{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.205 visninger | Oprettet:

Agressiv hundehvalp {{forumTopicSubject}}

Min toypuddel, Seija på snart 6 måneder viser underlig adfærd, når hun leger med 2 bestemte hunde, som jeg har svært ved at læse, mangler derfor kloge hoveder til at kunne give lidt konstruktiv hjælp.

Min egen teori er at de to hunde som hun ikke kan med er for voldsomme i deres leg og da hun ikke kan skubbe igen pga størrelsesforskellen, så bliver hun nødt til at bide dem for at fortælle at hun måske ikke gider. - Hvis dette også er jeres teori - Hvad kan jeg så gøre for at de kan få et bedre forhold?


Hun leger med:
Mischa (Toypuddel) på 6 år, hvor mischa knurrede i starten men nu enes de fint. De løber efter hinanden og tumler uden bid.

Sonni (Kongepuddel) på 13 år hvor sonni møfler hende rundt og Seija ligger sig ned når det bliver for meget, ellers løber de rundt.

Mille (Fransk bulldog) på 7 måneder hvor de løber rundt efter hinanden.

Nu til problemerne.

Buster (Fransk bulldog) på 6 måneder hvor de løber efter hinanden i starten men efter et stykke tid bliver det bid i Busters kind fra Seijas side og løbeangreb fra Busters side, hvor han tromler hende så hun ruller rundt. Hun fortsætter dog med halen fint rejst, og løber efter ham igen uden knurren i startenn

Dammer (Schæfer) på 3 måneder hvor han udgir en underlig lege-knurre lyd og hopper og springer rundt omkring. Han er meget kluntet og vælter ofte ind i Seija. Seija bider efter kinden.

Ejerene til de to forskellige hunde siger at Seija har temperament og er en smule agressiv og deres hunde opfører sig helt normalt.
Det er bare ikk min forestilling ved hende normalt.
Hjælp?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Agressiv hundehvalp
  • #1   14. apr 2012 Det er hunden, der skal have hjælp! Den siger SÅ tydeligt til dig, at den grænser bliver overskredet. Ikke fordi de andre hunde er dumme, men fordi hun SELV kan mærke, når det er for meget - hun kan bare ikke gøre noget ved det.

    Og det er det, hun har dig til.

    Hvis din hund skal møde andre hunde, så bliver du nødt til at tage vare på, at hun ikke får eller giver dårlige oplevelser.


  • #2   14. apr 2012 Adfærden er i øvrigt helt naturlig. Men den burde ikke være nødvendig.

  • #3   14. apr 2012 Som jeg kan forstå det, reagerer din hund bare på at de andre er for voldsomme ... Jeg tror ikke din hund er aggressiv, hun prøver bare at sige fra. Jeg ville stoppe med legen med de hunde og istedet mødes med dem hun har det godt med.
    Selvom det er i leg, kan en stor hund som en schæfer gøre stor skade på en lille toypuddel. Ikke en risiko jeg ville tage.
    Har selv en puddel og hun fungerer ikke med Franske bulldogs. Deres legemønster er simpelthen for langt fra hinanden, de tromler som du nævner og det har hun hverken bygningen eller lysten til.


  • #4   14. apr 2012 I min verden er en 3 mdr. schæferhvalp alt for stor og kluntet til din hvalp. Lad den lege med de hunde hun har det fint med og undgå de andre. Det er jo for meget for hende. 2-3 hunde som legekammerater er fint. Flere behøver der ikke være.

  • #5   14. apr 2012

    Når de har det sådan nu , er der så slet ingen chancer for at de på sigt ville kunne lege sammen, eller er det også uhensigtsmæssigt?
    Når Dammer ikke er hvalp og kluntet mere, og Buster ikke tromler?

    Eller i det mindste at man kan lære dem at være i rum sammen uden at de behøver lege?


    Det er ikke fordi jeg vil være en ond ond pige og tvinge Seija til at omgåes dem - Men hun er med mig overalt det er muligt, og det er to hold af mine tætte venner der har de hunde nemlig ..




