en golden at være.

    Jeg siger ikke selv noget til folk, medmindre at jeg bliver spurgt, men jeg kommenterer gerne, hvis jeg ser en hund, som er i god form.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #7   23. sep 2019 Hvorfor der er forskel ved jeg ikke. Har du tænkt på at din hund måske aldrig bliver vant til det. Hvorfor ikke tage hensyn til at det er sådan hunden er. Jeg forstår det ganske enkelt ikke.

  • #8   23. sep 2019 For mig er der ingen forskel. Hvis det er relevant i situationen at kommentere på en hunds foderstand (eller muskelmasse), så gør jeg det uanset om det er til den ene eller den anden side.

    Mennesker synes jeg man skal klappe kaje overfor....
    Sundhedspersonale kan gøre det til rette tid og sted, måske en partner under særlige forhold. Ud over det, er det nobodys business, hvis de ikke er spurgt.


  • #10   23. sep 2019 Jeg er nået dertil, at jeg ikke gider forklare eller diskutere med folk der indleder på den måde hende damen gjorde, for det kan alligevel sjældent betale sig.
    Jeg lukkede den ret hurtigt med at sige, at jeg ikke ret godt kunne lide tæven, så derfor fik hun ikke ligeså meget mad som hannen .. for jeg ville ikke rigtigt spilde penge på hende.
    Ved ikke om det fik damen til at indse, at der måske var noget andet galt .. hun forsvandt da hurtigt derefter.

    Det er også fint nok at du ikke forstår det, Max - det giver rigtigt god mening faktisk smiley


  • #11   23. sep 2019 Jeg forstår slet ikke den tendens til at kommentere på det.... man kunne måske spørge hvis situationen var til det men direkte blande sig og dømme andre uden at kende sagen synes jeg er helt forkert

  • #12   23. sep 2019 Trask igennem en hovedgade med en rangled labrador... Og jeg kan love dig for at det er everybodys buisiness at du sulter kræet smiley smiley

  • #13   23. sep 2019 Jeg har en kollega der er for tynd. hun går ved diætist osv med det.

    hende spørger folk direkte

    har du anoreksi


    jeg bliver lige rystet hver gang... hun har i øvrigt ikke anoreksi men helt ærlig.... hvor er pli?


  • #14   23. sep 2019 Ida, det er to fuldstændig forskellige ting....

    Det sammenlignelige kunne være relevansen af kommentaren.

    Det der med tilfældige mennesker, der kommenterer på ens hundehold - helt generelt, ikke bare hvad huld angår også opdragelse, træning, whatever - er jo for en selv komplet irrelevant.

    Men andres kommentarer om ens hundehold er ikke irrelvant til hver en tid og hvert et sted.
    Om hunden så er tyk, tynd, normalvægtig eller hvad hulen den nu er...


  • #15   23. sep 2019 For det første synes jeg også der er forskel på kulturen mht. hunde og mennesker.

    Men hvis vi snakker hunde - eller dyr generelt - ja, så er der altså også lidt en tendens til at synes det er hyggeligt med tykke dyr. Dvs. direkte synes det er super sødt med et billede af en flæskefed kat på facebook, eller ens hund har lidt ekstra på sidebenene men den skal jo også forkæles. Sådanne ting ser man da udtrykt uden nogen, skal vi kalde det "skam", generelt.

    Modsat er det RET synd at have tynde, ofte bare slanke, dyr - det er jo slet ikke omgivet af samme positivitet og hygge.
    De fleste aner ikke hvilken belastning det giver hunden at være tyk.

    Så tynde hunde må man gerne kommentere på - for det er synd. Men det andet.... hmmm... er det ikke bare lidt småhyggeligt med en robust basse?

    Det er uvidenhed.


  • #16   23. sep 2019 Tænker ofte selv det samme.
    Jeg er nede på 50kg om har familiemedlemmer der synes det er virkelig voldsomt.
    (Jeg er lille af natur, og er altså ikke total udmagret). Folk bliver til gengæld chokeret når de ser hvor meget jeg spiser, og så er de pludselig ikke bekymret mere smiley
    Undrer mig også over at folk tillader sig at kommentere på det. Og hvordan de mon ville reagere hvis jeg nævnte, at de måske lige har et par kg for meget på sidebenene.

