{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye lejligheder - kun for hundeejere
  • #1   5. sep 2018 Det lyder da fint, gad vide hvordan det fungerer i praksis.
    Altså ryger man ud når hunden dør, eller SKAL man anskaffe ny inden for et bestemt tidsrum?

• #2   5. sep 2018 Fantastisk !!!

Der er så mange steder man ikke må have hund - synes det er et super tiltag at de laver nogle, hvor man SKAL ha en smiley

• #3   5. sep 2018 #1

Vel på samme måde, som for de, der har en hund i en bolig, hvor hundehold pludselig bliver forbudt. De kan beholde hunden til den dør, men må ikke købe en ny - ønsker de en ny hund, må de flytte.

Så hvis man bor et sted hvor man skal have hund og ikke ønsker en ny når den gamle dør - så må man flytte.

• #4   5. sep 2018 Selve ideen er meget god, for det er nemlig rigtig svært at finde lejligheder, som tillader hunde. Nu har jeg så en hund, som ikke er begejstret for alle fremmede hunde, og så giver tanken om, at skulle bo med mindst 17 fremmede hunde omkring os, lidt stress. Det er altså ikke sted, som jeg ville flytte hen, heller ikke selvom Atlas så elskede fremmede hund. Jeg gider heller ikke være så social, som sådan et sted lidt ligger op til.

Synes også at Ditte kommer med nogle interessante betragtninger. Man kan vel ikke smide folk ud, fordi deres hund dør? Og hvor lang tid får man så, inden man skal have anskaffet sig en ny?

• #5   5. sep 2018 Jeg hørte det også lige i radioen, og synes det er et fedt koncept. Dejligt at hele projektet er gennemtænkt, så der er gode luftemuligheder, de pæne planter er i højbede osv.

• #6   5. sep 2018 Jeg må indrømme, at jeg er meget tilfreds med, at jeg er den eneste i vores ejendom med hund smiley Synes også det var ok, da der boede 2-3 andre (der er 16 lejligheder) med hund - men jeg tror egentlig ikke, at jeg ville finde det spændende, hvis ALLE i ejendommen havde hund smiley
    Jeg håber da, at der trods hund i alle lejligheder, stadig er regler for støj smiley smiley

• #7   5. sep 2018 Fedt med flere lejligheder hvor man må have hund.. men jeg kan nu også godt se at det kan være lidt interessant med 18 hunde i samme ejendom. Tænk hvis én hund gøer når den er alene hjemme og sætter gang i alle de andre. - Eller hvis halvdelen af ejerne er hilsetosser, så man ikke kan gå uden for en dør uden at støde ind i en smiley

• #8   5. sep 2018 Det kan være at man kan få en "lånehund" ligesom man på restauranter hvor man SKAL have slips på kan få et låneslips? smiley

• #9   5. sep 2018 jeg er vild med konceptet og synes det skal prøves af - men jeg ville nok ikke bo der. Ziva kan godt lide andre hunde men jeg ser det ikke nødvendigvis som et plus at mine naboer har hund.

dog har jeg en teori om der ville være færre børnefamilier og det ser jeg som et kæmpe plus.

• #10   5. sep 2018 Jeg gad ikke bo med så mange hunde omkring mig, men fedt nok - så længe det ikke bliver ligesom "hundeskovs-regler", og folk tror, at det er nogle undtagede lejligheder, hvor hundene bare har lov at stå og hyle løs og rende rundt som det passer dem smiley

• #11   5. sep 2018 Det er interessant at så mange ser problemer frem for muligheder smiley Mon ikke der er husorden, som alle andre steder? Og mon ikke lejerne er hverken værre eller bedre end andre steder til det med at hilse?

Det kunne jo være at det endte med at blive et sted hvor der er lidt højere til loftet, hvis hunden siger vov, og hvor der ikke bliver problemer med at finde en der kan kigge til Fido, når man har en lang arbejdsdag. Det kunne endda være sådan at ens hund fik 17 nye (kendte) hundevenner.

• #13   5. sep 2018 Se at få den slags bygget i det nordjyske!!!

