{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.090 visninger | Oprettet:

fra skimmelsvamp til mug... {{forumTopicSubject}}

Det er jo fantastisk! - Er flyttet fra en lejlighed med skimmelsvamp til et hus med massive fugtproblemer! - Det er IKKE beskrevet i tilstandsrapproten, og har heldigvis tegnet ejerskifteforsikring - men what to do?

Fik en luftfugtighedsmåler igår, og den blev ved med at stige - da jeg var oppe i nat, checkede jeg, og der lå fugtigheden på 82% - men tror den ellers ligger mellem 74-78.

Igår, da jeg skulle lave mad, tog jeg en træske frem fra køkkenskuffen, og den havde da godt nok fået hår! - Checkede mine andre træredskaber - og de havde alle et pænt lag af hvide fimrehår (altså mug) - Mit kattesand (luksus-kattesand) plejer at kunne vare ca 3 uger - nu er det nærmere 3 dage!

Det er midten af huset, det drejer sig om - enderne fejler ikke noget. - Her ligger stuen, køkkenet, et badeværelse, bryggers og kontor. Hvad gør man???

Jeg fjernede linoleum fra køkkengulvet i dag, og fandt massivt våde masonitplader under... Det næste lag var et helt frisk plankegulv, der ikke var vådt - Fatter nada!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fra skimmelsvamp til mug...
  • #1   5. nov 2011 Meld det med det samme, hvis der er problemer få en byggesagkyndig på med det samme. Åh hvor er det synd for dig!!! Det kan jo gøre dig syg!

• #2   5. nov 2011 Yes meld det og tag billeder af fugtskaderne. Fjern ikke noget før forsikringsselskabet har set på skaderne. Der er da noget riv ravende galt når ting mugner på den måde.

• #3   5. nov 2011 HUSK at tage billeder, hvis du selv begynder at fjerne noget og fjern eller udbedre IKKE skader selv uden der har været en fra forsikringen, for at kigge!

Taler er erfaring...

• #5   5. nov 2011 Har en teori om, at problemet først er opstået det sidste korte stykke tid. - Der boede en ældre dame her (omkring de 100), og hun har nok ikke taget så meget bad - Da hun flyttede på plejehjem, blev tilstandsrapporten udarbejdet, og efterfølgende flyttede barnebarn og oldebarn ind - og de tog nok en del mere bad end hende - Badeværelset havde en del k3´ere - defekte furer etc... - Badeværelset ligger i DIREKTE forbindelse med fugten i køkkenet, hvor det er værst- - dog også til dels stuen - Ktydser fingre for, at det BARE er fordi badeværelset er blevet brugt, og at der derfor er kommet en vandskade. - Vi har indlagt i budgettet at totalrenovere både køkken og badeværelse, og hvis det "bare" er det, så er jeg lykkelig!

-Indtil videre tror jeg dog jeg nøjes med at flå den ene del af køkkenet ned! -

MEN venter også - har lagt linoleumet på igen (selvom jeg har lyst til at flå alt sammen af NU) - og venter på at ringe til både mægler og forsikring på mandag. -Er bare i tvivl, om det er husforsikring eller ejerskifteforsikring...???

• #6   5. nov 2011 Ulla;

Yep, det er checket, og måleren bevæger sig "heldigvis" ikke!

Kommentér på:
fra skimmelsvamp til mug...

Annonce