    Det samme med de tynde hunde. Folk forstår det bare ikke på nogen måde.
    Det et sådan noget der kan irritere mig helt vildt.
    Jeg ville aldrig kommentere på nogen af delene, med mindre jeg bliver spurgt direkte.


  • #18   23. sep 2019 Jeg synes man helt generelt skal blande sig uden om.
    Der er virkelig gået sport i at blande sig i ting der slet ikke rager en.
    Og så er det for mig ligegyldigt om det er en tynd hund, en tyk hund, folks vægt, folks børn eller andet.
    TS i denne tråd bliver jo lige så irriteret eller ligegyldig eller kald det hvad I vil, som jeg bliver når folk siger min hund er tyk.
    Så for mig er der ingen forskel og jeg mener man skal blande sig uden om.
    Reelt set ved man ikke hvad der ligger bag en tyk hund, som feks. min Laika der ikke tabte sig før hun kom på medicin for for lavt stofskifte, eller Martines tynde hund som ser sådan ud grundet dårlig mave.

    Bliver man direkte spurgt er det selvfølgelig i orden, dog kan man godt sige tingene som man selv ønsker at hører dem.


  • #21   23. sep 2019 Ligesom det heller ikke er sjovt at være for tyk.
    Eller at have en tyk hund.
    Eller en tynd hund.

    Det er faktisk sjovt som folk mener at der er forskel på hvornår man kan tillade sig at blande sig.

    Må man kalde andres hunde for fede? Eller for tynde?
    Jo det er helt ok, men folk skal fandme ikke kalde selvsamme personer for tykke.

    Jeg mener som sagt man helt generelt skal blande sig udenom.


  • #22   23. sep 2019 Jeg synes også, folk skal blande sig helt udenom, når de ikke kender baggrunden for andre menneskers og deres hundes vægt. Og i øvrigt ikke er blevet spurgt. Som i eksemplet i startindlægget, kan der være en helt logisk forklaring på, at ens hund enten er for tyk eller for tynd. Eller at man selv er det. Måske har man også bare på egne vegne accepteret, at ens vægt er som den er uanset om den er for høj eller lav. Og hvad skal andre mennesker så blande sig i det for?

  • #23   23. sep 2019 Præcis.
    Jeg var virkelig frustreret over at have en hund der ikke tabte sig.
    Hun var konstant på kur og jeg blev ved og ved og ved med at få "skæld ud" hos dyrlægen som vist ikke troede på at jeg fulgte hendes kur. Hun var virkelig tyk der og fremmedes kommentarer og endda venners kommentarer på FB gjorde mig faktisk både ked af det og sur.
    Hver evig eneste gang jeg smed et billede eller en video op af Laika, så var det eneste folk kommenterede på, hendes vægt og ikke min glæde over min glade gamle hund.
    Så fik hun taget en blodprøve i forbindelse med andet og den viste som sidegevinst at hun sørme havde for lavt stofskifte. Hun kom straks på medicin og smed tæt på 9 kg og blev normalvægtig.

    Og ligesom med Laika, så er der en forklaring på hvorfor Martines hund er tynd.


  • #25   23. sep 2019 Hvem skriver du til? smiley

  • #27   23. sep 2019 Ida, det er jo det, jeg skriver.
    Men det er ikke altid det er tilfældige folk, der kommenterer..

    En træner, en dyrlæge, en ven, et familiemedlem....
    Og så er det knap så irrelevant.





  • #29   23. sep 2019 Det er jo op til den enkelte at sortere i.
    Personligt vægter jeg mine træningskammeraters vurdering højere end dyrlægens hvad dette angår...



  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #30   23. sep 2019 Sådan har jeg det slet ikke. Hvis det er folk tæt på vil jeg da tage deres mening seriøs. Er der noget om snakken. Skal jeg være opmærksom på det eller skal der ændres noget nu. Det er noget helt andet en tilfældige fremmede.

