skimmelsvamp i lejlighed {{forumTopicSubject}}
jeg søger alt info inden for skimmelsvamp i lejligheder.
vi har skimmelsvamp i vores lejlighed, (soveværelset).
vi fandt ud af det da vi flyttede ud for at få renoveret. nu hvor vi er i den nye lejlighed kan vi meget nemmere trække vejret og vi er ikke så trætte mere.
vi har klaget til vores boligforening som har lovet og få det lavet men nu har jeg hørt fra flere at de ikke kan fjerne det med minde at hele væggen bliver fjernet og der så bliver sat en ny op.
jeg har ikke lyst til at komme over til den anden lejlighed og blive syg igen, vi fandt jo os ud af siden at ham der havde lejligheden før os har ladet vandet rende en hel weekenden og derfor har vi jo haft vandskade, dette fik vi intet at vide om da vi fik lejligheden og dem under os har os døjet med skimmelsvamp.
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
Først vil jeg tage kontakt til boligselskab eller udlejer og få en afklaring, hvem der skal udbedre og betale for det.
Hvis I selv skal regøre, tapsere og male, kan man rengøre på følgende måde.(Se nedenstående).
Dette er kopieret fra (link fjernet)
'Vask med klorin eller rodalon
Du kan fjerne skimmelsvampe fra gulve, vægge og lofter ved at rengøre overfladen og desinficere den med klorin eller rodalon. Lad midlet sidde på i cirka 20 minutter.
Vask det af igen og lad stedet tørre helt ud. Vær opmærksom på, at klorin kan blege farvede overflader, og at man fraråder klorin og andre desinficerende midler til den daglige rengøring.
Tapet, gipsplader og lignende materialer, som man ikke kan desinficere, og som er kraftigt groet til med skimmelsvampe, må skiftes ud. Kontakt ejendomskontoret, så skaden kan blive udbedret.'
feb 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 108 Svar: 616
de er i gang med at lave det nu men mit problem er at vi nu har fået at vide at den enste måde man kan fjerne det ordenligt på ar ved at rive væggen ned. det er trods alt vores soveværelse det er i og det er vel snart det rum man bruger flest timer på så vi har ikke lyst til at flytte tilbage der til,
nov 2004
Prøv at kig her:
http://www.danskfugtteknik.dk/
Jeg kender dem ikk' men prøv at forhør dig hos dem ; )
Eller få dit ejendomsselskab til at lave en sådan prøve før i benytter soveværelset igen
feb 2006
nov 2004
feb 2006
nov 2004
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 1
Jeg har kontaktet varmemesteren, som bare siger at det er mit eget problem at få det fjernet. Kan det virkelig passe??
skimmelsvamp i lejlighed