• #14   5. sep 2018 Får man en bedre lejlighed, hvis man har en kamphund?
    #omvendtkøbing

• #15   5. sep 2018 Jeg håbede lige, at det var i min del af landet smiley Jeg gad i hvert fald godt bo sådan et sted. Det er da fedt, at der bliver lavet et sted, hvor man i modsætning til alle andre lejeboliger SKAL have hund for at bo der. Jeg håber, det spreder sig til resten af landet smiley

• #16   5. sep 2018 Og så hedder ham , der vil opføre lejlighederne …. VIUFF …. til efternavn … smiley smiley smiley

Så mangler ve bare en der vil opføre lejligheder KUN for katte-ejere. …. med 5 meter højt hegn ( med tag over ) udenom hele matriklen .

Nogen herinde der hedder … MAUII … til efternavn , der har lyst til at bygge et misse-hus ? .. smiley

• #18   5. sep 2018 Well, A, som du kan se med hundeskovene er der også tydelig regler dér, men det stopper da ikke folk i at tro, at de er undtaget reglerne så snart det får påklistret mærkatet "hunde-...." smiley Det er let at se problemer i det - primært fordi jeg ikke selv ville bo omgivet af 17 andre hunde - men som sagt lyder det fedt, hvis det fungerer.

• #20   5. sep 2018 Linda
    Du mener singlekvinder med mere end en hund smiley

• #22   5. sep 2018 De nye lejligheder der er ved at blive opført her i Fredericia (som er ret dyre da de ligger ud til vandet og inden for voldene = centrum) må man også gerne have hund..

de er et mix af ejer og lejelejligheder.

• #23   5. sep 2018 Men i hundeskove er der ingen konsekvenser - i lejligheden er konsekvensen at blive smidt ud. Mon ikke det er lidt en gulerod for folk?

Jeg ved godt at jeg er evigt optimist, og at jeg aldrig kommer til at omvende en sortseer, men jeg synes det er en pisse god ide, og jeg håber at andre entreprenører følger efter.

• #24   5. sep 2018 Jeg kan sagtens se fordele ved det, selvom jeg nævner noget der kunne være en ulempe.
    Jeg kunne sikkert også godt finde på at bo sådan et sted. Et plus for mig, er mulighed for at lære nogle flere hundemennesker at kende smiley

Jeg synes det er rigtig ærgerligt at det generelt er så svær en opgave at finde en bolig, bare fordi man har en hund.

• #25   5. sep 2018 Jeg synes, det er et godt initiativ. Af ene eller anden grund kan jeg ikke like lige nu, men jeg synes godt om A's indlæg nr. 11.

Jeg har ingen ønske selv om at bo i lejlighed eller at bo så tæt på andre mennesker, men hvis jeg skulle i lejlighed, ville jeg da bestemt være interesseret. Jeg ser ingen grund til at folk skulle opføre sig dårligere der end i andre lejligheder, og hunde ejere opfører sig vel ikke pr. definition ringere end andre mennesker.

Personligt har jeg heller ingen problem med lidt større tolerance, end jeg ind i mellem får indtryk af gælder rundt omkring. Og det gælder både for mig selv og for andre.

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 678
    #28   5. sep 2018 Det er jo et privat initiativ, og man må formode at der i området er et marked for det, så det er da helt fint.

Personligt ville jeg ikke bo der, jeg er nok for sat til at ville risikere at skulle tvinges til at flytte hvis jeg en dag ikke kan/vil have en hund. SÅ stor en del af mit liv er hundehobbyen trods alt ikke, at jeg vil garantere at der følger en ny efter, den dag Luffe står af.

Rent principielt synes jeg så også at der hellere skal gøres mere for at hold af hunde SKAL være en del af lejeres rettigheder (måske med en stramning af reglerne for hvad der kræves ved dette hundehold), og i det hele taget at hunde ikke bliver noget der skiller folk ud som "specielle".

• #30   5. sep 2018 Jeg synes også det er fedt, at de sørger for, at hunden ikke kan ødelægge lejligheden, så der er større sandsynlighed for, at få ens depositum tilbage smiley

• #31   6. sep 2018 Super fed idé !! Der er alt for få boliger, hvor man må have hund.

Jeg savner af og til tiden hvor jeg boede i lejlighed i København, og havde masser af hundeluftervenner og pasningsmuligheder.
    Selvfølgelig skal der tages hensyn i sådan et boligselskab for hundefolk, men mon ikke at det kan lade sig gøre ?

På et eller andet tidspunkt, når jeg er for gammel til at bo i hus, langt ude på landet, så kunne sådan et boligtilbud være interessant for mig.

Kommentér på:
Nye lejligheder - kun for hundeejere

Annonce