    Jeg tror det skulle være rigtig galt før jeg ville blande mig. På Den anden side,er der jo også faren for,at man er ligeglad med hvad man ser. Man skal jo bare passe sig selv.


  • #32   24. sep 2019 Jeg må krybe til korset og erkende, at jeg er græsk-katolsk .. en dame kommer gående, ser min magre hund og har behovet for at smide de kommentarer i et ret højt tonefald.
    Jamen .. og ?

    Jeg oprettede tråden fordi der for ikke ret længe siden var en om tykke hunde - og der her var stor enighed om, at enten kommenterer man ikke, eller også gør man det ihvertfald "pænt".

    I min lille erfaringspose har jeg blot en del eksempler på, at det er OK at kommentere på tynde hunde "neeeej, hvor ER den tynd, hvor ER det synd for den .. etc" og tynde mennesker "skal du ikke snart have noget at spise, når du dør, så har storken igen de tyndeste ben .. etc "

    Og jeg undrer mig som sagt bare over denne forskel, derfor tråden smiley

    Men at begynde rent faktisk at tage sig af, hvad tilfældige mennesker siger om mine hunde ? Hell no smiley


  • #33   24. sep 2019 Jeg har ikke oplevet, at der er forskel på, om hunden er tyk eller tynd. Folk kommenterer gerne på begge dele smiley

  • #34   24. sep 2019 Jeg var en af dem i tråden om tykke hunde, der mente, at man ikke kommenterer fremmede menneskers hundes overvægt, og helt det samme gælder selvfølgelig for tynde hunde.
    Så kan der være situationer, som f.eks. som træner, som dyrlæge, som ven, osv. hvor man kan snakke med hundens ejer om det, men bare at stoppe tilfældige personer i det offentlige rum for at fortælle dem, at deres hund er for tyk, for tynd, grim, eller andet negativt, det er simpelthen dårlig opførsel, og jeg har svært ved at forstå, trangen til det.

    Jeg synes ikke selv, jeg møder det særlig tit, men jeg har og har haft flere venner med forskellige mynder, og det er jo hunde, der skiller vandene, og der har virkelig været mange, der har følt sig kaldet til at komme med deres uforbeholdne holdning til sådan en hund. Og hvad får de ud af det, andet end at gøre nogle andre mennesker kede af det ?


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #35   24. sep 2019 Jeg tror det er noget dybtliggende i mennesket. Det er jo ikke længe siden at det at være stor var tegn på velstand. Her lever man godt og selv hunden er i god stand.

    Omvendt, hvis du blev mødt af en tynd hund. Det første tegn på at man skal være bekymret. Selv børnene er alt for tynde. En familie i armod og en kamp for daglig overlevelse.

    Det er bare hvad jeg tænker. En slags indbygget alarm for bekymring for overlevelse.



  • #37   24. sep 2019 Min holdning er den samme, uanset om det handler om en tynd hund, eller en tyk hund. Jeg kunne aldrig drømme om at kommentere på det, medmindre at jeg bliver spurgt.

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #38   25. sep 2019 Egentlig underligt at mange tager det så nært.

    Folk blander sig i alt muligt. Træningsmetoder,avl,blandinger osv. Men fede og tynde hunde er fredet. Det i selv om det kan være direkte dyrplageri.

    Jeg passer gerne mig selv og tænker mit. Det gør det jo bare ikke mindre synd for de hunde det går ud over.


  • #39   25. sep 2019 For mig handler det ikke om at tage det nært.
    For mig handler det om at folk mener de er i deres gode ret til at kommentere på folks fede hunde, samtidig med at selv samme folk mener at det er absolut no go at kommentere folks vægt.
    For mig er der ingen forskel. Man skal blande sig udenom.


  • #40   25. sep 2019 Men Max, er det ikke lige netop det, som er problemet: at folk blander sig i alt muligt, som i virkeligheden ikke rager dem ? Uanset om vi snakker vægt, træning, avl eller ?

    Det er lidt “morsomt” at folk har så travlt med at blande sig og kommentere, gerne negativt, men ingen gider vel selv, i bund og grund, at folk blander sig i “deres” ? Hvad enten det drejer sig om børneopdragelse, hundens overvægt, avl for hyggens skyld eller ?

