{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
768 visninger | Oprettet:

klipning af Øre og Hale ? {{forumTopicSubject}}

Må jeg spørger om hvorfor nogle folk mener det ser flot eller farligt ud at få dens hale og øre klippet ? ..
da vi fik vores første hund, som var en Rottw. Tæve, Hende havde vi fået klippet Halen, men man kan jeg ikke rigitgt se på hunden når den er virkelig glad eller ja, man fornemmer meget letter dens humør, når den har hale.

Hvad syns i ? ..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  klipning af Øre og Hale ?
  • #1   18. mar 2007 Enig med Heidi L...

• #2   18. mar 2007 Jeg synes at der er dyrplageri, og dem der får kuperet deres hund på inten den ene eller anden måde, selv skulle have samme behandling..

• #3   18. mar 2007 Det kommer an på så meget..........
    Nogle hunde f.eks jagthunde har ingen hale..........

• #4   18. mar 2007 Jeg er også meget imod det.
    det er syndt og udsætte hunden for sådan en smerte.
    men når man kigger så er det mest,
    Amstaff, Pitt bull, Stafford, osv. Hvor det er klippet på .

hvis man får sin første hun uden hale, så når man får sin anden hund og den har hale, så fortryder man meget at den anden ikke havde hale :s ..

• #5   18. mar 2007 * Tanja *
    Hvad forskel er der på en jagthund og en brugshund, som også kommer både i skov og på marker, brugshunden har en hale, den klipper man ikke.

I skoven har alle hunde en mulighed for at komme tilskade med halen....

• #6   18. mar 2007 Jeg er også meget imod det vi får tit afvide om Hector ikke skal have det gjort men NEJ er total imod det!

• #7   18. mar 2007 Er imod det, medmindre det er for hundens bedste. F.eks hvis den har beskadiget sin hale og den ikke kan repareres. I sådanne tilfælde er det i orden.

• #8   18. mar 2007 Hedi L. Ved det ..Skulle bare ud med min mening ang. klipning af hale og ører. Undskyld.

• #9   18. mar 2007 Lasse K

Det er en helt anden sag,..

Men hvis hunden får ampoteret sin hale eller ulve /rovkør - skal der forlægge en dyrlægeattest på hvorfor.

Der er flere foreinger der ikke tager imod hunde fordi de er blevet kupieret.. om det så er sket i DK eller i udlandet, er ingen forskel. disse hunden er ikke velkommmen på træningspladsen.

• #10   18. mar 2007 Har i tænkt over, at de stakkels hunde får fantomsmerter i den legemsdel der mangler?
    Jeg er også imod øre - halekupering

• #11   18. mar 2007 Lidt mere relevant end min tidligere indlæg.
    Har haft Rottweilere før.
    Den første havde kuperet hale. Nr.2 havde hale og jeg syntes at han så "forkert" ud, så jeg overvejede da at få nr.2 kuperet. Det var lige et års tid før loven om forbud mod kupering trådte i kraft. Jeg gjorde det ikke og har aldrig fortrudt det.
    Men igen..Om det er flot eller ej er jo en smagssag og mange gange en vanesag om hvordan man ser en hunderace.
    Håber det var lidt mere relevant.

• #12   18. mar 2007 syntes det er dyreplageri, i dansk kennel klub må du ikke udstille med en hund der er kuperet, hvis den er født efter 1996. Derver jo også en grund til det er ulovligt.
    Jeg er også pænt sikker på hunden helst ville slippe for at få ørene klippet af, hvis man spurgte.

• #14   18. mar 2007 jeg synes osse at det er noget underligt noget. Er enig ed mange af jer der siger at det er dyreplageri. Det med at "det ser flot ud", er jo et menneskeligt behov, hunden er ligeglad.
    Nemo har kuperet halen da han er fra tjekkiet, synes at det er meget synd men har vænnet mig til det, sådan er han.
    Jeg kan sagtens se når han er glad, så kører "stumpen" derudaf;O)

• #15   18. mar 2007 Malene g
    jeg er opvokset med boxere og dengang havde de heller ingen hale- så ved alt om hvordan den kører når de er glade;) men den har svært med andre hunde fordi de ikke kan kommunikere ordentligt uden halen.

• #16   18. mar 2007 Grunden er nok at de racer der er kendt for at være kuperede, som feks. dobermann, har meget svært ved at vinde på en udstilling, hvor dommerne ofte er fra udlandet, hvis hunden ikke er kuperet.... Uagtet at det er en god og racetypisk hund

• #17   18. mar 2007 jeg synes det er kanon smukt... Men det skal gøres på en ordentligt måde, ved en god og dygtig dyrlæge, under narkose osv.

• #18   19. mar 2007 man kan altså ikke bruge udstilling som en undskyldning for at "hygge amputere "sin hund. En hund der er født efter 1996 kan ikke udstilles i dansk kennel klub, heller ikke selv om den er købt i udlandet. Det er ulovligt i danmark, så du får ikke en dyrlæge til at gøre det med mindre han vil risikere at miste sin autorisation

Kommentér på:
klipning af Øre og Hale ?

Annonce