fra skimmelsvamp til mug... {{forumTopicSubject}}
Det er jo fantastisk! - Er flyttet fra en lejlighed med skimmelsvamp til et hus med massive fugtproblemer! - Det er IKKE beskrevet i tilstandsrapproten, og har heldigvis tegnet ejerskifteforsikring - men what to do?
Fik en luftfugtighedsmåler igår, og den blev ved med at stige - da jeg var oppe i nat, checkede jeg, og der lå fugtigheden på 82% - men tror den ellers ligger mellem 74-78.
Igår, da jeg skulle lave mad, tog jeg en træske frem fra køkkenskuffen, og den havde da godt nok fået hår! - Checkede mine andre træredskaber - og de havde alle et pænt lag af hvide fimrehår (altså mug) - Mit kattesand (luksus-kattesand) plejer at kunne vare ca 3 uger - nu er det nærmere 3 dage!
Det er midten af huset, det drejer sig om - enderne fejler ikke noget. - Her ligger stuen, køkkenet, et badeværelse, bryggers og kontor. Hvad gør man???
Jeg fjernede linoleum fra køkkengulvet i dag, og fandt massivt våde masonitplader under... Det næste lag var et helt frisk plankegulv, der ikke var vådt - Fatter nada!
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 584
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.224
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.164
Taler er erfaring...
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.408
-Indtil videre tror jeg dog jeg nøjes med at flå den ene del af køkkenet ned! -
MEN venter også - har lagt linoleumet på igen (selvom jeg har lyst til at flå alt sammen af NU) - og venter på at ringe til både mægler og forsikring på mandag. -Er bare i tvivl, om det er husforsikring eller ejerskifteforsikring...???
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.408
Yep, det er checket, og måleren bevæger sig "heldigvis" ikke!
fra skimmelsvamp til mug...