    Vi burde blive bedre til at blande os udenom medmindre at vi spotter ulovligheder.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #41   25. sep 2019 Fuldstændig enig. Og det er her,jeg påpeger, at man hurtig kan blive dobbeltmoralsk.

  • #42   25. sep 2019 Enig Am.
    Som skrevet længere oppe så kan man jo læse i startindlægget at TS faktisk bliver lige så irriteret, provokeret, eller ligegyldig som jeg rent faktisk bliver når folk kalder min hund for fed. TS gider ikke kommentarer på hendes tynde hund kan man læse her og jeg gider ikke kommentarer på min tykke hund. Hvorfor skulle det ene være mere okay?
    Det virker som om folk tror de kan tillade sig alt, men det er knapt så sjovt når det går udover en selv. Ikke rettet mod Martine, men generelt.



  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #43   25. sep 2019 Så du har aldrig blandet dig i andres valg. At du ikke selv kan se det.




  • #44   25. sep 2019 Se hvad?
    Dine svar til mig i samtlige tråde minder mest af alt om personlige angreb og ikke så meget andet. Spring mine indlæg over så, for det gider jeg sku ikke.


  • #45   25. sep 2019 Måske vi alle skulle blive bedre til at stoppe op og tænke: “Hvis ikke jeg kan sige noget pænt, burde jeg måske holde min kæft” smiley

  • #46   25. sep 2019 Helt overordnet, menneskeligt set, kulturelt set, så synes jeg vi blander os for lidt i hinandens liv...
    Danskere er berøringsangste i et omfang at vi nærmer os ligegladhed og det er for mig at se et større problem end at man kan risikere at skulle trække på skuldrene af en eller anden person med en mening om ens hundehold enngang i mellem

    Men det er måske en anden snak.



  • #47   25. sep 2019 Jeg kan ikke altid se forskel på, hvornår det er utidig indblanding, reel bekymring eller "bare" interesse (fordi vi deler en fælles hobby (hunde), og derfor falder snakken automatisk på alt, der kunne være relevant, inkl. hundens vægt) ...

    Jeg er een gang blevet stoppet på gaden ang. Kias (under)vægt. Da var hun teenager, og meget ranglet. Hun var meget slank generelt de første år af hendes liv.
    Det var da ikke behageligt, fordi det blev leveret meget groft, og som at jeg bevidst sultede hende, mens jeg selv jo fik så rigeligt (er fed).
    Så jeg spurgte folk jeg kender, som har forstand på hunde, om deres ærlige mening, og blev beroliget med, at hun nu engang var, som hun var, og trives.
    Jeg tror det var oprigtig bekymring for min hund, fra en der ikke har forstand på hunde. Og selv om det var ubehageligt, synes jeg det er okay. Det er hensigten her, for mig, der betyder noget.

    Jeg kan ikke huske, at andre har kommenteret negativt på Kias overvægt (efter sterilisation og på binyrebarkhormonbehandling var hun i en periode lettere overvægtig) ... Nok fordi jeg selv gjorde det først hæh he, som for at vise, at jeg godt var opmærksom på problematikken, og var i gang med, at handle på den ...

    Jeg kan ikke lade være med at kommentere på andre hunde sådan generelt, især i hundeskoven. Jeg finder altid noget, jeg synes er megapositivt, og så tager vi den derfra.
    Jeg kommenterer også når der kommer hunde, der er i ekstrem god form. Der er fx. et par med en labrador, en dansk/svensk-gårdhund, og en fransk bulldog, racer som ofte er småfede, hvor alle 3 hunde, i meget forskellig alder, alle er i virkelig flot form. Det er da skønt at se, og cadeau til ejerne. Der spørger jeg da ind til, hvad de gør, fordi måske jeg kunne lære noget ...

