{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.884 visninger | Oprettet:

Kaster op, blodigt men hunden er frisk {{forumTopicSubject}}

Hej i kloge mennesker.
Min hund startede i nat med at kaste lidt galde op. Ikke noget foruroligende.
Men det har ligesomt forsat og kvalmen tager til. Tror jeg. Jeg tænker selv på at ringe til en dyrlæge. Men hvis det er katar råder de jo en til at faste et døgn.
Hendes opkast er lyserødt og hvidtskummende og hendes afførring er klar hvidt slim/vand.

Ville i tage afsted eller se til? Hun er frisk og vil gerne spise


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kaster op, blodigt men hunden er frisk
  • #1   27. sep 2018 Ville nok i hvert fald ringe til en dyrlæge.

    Har du tjekket om hunden har feber?


  • #2   27. sep 2018 Nej har ikke lige fået tjekket om hun har feber. Sender lige kæresten på jagt efter noget vi kan måle temperaturen med.
    Som sagt virker hun frisk men med en tydelig kvalme


  • #3   27. sep 2018 Ring til dyrlægen

  • #4   27. sep 2018 Har ingen erfaring med syg hund, men tænker at dyrlægen vil spørge om det.

    Gransk dagen i går, har hun fået noget hun ikke plejer, fået mad tidligere eller senere end ellers, hvordan var afføring igår? Kan hun have spist noget uheldigt på tur, eller andet sted?

    Tjek hendes væskebalance, du ved, tage fat i hud og slip, falder hudfold hurtigt ned, intet problem, går det langsomt, så er hun dehydreret. Opkast og afføringsproblemer kræver væske. Drikker hun som normalt, igen noget jeg tænker dyrlægen vil spørge om


  • #5   27. sep 2018 Hun åd noget karry mad igår nede foran brugsen. Hun æder dog alt mad hun kan finde. Det plejer dog ikke at være et problem.
    Dyrlægen sagde at jeg skulle se an til imorgen. Og at hun ikke måtte få det værre


  • #6   27. sep 2018 Håber hun snart bliver frisk igen, god bedring med hende,

  • #8   27. sep 2018 Jeg gav det ikke ligefrem. Hun er jo hurtigere end en ninja når det gælder mad på jorden.

  • #9   27. sep 2018 Jeg tror ikke på faste, men fodrer gerne 10 gange i døgnet med meget små portioner. Giv massere af lækker væske som fx risgrød der er fuldtsændig udkogt med torskerogn er en favorit herhjemme. Hvis hunden ikke er sløv, drikker og spiser så ville jeg se tiden an. Sidst kørte vi først da Ziva nægtede at spise og ikke ville rejse sig da jeg kaldte på hende med hendes yndlingslegetøj i hånden - så turde jeg ikke vente mere, men hun var også nået at blive dehydreret.

    Men jeg ringer heller ikke til lægen hvis jeg selv kaster op og har diarre i et par dage. Hvis jeg ikke er svimmel, så skal det nok gå over om lidt.


  • #10   27. sep 2018 Jeg er ikke den, der ringer til dyrlægen for det mindste, men blodigt skummende opkast ville jeg ikke lige vente med at handle på....

  • #12   28. sep 2018 hvordan går det?

  • #13   29. sep 2018 Hun fik det værre i går nat/morgen tidlig. Så vi tog til dyrlæge. Hun begyndte at skide mørkt sort blod. Hun har dog ikke kastet op siden eller skidt siden. Hun fik taget blodprøver som jeg får svar på, på mandag. Og får en lerpasta til at stoppe diarre. Og et brev med noget pulver som virker som zoolac. Og nogle piller til at beskytte maven.

  • #14   29. sep 2018 Krydser fingre for at det hjælper smiley

  • #15   29. sep 2018 God bedring med hende.

  • #16   29. sep 2018 poter krydsede

  • #17   29. sep 2018 Her til eftermiddag og aften er Trille begyndt at kaste sin mad op smiley
    Hvis det forsætter ringer jeg til vagtdyrlægen. Dyrlægen jeg var hos, sagde at hvis hun begyndte at kaste maden op, kunne det være fordi jeg giver hende for meget. Men hun har fået bitte bitte små potioner, som jeg har lagt medicinen i. For at få det nemmere ned.

    Synes i jeg skal faste hende igen?

