Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Utæt rørsamling 1.000 kr.
  • TV+tv bord og nogen hylder 700 kr.
  • Montering af induktionskogeplade 700 kr.
  • Fix a shelf 300 kr.
  • Opsætning af rullegardiner, 2 stk, og flytning af et rullegardin 800 kr.
  • Skiftet batteri på min Ford Fiesta fra 2013 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Farvegenetik
  • #1   7. sep 2018 Den blanding kan kun give rent sorte hvalpe.
    Begge racer er sort i grundfarve, blot modificeret af resesive gener på forskellig vis. Når de så kombineres så vil de resesive gener ikke kunne komme til udtryk. Den fortyndede blå fra weimaraneren vil forsvinde til sort, og den røde ridgeback vil forsvinde til sort.

• #2   7. sep 2018 Weimanraner bærer dobbelt dosis 'liver' gen og dobbelt dosis dilution gen. Dvs. den er brun med fortynding. Den kan udmærket bære både dominant og recesivt sort gen. Den vil aldrig komme til udtryk pga bb og dd smiley I dette tilfælde må det være dominant black da det så kun kræver at hvalpene får genet fra den ene forældre (Weimaraneren) for at de bliver sorte. RIgdebacken er formegentlig kk ('non-black'). Det kan med andre ord sagtens lade sig gøre at få sorte hvalpe når man parre en 'isabella' med en 'sable'.

• #3   7. sep 2018 @2: Weimaraner er ikke fortyndet sort, men fortyndet brun smiley

• #4   7. sep 2018 Ok jeg vidste så ike weimaraneren kunne være lever i grundfarven ( jeg mente de var blå), men det ryger alligevel når det kombineres med ridgen der altid er sort i grundfarve.
    Så uanset hvordan man vender og drejer det, vil den blanding i første generation give sort.
    At de så kan bære på alt muligt spændende som kan komme til udtryk ved videre avl ja smiley

• #5   7. sep 2018 Nemlig - noget så 'kedeligt' som sorte hvalpe må forventes. 'SUperærgeligt' eller nowet hvis man nu havde sat næsen op efter 'specielle' farver smiley

• #6   7. sep 2018 Mange tak for svar smiley

• #7   7. sep 2018 Du har helt ret Mette. Godt du fik rettet mig. Kan se blå er en decideret fejl i racen, og at de skal være lever i grundfarve smiley takker

Kommentér på:
Farvegenetik

Annonce