    Der er den fedeste labrador i hundeskoven. Som i helt ekstrem fed, så det påvirker hunden negativt. Til gengæld har vovsen den flotteste blanke pels, jeg længe har set, ved en labrador, og så er det en vildt sød og sjov hund.
    Ved at starte der, har ejeren åbnet op for sine egne bekymringer, omkring hundens sundhedstilstand, og hans skam over, at han har ladet det komme så vidt. På den måde kan jeg støtte ham i, at få gjort noget ved hundens vægttab ... og finde ud af, om der skulle findes en "gyldig" grund, eller om det bare er ligegyldighed, eller uvidenhed.
    Hvis jeg er irriterende, så kan jeg godt leve med det. Hans frygt for at miste hende (hun bør en tur på operationsbordet, og få fjernet livmoderen (også selv om det kan forværre vægtproblemet), hun har tegn på livmoderbetændelse nr. 3 ... men hendes overvægt, gør sådan en operation mere kompleks) gør, at han efter min mening, ikke træffer de mest hensigtsmæssige beslutninger, men det er hans hund. Jeg kan kun håbe, at mit input måske kan skubbe ham til at handle, mere hensigtsmæssigt. Jeg kunne være ligeglad ... det er jeg ikke ... Hunden har ikke en stemme.

    Hvis nogen synes jeg gør noget forkert med Skye, så vil jeg gerne de siger det. Jeg bliver da sikkert ked af det, for det er ikke min intention, men jeg vil da tage fat i nogen, hvis meninger jeg stoler på, og høre, om de oplever det samme, for så skal jeg da gøre noget ved problemet.

    Jeg kunne ikke selv se Kias undervægt, i den sidste del af hendes liv. Det var dyrlægen der gentagne gange, måtte påpege det. Vægttab/øgning er altså et ret væsentligt symptom, når det kommer til en del sygdomme ...

    Man kan ikke blande kommentarer på hundes vægt, og kommentarer på menneskers vægt sammen.
    Hunde kan ikke selv gøre meget, for at ændre tingenes tilstand, de står som børn, under alles/samfundets beskyttelse, da de ikke selv har evnerne, og rettighederne til, at bestemme over dem selv, og deres kost.


  • #48   25. sep 2019 #46 er en ræddi ræddi god pointe faktisk smiley

    Jeg vil godt lige understrege at jeg IKKE blev irriteret, provokeret etc af, at hende damen chokeret kommenterede min næsten døde hund - jeg undrede mig som sagt bare over, at det tilsyneladende er OK at kommentere tynde hunde / mennesker, men ikke de tykke.
    Tråden her har lært mig, at når det kommer til hunde, er der ingen forskel på om man får kommenteret - jeg vil så fastholde, at det ikke forholder sig sådan med mennesker, men det er jo en anden snak.

    Men #46 er en interessant detour på tråden - jeg kan kun erklære mig helt enig, og det er der jo desværre nogle virkelig grelle eksempler på ..


  • #49   25. sep 2019 Det er også derfor jeg skriver provokeret, irriteret, ligegyldig i mangel af præcis rette ord.
    Hovedsagen er for mig at dit svar og manglende dialog med damen betyder at du ikke gad hendes indblanding i din tynde hund, og det er jo præcis det samme for mig som ejer af en tyk hund.
    Jeg gider det heller ikke smiley


  • #52   25. sep 2019 #51
    Det havde det nok været, hvis jeg havde fastholdt min udtalelse, men jeg skriver jo netop Tråden her har lært mig, at når det kommer til hunde, er der ingen forskel på om man får kommenteret , så nej, ingen stretch herfra smiley

    Jeg tror nu heller ikke at vejen frem er, at jeg begynder at kommentere på naboens fede puddelhund - men omvendt, synes jeg bestemt at der har været nok eksempler på episoder med børn, der vantrives / mishandles / misbruges, uden at nogen blandede sig.
    Jeg tror måske, det er det CH mener - det er ihvertfald det, jeg fik ud af hendes skriv.


  • #53   25. sep 2019 " ...jeg tror bare det er lidt et fejlgreb at mene, at en kulturel tendens til ikke at tage os af hinanden vil kunne imødekommes eller ændres ved at folk blander sig i hinandens hundehold."

    Det mener jeg overhovedet ikke....


  • #54   25. sep 2019 Det var så god en pointe ch at jeg har ændret holdning. vi blander os for lidt... i vigtige ting

Kommentér på:
Tynd hund

Annonce