{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.384 visninger | Oprettet:

Agressiv hvalp på otte uger? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg havde vist lykkeligt glemt, hvor hårdt det er at have hundehvalp. Jeg har købt en hundehvalp i fredags, da hun var otte uger gammel. Jeg har en rigtig stor udfordring med hende, som jeg har brug for lidt sparring omkring.

Når hun er vågen og den store ikke gider lege med hende så går hun til angreb på min kæreste og jeg. En ting er at en hvalp bider, men hun holder fast i tøjet og går baglæns mens hun knurrer meget voldsomt.

Det sker når vi sætter os ned på gulvet til hende for at være sammen med hende. Vi har forsøgt med at pive som en hvalp når hun starter med at bide, men det hjælper intet. Det virker når hun er faldet til ro og "bare" bider - så stopper hun ligeså snart vi piver.

Håber nogen kan komme med gode råd, som vi kan bruge.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Agressiv hvalp på otte uger?
  • #2   11. dec 2013 Prøv at snakke med opdrætteren om hvordan du får noget ro omkring hende og jer selv.
    Selvfølgelig skal hun have lege/oplevelsestid, men hun skal også kunne slappe af og sove i mindst 20 timer


  • #4   11. dec 2013 den er overhovedet ikke aggressiv..

  • #5   11. dec 2013 Det er opfordring til leg ... og har intet med aggressivitet at gøre....

    Kom der gæster her mens min yngste er i gang med at udfolde sin leg med enten den anden hund eller mig så ville de tro der var en hundekamp i gang, så meget lyd har hun på når det går for sig .....


  • #6   11. dec 2013 Som flere andre skriver, hun er IKKE aggressiv, hun leger bare som hun ville gøre det med andre hvalpe. Helt normal adfærd.

    Prøv evt. at give hende noget at bide i, når hun vil bide i jer. Vores havde stor glæde af håndklæder med knuder på, rebstumper, gnaveben. Ting hvor vi selv kan trække lidt i den anden ende. Og lær hende så stille og roligt, at nej betyder NEJ!


  • Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

    Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
    #8   11. dec 2013 Helt enig med Kirsten R og lige for at understrege:

    Masser af bidedyr, knudereb, viskestykker mv. Hav altid noget parat hun godt må bide i, og tilbyd hende det i stedet for jeres arme/tøj.


  • #9   11. dec 2013 Sheltier leger med sindssygt meget lyd på, det må du da også kende fra din voksne hund? Aggressiv er hun i hvert fald ikke, det vil jeg godt garantere.

    Leg, træn, stimuler, så skal roen nok komme efterhånden. Min turbo-sheltiehvalp på 5 mdr. er faktisk efterhånden til at være i hus med smiley


  • #10   11. dec 2013 Bente H - min sheltie på 5,5 har aldrig leget med lyd og siger stort set ingenting. Hun er måske bare en usædvanlig stille sheltie..

    Men tak for alle svarerne - vi arbejder videre med hende.


  • #11   11. dec 2013 Et "angreb" (hvor hun i kraftig grad prøver at opfordre ti leg) kan vel også være et resultat af hendes afmagt i forhold til at hendes strategi om at nappe jer for at få jer til at lege ikke virker. Så leger hun vildere fordi hendes opfordringer ikke virker..

    Om alt andet så er hun ikke aggressiv. Nogle hunde og hvalpe leger med lyd på, og det er naturligt at hvalpen vil opfordre jer til leg smiley I kan prøve at aflede med andet spændene legetøj, sige nej! (hvis hun ved hvad det er) eller rejse jer op og afbryde kontakten når hun bider..


  • #12   11. dec 2013 prøv med at klikketræne hende til forskellige ting, det er smadder let at bruge på en hvalp og de fanger LYN HURTIGT hvad der skal ske.

    www.canis.dk kan du tilmelde dig et klikketrænings kursus hvor man dagligt i en periode får tilsendt øvelser til det, og der er en god forklaring til hvad man skal gøre.

    På biblioteket findes også mange bøger omkring klikketræning, med mange ideer til hvad man kan lære hunden af forskellige tricks.

    Det er sjovt for både hund og ejer, og så bliver de så dejligt trætte af det smiley


  • #13   11. dec 2013 Malou: Ok, min den store lyder som et rasende vilddyr, når hun leger. Folk, der ikke kender hende, ville tro, hun var fuldstændig blæst i hovedet smiley Den lille har også lyd på og har haft det fra dag 1, dog ikke så højt (endnu) som den store. Når de står og rykker i hver sin ende af et stykke legetøj, så larmer de begge to - rigtig sjovt at høre på smiley

  • #15   11. dec 2013 Min sally lyder også voldsom, når hunleger.....hunde leger meget forskelligt

  • #17   11. dec 2013 Vi var en tur ved Dyrelægen med den voksne hund i dag, og vi fik spurgt ind til denne opførsel. Vi fik det råd at stoppe legen når hun bliver for voldsom og bider. Det prøver vi så - og det ser umiddelbart ud til at det giver pote i hvert fald..

Kommentér på:
Agressiv hvalp på otte uger?

Annonce