Hjælp! (agressiv adfærd i snor) {{forumTopicSubject}}
Hej alle..
Jeg ved godt jeg har skrevet om det før, men prøver altså lige igen for at se om der er nogle der kan hjælpe mig..
Sagen er den at Kenzo er i den senere tid begyndt at gø helt vildt når han møder andre hunde han ikke kender.. Han kaster sig frem i snoren som om at han ville angribe den. Og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Jeg prøver så vidt mulig at gå en stor bue udenom hunde hvor jeg ved det kan gå galt, men det sker jo at man bliver overrasket når man går rundt om hjørnet, også har man balladen. Jeg prøver at snakke roligt til ham og prøver at berolige ham.
Når vi så møder andre hunde som han kender og har leget med før, så er der ingen problemer overhovedet.
En anden ting er at han er begyndt "at vise tænder" når han hilser på folk han ikke kender. Altså det er ikke sådan rigtig vise tænder. Han er overhovedet ikke sur eller aggressiv. Men han løfter lige læben lidt og slikker sig om munden. Det skal lige siges at han er en meget nervøs hund, men der plejer ikke at være nogle problemer med at hilse på andre mennesker. Tværtimod, han plejer at blive meget glad.
Kan det skyldes han er ved at komme ind i en alder hvor han er ved at blilve en "stor" hund? (han fylder 2 år til april)
jun 2006
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 88 Svar: 1.657
teenager tiden??
dec 2005
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 414
Min franske har gjort det samme, med at gø af andre hunde når han er i snor....
Ved ik om det virker, da din hund jo er en del større og det måske gør det svære. Jeg plejer, at gå ind foran min hund, så jeg står med front mod ham og så går jeg langsomt i mod ham så han begynder at bakke. Det hjælper for så afleder jeg ham.
mar 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 28 Svar: 111
dec 2005
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 893 Svar: 11.797
mar 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 28 Svar: 111
jun 2006
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 88 Svar: 1.657
dec 2005
aug 2006
Men det er jo meget forskelligt hvor slemt det er...
aug 2006
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Som tidligere nævnt : gå ind foran hunden. Afled, og ros når du har opmærksomheden.
Mht. at hilse på mennesker, så prøv at sætte/dække hunden af og gå selv hen og hils først. Så kan du også fortælle dem hvordan de skal forholde sig. Feks. sætte sig på hug og kigge væk.
Herefter kalder du på hunden, som får lov at hilse.
På den måde har du helt tydeligt vist for hunden at du som leder har tjekket de fremmede og de er ikke farlige
Hjælp! (agressiv adfærd i snor)