    Igen hun er frisk, spiser og drikker gerne.
    Hun bliver helt vild når vi går tur, og virker til at være helt sig selv. Hun har pøllet to gange i løbet af dagen, faste pøller. Dog lidt mørke i den ene ende, normal farve i den anden.

    Dog bliver hun skidt lige som hun kaster op og får en masse kvalme. Opkastet er gult og "fyldt" med ris. Ingen blod.


  • #18   29. sep 2018 Jeg ville ikke faste.. At hun kaster gult op (galde) kunne tyde på maven er irriteret over der ikke er mad ?.. Men ville nok ringe til dyrlægen igen

  • #19   29. sep 2018 Jeg ville have en dyrlæge med indover....
    Det der ville jeg ikke føle mig tryg ved må jeg indrømme...


  • #20   29. sep 2018 Hun har fået mad 2 gange i dag. Kogt ris og kylling. (får en 3 gang inden sengetid)
    Første fodring fik hun ved 10tiden, ikke en helt lille portion, men langt fra at fylde for meget og mætte. Da vi kom hjem ved 15.30 tiden. havde hun kastet lidt risholdigt galde op og tisset på gulvet. Så fik hun mad ved 18tiden, en lille portion, og den kastede hun op her kl 20. der kom al risen op.


  • #21   29. sep 2018 Jeg giver dyrlægen et kald.
    Hun er jo en ældre pige efterhånden smiley


  • #22   29. sep 2018 Få hende udredt, evt. med billeddiagnostik, især hvis hun er en ældre vov. Det er den mest skånsomme måde, at udelukke en helt masse diagnoser på, at tage et simpelt rgt.-billede.

    Har du observeret vægttab?

    Min ældre hund begyndte at kaste op, det virkede ret ufarligt. Hun fik tiltagende symptomer på en mave/tarminfektion, og blev sat i behandling for en sådan. Afføringen skiftede imellem at være normal, blød og så til tykt hvidt slim/vand.
    Hun blev tørstig, men kunne ikke holde noget nede.

    9 dage efter første opkast i forløbet, blev hun aflivet pga. cancer i tarmene. Jeg havde indtil hun begyndte at kaste op, ingen symptomer observeret. Dyrlægen siger, at det absolut ikke er unormalt, og at hunden, ligesom mennesker, ikke lider, før de første symptomer viser sig.

    Jeg ville gerne have skånet hende for de 9 dage, hvor hun var hundesyg, hvis jeg viste, der ikke var noget at behandle på. Næste gang vil jeg bede om billeddiagnostik meget tidl.

    Jeg havde det slet ikke i tankerne, at det kunne være noget så alvorligt, med så forholdsvist fredelige symptomer. Blodprøverne var fine.
    Det var først da jeg krævede billeddiagnostik, at vi opdagede canceren.
    Alle andre organer var superfine, men tarmene, ihh.


  • #23   30. sep 2018 Hun vejede 5,8kg hos dyrlægen. Hvilket er meget normalt. Tror måske hun ligger på 6kg med fyldt mave og tarm.

    Her for lidt siden blev jeg vækket af at Trille skulle kaste op i min seng. Løftede hende ned og hun er nu tilbage til at kaste blodigt opkast op.

    Vagt dyrlægen jeg talte med mente at jeg lige skulle vente og se det an til imorgen.



  • #24   30. sep 2018 Nå ja, billede.


    profilbillede
  • #25   30. sep 2018 det lyder desværre rigtig trist der bliver ved med at være blod i opkastet smiley har dyrlægen slet ikke mere at sige?

    normal opkast havde været ovre for Ziva nu.

    jeg tror der skal nogle kameraer og undersøgelser af mave og tarme nu


  • #28   30. sep 2018 Hun har ikke fået antibiotika fordi hun ville se hvad blodprøverne sagde først. Det var en Vagt dyrlæge som rådede mig til at vente til idag. Trille har ikke kastet op siden i nat.

  • #29   1. okt 2018 Noget nyt?

  • #30   1. okt 2018 Vi har en tid 12 hvor hun skal udredes og vi planlægger røntgen. Da hendes blodprøver er helt fine og hun ikke har feber. De snakkede om det måske kunne være hendes livmoder.
    Hun kaster forsat sin mad op. Men ikke helt alm vand.


  • #31   1. okt 2018 Der er intet at se i prøver heller ikke lorte prøver. Og nu hsr hun fået kvalme stillende og nogwt mod mavesyre

Kommentér på:
Kaster op, blodigt men hunden er frisk

Annonce