{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

skimmelsvamp i lejlighed {{forumTopicSubject}}

jeg søger alt info inden for skimmelsvamp i lejligheder.

vi har skimmelsvamp i vores lejlighed, (soveværelset).
vi fandt ud af det da vi flyttede ud for at få renoveret. nu hvor vi er i den nye lejlighed kan vi meget nemmere trække vejret og vi er ikke så trætte mere.
vi har klaget til vores boligforening som har lovet og få det lavet men nu har jeg hørt fra flere at de ikke kan fjerne det med minde at hele væggen bliver fjernet og der så bliver sat en ny op.
jeg har ikke lyst til at komme over til den anden lejlighed og blive syg igen, vi fandt jo os ud af siden at ham der havde lejligheden før os har ladet vandet rende en hel weekenden og derfor har vi jo haft vandskade, dette fik vi intet at vide om da vi fik lejligheden og dem under os har os døjet med skimmelsvamp.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skimmelsvamp i lejlighed
  • #2   16. mar 2008 uha...det er ganske alvorligt for ikke at tale om skadeligt.

Først vil jeg tage kontakt til boligselskab eller udlejer og få en afklaring, hvem der skal udbedre og betale for det.

Hvis I selv skal regøre, tapsere og male, kan man rengøre på følgende måde.(Se nedenstående).

Dette er kopieret fra (link fjernet)

'Vask med klorin eller rodalon

Du kan fjerne skimmelsvampe fra gulve, vægge og lofter ved at rengøre overfladen og desinficere den med klorin eller rodalon. Lad midlet sidde på i cirka 20 minutter.
    Vask det af igen og lad stedet tørre helt ud. Vær opmærksom på, at klorin kan blege farvede overflader, og at man fraråder klorin og andre desinficerende midler til den daglige rengøring.
    Tapet, gipsplader og lignende materialer, som man ikke kan desinficere, og som er kraftigt groet til med skimmelsvampe, må skiftes ud. Kontakt ejendomskontoret, så skaden kan blive udbedret.'

• #3   16. mar 2008 ninna.
    de er i gang med at lave det nu men mit problem er at vi nu har fået at vide at den enste måde man kan fjerne det ordenligt på ar ved at rive væggen ned. det er trods alt vores soveværelse det er i og det er vel snart det rum man bruger flest timer på så vi har ikke lyst til at flytte tilbage der til,

• #4   16. mar 2008 nårh på den måde jeg mener at man kan få det målt, så det ville jeg bestemt få gjort FØR i bruger jeres soveværelse igen.

Prøv at kig her:

http://www.danskfugtteknik.dk/

Jeg kender dem ikk' men prøv at forhør dig hos dem ; )

Eller få dit ejendomsselskab til at lave en sådan prøve før i benytter soveværelset igen

• #5   16. mar 2008 det må udlejer betale for men ja det er bestemt en god ide.

• #6   16. mar 2008 Det er ihverfald noget jeg ville anbefale dig/jer at få lavet for så skal I ikke gå med uroen og uvisheden om det hele er væk....

• #7   16. mar 2008 ninna. dog er der jo stadig det problem at folk incl, min læge siger at man ikke kan fjerne skimmelsvamp.

• #8   16. mar 2008 tja,men hvis man får lavet en prøve og den viser at der intet er så må man jo stole på den ;o)

• #10   16. mar 2008 Jeg har det samme problem i vores lejlighed som jeg lejer hos et boligselskab. Mit problem er bare på badeværelset. Jeg har gentagende gange vasket det ned, men som vi alle ved, så kommer det bare igen.
    Jeg har kontaktet varmemesteren, som bare siger at det er mit eget problem at få det fjernet. Kan det virkelig passe??

Kommentér på:
skimmelsvamp i lejlighed

Annonce