  • #6   14. apr 2012 Jeg lærte til hvalpeleg af mine hundetrænere, at når min chihuahua leger, skal jeg stille mig med let spredte ben, så han altid kan søge "helle" der. Når han kommer der, er det mit ansvar at holde de andre hunde væk, for så skal han have en pause. Det virker helt fantastisk, og han søger derhen hvis de andre bliver for voldsomme for ham smiley

  • #7   14. apr 2012 Det havde jeg nemlig også lært - Jeg sidder også på hug når hun er sammen med dem.. Problemet er at hun hellere vil tumle videre med dem og bide , end komme hen til mig, blandt andet også derfor jeg var i tvivl om hun var aggressiv eller virkelig bare ikke gad lege med dem ..

    Jeg ved fra hundeskoven at når hun møder nye hunde så ved hun godt at der er trygt, for der bruger hun det til tider hvis hundene vil snuse hende for meget eller bliver for aktive


  • #8   14. apr 2012 Aggression er jo en kommunikationsform. Det betyder ganske enkelt: SKRID!

    Og hunden starter med at knurre, virker det ikke, markerer den, virker det heller ikke, så bider den.

    Og det er så de signaler vi tydeligst ser. Der er masser af andre.

    At man står med spredte ben betyder ikke at hverken hunden selv eller den, den forsøger at kommunikere med bliver bedre til det eller forstår det kommunikerede.
    Derfor skal hunden beskyttes - LANG tid før den selv trækker sig eller bliver nødt til at sige så kraftigt fra.



  • #9   14. apr 2012 vil ikke blande mig i adfærden..
    men i kan sagtens lære jeres hunde ikke at lege indenfor ( når du besøger dem hun ikke så godt kan med )
    det har Hunden lært, da hun også leger rambuk og det duer ikke indenfor..

    lær dem at forholde sig roligt under besøg, så slår du 2 fluer med et smæk..
    her er det helt NO GO at lege indenfor uanset race..


  • #10   14. apr 2012 Forestillingen om at en toypudel kan lege godt med schæfer er urealistik... I hvertfald i de næste mange mange år.... Deres legemønster er helt forskellige og schæfere er nogle bulderbasser... Det ville jeg personligt overhovedet ikke turde.... En schæferhvalp og unghund ville kunne gøre voldsom skade på så lille en hund... Med de bedste intentioner bag....

  • #11   14. apr 2012 At lære dem at være i hus sammen uden leg, kan da helt sikkert lade sig gøre. Mine hunde har lært at leg ikke foregår indendørs, og når de er med på besg hos min veninde som har 2 (tidl 3) labber, jamen så er der heller ingen leg indenfor.
    Det samme gælder når de er med hos mine forældre som osse har hund.

    Når mine er med hos andre er har hund, får de lov at hilse af udenfor, og når vi så går ind, ja så skal de være "!i ro" (ikke forstået som at de nødvendigvis skal ligge i hver sin kurv, men de skal ikke lege).

    Herhjemme har mine lært det ved at de får gode muligheder for at dampe af ude, så de har en chance for rent faktisk at trænge til lidt ro, og hvis så de gik igang med vilde lege, blev det stoppet eller smidt udenfor.
    For dem er det helt naturligt at når vi går indenfor (både ude og hjemme) ja så skal der ikke leges.

    MEN det kræver self at hundene overhovedet kan finde ud f at være sammen med andre hunde uden at det skal foregå med vilde lege osv.

    En toy puddel og en schæfer ser jeg ikke rigtigt som potentielle legekammerater.
    De leger meget forskelligt. Der skal nok væe nogen der alligevel får det til at fungere, men havde jeg pudel, ville en schæfer ikke lige være mit første valg til en legekammerat.

    Min tæve lege osse meget vildt og voldsomt, og hun får slet ikke lov at lege med den slags mindre hunde eller hunde der er lidt mere forsigte og/eller bare ikke nyder vild leg.
    Ingen grund til at nogen skal have kedelige oplevelser på den konto

    Hun leger så tilgengæld fremragende med en del schæfere, fordi de godt gider det der vilde leg.


Kommentér på:
Agressiv hundehvalp

Annonce